Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Oliver, MM, Arto, Moderators

Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1614
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas K.Kotkas »

Ma tutvun siin kukepea juhendiga:
4.7 Võistkonnad peavad olema varustatud Androidi seadmega (telefonid, tahvlid), millel on
vähemalt Androidi 4.3 versioon, GPS ja toimiv mobiilne andmeside Eestis. Täpsem info
http://www.navicup.com
navicup.com lehel on kirjas, et laadige alla app play-storest. Pole ühtki kitsendust sellele, mis telefon, mis gps vms.

Lisaks on kirjas
Proteste punktis 4.7 nimetatud positsioneerimisseadmest saadud andmete õigsuse kohta
vastu ei võeta ja läbi ei vaadata (sealhulgas andmed võistkondade liiklemiskiiruse ja
asukoha kohta võistluste käigus).
Kuidas peab aru saama ? Et võib jooksutada navicuppi mingil kliki aegsel suvalisel androidi saial mille GPS tundlikus, täpsus ja muud parameetrid on tundmatud ja samal ajal ei kuulu sealt saadud data üldse mitte vaidlustamisele ?


Kas palun aksepteeritaks ka ainult GPX rada ? Seda saab tekitada vabalt ozi sabast või siis eraldi korraliku GPS -iga.

Karistused:
Kiiruse ületamine. 20, 40 vms
Karistuse määraga täiesti nõus.
Palun siiski ära määratleda kuidas fikseeritakse kiiruse ületamine ja kas kiiruse karistus on katse peale, kiiruse ületamise peale või võistluse peale kokku ?

Ettepanek - Määrata kiiruse ületamise eest karistus igal korral kui 5 järjestikust 1s vahega mõõtepunkti on andnud kiiruse suurema kui juhendis kehtestatud, Karistus vastavalt 5 mõõtepunkti keskmisele kiirusele. Määratud karistusele peab karistatav saama oponeerida oma GPX raja ettenäitamisel.

Iga tahtlikult langetatud puu d>5cm
Ma olen selle punktiga kah päri. Samas kui on valikorienteerumine siis rajameister peab välistama võimaluse et selline olukord tekkib või siis tuleb võistlejate briifingul võtta see 5cm puu ja näidata kõigile et SELLEST ALATES ME MAHA EI SÕIDA! Lisaks kui määratakse selle punkti peale karistus siis peab kohtunik näitama ära, et sõiduk on esimesena antud punkis ja selle puu ka lõhkunud.
Lisaks - ma täiesti pooldan seda punkti aga metsas on 5cm junn pajuvõsas kerge pihta saama.
NaviCup/tracklogger track mittetäielik
Ettepanek - karistust rakendada kui pole ette näidat mitte mingit jälge. Kui oma track + gps katab ära Navicupi puudujäägi siis seda punkti ei rakendata.
Välise abi kasutamine
Palun määratelda täpselt mis on väline abi. Väga täpselt. Kas väline abi on see kui ma hääletan laagrisse ? Kas ma tohin helistada oma tehnoabile ? Kas on normaalne kui metsa alla on ära visatud juhuslikult roolivõimu rihm ja üks 15" bogger ? Punkt on selline et selle alusel võib pmst suvalisel võistlusel pooled võistlejad koju saata.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1614
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas K.Kotkas »

24h kohe möödunud. Kas ma olen ainuke kes juhendeid loeb ?
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 635
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas TarviR »

Aga suitsiid on siiski lubatud. Kui olukord ikka täiesti väljakannatamatuks muutub, siis võid ennast ja teisi võistkonna liikmeid langeva puu abil vigastada või ka tappa ja karistust ei järgne. Kas ka teiste võistkondade liikmeid, see jääb arusaamatuks.
Huvitav kas ennast põlema panna ka tohib?


10.4 Liikumisel looduses tuleb jälgida, et ei tekitata kahjustusi puudele, keelatud on kasvavate,
elus puude langetamine ja murdmine, väljaarvatud juhul, kui see tekitab otsest ohtu
võistkonnaliikmete elule või tervisele ning siis tuleb sellest viivitamatult teavitada
korraldajaid (helistada võistluskeskuse telefonile). Tekitatud kahju hüvitab hiljem otseselt
või kaudselt kahju põhjustanud võistkond.
D4D+R6NA
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4299
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas Movistar »

Seoses Kukepea juhendiga võtsin ca 2 h aega ja ketrasin läbi kogu Talispringi ozi tracki ja otsisin anomaaliaid.
Ja päris jube tundub.
Ilmselt ei ole mõtet navicupist lohutust otsida kui ozi track ulmet näitab.
Ehk siis lühidalt: Leidsin kümneid ja kümneid gpsi hüppamisi üle 70 ne. Kuna need on hetkelised siis neid ei saa lugeda tahtlikuks kiiruseületamiseks vaid need on gpsist tulenevad probleemid.
Suurim oli 123 km/h ja see oli ka kõige ulmelisem. Enne seda oli kiirus 45,2 siis 2 sekundi jooksul tõusis 123 peale ja siis kukkus 70,5 peale.
Selle tracki järgi on täiesti lootusetu midagi tõestada ja selgitada. Oli ka puudu mitu lõiku max pikkusega ca 800 m.lihtsal sirgel teel. Üks tracki puudumine viis meid vahepeal ekslema Tartu maanteele ja siis tagasi rajale.
Kusjuures kiiruse suutis siis ka üle 100 salvestada.
Juhendi järgi on maksimumtrahvid igal juhul välja teenitud ja välistavaid võimalusi pole.
Mismoodi võistlejad peaksid sellise jama vastu ennast kaitsma kui juhend selle välistab ?
See ei käi hetkel ainult TR3 kohta vaid ka kõigi teiste klasside .
Hetkel kui on veel vähe reganuid ja asi väga toores siis ettepanek see asi kiirelt bülletäniga ära siluda.
Ettepanek on sisse viia kiiruse ületamisele tolerantsid nii ajalises kui ka kiiruslikus mõistes.
TR3 dega sai asja omavahel arutatud ja jõudsime minimaalse arusaamani ,et kes on vähemalt 10 sekundit järjest ületanud rohkem kui 5 km/h siis see ei ole enam viga vaid tahtlik ületamine.
Lisaks peab võistlejal jääma võimalus oma tagumikku kaitsta kui trackis on jupid puudu ja see ei paista kuidagi tahtlik tegevus välja.

Kogu lp AK ja Kukepea korraldaja võiksid selle teema kiiresti päevakorda võtta ja mingi lahenduse pakkuda .
Sellisel kujul pole see juhend enamusele vastuvõetav ja pärast on tüli palju suurem kui ta oli Talisprindi kiiruste pärast.
TR3
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1331
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas LauriJ »

Mul on tekkinud samasugused küsimused. Võtsin endal esimese ettejuhtuvad võistluse tracki lahti. Selleks siis oli Suvesõit2017 - 1päev. Postitan siia oma OZI tracki koos kiirustega. Mis karistused mulle järgneksid siis?
Pilt

Teine näide - meie auto ei lähegi 115kmh - ainult treila peal. Rääkimata siis sekundiga 100ni kiirendamisest. Kas nüüd maksame end vaeseks ja korjame järjest trahviminuteid?
Pilt

Ootame kõik selgitusi... Olen nõus, et kiirus tuleb kontrolli alla saada aga sooviks veidi täpsustusi. Praegu võib suht pimesilmi eesolevatele konkurentidele protesti sisse anda ning tracki põhjal saaks kõik trahvi. :) Kotkas pakkus hea variandi välja, et 5seki vms aja vältel kiirust ületanu saab litaka. Lisaks kas 71kmh on ka kohe 10min trahvi?
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2509
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas totu »

"Soovitav on omada võistlusautos täiendavat trackloggerit, mis salvestaks kogu võistluse läbimise tracki ja kiiruse gpx-faili. Võistlejad peavad olema valmis esitama peale võistlust kogu nende poolt läbitud võistlusraja katkematu tracki gpx formaadis. Selle puudumisel on peakohtunikul või võistluse juhil õigus võistkonda karistada kas konkreetse lisakatse tulemuse tühistamisega või võistluselt eemaldamisega."
Et kui logerit ei ole, ei ole probleemi, probleemid võivad tekkida logeri olemasolul?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1331
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas LauriJ »

Oma trackloggerit on soovitav omada ikka enda kaitseks. Muidu kasutatakse navicupi jälge. Kui seal sul telefoniga või siis navicupi endaga miskit juhtub, siis on dubleeriv süsteem olemas (mis pole ka kõige töökindlam variant). Kui navicup töötab, siis on ta õigesti meil kiirust näidanud aga nüüd kui meil millegipärast navicup juperdab (jookseb kokku telefon, aku saab tühjaks, pole signaali) ja track jääb mõnes kohas poolikuks (tavaliselt telefon peidus, et katki ei lähe ning ei vaata seda iga sekund ju...) - siis on vist perses ka võistlus. :(
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 440
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas eero I »

Kas muus osas on juhend sobilik? Kas juhendis on kajastatud kõik tekkida võivad olukorrad, nende lahendamine jne.
Nt algses juhendis puudus see, et ajasõidu kohta saab proteste esitada ainult kuni sõidu stardini. Minu küsimus oli, mis saab kui keegi esitab protesti, selleks ettenähtud ajal, aja sõidu tulemuste kohta. Kas kõik tulemused tühistatakse, sest stardi järjekord/positsioonid oleks muutunud ja seoses sellega ilmselt ka kõikide sõitjate tulemused.
Lugege juhendit nüüd natuke teise nurga alt ka. Logide ja kiirustega on selge, et asi pole päris selge, vähemalt minule.
Üks aasta oli mingi sõidu juhendis, et katse tulemuse saamiseks peab läbima vähemalt ühe ringi, tegelikkuses sõideti punktist a punkti b. Jne.

Eero
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 923
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas Urvo »

Antud juhul peab korraldaja selgitama võistlejatele, et kuidas nad kavatsevad loggerite ja kiiruste teemat käsitleda. Juhendis on kirjas, et karistused on mõeldud "kuni" põhimõttega ehk siis reaalse karistuse määramine toimub vastavalt tuvastatud rikkumistele ning peakohtniku otsusele selle rikkumise osas. Kõik on nõus, et selguse huvides tuleks see paremini määratleda, aga kuna AK ei jõua trackerite juhendit enne Kukepead valmis teha, siis tuleb seekord korraldaja poolt asi ära otsustada.

Kui ma ise korraldaks võistlust, siis oleks juba 1h peale esimese postituse tegemist kirjutanud selgituse siia, mitte lasknud sellel siin vinduda jälle ning anda härrasmeestele aega saagi käima tõmmata.
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4299
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas Movistar »

Sama hea võrdlus, et kui mina oleks juhendite ja reeglite tegemise juures köögipoolel, siis vaevalt üldse mingit härrasmeeste saagi käima tõmmataks.


Lubati ju suure suuga, et järgmiseks võistluseks on kõik hästi ja uued ning toimivad reeglid tehtud.
Kus need on siis?
TR3
indreq
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: L Mär 19, 2005 11:46 pm

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas indreq »

Navicupiga oli vist nii et seal said seadistada mingi aja pikkuse, mille jooksul ületatud kiirus loeti ületamiseks. Eelmine aasta kuskil mainiti - siis vist oli 10sek? Eks jah korraldaja võiks vihjata, selge ju et GPSi hüppeid ette tuleb. Samas - tundub et meie kasutatav Sony tahvel (Orux) ja Sony telefon (Navicup) on siis parema GPSiga - ma asja käigus ekraanil pole erilist hüppamist täheldanud, mõne järsu kurvi kuskil metsas võtab küll vahel veidi otsemaks aga see lühendab tracki ja seega kui see 10 seki osas ümmardamine toimib, siis annab aeglasema kiiruse, mitte kiirema. Tõsi, GPXi ma pole vaadanud nii et üksikuid tippe ei saa välistada, aga seda 10 (või 20) sekundit kestvat ületust ei tohiks ilma põhjuseta küll olla. Kuna tahvel pole hetkel ligi, siis ei saa vaadata aga lähiajal viskan pilgu peale.
Kuna teema on tundlik siis ilmselt korraldajad peaks jah siin tekkinud küsimused üle vaatama ja neile vastama. Aega võistluseni veel õnneks on.
Kasutaja avatar
ormti
M.Kukk
Postitusi: 151
Liitunud: T Okt 31, 2006 11:19 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas ormti »

Olen nõus, et juhendi uute punktide, mis puudutavad kiiruseid ja trackilt kõrvalekaldumisi, sõnastus tahaks ehk veidi lihvimist. Asja mõte on, et võistlejad ei tohi kiirust ületada, etteantud trackilt kõrvale kalduda ja võistleja kohustus on tagada, et track oleks katkematu. Et ei lülitataks trackerit vahepeal välja või ei topitaks seda fooliumist soki sisse, et pärast käsi laiutada - levi polnud. Kui aku on tühi, saab kasutada laadijat. Kohtunikud vaatavd esmajärjekorras NaviCupi logi, kui seal on mingid anomaaliad, võivad nad küsida võistleja käest täiendava gpx-i. Kui nende kahe peale kokku on kogu trass nö korras, ei ole ka probleeme. Ei maksa karta, et korraldajal oleks kindel plaan kõik võistlejad ära nullida. Tahaks, et kõikidel võistlejatel oleks rajal võrdsed võimalused ja mõned võistlejad ei prooviks reegleid rikkudes edu saavutada. Kiiruse piikide ja trassist kõrvalekaldumise olulisust hindab peakohtunik.
porivormel
tormi tamm
5179866
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 923
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas Urvo »

Movistar kirjutas:Sama hea võrdlus, et kui mina oleks juhendite ja reeglite tegemise juures köögipoolel, siis vaevalt üldse mingit härrasmeeste saagi käima tõmmataks.


Lubati ju suure suuga, et järgmiseks võistluseks on kõik hästi ja uued ning toimivad reeglid tehtud.
Kus need on siis?
Sa ei saa kahjuks juhendeid köögipoolel teha, sest siis ei oleks meil enam kriitikuid. Vaidluses selgub tõde teadupärast :wink:
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4299
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas Movistar »

Ilma kriitikata oleks kõik reeglid ,nõuded ja juhendid ammu peapeal.
Navicupiga kohustuslik pildistamine,paksud kiivrid ja muud "head " asjad oleks ilma kriitikata vabalt läbi lükatud .

Nagu ma olen alati soovitanud siis tuleb võtta erinevate riikide juhendid ja reeglid ning sealt välja noppida parimad pärlid nii sõnastuse ,ohutuse kui ka kõige muu kohta ja lõpuks saabki hea asja.
Eesti offroad on Euroopa mõistes väga heal tasemel ja suures plaanis kõik toimib ja üritaks mitte langeda Vanarauaga 30 km/h sõitvate riikide tasemele :D

Helistasin ka Kukepea peakorraldajale ja sain kõik vastused kipitavatele küsimustele.
Selgeks sai see,et kedagi ei hakata ( olenemata sellest,et juhend võimaldab) lampi kottima ja peakide pärast trahve väänama. Oluline on,et pärast jääks asjast hea emotsioon.
Selge on see,et juhend on kiiruga toodetud ja sõnastust on vaja tulevikuks lihvida.
TR3
Kasutaja avatar
K.Kotkas
investeerib nädalas miljoni
Postitusi: 1614
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Re: Kukepea Juhend, karistuste tabel, täpsustavad küsimused

Postitus Postitas K.Kotkas »

Kuidas selle kõrvalise abiga nüüd jääb. Kui Hardo valab oma masinasse talle Kala poolt toodud aknaklaasi vedelikku siis pmst võib ta kohe koju sõita ?

Kui Käbi ja känd lasevad endale uue amordi tuua ja seda võistluse kestel koos mehaanikutega vahetavad, kas see on kõrvaline abi ?

Kui ma leian metsa alt rooliotsa ja hunniku tööriistu kas see on puhas õnn või kõrvaline abi ?

Või kõike seda saame teada siis kui protest on esitatud ?


Karistustus on nii meeldiv et kohe sügelema ajab see punkt!
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”