1. leht 1-st

C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 10:07 am
Postitas bjorn
Pikemat aega juba silm peal olnud C303-del, aga oksjoni hinnad ikka laes. Kui mingi hetk enda soov läheb piisavalt suureks või hinnad veidi alla tulevad, siis ilmselt veereb üks selline koduhoovi.

Nüüd aga veidi taustast. Nimelt siis eesmärk oleks originaalilähedase masinaga sõita niisama hobi korras metsas, võimalik et TUR või TR1-te. Enamik kes ostavad Volvosid, ostavad neid ainult sildade pärast. Kuidas aga pädeb terve komplekt hobiautoks? Põhiline on kaal - see on suur. Ikka korralik rahvamaja. Samas 33-37" rehv (ikka klotsiga mitte originaal) ning portaal + 3 lukku peaksid päris kaugele vedama.

1) Trummel vs ketas ümber tegemine? Kettaga enam TR-1 asja ei ole, samas trummel + muda ka ei ole hea kooslus. Kogemusi, arvamusi, hind?
2) Sillad-vahekast-käigukast peaksid olema suhteliselt pommikindlad. Sildadel tüüpveaks kummilutid, mis pragunevad. Kas hetkeseisuga on pehmest materjalist kraami saada või peab sama vana "uue" asjaga leppima?
3) Mootor tahab plii lisandit ning veidi kardab kuuma. Veel midagi? Kas 30a vana karpad tahavad palju tähelepanu, kui harva kasutada?
4) Roolivõimu pole, suurt ratast annab metsavahel keerata.
5) Midagi veel, mis vahele jäänud, kuid tasub märkimist?

Kokkuvõte: TR-1 tähendab trummelpidurit, suurt kaalu, originaal roolisüsteemi ja 33" ratast, mis kindlasti uppuma hakkab tänu 2.5T kaalule.
TUR või niisama hobiauto lubaks raha matta ning rohkem rõõmu. Kaalu kaotust vist ei tule sealt suurt kusagilt. Rehvi saaks kuni 37" alla visata. Roolivõimu lisamine on suur tegemine ja kallis, aga annaks sõidumõnu korralikult. Kas el. roolivõimu karbile saab lisada?

Sellised siis mõtted.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 10:15 am
Postitas MahviaDeTyrk
bjorn kirjutas:Kokkuvõte: TR-1 tähendab 33" ratast, mis kindlasti uppuma hakkab tänu 2.5T kaalule.
Pigem 32 ikka

Marurahulik sõitis volvoga alguses TR1

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 10:18 am
Postitas Praks1
Tr-1 pole hea mõte,küll aga tur.
Rehv midagi 38,5 näiteks.
Roolivõim tuleks panna 100%.
Kui juba võim on kallis,siis pidurite ehitus on oluliselt kulukam ja töömahukam :D
Mootor tuleks panna masuut,näiteks Toyota 3,0td.
Pooltelje kaitsed on poes letikaup ja pole probleeme.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 10:42 am
Postitas bjorn
Oled RV paigaldanud? Millise variandi peale läksid ja mis siis summaks tuli?

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 10:51 am
Postitas LauriJ
Mootor on neil ikka ülinõrk. Isegi aeglustiga ei jõudnud mõnest mäest üles minna. Kütust võttis ka meeletult. Lisaks on originaal sidur ka päris õrnake.
Roolivõim on kohustuslik asi sellele, eriti metsas sõites. Kohapeal manööverdades peab rooli kahe käega sikutama, et keeraks. Langil kändude vahel võib ka päris huvitav olla, kui vastu kändu sõita.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: E Nov 17, 2014 8:02 pm
Postitas Landy
TR kalssides (Sõidetud sellega nii TR1, TR2, kui TR3) sellise kerega sõitmise ajad on paraku ajalooks saanud. Pigem võiks mõelda TUR ja TUR+ peale.

Mootoritest pandud nii MB, Roveri, Toyota, kui viimasel jala ka WV diisleid. Ruum on seal kabiini all ahtakene ja nuputamist, eriti sobiliku radika leidmiseks on omajagu. Ka peab lisaks vabale ajale kopsaka rahakoti varuma, sest "plug-and-palay" lahandusi pole. Lisaks 24V elektrisüsteem.
Originaalne piitspeenike rooliratas on suht ebamugav, eriti ilma võimuta.

Tule Imedepõllult läbi,saad originaal seades maisnaid proovida - ka off-road tingimustes.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: K Nov 19, 2014 1:41 pm
Postitas Praks1
Kuna Landy pole elus ühtegi keerulisemat asja ise ehitanud,peale roveri tagaklaasi liimimise,siis ei tasuks tema juttu väga tõsiselt võtta.
Igasugu rover jne mootorid võiks lihtsama ehituse mõttes välja jätta,kuna kolled võiks jääda paremale poole(Volvol mootor niigi nihtuatud vasakule).
Radikaga pole vaja midagi leiutada,kuna jutt käib 303 Volvost ja näiteks 4 silindrilisest mootorist.
Suurel Volvol ja näiteks 6 silindriline diisel,siis peaks suurema radika katusele panema.
24V elekter pole mingi probleem,kui kasutada mehaanilist mootorit.
Kuna olen ka reaalselt Toyota 3,0td mootorit sinna vahele prooviks riputanud,siis oleks see üks paremaid sinna.Kaalu,mõõdu,sisseehitatud roolivõimu pumba ja jõu poolest.
Samuti on kõik numbrid lubatud piires,seega pole ka vormistamisega probleeme.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: K Nov 19, 2014 7:13 pm
Postitas Movistar
Teemaalgatajale võiks Volvo kohta öelda niipalju,et kui juba Volvo soetamine on kallis,siis kõik muu mis sa sellega teha tahaksid on kordades kallim.
Ega see volvo ei ole ka päris nii,et ostad oksjonilt ja valmis.

Kui volvo teha heaks siis peaks tegema või välja vahetama järgmised asjad :

1.Mootor koos kastiga või ühendada läbi vaheplaadi orig.kastiga.
2.Sildadesse uued jupid(pooltelje tolmukaitsmed ,laagrid,simmerid jmt)
3.Ketaspiduritele üleminek+ uued voolikud jmt.
4.Roolivõimu tekitamine
5.Meh.vints.
6.Veljed,rehvid
7.
8.
jne.

Hästi tehes 5 kohaline summa ilma üle kulutamata ja seda ise tehes.Selline töö nõuab aga kõvasti üle keskmise tehnilisi teadmisi.
Teenusena tehes veelgi kallim.
Lõpus saad aga huvitava hobiauto millele vaadatakse tänaval rohkem järgi kui ükskõik millisele muule maastikuautole.
TR1 jaoks ei kõlba ja Turistiga on nii ja naa. Ise käidud volvoga turisti sõitma niisama pulli pärast.Arvatavasti läheks veel.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: K Nov 19, 2014 8:07 pm
Postitas bjorn
Leian, et ca 4-5k maksta oksjonil olevate masinate eest on pseudo. Vahepeal liikusid juba 2.5k ringis. Ca sellist summat olen nõus välja käima. Kuna võistlusauto ei ole eesmärk omaette, siis ei pea kõike ja kohe saama. Jah, rehv peab olema okei, kuid ära saab sõidetud ka esialgu ilma roolivõimuta või ketaspiduriteta. Mootori vahetusest rääkimata.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: K Nov 19, 2014 8:33 pm
Postitas heints
Tänapäeval lihtne vaata youtuubist kuda teha. Originaal motoga 300 hp tuuri.
https://www.youtube.com/watch?v=XCAVpD8 ... EBE65DC698.
Kaitseväe autoga pead arvestama ,et mida odavam seda rapem ja kui sa toorikuks ei osta plaaniga kõik välja vahetada vaata parem natuke kallim ja korralikum. Paned roolivõimu peale lased mootori korralikult tööle panna, korralik rehv alla ja metsa.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: K Nov 19, 2014 8:43 pm
Postitas Praks1
Odavatest hindadest rääkides, olen müünud ka sillad 4,5kiloga.
Ühesõnaga loota, et2,5 midagi head saab on puhas unistus.
Aga samas unistamine pole keelatud :D

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: N Nov 20, 2014 6:56 am
Postitas kala
MB mootorile müüakse rootsis plug and play kiti ka koos kõige vajalikuga.

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: N Nov 20, 2014 8:27 am
Postitas Movistar
kala kirjutas:MB mootorile müüakse rootsis plug and play kiti ka koos kõige vajalikuga.
Mille hind on pool Volvo maksumust :)

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: N Nov 20, 2014 8:56 am
Postitas margus61
Omal ka teemakohane projekt kunagi plaanis, tehnika ja kere toorikudki juba aastaid õue peal ootamas... Pigem TUR+ võimeline matkaauto suunitlus on silme ees.

Oleksin tänulik, kui teadjad valgustaksid, millised on kasutatud lahendused roolivõimu ja ketaspidurite vallas. Veljed vist 20" jäävad. 4 posti ülalpool toodud videos oli roolivõimuks mingi junn rooli ja roolikarbi vahel. Sarnane asi käis ka vist siit kusagilt Unimogi temast läbi, kui õigesti mäletan. Sildadest on meeles, et veekindluse parandamiseks paigaldati täiendavaid simmereid, vist Movistari vana auto teemas oli.

Originaalmootori kohta peale suure bensukulu muud küll paha pole öelda, kui ta korras on. Siduriketas sai pidurimeistris karvasemad katted ja pärast seda ka nagu pidas vastu. Mis ei tähenda, et ei peaks disla paigalduse peale mõtlema.

Väikesel Lapplanderil mul on B20 mootor, mis on 2/3 suurema B30 originaalmootorist. See on nagu küll vastupidavuse ja ressursi poolest hea mainega. Porditud kaaned-kollektorid, veidi kõrgem survaste, otsevoolukarbuss ja C nukk - mõni lahjema bemariga nokamüts on küll seda naelakasti foori taha imestama jäänud. Kui ainult oskaks ja julgeks paremini sõita...

Re: C303 sobilikkus TR-1/TUR/Hobimasinaks

Postitatud: N Nov 20, 2014 9:18 am
Postitas Praks1
Lihtsamate ja odavamate ketsate jaoks on mul ketta toorikud ja vajalikud 20" lukkudega veljed müüa,kui huvi.