Lapplanderi esisilla küsimused

Nii 4x4 kui 6x6 Volvodele

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Vasta
Volvoman
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: E Juun 28, 2004 9:38 pm

Lapplanderi esisilla küsimused

Postitus Postitas Volvoman »

Tegu väikese lapplanderi esisillaga.
Vaja on kahest sillast üks kokku saada.
Kui võtta ühe silla seest differ ja taldrik ja tõsta need teise silda,kas siis ongi vahetatud või peab veel midagi tegema,et teo ja taldrku hambumine õigesti jookseks?
Millist õli oleks mõistlik sildades kasutada?
Millist määret ja kui palju tuleks poolassi liigenditesse panna?

Martin
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Re: Lapplanderi esisilla küsimused

Postitus Postitas jr »

Volvoman kirjutas:Tegu väikese lapplanderi esisillaga.
Vaja on kahest sillast üks kokku saada.
Kui võtta ühe silla seest differ ja taldrik ja tõsta need teise silda,kas siis ongi vahetatud või peab veel midagi tegema,et teo ja taldrku hambumine õigesti jookseks?
Millist õli oleks mõistlik sildades kasutada?
Millist määret ja kui palju tuleks poolassi liigenditesse panna?

Martin
1. Kui sillad on täpselt samad, siis ehk saadki üks ühele ümber tõsta. Kindlasti vaata teo hambumist taldrikusse ja veendu ka selles, et teo lõtk taldriku suhtes oleks normaalne. Tavaliselt on lõtk juba siis OK, kui tigu on pandud ilusti taldriku suhtes jooksma. Kontrollida saad sedasi:
a) Märgista taldrikul üks koht hammaste peal värviga ära
b) Pane differ kokku ja keera üks tiir taldrikule peale
c) Võta differ lahti ja vaata kuidas on tigu taldriku suhtes jooksnud, värvitud koht on nüüd teo poolt üle käidud ja sinna oma jälje jätnud. Normaalne on, kui teo hambumine toimub keset taldriku hammast. Umbes sedasi:
Pilt

Kui sellist hambumist ei ole, siis tuleb kas taldrikut või tigu laagri vaheseibidega ühele või teisele poole reguleerida. Seibe peaks iga treial oskama teha.

Samas peab ka vaatama seda, et sa taldrikut liiga kinni ei poo korpusesse või siis vastupidi liiga lõdvaks teda ei jäta. Patrolil andis raamat konkreetsed jõud njuutonites, millega peab tigu peale paigaldamist ringi käima ja sama käis ka taldriku kohta.

2. Usun, et GL-4 õli on sinna hea küll, kui just LSD difriga tegemist pole.

3. Poolassides kasutada Liitiumi baasil tehtud määret. Panna niipalju kui mahub. Patrolil läheb näiteks kaks tuubi ühe poolassi peale ära kui hoolikalt panna. Terve munakas tuleb määret ikka täis toppida.
+372 5028488
Volvoman
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: E Juun 28, 2004 9:38 pm

Postitus Postitas Volvoman »

Sai nüüd sild kokku pandud.Differ läks sisse päris raskelt.Keerates käib ringi küll,aga mingit lõtku ei ole.Peaks võtma taldriku poolse laagri alt paar seibi ära,aga kuidas selle laagri kätte saab?Nii suurt serva ei ole,kuhu tõmmitsa taha saaks.Lüüa ka ei saa,taldriku kinnitus jääb ette.Mis teha?
sigaelmar
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 16, 2007 11:21 pm

Postitus Postitas sigaelmar »

Oman Volvo L3315te ja seda teemat lugedes tekkis küsimus, kust ma tean kas mul on LSD differ või mitte? Praegu panin esi ja tagasilda GL5te aga äkki vale õli sees ja ei ole veel hilja see vahetada. Ise ei ole oma autot saanud väljast vaadata aga teised on õelnud, et edaspidi mudas sõites käivad kõik rattad ringi, tagurdades vaid 1 ratas silla kohta.
Kasutaja avatar
jussike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 102
Liitunud: P Apr 09, 2006 6:56 pm
Asukoht: Tallinn,Nõmme.

Postitus Postitas jussike »

sigaelmar kirjutas:Oman Volvo L3315te ja seda teemat lugedes tekkis küsimus, kust ma tean kas mul on LSD differ või mitte? Praegu panin esi ja tagasilda GL5te aga äkki vale õli sees ja ei ole veel hilja see vahetada. Ise ei ole oma autot saanud väljast vaadata aga teised on õelnud, et edaspidi mudas sõites käivad kõik rattad ringi, tagurdades vaid 1 ratas silla kohta.
Tere.Kui keegi pole seda enne sint vahetand siis peaks ees olema tavaline ja taga
libisev.Selline oli Rootsis kuni 1967a. valmistatud Volvodel.Kui Ungaris valmistatud masinetel olid tavalised.Aga kuna tegu militar tehnikaga võib esineda erandeid.
Kontrollida saad lihtsalt käigukast vabale üks esiratas üles.Tavalise tiffriga pöörleb ratas vabalt.Libiseva LSD differi jaoks oleks jõuõlga vaja suurendada.Kui midagi veel võid helistada 5652474 Jussike.('8)')
Cool
sigaelmar
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 16, 2007 11:21 pm

Postitus Postitas sigaelmar »

Ei olnud libisevat :roll:
Kasutaja avatar
jussike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 102
Liitunud: P Apr 09, 2006 6:56 pm
Asukoht: Tallinn,Nõmme.

Postitus Postitas jussike »

sigaelmar kirjutas:Ei olnud libisevat :roll:

Tere!Aga taga?
sigaelmar
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Apr 16, 2007 11:21 pm

Postitus Postitas sigaelmar »

Taga ei olnudki, eest ei hakanud üldse proovima. 40 aastat vanal autol muidugi kunagi võis olla libisev, siis ei ole temast lihtsalt järel enam midagi.
Kasutaja avatar
jussike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 102
Liitunud: P Apr 09, 2006 6:56 pm
Asukoht: Tallinn,Nõmme.

Postitus Postitas jussike »

sigaelmar kirjutas:Taga ei olnudki, eest ei hakanud üldse proovima. 40 aastat vanal autol muidugi kunagi võis olla libisev, siis ei ole temast lihtsalt järel enam midagi.
Tere! Minul 65 aasta väljasõit ja toimib ilusti .Kuid kui taga on libisev aga vale õli, on tulemus 0.Tõsta mõlemad üles,kontrolli.Üldiselt on sinna sisse võimalik
ka uusi kettaid tellida.
Vasta

Mine “Volvo”