1. leht 1-st

Viis tehnilist küsimust - Frontera B sidur ja armatuuris häiretuled (ABS, mootor) jms

Postitatud: N Aug 27, 2020 2:00 pm
Postitas JannoPa
Tere
soovin osta 4x4 masina "seenelkäimiseks" (ehk metsaveoteedel sõitmiseks, mitte hard-core off-roadimiseks). Silmapiiril üks Frontera B, 2,2 bensiin, manuaalkastiga, pika kerega, 1999 a. Auto asub suurematest linnadest eemal maal ja ilmselt diagnostikasse sellega matkata ei viitsi. Muidu tehniliselt korras, tuled-viled (enamvähem) töötavad, raam tugev, kere ok, sõidab normaalselt, ei logise ei kolise liigselt.

Armatuuris süttis proovisõidul mootori märgutuli (mootor käib hästi, jahutusvedelik puhas ja kõik muu tundub ka korras - läheb normaalselt edasi, käib ühtlaselt, lekkeid ei paista) ja aegajalt pidavat põlema ka ABSi märgutuli. Sellega seoses mõned küsimused:

1) kas selle mudel ABS-il on mingid tüüpvead (andurid, mõni tihti korrodeeruv pistik, niiskusriskiga kohas asuv juhtplokk vms)? Kui tüüpvead, siis mis on hinnanguline tööaja ning varuosade maksumus?
2) Mootori tuli võib põleda igasuguse probleemi tõttu, aga kas on mõned levinumad probleemid?
3) juhul kui auto vajab libiseva siduri tõttu siduri vahetust siis mis on selle töömaht (tundides)? Ja kas koos sidurikomplektile peaks veel millegi vahetusega arvestama kui läheb laialivõtmiseks? Heinamaal proovides ning tagaveoga "ketsi tõmmates" tekkis mingi kärsakas (võibolla siduri lõhn, pean veel korra seda enne ostu proovima).
4) kas see on selle mudelil normaalne, et spidomeeter ja tahhomeeter (odomeetri näit) hakkavad tööle alles siis kui tuled sisse lülitada või viitab see mingile suuremale elektrikalale (näiteks hobielektrikute tehtud tööle)?
5) bensunäidik näitab kütuse taset suvaliselt ja valesti. Kas see võib viidata omakorda näiteks bensiinipumba eluea lõpu lähenemisele või on see eraldi andur ning sõitmist ei sega?

Tänud ette kiirete vastuste eest!
Janno

Re: Viis tehnilist küsimust - Frontera B sidur ja armatuuris häiretuled (ABS, mootor) jms

Postitatud: R Aug 28, 2020 6:58 pm
Postitas Feeliks Jalgraud
Bensunäidikud (panevad villast) ja spidod-tahhokad koos tuledega (ilma tulesid lülitamata tummad)on täiesti tavalised nähud... Spidoblokk on tuharas ja lammutuses uut ka pole võtta sellist mis töötaks. Risti need omavahel ka ei istu peab täpselt mudelipõhine olema. Hea kui üldse kiirust näitab... tavaliselt jääb tööle lõpuks ainult temp näidik.
Kütusetaseme anduril pole sellega seost, et näidik teibaid näitab.