Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas tt75 »

jaan mmc kirjutas:
R Juun 04, 2021 11:31 pm
Nähes kui vähesed masinad on korrosioonitõrjet saanud ja teades, et tavakasutuse maasturite u. 60 % probleemidest tekitab otseselt rooste siis lihtsalt meeldetuletus, tehke seda. Mingi hetk võib vanema ja töökindlama tehnika väärtus inimestele kohale jõuda eriti siis kui maastureid nagu omaaegseid sõidukeid ainult ostuloaga saab. Tänaseid rohepöördeid vaadates ja ajalugu mäletades arvan, et see lollus tuleb, küsimus on ainult kas 3 või 5 a. pärast. Siis on hea kui nö. "vermahtist" mahajäänud tehnika ühes tükis ja alles sest uasikuid hakkavad saama vaid kolhoosid.
Jah jutt jumala õige ,aga senimaani pole ilmselt leiutatud sellist roostetõrje vahendit, mis nende "vermahti"-de niigi juba tõsiselt kahjustunud raame ja keresid teeks uueväärseks.St juba siinmail sõitnud 10-15a masinad vajavad keevitajat ,mitte niigi juba korrodeerunud raamile ja kerele korrosioonitõrjet.Need igasugused praegu pakutavad lahendused tõmbavad sul küll mingi kilelaadse kihi sellele laminaarsele rooste kihile peale ,aga see pole lahendus ja pealegi tuleb seda teha minuteada iga 1 või 2 a tagant.Praegusel hetkel olen aru saanud,et kui tahad raami kuidagi kaitsta,siis kõigepealt jugapuhastusega haljaks,siis lapid selle allesjäänud "rootsu" ära ,seespoolt osaliselt raami lahti lõigates (seda eriti tagumise otsa poolt sest sealt mädanevad kered ja raamid eriti intensiivselt),ning siis kuumtsinki(muidugi tuleb raam ennem tsinki seest üsna puhtaks saada).Tean,et praegu saab uut kuumtsingitud raami ainult "land rover defenderile".
Lõppkokkuvõttes tuleb tegeleda selle korrosioonitõrjega vahetult peale maasturi ostu.Ja mis puudutab neid rohepöörde lollusi ,siis miks sa arvad et meie "päikesevalitsus" ei kohanda nendele fosiilsetele "vermahtidele",kui kõige suurematele saastajatele nn.Norra või Soome mudelit,et üldse piirata nende liikumist liikluses juba seadusandlikus tasandis.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas puhvel »

Jaan, soetasin aasta alul xc 70.
Läksin lõpuks vana tuttava eluaegse auturemontija juurde, et teeme ostu järgset kontrolli :)
Kõige muu hulgas ütlesin, et tõstame üles ja vaatame kuidas roostega lood.
Tema selle peale, et see ju volvo :roll:
Mina, et mis see tähendab, et ei roostata või ?
Tema, et ei.
Paar probleemsemat kohta näitas ....no probleemi pole väga, õrn rooste ( pärast uurisin 2005 aasta tsingitud kere )
Mina muidugi veidi mures mida teha paari imeväikse probleemse kohaga.
Tema soovitas King ML mõksi peale lasta veidi.
Mida arvad Jaan ?
XC 70
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 732
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas maksipoiss »

jaan mmc kirjutas:
T Juun 08, 2021 5:43 pm
. Esimeseks etapiks on ikkagi roostesse tungida suutev, piisavalt vedel õli. Nt. kaasaegsed, nn. karbiõlid, niipalju kui mulle on kätte sattunud, seda ei suuda ja sobivad alles rooste eemaldamise järel pealekandmiseks.
Vanasti kasutati selleks grafiitõli.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas puhvel »

See King ML ongi nagu küljekarbi mõks kui soome keelest tõlkida, Eesti kiri on korrosioonikaitsevaha.
Toodetud helsinkis, maaletooja Eesti Balti Autoosad AS.
Rooste alged sel volvol, pea olematud, põhja all paar nö tüüpea kohta, miskid nurgad.
Eks plõdistan seda mõginat, kehvemaks kindlasti ei tee.
XC 70
Vasta

Mine “Mitsubishi”