K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF - Korras!

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF - Korras!

Postitus Postitas TiitR »

Pöördun targemate poole küsimusega, et kuidas või milline andur fikseerib Pajero 4-l õlitaset?
Lõi sõites DPF-i märgutule põlema ja arvutist vaatas vastu veakood P252F (Excessive oil level in the engine).
Vaatasin, et oli tõesti üle maksimumi (eelmine omanik oli just enne müümist hoolduse teinud, õli suhteliselt puhta olemisega, kütuse järele ei haise vms.), imesime natuke välja, kuniks jäi sooja mootoriga varda järgi natuke alla max-i, kuid viga ikkagi aktiivne. Panin arvutiga ka manuaalselt filtrit põletama, täitsa nagu toimetas (tõstis pöörded ja hakkas tagant sinist ajama, kuid arvutil kiri ees, et tsükkel lõpetatud liiga vara, ebapiisava mootori temp-i pärast (kuigi temp arvuti järgi 80C).
Aga jah, just, millise meetodiga ta õli taset mõõdab? On sel andur karteri välisküljes või mingi muu süsteem (karterisisene näiteks).

Välismaa Mitsu foorumist jäi samasuguse veakoodiga silma tekst, kus käsiraamat soovitab sellisel juhul õli vahetada, õlikvaliteet on muutunud, kuna ilmselt on saastunud kütusega. Ja seda just siis, kui vilgub DPF-i tuli ja mootorituli ei põle. Kui põleb lisaks ka mootorituli, siis käsiraamatu järele on DPF filter tahma täis.

Et alustaks kõigepealt siiski õlivahetusega hoopis?

Edit: Homseks õlivahetuse aeg kokkulepitud ja tundub, et taseme andur siin hetkel mingit rolli ei mängigi. Käsiraamat väidab, et tegu on normaalse nähtusega, kui autoga sõidetakse palju lühikesi otsi (mida ma ka selle autoga teen) ja kuna DPF-i põletamise parandamiseks lisatakse mootori õlisse mingi kogus diislit ja ebapiisav sooja mootoriga LS põhjustabki õlitaseme tõusu ja DPF-i häiretule. Kui päevased LS-id on piisavalt pikad, siis põletatakse õlisse lisatud kütus lihtsalt läbi filtri ära.
Viimati muutis TiitR, E Mär 29, 2021 1:02 pm, muudetud 1 kord kokku.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas v6sa »

Õlivahetus on ilmselt hea alustuseks.

Õlisse kütust siiski eraldi ei lisata. See satub sinna küll DPF põletamiseks pritse hilistamise paratamatu tulemina iseeneslikult. Ning ega see sealt eriti kuhugi lahkuda taha isegi pikkade sõitudega:(
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

v6sa kirjutas:
N Mär 25, 2021 5:21 pm

Õlisse kütust siiski eraldi ei lisata.
Usun, et päris lambiteema see päris pole ka ja tõetera seal sees natuke. Jah, tõlgendamise küsimus, kas "lisatakse" või "satub".

The diesel gets injected to start and keep the DPF regenerating when it needs to. If it is successful, the fuel is burnt with no problems, but if the car is unable to complete its burn, or is trying to burn and there is another reason it cannot, then it will be added to the sump and the oils counter in the cars engine computer will increase.

When the car is serviced, the tech must reset this oil counter. And he should know what to look for depending on the reading. or instance if it reads 1500cc, he should know to look for an issue.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

Eks teeb selle õlivahetuse ära ja jälgin peale seda tihedamini, mis selle tasemega toimub. Kui ikka tendents jääb samaks ja õlivahetus jääbki sinna 5000km juurde, siis kaalun tõsiselt selle DPF-i eemaldamist ja väljakirjutamist. Jah, teha ma seda ei tahaks, kuid selline pidev kütusega segi mootoriõli nüüd ka mootorile hea pole. Elagu rohelised! ja hüvasti tehnika...või siis muudame asja hoopis vastupidiseks.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas ahto42 »

Hea et kusepaaki ei ole. Saad tihti Nox andurit vahetada, hind kuskil 300-500€
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas v6sa »

TiitR kirjutas:
N Mär 25, 2021 5:24 pm
Usun, et päris lambiteema see päris pole ka ja tõetera seal sees natuke. Jah, tõlgendamise küsimus, kas "lisatakse" või "satub".

The diesel gets injected to start and keep the DPF regenerating when it needs to. If it is successful, the fuel is burnt with no problems, but if the car is unable to complete its burn, or is trying to burn and there is another reason it cannot, then it will be added to the sump and the oils counter in the cars engine computer will increase.

When the car is serviced, the tech must reset this oil counter. And he should know what to look for depending on the reading. or instance if it reads 1500cc, he should know to look for an issue.

Kust see lõik pärit on?

Ma ei tea ühelgi diiselmootoril olema pihustit karterisse täiendava diislikütuse pritsimiseks. Väljalaskes peale turbot on suurtel mootoritel neid küll. Aga sealt midagi õlisse enam ei satu.

Mitmed väikesed mootorid lisavad pisukese purtsaka põhipihustuse järele juba väljalaskeklapi avatud olekus, et põlemata jääv diislikütus kenasti filtris edasi põleks. Paraku toimib see hästi vaid ühtlastel tööpööretel (näiteks pikalt maanteel sõites). Linnatsüklis pideval gaas-pidur-gaas-pidur-post sõites ei toimi asjad nii, nagu mõeldud. Või noh, täpselt nii need toimivadki: kuna hoolduskulud kasvavad ja tekivad "seletamatud vead", soetatakse uus auto ja maailmamajandus kosub. :mrgreen:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

ahto42 kirjutas:
R Mär 26, 2021 8:30 am
Hea et kusepaaki ei ole. Saad tihti Nox andurit vahetada, hind kuskil 300-500€
See tuli vist jah alates 2009a.?
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

jaan mmc kirjutas:
R Mär 26, 2021 1:32 pm
Esimestel Pajero 4-del seda DPFi või mis iganes, vist pole. Vähemalt ma olen hooldanud masinat mille sumpa küljes polnud seda va peentorude rägastikku. Polnud ka kunagi mingeid rohefiltrite põletamis erroreid ja loomulikult õlitaseme jamasi.
Ma ei tea millest see sõltuda võis sel juhul, kuid mul ongi esimese otsa pajero (2007a.) ja DPF täitsa olemas koos oma jeblaga, 2009a. lisandus veel see Nox-i värk ka lisaks.

Aga õli sai vahetatud (filtrit tühjaks valades oli kuidagi vedelam küll, kui õli olla võiks), lasi vea ilusti ära kustutada ja kõik oli timm kuni sain ca. 1km sõita, kui lõi armatuuris uuesti filtri tulukese põlema. ja seda sel korral justnimelt põlema, mitte enam vilkuma. Sõitsin tagasi remondifirmasse, vigu 0! :shock: Proovis igaksjuhuks veel sund põletamist, kuid sama error ees, et programm katkestatud, kuna temp. pole õige. DPF tahab seal põletamisel vist mingi 750c saada, kuid katlüsaatorist üle 400c välja ei pigistanud.Ostsin tanklast DPF-i põletust soodustavat keemiat sisse ja käisin trassil. 20km lasin 4. käiguga ja 2500rpm...mitte midagi. Tuluke särab, koju jõudes tuli küll tagant kärsakat korralikult.
Ei teagi nüüd, mis ta tahab? Ilmselt kas mingi vastusurve andur vms pahandab, kuid oleks vigagi ajus, saaks edasi mõelda. Muidu mootori töös mingeid anomaaliaid pole, samuti on minek ja jkäivitus väga hea, jne. Filtri täituvust näitas 3,5g/l ja sellega ei tohiks veel filter karjuma hakata.
P.S igaksjuhuks vaatasime ka pihustite näidud üle, kuna kusevad pihustid ja DPF ei saa ka omavahel hästi läbi, kuid kõik olid pmst ideaali lähedased (-0,04...+0,08 vahel).

Ah ei tea, peab ikka seda teed minema, et see jobutus sealt kõhualt minema saata.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas v6sa »

Jaanil õigus: anna aega süsteemile natuke toimetada. Kohitseda jõuad alati. Kui tuluke sõitmist ei sega, las põleb veidi aega.

Looden eksida, aga mitmel säärasel müstilisel puhul on aidanud operaatori vahetus arvuti taga. Iga veakoodikustutaja pole veel Diagnostik ja Sul on praegu ilmselt päris Ajudega Diagnostikut vaja.

Mida tasub enne keerulisemaks minemist kontrollida: et kõik pistikud on lõpuni pesas, klemmid õlist/veest/roostest puhtad ja ükski juhe ega voolik pole kuhugi kuuma pinna vastu sulada võtnud.

Nii uuel auto ei saa veel juhtmestiku biolagunemist ka olla.

Lõunas paraku ei oska kedagi soovitada:(
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

v6sa kirjutas:
R Mär 26, 2021 7:22 pm

Looden eksida, aga mitmel säärasel müstilisel puhul on aidanud operaatori vahetus arvuti taga. Iga veakoodikustutaja pole veel Diagnostik ja Sul on praegu ilmselt päris Ajudega Diagnostikut vaja.
Eks peab tõesti proovima ka mõnda teist diagnostikat, kuigi seal kus ma enda väikseid remontimas käin, siis seal käin ka oma veokitega, loevad ja diagnoosivad edukalt ka üsna uusi veokaid ja neil kõrval uks sõidukate jaoks (paar kuud tagasi soetati uusim Texa diagnostika aparatuur, millega saavat nüüd ligi ka muidu raskesti kättesaadavaid masinaid, näiteks Chrysler).
jaan mmc kirjutas:
R Mär 26, 2021 6:56 pm
Kunagi andsin vist sulle ühe Tartu Mitsu diagnostiku kontakti, suhtle temaga.
Täitsa on meeles, et andsid, kuid nagu ikka, kui pikalt Mitsut omanud polnud vahepeal, siis ununeb ka kontakt :D ...telefonis on kontaktiks keegi Karl, kas tema? Või saad äkki uuesti kontakti jagada?
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas ahto42 »

Ma küll mitsut ei tea, aga nt nissanil tuleb ka dpf väärtused, pärast tule süttimist ja sundpõletamist,ära nullida. Puhas veakustutamine viga ära ei kustuta, st ruli ära ei kustu. Usun, et mitsul ka midagi sellist. Iga obd lugeja sellega hakkama ei saa. Isegi pira delphi mitte.
Ma nt oma Launchi põhjal tehtud thinkdiag+ iga sain jumpy nox väärtused nullida,( andur vajab ikkagi vahetamist kunagi), saab jälle 2500 km sõita. Palju reklaamitud scanhub ei suhelnud ühegi mooduliga.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas TiitR »

ahto42 kirjutas:
R Mär 26, 2021 10:51 pm
Ma küll mitsut ei tea, aga nt nissanil tuleb ka dpf väärtused, pärast tule süttimist ja sundpõletamist,ära nullida. Puhas veakustutamine viga ära ei kustuta, st ruli ära ei kustu. Usun, et mitsul ka midagi sellist. Iga obd lugeja sellega hakkama ei saa. Isegi pira delphi mitte.
Ma nt oma Launchi põhjal tehtud thinkdiag+ iga sain jumpy nox väärtused nullida,( andur vajab ikkagi vahetamist kunagi), saab jälle 2500 km sõita. Palju reklaamitud scanhub ei suhelnud ühegi mooduliga.
Isegi ametliku Delphiga pole Mitsu juures eriti midagi teha, Texaga juba asi parem, aga jah, ega need töökoja itimehed ei oska ka kõiki mudeleid 100% diagnoosida või kõiki õigeid liigutusi ilmselt teha.

Siin ka natuke juttu, mida peaks natuke uurima veel: http://faq.out-club.ru/download/pajero_ ... 100ENG.HTM

Aga tundubki, et mingi nullimine vms on jäänud tegemata peale õlivahetust ja veakoodi kustutamist? pocuk.com foorumist jäi silma:

Code P252F is Engine Oil Level Malfunction. Reading the manual it appears that if the ECU detects a 1000cc increase in oil level then the ECU has to go through a "Initialization Procedure for Learning Value in DPF system" to reset this. If you have a snap-on tool then look for a 'Oil Quality Reset' option.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF

Postitus Postitas ahto42 »

No siis on jah vaja asisemat seadet.
Thinkdiag näiteks ei saanud mu x traili bcm vahetamisega hakkama, st et vana bcm kopeeritud konf teisele ajule kirjutada. Või installida kui uus bxm ja manuaalselt seadistada. St failed. Kopeerida lasi küll.
Aga quasqai bcm sai kasutada ja immo ja i-key võtmed kodeerida. Aga qashqai konf jäi: tagakojamees teises asendis, tuledepesureziim teine, PTC radika tugi, ja veel nipetnäpet.
Samas vana autoboss failis ka võtmete juures, ümberkirjutamisest rääkimata. Tehase seade oleks vb kõigega hakkama saanud.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF - Korras!

Postitus Postitas TiitR »

Asi korras.
Sain ühelt tegelaselt natuke lisainfi, et arvutiga vajalik autole selgeks teha (midagi taolist ka ahto42 siin pakkus), et DPF on uuendatud ja nii oligi. Sellega sai ka edukalt see Texa hakkama, nägin seda võimalust juba ka esimesel korral seal, kuid puudus info, et selline lüke on vajalik.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: K: Pajero 4 õlitaseme andur ja DPF - Korras!

Postitus Postitas v6sa »

Tänan, et siia ka teada andsid.

Näis, millal järgmine ring hakkab. Jääkarude sulamise aeglustumisel on hind... :wink:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Mitsubishi”