K: Pajero 4 pidur tuim
Moderaatorid: Maasturid, Moderators
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
K: Pajero 4 pidur tuim
Tere targemad.
Ostust saadik on mulle harjumatu, et pidur on kuidagi tuim, pedaal pole raske (võimendi töötab) ja tuim on just nö esimene ots vajutusel, kusagilt poole pealt haakub kenasti. Pidurdamisel ei värista, ei kisu, visuaalselt töötab klots terve ketta pinnaga (ka seestpoolt), kuumaks ei lähe vms. Pole seotud kuidagi saabunud külmadega, toimis täpselt samuti ka +20c-ga, et välisatada aegunud pidurivedelikku.
Enne kui saan mahti remondifirmasse viia ja siiski liugureid jne seal kontrollida, küsingi, kel samasugune, et kuidas teil pidurid on? Äkki ongi mudelipõhine ja ma lihtsalt teiste masinate äkilistega harjunud? Või ongi eelmisel omanikul saanud külge lihtsalt kombo, kus ketas ja klots ei tee omavahel korralikku tööd? Kettad ja klotsid muidu korralikud.
Jutt siis esipiduritest, kuna esimene pidurdus rakendub kõigepealt sinna ja tagumised kettad+klotsid on pmst uued.
Ostust saadik on mulle harjumatu, et pidur on kuidagi tuim, pedaal pole raske (võimendi töötab) ja tuim on just nö esimene ots vajutusel, kusagilt poole pealt haakub kenasti. Pidurdamisel ei värista, ei kisu, visuaalselt töötab klots terve ketta pinnaga (ka seestpoolt), kuumaks ei lähe vms. Pole seotud kuidagi saabunud külmadega, toimis täpselt samuti ka +20c-ga, et välisatada aegunud pidurivedelikku.
Enne kui saan mahti remondifirmasse viia ja siiski liugureid jne seal kontrollida, küsingi, kel samasugune, et kuidas teil pidurid on? Äkki ongi mudelipõhine ja ma lihtsalt teiste masinate äkilistega harjunud? Või ongi eelmisel omanikul saanud külge lihtsalt kombo, kus ketas ja klots ei tee omavahel korralikku tööd? Kettad ja klotsid muidu korralikud.
Jutt siis esipiduritest, kuna esimene pidurdus rakendub kõigepealt sinna ja tagumised kettad+klotsid on pmst uued.
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Osa kolbe on suportis kinni. Klassika. Uus suport on veidi kallim kui 4 kolbi ja tihendid. Seega remont on mõttetu niikaua, kui pole teema omaette naise silma alt garagesse õlut imema pääseda.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Seda arvan isegi, kuid tekkiski küsimus, kes sellist omanud, et mine tea, äkki ongi selline eripära sellel mudelil, et esimene ots kergelt tuim ja harjumatu.
P.S tuhlasin natuke kataloogis ja annabki vaid kas terve suppordi või siis vaid tihendite kit-i, kolbe eraldi ei pakugi.
Edit: suure surfamise peale leidsin siiski ka poolakatelt pakutava kit-i ka, kus kolb olemas: https://e-pajero.pl/uklad-hamulcowy/542 ... 5a483.html
Aga Helaril õigus - poolakas pakub ka komplektset suportit ja hinnavahe tuleb seal terve komplekti (vasak-parem) peale mingi 20€, pole nagu pointi tõesti
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Esisillas (ja ka tagsillas muidugi) erinevate viisidega (rippus ja kanalil) kõikvõimalikud sõlmed kangiga läbi kangutatud ja väljavahetamist vajavad pulikad ära vahetatud, laagrilõtke pole, pidurid ka peale ei jää vms, vabajooks ideaalne...kuid jah see esimene puudutus võiks teravam olla...palju uuematega autodega peres vb liiga ära ka harjunud. Kuid mis seal ikka, katsun nüüd poolakatega uuel nädalal (need seal ettevõtted ja töötavad E-R) läbi rääkida, et ikka Eestisse ka asju sadaksid ja ikka uued suportid külge keerata.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1287
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
mulle kohe üldse ei istu, kui pedaali puudutades kohe pidurid plokki jooksevad ... ikka selline mõnusalt tajutav vajutamisega pidevalt kasvav toime on hää, tööjuures paar sellist äkilist autot on olnud, omal on kõik suht sujuva pidurdamisega.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Supporteid vahetama tormata pole mõtet, kui pidurid peale ei jää. Asi ju ikkagi selles, et ei pidurda ootustepäraselt.
Ma vahetaks vedelikku ja kaaluks esimeste ketaste/klotside vahetust. Sama kirjaga karpidest ketas/klots combo on mul töötanud/kestnud.
Ma vahetaks vedelikku ja kaaluks esimeste ketaste/klotside vahetust. Sama kirjaga karpidest ketas/klots combo on mul töötanud/kestnud.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Ei-ei, see pole päris selline, mida tahtsin väljendada. Tekstiga ongi raske väljendada. Aga näiteks eelmine Navara pidurdus rahuldas mind, kuigi tegu samuti vanema veoautoga. Mul neid autosi ikka omajagu olnud (metsas vanemad ja igapäevaselt uuemad, ka maastureid) ja tunnen tuima piduri ära
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Töömehele teemat kurtsin, siis pakkus (asja nägemata), et vb siiski asi selles, et suportis 1 kolbidest ei liigu piisavalt ja vaja jõudu rohkem rakendada.
Kui nüüd meenutada aastategust lc120-t, siis seda vaevas samalaadne mure ja oligi neile samuti tüüpveaks mansettide koolemine ja ebapiisav kolbide liikumine.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2434
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Kes siin blokkipidurdamisest on rääkinud? Pigem ikka säärane: vajutan - ei võta, vajutan veel - ikka ei võta, vajutan veel kaugemale - ei võta, vajutan veel suti ...ASSARAISK!!! Meie Pajero Spordil ravis sarnase käitumise (ja pealejääva parema esipiduri) esipidurisilindrite vahetus.
Paljudel uutel autodel on aga kole rabe hädapidurdusvõimendi. Kui vanakoolimehena võtta jala pedaalileviimisega pidurist liiga kiiresti lõtkud välja ja siis jääda liikusolukorra arenemist ootama pidurdusvalmis jalaga, on auto juba omal algatusel alustanud maailmapäästmist maksimaalse pidurdusega. Ma pidin seda mõned aastad tagasi suisa välja õppima, kui üks prantslane asjatuid äkkipidurdusi hakkas tegema tahtmata.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Mine võta tartu intercarsist see rem kmplekt koos kolbidega.Seal kohal olemas.Ja väidab ,et kui sumitomo pidurid,siis länkariga sama rem kmpl.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Sellel peaks ka elektrohüdrauliline võimendi olema? Omal tegin kõik asjad korda (sh. uued kettad), nii igaks juhuks aga ikkagi on pedaali vabakäik suurevõitu. Veidi võõras on aga sellega harjub ära. Samuti töötab kogu abistava elektroonika pakett laitmatult. Kas ikka on toimivat asja mõtet kohe remontima hakata?
Tehtud, mõeldud.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Seda on hea teada, et Intercarsis asjad sees, kuna kõik krdi Poolakad vastasid supportite kohta, et Eestisse ei saada. Hetkel jääbki siis üle katsetada uute tihendite ja kolbidega. Aga kui Tartus kohal, siis on hea, saab enne lahti kiskuda ja sisse piiluda. Aga huvitav, et Mitsu orig programm annab sinna vaid tihendite sarja, kolbe mitte, seega peabki vaid auto andmetega tellima, OE koodi pole.
Ei, päris toimiv see siiski pole seal. Pedaalil tühikäik pmst puudub ja pedaalil on vastusurve kohe ülevalt olemas, kuid tuim on see ülemine ots.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Ilmselt loll mõte aga kas pedaali võll ei saa kinni olla? Kui sadula kolb kinni, on see kinni mõlemat pidi, st. peale intensiivsemat pidurdust jääb pidur peale, kuniks klotsilt kihi maha kulutab. Kui üldse ei liigu, on pidurid väga halvad kogu ulatuses. Ehk siis võimendi aktuaator kinni? Ei rakenda võimendit piisavalt vara, ja kui siis "spool valve" liikuma hakkab on jõud piisavalt suur intensiivseks pidurdamiseks.
Tehtud, mõeldud.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Hetkeseis siis selline, et tellitud said ette Ferodo ketas + Ferodo klots, Intercarsis sai bronnitud supportite rem. kompl. tihendite ja kolbidega (juhuks, kui lahti harutamisel selgub nende vajadus) ja remondiaeg sai neljapäeva hommikuks. Eks annan tagasiside, kuidas olud muutusid või siis ei muutunud.
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: K: Pajero 4 pidur tuim
Lubasin tagasisidet anda, kui auto käes.
Tunne ei petnud mind, tuim pidur polnud siiski minu luul, vaid viga oli siiski täitsa olemas.
Nimelt olid küljes juba vahetusfondi supportid, mis iseenesest olid üsna värske väljanägemisega (kleepsud ja jutud peal), samuti olid sees kolvid ja mansetid väga uue välimusega, kuid jah, viga seisnes siis selles, et mõlema esimese supporti alumiste kolbide mansettide vahelt immitses kergelt piduriõli ketta ja klotsi vahele (jah, suutis see vedelik liikuda klotsi tagant tööpinnale, eriti hullud olidki sisemised klotsid ja ketta sisemine pind). Ja sellest piisas, kuna õline pind ei taha väga haakuda.
Uurisime ka supporteid, kuid leidsime vaid ühe supporti ja sedagi Tallinnast ja seega sai siiski rem. komplekt sisse, uute tihendite ja kolbide näol, samuti ka uued kettad ja klotsid.
Remondist tulles, oli auto juba täitsa päris pidurdamise moodi, aga eks paistab, kas taastatud support peab uue rem-iga mingi aeg vastu või jätkub leke seal edasi.
Tunne ei petnud mind, tuim pidur polnud siiski minu luul, vaid viga oli siiski täitsa olemas.
Nimelt olid küljes juba vahetusfondi supportid, mis iseenesest olid üsna värske väljanägemisega (kleepsud ja jutud peal), samuti olid sees kolvid ja mansetid väga uue välimusega, kuid jah, viga seisnes siis selles, et mõlema esimese supporti alumiste kolbide mansettide vahelt immitses kergelt piduriõli ketta ja klotsi vahele (jah, suutis see vedelik liikuda klotsi tagant tööpinnale, eriti hullud olidki sisemised klotsid ja ketta sisemine pind). Ja sellest piisas, kuna õline pind ei taha väga haakuda.
Uurisime ka supporteid, kuid leidsime vaid ühe supporti ja sedagi Tallinnast ja seega sai siiski rem. komplekt sisse, uute tihendite ja kolbide näol, samuti ka uued kettad ja klotsid.
Remondist tulles, oli auto juba täitsa päris pidurdamise moodi, aga eks paistab, kas taastatud support peab uue rem-iga mingi aeg vastu või jätkub leke seal edasi.