Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas ve1ks »

Küsin teadjamatelt veidi nõu! 2000 aasta auto, mida plaanin osta jäi sõidu pealt seisma ja rohkem käima ei lähe, eelnevalt käimisega ega käivitamisega mingit muret ei olnud. Kui tõenäoline on pumba rike või kui palju on muid elektroonilisi osi, mis võivad seiskumist põhjustada sellel autol! Mootor käib ringi starteriga nii nagu peaks, sellega võiks keti probleemi välistada vist?
Ette tänades, Veiko
Viimati muutis ve1ks, P Nov 01, 2020 6:52 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 587
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas bjorn »

Mingit aimut peaks saama kui vaadata kütuse torustiku ning kütuse filtrit. Kui läbi roostetanud ning vesi filtris, siis pump võiks olla parim pakkumine mis omakorda ilmselt muudab kogu ostu küsitavaks vaadates auto vanust.

Gen4 common railidega lahendati see mure ära kui õigesti mäletan.
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

Minu jaoks tundub natuke imelik, et kuidas see vesi pääseb üldse pumpa? Filter ju peaks kõik selle jama kokku korjama. Tänapäeva filtrid ju nii tihedad, et isegi erimärgistatud diisli värvaine jääb kinni elementi!
Viimati muutis ve1ks, P Okt 25, 2020 9:01 pm, muudetud 1 kord kokku.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas v6sa »

Filter korjabki. Kuniks ummistub ja läheb katki. Sealt edasi on vältimatu. Mitte kohe ja pahatihti mitte isegi sama omaniku käes.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

Õhtust!
Tegelesin oma koolnud sõbra Pajeroga ning vahetasin pumba ära. Algul kui käima sain, töötas koha peal kenasti kõik, kuid peale väikest tiiru kadus tühikäik ära. Kui gaasi veits jalaga hoida, siis käib, kuid kui pedaalilt jalg ära võtta jääb seisma!!
Kuidas pumba juhtimine toimub sellel autol, kas võiks kahtlustada pedaali positsioonianduri viga?? Sest sõidu alal pedaali vajutades ei ole nagu õige asi!
Teine küsimus, et kui panen sisselaske otsas olevatele membraanidele vaakumid külge, siis tõmbab kinni õhu siibri ja jääb mootor seisma, kust seda viga oleks mõistlik otsida?
Pean lisama veel, et auto vahepeal pool aastat sõitnud pole, sellest võiks eeldada, et mingid elektrijamad pole väga üllatuseks.
Parimat, Veiko
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

jaan mmc kirjutas:
K Okt 28, 2020 9:55 pm
Pakun, et gaasiklapi ülemise ja alumise membraanide vaakumid on nö. vahetusse läinud. Katsetuse ajaks võid ka üldse lahti ühendada ja voolikutele punnid ette panna, mootor peab ka nii töötama.
Proovisin neid vahetada omavahel, ei muutunud midagi. Kuidas neid vaskumeid juhitakse? Ma võtsin küljest ära mõlemad, kuid pimedaks ei teinud… pean homme uuesti katsetama.
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

Mootori pööretega asi korras, väike regull oli vajalik.
Vaakumitega endiselt jama, kakkusin ära Erg ja ka alumise membraani vaskumid. Auto käib ilusti, vahetasin ja proovisin neid üht ja teist pidi, kuid kakub õhusiibri kinni ikka ja suretab auto ära. Solenodi voolud vist üle vaja kontrollida!
Paak kah vaja maha võtta, kuna kütuse pealevool on takistatud kuidagi, arvatavasti võttur mingit jama täis!
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

Paagiga läks lihtsamalt, eelmine remondimees oli keeranud torud paagi ja raami vahele kinni, piisas ainult vabastamisest ja asi korras 😁
Küsin veel küsimuse, et kas Japs tõstab külma mootoriga pöördeid ja rahuneb temperatuuri tõustes? Või on ikkagi mul mingi jant sellega!
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas TiitR »

ve1ks kirjutas:
N Okt 29, 2020 9:07 pm
Paagiga läks lihtsamalt, eelmine remondimees oli keeranud torud paagi ja raami vahele kinni, piisas ainult vabastamisest ja asi korras 😁
Küsin veel küsimuse, et kas Japs tõstab külma mootoriga pöördeid ja rahuneb temperatuuri tõustes? Või on ikkagi mul mingi jant sellega!
Nissanil on küll külmalt kõrgemal.
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus

Postitus Postitas ve1ks »

Jaan, liigutasin veidi gaasipedaali positsiooni andurit.
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas ve1ks »

Küsiksin veel tahomeetri töö osas, et millisest kohast see impulsi saab, minu oma ei tööta ja oleks vaja põhjuseni jõuda!
Kaevasin täna veel mööda autot ringi, kuid ei suutnud leida kaitsmeid, neliveo lülitusega mingi jama ning esimene mõte oli kaitsmeid uurida, kui need on olemas!
Kas vahekasti lülituste hetkel peaks olema kuulda elektrimootori tööd või mitte? Mul vahekast lukus ja nelivedu sees ning väljalülitust ei toimu!

Siit moraal, et üks rumal jõuab väga palju enne küsida, kui tööpõhimõtted selgeks saab värskelt soetatud pillil! 😁
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas TiitR »

ve1ks kirjutas:
P Nov 01, 2020 7:02 pm

Kas vahekasti lülituste hetkel peaks olema kuulda elektrimootori tööd või mitte? Mul vahekast lukus ja nelivedu sees ning väljalülitust ei toimu!
Minu omal on küll hetkelist ja vaevukuuldavat "põrinat" kuulda, kui nelikule lülitada.
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas ve1ks »

Õhtust! Tekkis veel küsimus, et ks.pumbal muutub elektrooniliselt süütenurk, kas on see võimalik, et sõidu ajal midagi mõjutab süütenurka? Madalal pöördel ja kergelt kaasi andes tuleb mootorisse lagisev heli ja jõud kaob, kuid kui pedaali rohkem vajutada, muutub mootori töö normaalseks. Mul on lahti ühendatud ka egr-i ja liblikklapi membraanide vaakumid, kuna kui need külge panen, on suits taga ja pöördesse ei lähe mootor!
Ideid !??😁😁
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas ve1ks »

jaan mmc kirjutas:
K Nov 04, 2020 5:59 pm
Süüte, õigemini pritse nurka muudetakse aju poolt praktiliselt koguaeg, va. mootori ühtlasel tööl/koormusel. Ja kui aju saab andureilt ebanormaalseid andmeid siis võib ta valel ajal prite liigvaraseks panna küll. Lagisev heli võib selle mootori puhul tähendada ka kütuse nö. kättesaamis probleeme nagu, õhku kütuses (nt. trassis alates paagi võtturtorust kuni ks. pumba sissemineku banjopoldini on kuskil ebatihedus, mis alarõhutõttu imeb nö. õhku vahele või mistõttu voolab küte tagasi paaki- nb! ära sa nüüd tagasivoolu klappi vahele pane :) ), takistust kütuse pealevoolus (nt. d. filter umbes, paagipõhi mölkis ja võtturitorul jõnks sees, jne.) Õhu olemasolu küttes saad kontrollida kui paned läbipaistva vooliku süsteemi viimasesse otsa, ehk ks. pumba/d.filtri vahele, kui seal tekib olukord kus pumpa jooksevad õhu mullid või asendub suuremal koormusel kütus täielikult õhuga siis tuleb seda asja tingimata uurida :) Kütuse vaevalise pealetuleku selgitamisega on pisut keerulisem, üks võimalus on panna nö. otse ÜLI PUHTAST kanistrist kütus pumpa jooksma (ka üks liivatera = 50% juhul pumba remondiga ja ülejäänud 50% väiksema kahjustusega), kui seejärel mootori töö paraneb tuleb muidugi vea põhjustaja leida ja kõrvaldada. Kanistrist tasub siis ka läbipaistvate voolikutega peale ja tagasivool viia sest ka seal on oluline näha kuidas on õhuga. Halva pealevoolu sh. umbes filtri üks märke on muide see kui töötava mootoriga või ka ainult kõrgetel pööretel vajub kütuse käsipumba nupp alla, mõnikord käib see nupp sõna otseses mõttes gaasiandmise taktis.
Sa oled kindlasti neid paake maha võtnud ja tead nende sisusid, kas paagis on mingi võttur või sõel, nagu mainisid siis mul kah ikkagi kütuse pealetulekuga mingi jama. Käsipump põhjas kinni tühikäigul ja nälg on majas kui kiirendada korralikult.
Filter täitsa uus!
ve1ks
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 125
Liitunud: K Veebr 19, 2014 8:39 pm
Asukoht: Tõrva

Re: Pajero 3,2 DID ks. pumba vahetus ja teised küsimused!

Postitus Postitas ve1ks »

Tere kõigile!
Küsin jälle ja loodan veidi nõu saada. Nimelt salongi soojendus mureks, sooja õhku tuleb auto juhipoolsest küljest, kuid kõrvalistuja poolt jookseb jahe õhk. Jeepil oli kahetsooniline kliimasüsteem ja viga oli kappide töös, kuid kuidas Mitsul see lahendatud on?

Ette tänades, Veiko
Vasta

Mine “Mitsubishi”