Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
kilves
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: L Dets 28, 2019 11:55 am

Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas kilves »

Sai soetatud 89 aasta Mitsubishi Pajero 3.0 V6 automaat. Autoga selline mure, et vabakäigul (Parking või Neutral) pöörded kõiguvad 1200-1400 rpm-i vahel, samuti auto vibreerib ja podiseb jubedalt. Tõmbasin õhu sisselaskekollektori pistiku vooluvõrgust lahti ja pöörded langevad ca 200 rpmi-i, kas see on ok?

Sõites ei ole 1000-2000 rpm vahemikus ei ole jõudu, samuti selles vahemikus podiseb jubedalt (või imelik vibra mootoris). Eelmine omanik väidab, et küünlad sai vahetatud 2000km tagasi (ei ole veel kontrollinud ja ei ole küünlavõtit hetkel) küünlajuhtmed tunduvad samuti uuemapoolsed (juhtme klemmidel korrosiooni ei ole ja ilusti läigivad ja hõbedast värvi). Jagajakaane tegin lahti, jagaja klemm ja kaane klemmid olid natuke korrosioonised tegin puhtaks ja panin tagasi, probeemi see ei lahendanud. Kas juhtmetel või jagaja kaas võivad ka defektia olla nii, et silmale pole see märgatav (mees kes vahetas mul amorte väidab, et just jagajakaas võ juhtmed vajavad vahetust, kuna tundub et üks silinder ei tööta korralikult) Samuti puhastasime ära õhu sisselaske klapi (ametlikku nime ei tea, igastahes on see mootori külge kinnitatud, õhutoru jookseb filtrist sinna), see oli jube must, lõime läikima, aga muutusi auto käimisel ei esinenud. Samuti ei ole õhuvoolikute juurest vilinat kuulda, ehk peaks olema kenasti vaakumis.

Olen ise diagnoosimisi panemisel liiga võhik, aga kas keegi oskab mu kirjeldustele tuginedes võimalikud probleemi allikad nimetada.

Oleksin väga tänulik.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas MetsaVikat »

Kui põõrded normaalsest kõrgemad, siis lisaõhk.
Podisemise vastu alustaks sellega, et küünalde vahetus kõigepealt. Kui sellel on jagaja, siis jagaja kaas, rootor ka ära vahetada. Võimalusel võid küünalde vahetuse käigus ka silindrite surveid kontrollida, peavad jääma sinna 12-14 bari vahele.
Tee need asjad ära, siis vaata edasi.

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
kilves
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: L Dets 28, 2019 11:55 am

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas kilves »

MetsaVikat kirjutas:Kui põõrded normaalsest kõrgemad, siis lisaõhk.
Podisemise vastu alustaks sellega, et küünalde vahetus kõigepealt. Kui sellel on jagaja, siis jagaja kaas, rootor ka ära vahetada. Võimalusel võid küünalde vahetuse käigus ka silindrite surveid kontrollida, peavad jääma sinna 12-14 bari vahele.
Tee need asjad ära, siis vaata edasi.

Terv. Villu
Kas oskad öelda, kus pärineb info 12-14 bari kohta? Sai küünlad ja juhtmed vahetatud ning koos nendega ka kohe kompressiooni mõõdetud ja sain kõikides silindrites tulemuseks 120-125 PSI (see võrdu, siis 8.21-8.61 bar). Netist saadava info põhjal pidi see väga hea tulemus olema (mitu allikat). Kas olen millestki valesti aru saanud? Probleemile lahendust veel ei ole leidnud.
Käisin ka mingis töökojas ja mehaanik ühendas küünalde juhtmeid lahti ja kuulas. Lõpuks mainis, et probleem 5ndas silindris. Eks nüüd peab vast ka jagaja rootori ja kaane vahetuma (enne oleks muidugi hea teada, kas saadud tulemused silindrite surve kohta olid ikka head, äkki keegi oskab öelda). Kui nendest ka abi ei ole, siis mis võiks olla järgmine samm?? Küttesüsteem ja pihustid?
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas MetsaVikat »

Kas gaasisiiber oli avatud mõõtmise ajal? 8 bariga mootor väga ei käi enam. Surveaste pakun puusalt ca 10, mille tulemusel peaks olema kompressioon 12-13 bari kanti. Mõõtmisel peavad olema kõik küünlad maas ja gaasisiiber täiesti lahti, aku täiesti täis, starter korras. 7-8 bariga ei käi mootor enam normaalselt ja on kulumise piirmäär enamvähem.

Lõik ladaklubist:
Kompressiooni määramine:
Väntvõlli põõratakse 10-12 põõret(või kuni kompressomeetri osuti seisma jääb), kontrollimist on soovitatav teha 2-3 korda.
Erinevus ei tohi olla üle 1kgf/cm2
Kompressiooni vähenemise põhjust saab määrata õli valamisega silindrisse(20-30cm3) Kui sellega kompressioon suurenes siis on kulunud hülsi-kolvigrupp, kui ei siis on viga kas plokikaane tihendis või klappides.

Normaalse rõhu silindris saab arvutada järgmise valemiga:

Pst=1,55xL-2,35

Kus L on mootori surveaste.
Lubatud on konkreetselt Vaz 2101 2103 ja teistel tavamootoritel(millel on surveaste 8,5) on: 11,5-12 kgf/cm2 piirväärtus on 7,5 kgf/cm2

Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
laf1247
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: T Sept 15, 2009 8:52 pm

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas laf1247 »

kilves kirjutas:
MetsaVikat kirjutas:
Kas oskad öelda, kus pärineb info 12-14 bari kohta? tulemuseks 120-125 PSI (see võrdu, siis 8.21-8.61 bar). Netist saadava info põhjal pidi see väga hea tulemus olema
Pilt

Vaadates min väärtust tabelis, sul enamvähem sama, siis see ei ole OK. Tavaliselt on reaalne tulemus kuni +5bar vs tehase etteantud min.
MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020

Pilt
Pilt
kilves
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: L Dets 28, 2019 11:55 am

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas kilves »

Gaasisiiber oli avatud, küünlad maas, kütusepump vooluvõrgust väljas. Jutt käib muidugi 3.0 V6 bensiini mootorist (kui see midagi peaks muutma) Kaks silindrit andsid näiduks 120 PSI ja neli andsid näiduks 125 PSI. Kui nüüd selline lugu, et seda väga vähe, siis on ju ka probleem vist tuvastatud ehk mootoril midagi tõsisemat viga ja auto järgmine sihtkoht peaks vist romula olema.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas v6sa »

kilves kirjutas:Gaasisiiber oli avatud, küünlad maas, kütusepump vooluvõrgust väljas. Jutt käib muidugi 3.0 V6 bensiini mootorist (kui see midagi peaks muutma) Kaks silindrit andsid näiduks 120 PSI ja neli andsid näiduks 125 PSI. Kui nüüd selline lugu, et seda väga vähe, siis on ju ka probleem vist tuvastatud ehk mootoril midagi tõsisemat viga ja auto järgmine sihtkoht peaks vist romula olema.
Ega kui ei taha korda teha, siis jah, üle kaalu 100 € tonn. Või lükkad "väikese veaga" järgmisele maha. Enne pesed korralikult puhtaks ka.

Mis karva on küünlad? Kõik sama värvi?

8 bar on vähe, aga see on paras paadiankur ka, mitte nüüdisaegne õmblusmasin. Kuigi on 8 bar vähe ka sellele, ei peaks seda mootori töötamisest oluliselt kuudal/tunda olema - lihtsalt kütust kulub palju ja jõudu on vähe hõreda mootoriga.

Juhtmed on kõik ikka terved, isolatsioon ära ikaldunud ei ole?
Põhjagaasiga käib puhtalt?
Käivitub kohe või tahab pikka (kui pikka?) kerimist?

Vaakumilekked on alati võimalikud. Kasuta käivitusgaasi või Brake Cleanerit töötava mootori juures.Kus pöörded tõusevad, sealt otsi leket. Aga ära ennast õhku lase ega autot põlema pane - pea piiri!

Jagajakaanes võib vabalt olla mikropragu ja sealtkaudu ülelöök. Seda saab näpuga katsuda. See mõnikümmend kilovolti ei tapa, ainult ergastab. Või noh, kui on südamestimulaator, siis selle võib küll ära tappa.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas MetsaVikat »

Nagu üleval kirjas, vala veidi õli silindrisse ja vaata kas kompressioon läheb paremaks. Ning nõustun võsaga, surved enamvähem sul ühesugused, et puterdamine jms. tingitud ikka mingist teisest või teistest probleemidest. Lambda, lisaõhk, elekter.

Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas honkomees »

v6sa kirjutas:...
Jagajakaanes võib vabalt olla mikropragu ja sealtkaudu ülelöök. Seda saab näpuga katsuda. See mõnikümmend kilovolti ei tapa, ainult ergastab. ...
Sa ikka lahke inime ... egas need kilovoldid tapa, ainult üleergastunud katsuja pea kokkupuude kapotikonksuga :?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
kilves
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: L Dets 28, 2019 11:55 am

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas kilves »

v6sa kirjutas:
kilves kirjutas:Gaasisiiber oli avatud, küünlad maas, kütusepump vooluvõrgust väljas. Jutt käib muidugi 3.0 V6 bensiini mootorist (kui see midagi peaks muutma) Kaks silindrit andsid näiduks 120 PSI ja neli andsid näiduks 125 PSI. Kui nüüd selline lugu, et seda väga vähe, siis on ju ka probleem vist tuvastatud ehk mootoril midagi tõsisemat viga ja auto järgmine sihtkoht peaks vist romula olema.
Ega kui ei taha korda teha, siis jah, üle kaalu 100 € tonn. Või lükkad "väikese veaga" järgmisele maha. Enne pesed korralikult puhtaks ka.

Mis karva on küünlad? Kõik sama värvi?

8 bar on vähe, aga see on paras paadiankur ka, mitte nüüdisaegne õmblusmasin. Kuigi on 8 bar vähe ka sellele, ei peaks seda mootori töötamisest oluliselt kuudal/tunda olema - lihtsalt kütust kulub palju ja jõudu on vähe hõreda mootoriga.

Juhtmed on kõik ikka terved, isolatsioon ära ikaldunud ei ole?
Põhjagaasiga käib puhtalt?
Käivitub kohe või tahab pikka (kui pikka?) kerimist?

Vaakumilekked on alati võimalikud. Kasuta käivitusgaasi või Brake Cleanerit töötava mootori juures.Kus pöörded tõusevad, sealt otsi leket. Aga ära ennast õhku lase ega autot põlema pane - pea piiri!

Jagajakaanes võib vabalt olla mikropragu ja sealtkaudu ülelöök. Seda saab näpuga katsuda. See mõnikümmend kilovolti ei tapa, ainult ergastab. Või noh, kui on südamestimulaator, siis selle võib küll ära tappa.

Korda tahaks teha küll, aga asi koos minuga Austraalias ja minul puuduvad piisavad oskused. Siintöökoja minu jaoks veits kallid. Süütest läheb auto käima koheselt, mingit käiamist ei ole, pmtl nagu uus auto. samas tahaks selle puterdamise korda saada ja müüks järgmisele maha.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mitsu Pajero pöörded kõrged ja jõudu vähe.

Postitus Postitas totu »

Kas temperatuuri andur ei või olla? "Aju" näeb külma mootorit, hoiab tühikäigu kõrge ja rikastab segu üle. Konkreetset kone ei mäleta aga tavaliselt on "ajul" ja näidikul eraldi andurid. Tasub üles otsida näidiku andur (lahti ühendades viskab termomeetri piirasendisse) ja siis teise anduri pealt juhe lahti ühendada. Kui sooja mootoriga midagi ei muutu, võiks anduri või juhtmestiku viga olla. Ilmselt leiab kuugel ka vajalikud väärtused (kui suur takistus vastab millisele temperatuurile) ja lihtne tester maksab ka sealpool maakera üsna vähe.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Mitsubishi”