Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi

Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas v2ikevenna »

Nii Eesti, kui ka välismaa foorumitest võib leida infot, et 3. gen Pajero loll häda on mure kütusepumpadega ja lahendused remondiks on keerulised ja kallid. Olen sellesama murega maadelnud pikalt ja valanud ka ohtralt pisaraid nii rahakoti kui ka auto pärast. Otsustasin kogetu kirja panna, et hea õnne korral kellegi sellest äkki abi oleks.

2000-2006 3,2 Di-D Pajeol on mehhaaniline kütusepump mida käitatakse otse mootori keti pealt. Pump peaks kütuse ise paagist üles imema, tegema vajalikud surved jne. Pumbas sees on küll mõned peenemad asjad mida juhitakse elektriliselt, kuid diagnostikaga pumba rikkeid ei suuda tuvastada ei esindus ega kangialused kohad. Pumba probleemidest annavad märku kaks sümtomit:

1) Tühikäigul töötab mootor stabiilselt kuid kui käik sisse panna, hakkavad pöörded kiirelt kõikuma. Kirjeldaks seda nii, et kui normaalselt töötav mootor uriseb ilusasti "urrrrrrrrrr", siis antud juhul teeb mootor "urrrh...urrrh....urrrh...jne". Kergelt gaasi andes töötab mootor ilusti ning auto on igati liikumisvõimeline. Probleemi süvenedes ei suuda mootor tühikäigul tööd teha, ning kui käik on sees (näiteks foori taga seistes) siis mootor sureb välja.
2) Täiesti ootamatus situatsioonis auto lihtsalt ei lähe käima. Sõidate näiteks poodi, käite poes ära ja poe parklas auto enam käima ei lähe. Peale auto käima saamist võib olla nädalaid, enne kui see uuesti juhtub.

Tänapäeval tahavad kõik autot remontida nii, et pannakse juhe külge ja auto ise ütleb mis tal viga on. Üks kõrvaline koht küsis juhtme külgepaneku eest 24€ kord ja esindus küsis 36€. Häda on aga selles, et mehhanilise pumba puhul ei saagi diagnostika midagi näidata. Alguses ma asja taibanud ja pidasin odavamaks endale ise diagnostika seade osta. Leidus Tartus siiski üks tark mees, kes oli neid pumpasid remontinud ja minu eelpool mainitud sümtomite järgi teadis kohe, mis autol viga on. See tark mees rääkis asja juurde ka sellise jutu, et isegi kui autole külge panna tutikas pump (tutika pumba sõbra hind mulle ühelt edasimüüjalt oli 2700€, esindus tahtis 3300€), siis see pump ei jää kestma ja on aasta või kahega ikka pekkis. Minu auto pump õnnestus siiski ära remontida ja ise-enesest viimase 30 000 km-ga ei ole sellega ühtegi probleemi enam esinenud.

Üldiselt käib mu auto remondis ühes kindlas kohas ja seda hooldab üks kindel inimene. See inimene sai kusagilt teada, et tüüpveaks olevat kütusepumba riket põhjustab üks teine tüüpviga. Selleks tüüpveaks on see, et tankimisluugi ja kütusepaagi vahelised torud mädanevad ära ja kütusesüsteemi sattunud vesi, rooste jms sitt on see mis pumbale ei meeldi. Need torud paiknevad rattakoopas katteplastiku all ja sinna plastiku vahele koguneb aja jooksul sodi mis ei ole nendele torudele üldse hea. Kui oli aeg autole hooldust teha, siis selle teadmise ajendil ta kontrollis nende torude seisukorda ja need torud olid reaalselt nii mädad, et näpuga puutuda ta neid ei julgenud. Laias laastus ei ole hullu, sest see torude komplekt on uuena täiesti hangitav. Eelmisel aastal vahetasin enda autol ka kütusepaaki, sest paagi ja selle all oleva plastiku vahele oli ka hulga sodi kogunenud ja paak oli pikuti läbi roostetanud, seega omajagu roostet sattus kütusesüsteemi ka sealt. Kui pannagi uus pump, siis kontrollimata paak ja kütusetorustik võivadki ka uue või parandatud pumba ära rikkuda.

Isegi kui autoga on kõik korras, tasub seega kontrollida nii paaki kui ka kütusetorusid. See võib olla hilisematele probleemidele olla heaks ennetuseks. Kui pumbaga ongi probleeme esinenud, siis tuleks kindlasti kogu kütusesüsteem ülekontrollida ja puhastada.
4x4 korda 4
Kasutaja avatar
AndreTGO
Fitting 38"
Postitusi: 336
Liitunud: N Okt 02, 2014 10:19 pm
Asukoht: Tallinn/Hüüru

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas AndreTGO »

Niisama huvi pärast küsin, et palju pumba remont maksma läks?
Oli ka hiljuti plaan üks selline isend tuua, millel oli pump rikkis.

Parimat,
Andre
If it ain't broke, don't fix it.... but it's a jeep so always be prepared!
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas v2ikevenna »

Kui arvestada ainult pumpa kui sellist, siis sain 100 € eest pumba millel oli mingi muu vidin katki. Minu ja doonorpumbast ühe kokku ladumine läks ka 100€. Inimene kes seda remontis näitas lahkelt ka pumba sisemust ning see pump on piisavalt keeruline et ise ma seda parandada ei tahaks.

Sellele 200€-le lisaks tuleb arvestada veel 19h tööd, millest 8h kulus pumba maha võtmiseks, 9h pumba pealepanekuks ja enne seda 2h et kätte saada see krdi plekk mille all pump paikneb.

Inimene, kes remontis, andis mõista ka seda, et kuna enamasti läheb pumbal läbi üks ja sama vidin, siis on pisut keeruline hankida kasutatud korralikku varuosa. Näiteks auto24-st võib leida varuosade rubriigist taastatud pumpasid, kuid kust tulevad tutikad varuosad nende taastamiseks, seda ta ei teadnud.
4x4 korda 4
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas Uko »

Jajah kuna sellel sordil onmingi debiilne pisike plunzer ,mis kulub ka muideks korras torustikuga ära .Ja jama hakkab peale.Õhu kättesaamine on sellel kah omaette ooper.Seda plunzrit venes keegi isegi taastas,aga selleks on vaja väga täpseid seadmeid.Plunzer kroomiti üle jämedamaks ,siis pind siledaks ja pesa plunzri järgi mõõtu.Nüüdseks ei ole see auto enam teab mis uus asi,neid tükke peaks saama juba .
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas v2ikevenna »

Pumbale juppide otsimine oli minu jaoks aktuaalne umbes aasta tagasi. Tutika pumba hankimine 3-4 kuupalga eest polnud loomulikult probleem. Mingeid pumba ümber olevad juppe (paar andurit jms) polnud ka üldse keeruline hankida. Nulliring oli kõigega, mis asus pumba sees. Pumbas sees asub ka üks KOYO laager koodiga 830053. Isegi selle laagri hankimine oli mission impossible: kasutatult oleks seda saanud eBayst, tutikast peast sama koodiga laagrit pakkusid paljud, kuid juba peale vaadates aru saada et vale asi. Samuti ei suutnud ma seda välja ajada mõõtude järgi ei meeter- ega tollmõõdustikus.
4x4 korda 4
HenryRa
Fitting 38"
Postitusi: 209
Liitunud: E Nov 17, 2014 7:10 pm

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas HenryRa »

Riias mingid tegelased remondivad neid, vahetusfondi pump oli 900€ mingi aeg. Börsis kuulutavad mingi Andrei oli vist nimeks. Minul oli ühel pajerol see pump peal ja ei saanud aasta jooksul kurta mis ma teda omasin, korra kustus ainult pumba autopoolne juhtmestik mille vahetasin välja peale kiiruseandurite vahetust.
Üldiselt mädanevad paagid ise ka päris tublisti ja seegi on neil tüüpviga ja siin vahepeal keegi pakkus plastikpaake ka neile vist.
Kasutaja avatar
Mikk132
Mudder
Postitusi: 93
Liitunud: L Apr 25, 2015 6:41 pm
Kontakt:

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas Mikk132 »

Mul oli ka umbes aasta tagasi jama pumbaga. Nimelt, läks auto ilusti käima, käis umbes 5 minutit ilusti ja siis jäi auto seisma. Käiasin aku tühjaks, kuid käima ei läinud ikka. Maadlesin probleemiga mitu nädalat, kuna ei raatsinud uut pumpa osta. Viisin auto töökotta ning seal selgus, et pumbal on mingisugune suretusklapp, mis kogu probleemi põhjustas. Kui õigesti mäletan, siis minu masinal see suretusklapp üldsegi eemaldati ning ma otseselt mingit vahet ei täheldanud auto seisma jätmisel. Sain umbes 80 euriga hakkama.
Au cours des derniГЁres annГ©es, erb a encaissГ© sa prise de conscience possibilitГ© de s'inscrire Г  une Г©tude d'extension.
derbi112
Rookie
Postitusi: 9
Liitunud: T Okt 28, 2014 6:54 pm

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas derbi112 »

Mure on mull pajeroga 2003 aasta 3,2 diisel 121kw läbisõit 200000 ja arvatavasti kõrksurvepumba rike) silberautos pandi diagnoos...

jõudu ei ole autol põõrde ei taha minna ajab sinist ja kui kaasipedaal põhja panna siis hakkab jubedalt hallikat musta tagant välja ajama nagu uputaks jõhkralt kütusega üle.

kas selle auto ostuga olen juba ämbri astund või annab seda kõike parandada?
jutud on hullud et eestis pole pädevaid inimese seda vanat autot remontida?

Kus oleks võimalik remontida või kas taastada vana pump või soetada auto24.ee taasatud pump?

või osta romulast kasutatud pump,ühesõnaga palun abi inimestelt kes on selle probleemiga olnud sina peal või kes on pädevam mulle natuke kirjutama või näpunäiteid jagada olen keskmise klassi inimene ei ole rikas :)

Tänan kes võttis vaevaks lugeda minu mure ja kaasa mõelda äitäh..
Relax
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: L Juul 06, 2019 11:41 am

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas Relax »

2002 3.2did Pajero - Sõidu ajal kadus jõud, hakkas hüplikult tööle ja tugev must toss taga. Mootorituli põleb. Diagnost andis koodideks 48 GE ja 26 CSP.
Kui mitu korda uuesti käivitada või korraks aku juhe ära võtta, siis veakood kaob ja auto töötab hästi. Suvalisel ajal tuleb aga tagasi ning sama jama.

Kas kindlasti pump või alustada mõnest andurist, millele koodid vihjavad?
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
Asukoht: Tartu v. Kanepi

Re: Pajero 3,2 Di-D kütusepump

Postitus Postitas v2ikevenna »

Veakoode ma ei kommenteeri, nett nende kohta infot täis. Kuid jõu kadumine, must tossu lont ja halb käivitamine viitab just nagu EGR klapile. Heal juhul vajab ta lihtsalt puhastamist (tund nikerdamist + 2,50€ brake cleaner), halval juhul on ta õhtal (pool tundi nikerdamist ja 400€ uus klapp). Asub see klapp üsna ligipääsetavas kohas mootori pealmise plastikkatte all. Klapi all peaks olema üks roostevabast terasest plaat, mida 180 kraadi ringi keerates saab EGR "pimedaks" teha.

EGR võtab väljalaskest gaase ja suunab uuesti läbi põletamiseks mootorisse, et summutist väljuvad gaasid oleks puhtamad. Meil müüdav diisel on aga siuke solk et EGR on ühel hetkel nagu pigiga kaetud ja ei liigu enam. Enda autol tegin EGR pimedaks ja sõitsin niimoodi mitu aastat ringi. Mingil hetkel ostsin siiski uue klapi (esindus raius, et pumba häda on hoopis EGR häda) kuid midagi paremaks-halvemaks ei läinud...
4x4 korda 4
Vasta

Mine “Mitsubishi”