Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Moderaatorid: Maasturid, Moderators
Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Tervitus
Selline küsimus suuremale ringile, kas 2009 a pajerole, millel on peal 2x 90Ah aku võib peale panna võiksema mahtuvusega aku (näiteks 2x70Ah 540A)? Küsin seda sellepärast, et auto soetamisel vilisesid selle mõlemad geneka rihmad ja peal olnud 90Ah aku oli väsinud. Sai nii rihmad kui ka akud ära vahetatud ja alguses oli kõik korras. Kuna ei suutnud leida vähemalt 90Ah akut, mis salongi poolsesse akukasti ära mahuks siis sai peale pandud kaks Excide`i 70Ah akut (https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 66x172x223), mis oma möötude poolest sobisid. Mõni kuu sõitmist ja geneka rihmad hakkasid külma mootoriga vilisema ja akud lähevad pealt märjaks(ajavad hapet välja). Vahetasin rihmad uuesti ära ja sama teema - külma mootorida vilised sõitma minnes ca 5-10 minutit. Olen kasutanud ka seda spray laadset toodet, mis peaks rihmade vilina ära kaotama, aga see lahendab probleemi ainult 2-3 käivituseks. Rihmarullikud on kontrollitud ja nendes probleem ei ole. Kas probleem võib olla akudes, et need jäävad liiga lahjaks (mahutuvus väike ja käivitusvoolu vähe)?
Selline küsimus suuremale ringile, kas 2009 a pajerole, millel on peal 2x 90Ah aku võib peale panna võiksema mahtuvusega aku (näiteks 2x70Ah 540A)? Küsin seda sellepärast, et auto soetamisel vilisesid selle mõlemad geneka rihmad ja peal olnud 90Ah aku oli väsinud. Sai nii rihmad kui ka akud ära vahetatud ja alguses oli kõik korras. Kuna ei suutnud leida vähemalt 90Ah akut, mis salongi poolsesse akukasti ära mahuks siis sai peale pandud kaks Excide`i 70Ah akut (https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... 66x172x223), mis oma möötude poolest sobisid. Mõni kuu sõitmist ja geneka rihmad hakkasid külma mootoriga vilisema ja akud lähevad pealt märjaks(ajavad hapet välja). Vahetasin rihmad uuesti ära ja sama teema - külma mootorida vilised sõitma minnes ca 5-10 minutit. Olen kasutanud ka seda spray laadset toodet, mis peaks rihmade vilina ära kaotama, aga see lahendab probleemi ainult 2-3 käivituseks. Rihmarullikud on kontrollitud ja nendes probleem ei ole. Kas probleem võib olla akudes, et need jäävad liiga lahjaks (mahutuvus väike ja käivitusvoolu vähe)?
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
540A käivitusvooluga on bensuka aku aga see ei tohiks probleemiks olla. Kui keedab hapet välja, siis on probleemiks pingeregulaator. Peale käivitust on generaatori koormus suur. Kui rihm viliseb, siis tuleb see ära pingutada. Soovitan kasutada sellist rihma, kus kiilrihmale on hambad sisse lõigatud, peavad paremini. Üleüldse võiks generaatori üle kontrollida - väljundpinge, harjad, kollektor, laagrid.
F-250XLT 7,3D
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Kasutusel on kiilrihmad, mis hammastega ja pingutamisega kaob asi ainult ajutiselt ära. Peale pingutamist saab teha mõned käivitused ja vilin on jälle tagasi.
Kas pingeregulaaaator on generaatoris see või saab seda vahetada ka ilma genekat vahetamata?
Kas pingeregulaaaator on generaatoris see või saab seda vahetada ka ilma genekat vahetamata?
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
akud keevad üle siis kas pingergulaator laeb üle või akud lühises (akud surevad alati rutem kui töötavad paaris ehk kaks akut paraleelselt,kui vahtada siis mõlemad akud muidu vana aku tapab uue ka ära)
rihmad vilistavad siis rihmarataste soonte küljed kumeraks kulunud (ka lintrihmaga) aitab rataste kerge üle treimine või rataste vahetus
ädapärast aitab ka suva aerosoolõli (mitte silikoon) võtab rimapinna natu pehmeks ja ei vigise
edu jõudu
rihmad vilistavad siis rihmarataste soonte küljed kumeraks kulunud (ka lintrihmaga) aitab rataste kerge üle treimine või rataste vahetus
ädapärast aitab ka suva aerosoolõli (mitte silikoon) võtab rimapinna natu pehmeks ja ei vigise
edu jõudu
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
geneka pingeregulaatori ajab segaseks ka lühisel diood sillas ,ehk vahelduv impuls tuleb akule peale .see ajab ka vahest terve auto aju segaseks rääkimatta raadiost
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2432
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Palju on laadimispinge kummagi aku klemmidel? Mõõda eraldi nii siis, kui viliseb kui pärast vaikuse saabumist.Jopiselg kirjutas: ...
Mõni kuu sõitmist ja geneka rihmad hakkasid külma mootoriga vilisema ja akud lähevad pealt märjaks(ajavad hapet välja). Vahetasin rihmad uuesti ära ja sama teema - külma mootorida vilised sõitma minnes ca 5-10 minutit. Olen kasutanud ka seda spray laadset toodet, mis peaks rihmade vilina ära kaotama, aga see lahendab probleemi ainult 2-3 käivituseks. Rihmarullikud on kontrollitud ja nendes probleem ei ole. Kas probleem võib olla akudes, et need jäävad liiga lahjaks (mahutuvus väike ja käivitusvoolu vähe)?
On kogemus ühe Mitsu genekaga, mille pingeregulaator külmalt andis pea 16+V, aga soojalt mõnusalt 14,3V. Akud konkreetsel isendil ei kestnud kuigi kaua...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
selline juhus ka old ,kere ja mootori vaheline massi juhe katki osaliselt gene laadis täiega koguaeg ja lammutas rihmad ära
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Kiilrihm hakkab vilistama ka siis kui ta veab soone põhjas, ehk on liiga kitsas.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
F-250XLT 7,3D
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Rihm ei pruugi olla vale. Piisab, kui rihma seib on piisavalt kulunud ja rihm ei tööta enam külgedega, vaid liigub soone põhja.eerik2 kirjutas:Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Piisab ju 13mm rihma asemel 11mm rihma panekust.eerik2 kirjutas:Kas tõesti leidub neid, kes panevad vale laiusega kiilrihma peale??
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- eerik2
- Fitting 44"
- Postitusi: 417
- Liitunud: T Juul 21, 2015 6:15 pm
- Asukoht: Allpool Emajõge
- Kontakt:
Re: Pajero 3.2 DiD 125Kw generaatori rihma/ aku probleem
Mõlema variandi puhul on ju näha, et rihm pole õigesti peal.
F-250XLT 7,3D