Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Vasta
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1669
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas jaan mmc »

Nähes kui vähesed masinad on korrosioonitõrjet saanud ja teades, et tavakasutuse maasturite u. 60 % probleemidest tekitab otseselt rooste siis lihtsalt meeldetuletus, tehke seda. Mingi hetk võib vanema ja töökindlama tehnika väärtus inimestele kohale jõuda eriti siis kui maastureid nagu omaaegseid sõidukeid ainult ostuloaga saab. Tänaseid rohepöördeid vaadates ja ajalugu mäletades arvan, et see lollus tuleb, küsimus on ainult kas 3 või 5 a. pärast. Siis on hea kui nö. "vermahtist" mahajäänud tehnika ühes tükis ja alles sest uasikuid hakkavad saama vaid kolhoosid.
tt75
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 159
Liitunud: E Nov 23, 2015 11:36 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas tt75 »

jaan mmc kirjutas:
R Juun 04, 2021 11:31 pm
Nähes kui vähesed masinad on korrosioonitõrjet saanud ja teades, et tavakasutuse maasturite u. 60 % probleemidest tekitab otseselt rooste siis lihtsalt meeldetuletus, tehke seda. Mingi hetk võib vanema ja töökindlama tehnika väärtus inimestele kohale jõuda eriti siis kui maastureid nagu omaaegseid sõidukeid ainult ostuloaga saab. Tänaseid rohepöördeid vaadates ja ajalugu mäletades arvan, et see lollus tuleb, küsimus on ainult kas 3 või 5 a. pärast. Siis on hea kui nö. "vermahtist" mahajäänud tehnika ühes tükis ja alles sest uasikuid hakkavad saama vaid kolhoosid.
Jah jutt jumala õige ,aga senimaani pole ilmselt leiutatud sellist roostetõrje vahendit, mis nende "vermahti"-de niigi juba tõsiselt kahjustunud raame ja keresid teeks uueväärseks.St juba siinmail sõitnud 10-15a masinad vajavad keevitajat ,mitte niigi juba korrodeerunud raamile ja kerele korrosioonitõrjet.Need igasugused praegu pakutavad lahendused tõmbavad sul küll mingi kilelaadse kihi sellele laminaarsele rooste kihile peale ,aga see pole lahendus ja pealegi tuleb seda teha minuteada iga 1 või 2 a tagant.Praegusel hetkel olen aru saanud,et kui tahad raami kuidagi kaitsta,siis kõigepealt jugapuhastusega haljaks,siis lapid selle allesjäänud "rootsu" ära ,seespoolt osaliselt raami lahti lõigates (seda eriti tagumise otsa poolt sest sealt mädanevad kered ja raamid eriti intensiivselt),ning siis kuumtsinki(muidugi tuleb raam ennem tsinki seest üsna puhtaks saada).Tean,et praegu saab uut kuumtsingitud raami ainult "land rover defenderile".
Lõppkokkuvõttes tuleb tegeleda selle korrosioonitõrjega vahetult peale maasturi ostu.Ja mis puudutab neid rohepöörde lollusi ,siis miks sa arvad et meie "päikesevalitsus" ei kohanda nendele fosiilsetele "vermahtidele",kui kõige suurematele saastajatele nn.Norra või Soome mudelit,et üldse piirata nende liikumist liikluses juba seadusandlikus tasandis.
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1669
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas jaan mmc »

Roostes masinaga on tegelikult lihtne, vajadusel muidugi muld maha pesta, lasta tolmukuivaks kuivada ja roostet lahtistab imehästi tavaline poolsünt mootoriõli. Loomulikult mitte tundide või päevadega, küll aga nädalatega. Tuleb lahti nii pruun udu kui ka paks kihiline roosteklots, nt. raami seest. Eks see pehmeks ligunenud rooste tuleb muidugi survepesu või suruõhuga maha aidata ja raam, sisemiste roostekihtide lahti põrutamiseks, haamriga üle taguda. Aga jah mootoriõli teeb enamuse rooste lahtistus tööd ära. Ideaalis võiks peale esimese õli pealelaskmist lasta masinal vähemalt 12 h. seista ja seejärel kuivadeks tõmmanud (paksema roostekihiga) kohtadele lisa õli lasta.
Vanakooli masinate kummi osad mootoriõli praktiliselt ei karda.
Ja kuna rooste ise rõõmsalt niiskust kogub siis on selle mahasaamine kõige olulisem ja peatab roostetamisprotsessi seniks kuni tolm metalli jälle õlivabaks absorbeerib, vesi maha peseb või sool õli söövitab. Lisaks tekib ülevaade, kus on veel raud või kus tundus enne raud, pluss enamus muidu kinni olnud keermesliiteid muutub taas keeratavaks. Nii siis kes ei viitsi roostet kraapida siis laisk laseb korra või mitu õliseks ja ootab mõne nädala kuni rooste peaaegu, et ise maha kukub. Alles siis kui paks rooste maas ja plekk lihtsalt pruun on mõtet nö. konserveerivaid (paksemaid-viskoossemaid) asju peale kanda. Mitme millimeetrisele roostekihile võib ükskõik kui head konserveerimis õli peale panna aga see on peaaegu sama mõttetu kui rooste ülevärvimine. Esimeseks etapiks on ikkagi roostesse tungida suutev, piisavalt vedel õli. Nt. kaasaegsed, nn. karbiõlid, niipalju kui mulle on kätte sattunud, seda ei suuda ja sobivad alles rooste eemaldamise järel pealekandmiseks. Veneaegsed vedalad karbiõlid nt. suutsid roostesse ja punktkeevitatud liitekohdadesse imbuda.

Kui keegi julgeb kahelda siis ma võin 22 a. vana, aukudeta mitsut demonstreerida :mrgreen: Mis sai küll kohe makaronimaalt tulles suhteliselt puhtale plekile, põhja, salongi ja värvkatte vahad.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2004
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas puhvel »

Jaan, soetasin aasta alul xc 70.
Läksin lõpuks vana tuttava eluaegse auturemontija juurde, et teeme ostu järgset kontrolli :)
Kõige muu hulgas ütlesin, et tõstame üles ja vaatame kuidas roostega lood.
Tema selle peale, et see ju volvo :roll:
Mina, et mis see tähendab, et ei roostata või ?
Tema, et ei.
Paar probleemsemat kohta näitas ....no probleemi pole väga, õrn rooste ( pärast uurisin 2005 aasta tsingitud kere )
Mina muidugi veidi mures mida teha paari imeväikse probleemse kohaga.
Tema soovitas King ML mõksi peale lasta veidi.
Mida arvad Jaan ?
WJ ja XC 70
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 632
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas maksipoiss »

jaan mmc kirjutas:
T Juun 08, 2021 5:43 pm
. Esimeseks etapiks on ikkagi roostesse tungida suutev, piisavalt vedel õli. Nt. kaasaegsed, nn. karbiõlid, niipalju kui mulle on kätte sattunud, seda ei suuda ja sobivad alles rooste eemaldamise järel pealekandmiseks.
Vanasti kasutati selleks grafiitõli.
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1669
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas jaan mmc »

puhvel kirjutas:
T Juun 08, 2021 11:33 pm
Jaan, soetasin aasta alul xc 70.
Läksin lõpuks vana tuttava eluaegse auturemontija juurde, et teeme ostu järgset kontrolli :)
Kõige muu hulgas ütlesin, et tõstame üles ja vaatame kuidas roostega lood.
Tema selle peale, et see ju volvo :roll:
Mina, et mis see tähendab, et ei roostata või ?
Tema, et ei.
Paar probleemsemat kohta näitas ....no probleemi pole väga, õrn rooste ( pärast uurisin 2005 aasta tsingitud kere )
Mina muidugi veidi mures mida teha paari imeväikse probleemse kohaga.
Tema soovitas King ML mõksi peale lasta veidi.
Mida arvad Jaan ?
Volvodel on kuuldavasti olnud või on praegugi, üle keskmise hea roostekindlus aga ostes tuleks kontrollida ikkagi sest kui kuskilt põhjendamatult roostetab saab avariilisest kohast aimu.
Ma ei tea mis kraam see ML on, ka ei selgu, kus ja mis kohad sul roostes on ?
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1669
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas jaan mmc »

maksipoiss kirjutas:
K Juun 09, 2021 6:56 am
jaan mmc kirjutas:
T Juun 08, 2021 5:43 pm
. Esimeseks etapiks on ikkagi roostesse tungida suutev, piisavalt vedel õli. Nt. kaasaegsed, nn. karbiõlid, niipalju kui mulle on kätte sattunud, seda ei suuda ja sobivad alles rooste eemaldamise järel pealekandmiseks.
Vanasti kasutati selleks grafiitõli.
Jah ja see ei tahkestunud ja toimis seetõttu rooste lõhustajana, mh. ka tõrjena. Mootoriõlid nii head konserveerijad kindlasti pole ja annavad eelkõige rooste lõhkumis efekti aga mitte pikaealist kaitsvat kihti. Ma soovitaks mootoriõlitatud pinnad mingi kuu hiljem, peale lahtitulnud roostest puhastamist, viskoossema öliga nagu karbiöli, põhja või salongivahaga üle lasta. Nt. Motipi vahadega olen ise rahul. Mootoriõlist peab enne vahadega ülelaskmist ka vaid nö. rasvane kiht järgijäänud olema kui seda on detailil tilkadena või liokudena tuleks need kuivatada. Liiga mootoriõlisele pinnale ei soovita vaha kanda, muidu see ei tahkestu kunagi ja jääb vastik tatine, lõpmatult tolmu korjav aine. Motipi vaha kuivab niigi üksjagu kaua ja kindlasti tuleb peale nt. põhjavahatamist masinale, soovitavalt isegi nädal seismis-kuivamis aega anda. Eks oleneb kui paksult on pandud ja kas minnakse peale vahatamist kuivale asfaldile või mudasele oksavaalule sõitma. Kuiva, TOLMUVABA trassi võib põhimõtteliselt juba vast peale 12 h. kuivamist minna. Vähemalt Motipi põhjavaha eripära on ka selline, et kuni vahatamisest pole möödunud u. nädalat on vaha soojade ilmadega suhteliselt pehme, st. mingi 25 + kraadise ilmaga sõitma minnes on vaha, kohatise mahatilkumise oht.
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2004
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas puhvel »

See King ML ongi nagu küljekarbi mõks kui soome keelest tõlkida, Eesti kiri on korrosioonikaitsevaha.
Toodetud helsinkis, maaletooja Eesti Balti Autoosad AS.
Rooste alged sel volvol, pea olematud, põhja all paar nö tüüpea kohta, miskid nurgad.
Eks plõdistan seda mõginat, kehvemaks kindlasti ei tee.
WJ ja XC 70
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1669
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Kevad on õige aeg korrosioonitõrjega tegelemiseks

Postitus Postitas jaan mmc »

Kui on põhjaalla mõeldud vaha ja plekk vaid kergelt roostes siis peaks vast piisama, kui see lihtsalt vahaga katta.
Vasta

Mine “Mitsubishi”