Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, boob, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas puhvel »

vreps kirjutas:
E Dets 27, 2021 7:20 pm
Mul jeebil 3 liitrist mootorit soojendab küll, isegi miinuskraadide tabel oli selle elektrijunniga kaasas, et mitu tundi peab taga olema. Ja käib see junn vooliku vahele mitte plokki.
Neid on erinevaid.
Ploki soojendus, karterisse tenn, väljapoole karterit elemendid ja siis voolikute vahele jahutusvedeliku soojendamiseks.
Viimaseid olen kahele autole paigaldanud, miski tutikas vene ime kestis ühe talve.
Muidu oli veel pumbaga, ajas ringi seda ollust ja miski tempi saavutades lülitas vahepeal välja end.
XC 70
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2195
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas puhvel »

totu kirjutas:
E Dets 27, 2021 2:05 pm
Meil ettevõttes üks igivana H1 (vana mitsu 2,5 diisel). Enamus aega oli varustaja käes (ühe kontori eest teise ette), viimased aastad hoovinarriks ja pool milli odomeetril. Ja mootoril ei ole häda midagi, kere hakkab vaikselt ära ussitama aga isegi automaatkast ei ole veel remonti küsinud. Moraal siis selles, et mille oleks plokisoojendus ära hoidnud? Eks uued pajad õrnemad aga kui nendele veidi tähelepanu pöörata, võiks 3-400 000 ikka tiksuda. Need surnult sündinud üllitised, mis varem lõpevad, teevad seda ka soojas hoidmisega. Pigem ennetab hädasid hoolduse megavälpade lühendamine ja/või korraliku õli kasutamine.
Selle peale ei teagi nüüd .... on ju kuulda olnud spetside veendumust, et iga külmkäivitus ikkagi vähendab läbisõitu.
No omal ka parem tunne kui külmalt ei pane, mul Volvu tegi miinustega päris hirmsat häält, läks täna Eberi paigaldusse.
See siis oma kütte pealt kes ei tea pluss see, et klaasid puhtad kui lähed ja tuba soe.
Muidu kolmele masinale olen 220 pealt puhurid pannud aga igal pool pole ju voolu.
XC 70
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas ahto42 »

Eelmisel ja sellel x-trailil on transiti pealt pärit eber. Sellel veel see variant, et alla +5karaadi hakkab ka ise tööle. Toimib ka sõidusoojendina. Teadagi moodsad diislid sooja väga ei anna. Tavaliselt kui on nulli ümber või alla, siis kodust tööle 13km ja mootori temp on 65 kraadi, liiklusega. Kui eber töötab, siis 70kraadi juba poole maapeal ja tuba ka soojem. Eelsoojendina lülitab käima hiinast tellitud gsm relee.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas vreps »

Mul ühel massinal oli ka see eberpärcher, käivitus oli üle mobla. -20 oli 15minutiga tuba ja mootor soe. Kõige mugavam variant üldse, polnud vaja mingeid taimereid või muid pulte. Helista või teiselt poolt seda lamedat asja :lol: kus me elame ja asi funkab.
numerus stultorum, infinitus est
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas isakene »

Mu mersul on ka tehase eber peal. Vägisi veab kero usku ära. Spiraal tahab -15 juures vähemalt 2h taga olla, enne kui mootor mingigi temperatuuri saavutab, keroga aitab 10minutist. Ehket lähed 10 minti enne starti õue ja vajutad nuppu, jood toas kohvi lõpuni , paned jope selga ja masin on soe. Kütusekulu täisvõimsusel (5kW) 0,6 l/h, ehk sada grammi per käivitus. Ning mootor on kümne minuti pärast töösoe ja toas kõlbab täitsa elada. Miinuseks on muidugi eberi s*tt kvaliteet ja tihe remondivajadus.

Kui 0,5 kW spiraal taga on, siis saadud energia hajub lihtsalt ära. Ehk mootorikobakas õhkab selle lihtsalt atmosfääri laiali. Kunagi ühele 3.3D patrolile oli keegi veidrikust soomlane spiraale kolm tükki ploki sisse installeerinud, sel masinal oli poolest tunnist soojendamisest küll ja veel. Nu 3.3 pada on selle poolest hea, et neid spiraalikohti on päris palju. :)
Kui elekter muidu käes on, võiks ju spiraali öö otsa taga hoida ja oleks hää. A praeguse elektrihinna juures läheks päris korraliku kopika maksma.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas honkomees »

isakene kirjutas:
P Jaan 02, 2022 12:35 am
... Miinuseks on muidugi eberi s*tt kvaliteet ja tihe remondivajadus.

Kui 0,5 kW spiraal taga on, siis saadud energia hajub lihtsalt ära. Ehk mootorikobakas õhkab selle lihtsalt atmosfääri laiali. .... A praeguse elektrihinna juures läheks päris korraliku kopika maksma.
üks miinus on veel eberil jt analoogsetel - hind võrreldes el. plokisoojendusega, kui tellida uuele autole kohe esindusest.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 939
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas ahto42 »

Uuele kaob see liisingusse ära. Pisar on siis kui tahad natuke hiljem panna.
Kuna mul vanemad masinad ja eber kukkus sülle 150e eest ja teise 150 läks remont ja hooldus, seda siis D5wsc mudelil.
Paigalduse, käivituse ja salongipuhuri juhtimise aretasin ise vastavalt paigaldusjuhendile.
See aasta oli vaja küünal vahetada, koos uue tihendi kpl.
Kuna kompaktse isendi tsirkupump maksab alates 150€ siis aretasin välise pumba, ja töötab.
Moodsal diislil vbl isegi vajalik talvel lisasoojenduseks ka sõiduaeg, sest mootor ei saavuta dpf põletuseks piisavat temperatuuri.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas vreps »

isakene kirjutas:
P Jaan 02, 2022 12:35 am
Mu mersul on ka tehase eber peal. Vägisi veab kero usku ära. Spiraal tahab -15 juures vähemalt 2h taga olla, enne kui mootor mingigi temperatuuri saavutab, keroga aitab 10minutist. Ehket lähed 10 minti enne starti õue ja vajutad nuppu, jood toas kohvi lõpuni , paned jope selga ja masin on soe. Kütusekulu täisvõimsusel (5kW) 0,6 l/h, ehk sada grammi per käivitus. Ning mootor on kümne minuti pärast töösoe ja toas kõlbab täitsa elada. Miinuseks on muidugi eberi s*tt kvaliteet ja tihe remondivajadus.

Kui 0,5 kW spiraal taga on, siis saadud energia hajub lihtsalt ära. Ehk mootorikobakas õhkab selle lihtsalt atmosfääri laiali. Kunagi ühele 3.3D patrolile oli keegi veidrikust soomlane spiraale kolm tükki ploki sisse installeerinud, sel masinal oli poolest tunnist soojendamisest küll ja veel. Nu 3.3 pada on selle poolest hea, et neid spiraalikohti on päris palju. :)
Kui elekter muidu käes on, võiks ju spiraali öö otsa taga hoida ja oleks hää. A praeguse elektrihinna juures läheks päris korraliku kopika maksma.

Loomulikult mingi kero on parem kui spiraal, autonoomsus jne, kortermajas juhtme vedamine ka praktiliselt võimatu. Seda juhul kui ise ei pea paigaldama.
Arvutame kui palju tunde võiks spiraal isegi tänaste elektrihindadega töötada, et uue kero paigaldus ära tasuks ja saame ainet mõtlemiseks. Eramajas elades polegi nagu eriti pointi.
numerus stultorum, infinitus est
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas honkomees »

ahto42 kirjutas:
P Jaan 02, 2022 12:09 pm
Uuele kaob see liisingusse ära. Pisar on siis kui tahad natuke hiljem panna.
...
nojah, aga üks lisa tuhat, teine veel paar ja kolmas mõnisada jne ning tulebki auto 10 tuhat kallim ja seda liisingut maksta tuleb iga kuu aga sissetulekut ei pruugi alati olla piisavalt. Parem olgu liising väiksem ja auto alati olemas kui hunnik lisasid
ise olen enamuse lisasid liisitud autodele lasknud siis panna, kui on vaba raha tekkinud, ilma et peaks kusagilt näpistama.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
kloox
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: P Jaan 13, 2013 4:05 pm

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas kloox »

Uue webasto hind muutus sellest aastast üle 20 prossu kallimaks.St kõik webasto jupi hinnad tõusid.Kui ikka harjunud oled eelsoojendit kasutama ja sooja masinasse istuma,siis masina vahetades lased ikka järgmisele ka külge kruvida. 8)
Dezervon
Off Roader Wannabe
Postitusi: 41
Liitunud: T Veebr 12, 2013 4:20 pm

Re: Külmkäivitus e. mis on karul kõhus

Postitus Postitas Dezervon »

Mina lasin 2017 aastal Binar5s peale panna - 5kw disla kero, gsm käivitusega. Täiesti elumuutev seade talvel. Raha maksis siis 1100€, 2.5 aastat hiljem läks ventilaator vahetusse, koos puhastusega 293€, nii et endiselt veel alla webasto hinna vist.
Vasta

Mine “Sisukad”