4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, boob, Landy, Moderators

Vasta
Uunts
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: T Veebr 11, 2020 11:32 pm

4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Postitus Postitas Uunts »

Tere, sõidan 1999a Nissan Navara pickupiga 76kw. Igati masinaga rahul, aga ei toimi spidomeetri kellade plokk. 4 vedu lülitub sisse läbi esimeste rummulukkude. Seni olen saanud hakkama, kuna sõidan vaid tagaveoga(2HIGH on kangi ülaosas) ja maastikul aeglustiga nelivedu ja esimesed LOCKid sees(4 LOW on kangi alaosas). Samas mõtlesin lõpuks lume saabudes ikkagi ka 4HIGH sisse panna, aga ei saanud hakkama, kuna 4HIGH ja NEUTRAL on kangi keskel. Mul see esimene maastur, seepärast ei ole ka kogemust ja on mõningad kartused. Seepärast küsikski teadjamatelt paar küsimust(kang jookseb nagu ikka ülevalt 2H, 4H, N, 4L):
1. Kui kiiresti võib üldse sõita 4LOW-ga ja maksimaalselt mis käiguga? Linnas 50 km/h 4LOWga tundub vast ebareaalne.
2. Mille jaoks on 4H ja 4L vahel NEUTRAL? Ja kas põhimõtteliselt NEUTRAL seisundis auto edasi ei sõida, kui käik sisse panna?
3. Kas 2HIGH ja esimesed rummulukud LOCKis võib sõita? Kuna see variant toimiks nagu kah 4HIGHveona?
4. Kas kõvemad maasturimehed tunnetaks ka ilma spidomeetri plokita ära, et kas sees on 4 HIGH või LOW?

Ega jahh, kerge ei ole selle 4HIGH ülesleidmisega, kui elu esimene maastur ja spidoplokk ei tööta. Ise proovisin nagu nii, et otsin neutralit ja ja siis vaiksel kangi üles lükates kui vedu taha tuleb, et peaks olema 4HIGH, aga ma ei saanud neutralit kätte miskipärast. Ainus, mis sain oli edasi sõites väike krigin. Eeldan, et see vast võis olla siis 2H ja 4H vaheline olek???
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Postitus Postitas honkomees »

Uunts kirjutas: ...
1. Kui kiiresti võib üldse sõita 4LOW-ga ja maksimaalselt mis käiguga? Linnas 50 km/h 4LOWga tundub vast ebareaalne.
2. Mille jaoks on 4H ja 4L vahel NEUTRAL? Ja kas põhimõtteliselt NEUTRAL seisundis auto edasi ei sõida, kui käik sisse panna?
3. Kas 2HIGH ja esimesed rummulukud LOCKis võib sõita? Kuna see variant toimiks nagu kah 4HIGHveona?
4. Kas kõvemad maasturimehed tunnetaks ka ilma spidomeetri plokita ära, et kas sees on 4 HIGH või LOW?
...
üritan oma kogemuse pealt vastata ehkki omal nissanit pole olnud aga üldjoontes peaks sistem sama olema
1. Aeglustiga (4Low) võid sõita nii kiiresti, kuni mootori undamine kõrvadele hakkab ja pöörded punasesse lähevad, tegelikult ega üle 30 km/h ei kannata sõita
2. 4L tohib sisse lülitada vaid seisval masinal, selleks on vahepeal N et kogemata sisse ei raiutaks hammakate raginal.
3. Ei tea (endal pole olnud rummulukkudega masinat), tõenäoliselt võib aga pole just mõistlik, lohistab kaasa ja kulutab ilmasjata, vedu ju esisillal ikkagi ei ole, 4H-na see ei toimi.
4. Igaüks saab sellest aru ilma spidota, 4H ehk sisselülitud neliveoga liigub auto normaalkiirusel, aeglustiga 4L aga nigu tigu, umbes 3 korda aeglasemalt ehk üle 40 ikka sisse ei saa ka 5 käiguga, vt p.1.
edit - kuidas ja millal rummulukke lülitada ikka tead? ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
RaulK
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: T Mär 27, 2018 10:39 pm

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Postitus Postitas RaulK »

Kui sul ees automaatsed lukud siis lukustuvad need aint siis, kui kardaan diffrit ja pooltelgi ringi hakkab ajama. Ehk kui lükkad sisse 4veo. Tagaveoga sõites esimene kardaan ringi ei käi ning ei lohise sul ees miskit kaasa. Manuaalsete lukkudega teine teema. 2h 4h peale oli navaral niisama üks jõnks alla ja võis lülitada kuni 40km/h. 4h 4l peale pidi kangi mu meelest veel põrandasse suruma. Ning lülitus jah kohapeal.
Team Vürst.
Uunts
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: T Veebr 11, 2020 11:32 pm

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Postitus Postitas Uunts »

Tänud vastamast. Ükspäev lükkasin vedude kangi kogemata veits kõvemini allapoole ja läks tõesti põrandasse välja. Korra isegi ehmusin, et mis nüüd. Nimelt oli mu varasem segadus selles, et ilma spidokata 4h neutralisse ja 4L üleminekul on vaja kangi väga kõvasti nõksuga alla tõmmata. No nüüd kui ma lõpuks õiget 4L tunnetada sain, siis masin juba ka nii mõnedki traktoritööd ära teinud. Ja enamus küsimustele põhimõtteliselt vastuse tänu selle kogemata juhusele =) Kahju jahh, nii palju lolle küsimusi minu poolt tagantjärge mõeldes. Minu 4L oli seega vanasti tegelikult 4H, kuna ma ei olnud kunagi saanud kangi päris põrandasse välja. No nüüd kõik see värk igati loogiline.
Aa üks küsimus oleks NEUTRALI kohta. Kas masina pukseerimine toimub kah kang NEUTRALI peal? Ise kuskilt vaatasin, et maasturimehed kasutavad neutralit üli järsust mäest alla laskumisel.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: 4HIGH sisselülitamine kangist ilma toimiva spidomeetrita

Postitus Postitas Maaks »

Uunts kirjutas: Aa üks küsimus oleks NEUTRALI kohta. Kas masina pukseerimine toimub kah kang NEUTRALI peal? Ise kuskilt vaatasin, et maasturimehed kasutavad neutralit üli järsust mäest alla laskumisel.
Pukseerimisel võid neutraali peale panna ja mäest VINTSIGA alla tulekul kah, aga sõites pane aeglusti (LOW) ja mootorist siis 1(või 2 äärmisel juhul) käik muidu pidurdad rattad plokki ja siis külg ees suht lihtsalt ka auto juhitamatu.
https://drivingfast.net/descending-hills/
https://practicalmotoring.com.au/car-ad ... ving-tips/
Vasta

Mine “Sisukad”