5. leht 7-st

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: R Sept 08, 2017 1:52 pm
Postitas MetsaVikat
Täna vastati mulle, et kandevõimet passis pole võimalik vähendada, mis tegelikult on ühtepidi paras lollus. Aga noh, seadus on selline. Esitasin veel paar küsimust selle tegeliku massi jms. kohta, sest on inimesi kes väidavad, et tee peal võib tühja suurt haagist tõmmata ning tee peal olles on tegeliku mass mis loeb.

Terv. Villu

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: R Sept 08, 2017 2:49 pm
Postitas olli
Kui autol on tehnilises passis määratud piduritega haagis kuni 1500kg, siis on lubatud selle auto järel vedada 2000kg täismassiga haagist, eeldusel et tegelik mass jääb alla 1500kg.
Teine asi on aga juhilubade vajalikkus. Nende määramisel (B, kood 96, või BE) lähtutakse täismassidest. Täismass on määratud tehase tüübikinnituse järgi ja seda niisama lihtsalt muuta ei saa. Vähendada on võimalik registrimassi, aga antud juhul see ei päästa, sest seaduse järgi läheb arvesse täismass.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: R Sept 08, 2017 3:22 pm
Postitas MetsaVikat
Load siis täismassi(registrimassi) järgi ja tee peal tegelik mass, ehk siis kui BE olemas siis võid sõita 3500kg haagisega tühjalt, või koormatult kuni auto tehniline pass lubab. Sain vist õigesti aru...
Ning kui mul BE on, siis võin vedada 2t haagist auto järgi millel lubatud 1.6t juhul kui ma ei ületa tegelikku massi tee peal olles? On vist nii siis?

Terv. Villu

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: R Sept 08, 2017 3:34 pm
Postitas enx
Ning kui mul BE on, siis võin vedada 2t haagist auto järgi millel lubatud 1.6t juhul kui ma ei ületa tegelikku massi tee peal olles? On vist nii siis?

Terv. Villu[/quote]

Täpselt nii!

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: L Sept 09, 2017 10:21 am
Postitas v6sa
enx kirjutas: ...
B kategooria küll kuni 3500kg, aga haagis mis ületab 750kg nõuab E kategooriat enivei.
Ei nõua tingimata. B katiga võid vedada 3500 kg miinus veduki täismass= 1xxx kg täismassiga O2 kategooria haagist. Selleks need "polutorkad" ongi, et suuremate sõiduautodega kobedamaid koormaid vedada. Päris Maasturite pea kolmetonnine täismass niikuinii ei luba mingitki mõistlikku haagisemassi olma E-kategooria lubadeta.

Ja autode, eriti maasturite, vedamise kontekstis E-katita tõesti ei saa.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: L Sept 09, 2017 10:23 am
Postitas v6sa
helar kirjutas:... Seega kui veduri nt reg massiga 3000 kg ja haagise reg 750 kg massiga on sul b kat 250 kg lõhki juba.
...
Kehtib ainult O2 haagise korral. Kui kerghaagis (O1, enamasti piduriteta), siis seda tohib B kategooria lubadega vedada iga Bkategooria sõidukiga, sõltumata rongi täismassist. Kui on O2 (ehk üle 750 kg, alati piduritega), siis selle puhul rakendub too 3500 kg autorongi regmasside piir.

Lihtne ju meelde jätta: juhtimisõigus käib täismasside/regmasside alusel (sõltuvalt tehnilise passi vanusest), koorma ladumine käib tegelike masside alusel. Kusjuures tegeliku massi peavad kordnikud tuvastama kas koorma dokumentatsiooni või kaalumise alusel, lihtsalt arvamusest ei piisa. Või vähemalt ei tasuks lasta seda kiirmenetluse korras protokolli kirjutada.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: L Sept 09, 2017 5:53 pm
Postitas MetsaVikat
Härra v6sal õigus ning ise jõudsin ka selleni lõpuks, load täismasside järgi, sõidad tegeliku massi järgi. Mina lahendan hetkel oma probleemi B96 tegemisega, mis peaks andma mulle loa vedada 2t haagist, ning auto seab haagise kaalu piiranguks liikluses 1600kg.

Terv. Villu

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: K Apr 18, 2018 7:37 pm
Postitas Viin
Landy kirjutas:Uus ja parandatud vesrsioon
------------------
Muudatuettepanek Majandus-Ja kommuniktsioonimisteeriumile ning Riigikogu majanduskomisjonile.

Teeme ettepaneku kehtiva Liikluseaduse muutmisek järgmiselt.

Lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


Seletuskiri muudtusettepanekule.

Käesolev muudatus peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud O2 haagise vedamine on seadusevastane nii B kategoorija juhiloa kui ka uue liiklusedusega võimaldatud kood 96 juhtimisõiguse alusel.

Enamusel maasturitel, kaubikutel ning väikeveokitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-3500 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on nende registrimass vahemikus 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel rikutakse tihti seadust koormates neid üle või juhiytakse lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi.

Tihti on peredes/ettevõtetes mitu autot ning täismasside sumana haaksse lubatud lubatud haagiste registrimasside erinevus väga suur. Piduritega haagise kasutamine peaks olema ka liikluse seisukohast ohutum, eriti võrreldes ülekoormatud kerghaagistega.
Palun korrigeerida/kustutada/asendada (selles ja sellele järgnevas postituses) punasega märgitud viidatud daatum. Sellise tekstiga pole seadus jõustunud.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: K Apr 18, 2018 7:59 pm
Postitas v6sa
Oda, mida peab kustutama?

Viidatud tekst pärineb ju ajast, kui LS muudatusettepanekuid küsiti. Meie muudatusettepanekule kusti kõrge kaarega, nagu praeguses seaduses kirjas on:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015]

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: N Apr 19, 2018 8:51 pm
Postitas Viin
v6sa kirjutas:Oda, mida peab kustutama?

Viidatud tekst pärineb ju ajast, kui LS muudatusettepanekuid küsiti. Meie muudatusettepanekule kusti kõrge kaarega, nagu praeguses seaduses kirjas on:
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 28.02.2015, 1 - jõust. 01.05.2015]
Inimene, kes tervet teemat läbi ei loe või guugeldades satub Landy postitusele (Aug 08, 2012) jääb mulje, et jutt on jõustunud seadusest. Segaduste vältimiseks võiks jõustumise kuupäevad muuta ,,xxx" või kustutada (märgitud mu postituses punaselt).

Re: B-kategooriaga haagise vedamine

Postitatud: R Apr 20, 2018 9:13 am
Postitas al
heiki76 kirjutas: ...
Soovisin teha Haapsalu ARK-s seda eksamit. Tasusin kõik vajalikud maksud, küsisin veel üle, kas üle tee renditav autoveo treila eksamiks sobib ja panin aja kinni.
Eksamipäeval hakkasin asja igaks juhuks üle täpsustama ja tuli välja et eksamineerija võtab tehnilised passid laua peale ja liidab reg. massid kokku. Ehk seda 2800kg täismassiga treilat selleks eksamiks kuidagi kasutada ei saa. Helitsasin läbi veel ka Tallinna kärurendi firmad ja sellist käru mis ületaks kerghaagise massi ja mahuks sõiduauto taha ületamata autorongi massi 4250kg mina selle 2 tunniga leida ei suutnud.
Peaks vist Tartusse minema eksamit tegema :D , kuigi haagist otsides tekkis selline tunne, et milleks neid lube üldse vaja võiks minna, kui sellist haagist väga kuskilt võtta polegi. Minul töö tõttu vahest tõstukit vaja vedada ja väiksemad sinna raamidesse mahuvad, kuid tihtilugu vaja ikka auto taha treila peale panna ja selleks need load enam ei kõlba.
Läbikäidud tee (2015 vms).
Audi A6 võib vedada kuni 1600+ haagist tegeliku kaaluga.
Cramost sai tavaline piduritega kaheteljeline tühjalt külge ja ARK-i. (muidu reg. mass oli alla 2000kg)
Eksamineerija hakkas sama joru ajama, haagis liiga raske jms. Paber ette, täismasside summa oli alla 4250kg, tegelikku kaalu ei ületanud, pisut veel pipardas, aga tehtud sai.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: P Juul 04, 2021 10:39 pm
Postitas saarlane87
Küsimus selle kood 96 kohta. Auto täismass on 2520kg, kui ma nüüd teeksin endale 96 lisaeksami, siis kas tulevikus pean ma pingsalt jälgima haagiste täismasse, et need jääks max 1730kg piiridesse või võin ka ringi kärutada raskematega, vaadates ainult seda, et auto täismassi ja haagise hetkemassi summa jääks alla 4250kg?

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: E Juul 05, 2021 1:17 am
Postitas Landy
saarlane87 kirjutas:
P Juul 04, 2021 10:39 pm
Küsimus selle kood 96 kohta. Auto täismass on 2520kg, kui ma nüüd teeksin endale 96 lisaeksami, siis kas tulevikus pean ma pingsalt jälgima haagiste täismasse, et need jääks max 1730kg piiridesse või võin ka ringi kärutada raskematega, vaadates ainult seda, et auto täismassi ja haagise hetkemassi summa jääks alla 4250kg?
Autorongi täismass, millesse kuulub O2 haagis ei tohi ületada 4250kg ja haagise täismass ei tohi olla surem, kui konkretsele vedukile on lubatud.
Samas, kui sul 3500kg veduk võid sa oma B-katiga iga kell vedada 750 kg kerghhaagist e. moodustafa ka 4250kg autorongi.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: E Juul 05, 2021 9:38 am
Postitas v6sa
saarlane87 kirjutas:
P Juul 04, 2021 10:39 pm
Küsimus selle kood 96 kohta. Auto täismass on 2520kg, kui ma nüüd teeksin endale 96 lisaeksami, siis kas tulevikus pean ma pingsalt jälgima haagiste täismasse, et need jääks max 1730kg piiridesse ...
Jah, pead endiselt aritmeetikat tegema.

Vaid BE päästab sellest (või CE või DE).

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitatud: E Juul 05, 2021 9:33 pm
Postitas MrMägilane
Landy kirjutas:
E Juul 05, 2021 1:17 am
saarlane87 kirjutas:
P Juul 04, 2021 10:39 pm
haagise täismass ei tohi olla surem, kui konkretsele vedukile on lubatud.
Kas keegi võiks selle väite lõplikult paika kommenteerida? Mina olen lähtunud siiani seaduse mõistest "tegelik mass", mitte "registrimass". Ehk kui mu E39 lubab sappa võtta paberis 2000kg järelhaagist, siis niipalju kui mina seadust tõlgendanud olen, siis võin ma järgi haakida ka 3t registrimassiga haagise, mis on osaliselt koormatud ja tegelik mass on 2t? Ma mingi aeg hakkasin ka seda lollakat 96't juure tegema, maksin lõivu ja autorendi ära ja kohapeal tuli välja, et 6t registrimassiga autorongiga ma seda teha ei saa, hoolimata sellest et haagis oli reaalselt tühi. Siis uurisin ja puurisin liiklusseadust, leidsin selle kohta seletuse et haakimistega on olulised tegelikud massid ja nõudsin lõivu tagasi, sain ka. Jätsin selle küll sinnapaika, kuna nüüd Jeep ka ja pean E teed minema niikuinii, 96 ei anna mulle reaalselt midagi nüüd.