Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, Landy, boob, Moderators

Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1144
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Ise kah nati loll. Äkki keegi aitab?
Grand Chero täismass 2000kg võib vedada 3200kg sabas ja panen sinna sappa Wrangleri konnaga, Wranku ise kah 2000kg.

Mis kategooriaga siis võib sõita?
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kodanik2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: L Juul 24, 2004 11:47 pm
Asukoht: Lihula

Postitus Postitas Kodanik2 »

B ja max 50km/h
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1831
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Ax kirjutas:Ise kah nati loll. Äkki keegi aitab?
Grand Chero täismass 2000kg võib vedada 3200kg sabas ja panen sinna sappa Wrangleri konnaga, Wranku ise kah 2000kg.

Mis kategooriaga siis võib sõita?
Load on mis ajast?

See on pukseerimine osaliselt toetatuna. Kiirusepiirang, nagu eelpool viidati, 50 km/h, pukseeritaval ohutuled, vedur peab olema raskem, kui konn ja veetav (tegelikud massid). Muide, see tegevus pole keelatud kiilasjääl... :P
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1144
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ax »

Load ongi ammusest ajast. Peab vist uuemaid LE redaktsioone ajaviiteks lugema ja meelde tuletama asjad.
:roll:
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
coeng
Fitting 38"
Postitusi: 230
Liitunud: P Veebr 13, 2011 1:38 pm
Asukoht: Rae vald.

Postitus Postitas coeng »

GC 1993 4.0. Vaja vedada hobutreilerit kahe hobusega. Ega vist ilma BE lubadeta ei saa ? Samas tuttavad veavad ja siiani politsei ei ole külge hakanud. On isegi kinni peetud aga trahvi pole saanud. Ei tea, kas hobuste suhtes pigistatakse silm kinni ? :)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16295
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

coeng kirjutas:GC 1993 4.0. Vaja vedada hobutreilerit kahe hobusega. Ega vist ilma BE lubadeta ei saa ? Samas tuttavad veavad ja siiani politsei ei ole külge hakanud. On isegi kinni peetud aga trahvi pole saanud. Ei tea, kas hobuste suhtes pigistatakse silm kinni ? :)
Kui autorongi mass ei ületa 3500KG , siis pole probleemi. Löö haagise ja GC massid kokku ning vastus käes. Juulist lähebasi tiba lihtsmaks.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1831
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

coeng kirjutas:GC 1993 4.0. Vaja vedada hobutreilerit kahe hobusega. Ega vist ilma BE lubadeta ei saa ? Samas tuttavad veavad ja siiani politsei ei ole külge hakanud. On isegi kinni peetud aga trahvi pole saanud. Ei tea, kas hobuste suhtes pigistatakse silm kinni ? :)
See on ehku peale minek. Kui satub politseinik olema, siis liidab tegelikke masse (ehk tühimassid mõlemast+autos oleva kola mass+hobuste massid), mis peaks kokkuvõttes ilusti jääma alla 3500 kg. Kui just pole täiskoormaga auto+kaks aberdeeni raskeveohobust ühikukaaluga 650 kg. :twisted:

Kui satud aga mendi otsa, siis liidab tema auto registrimassi ja haagise registrimassi ning eriti suure tõenäosusega (kui pole tegemist just spetsiaalselt vähendet registrimassiga haagisega) saab 3500+ kg, mis võimaldab tal riigi aktsiaid emiteerida.

Raskeks teeb vaidluse see, et antud kontekstis on vaidlemine küll võimalik (olevat olemas Riigikohtu lahend haagiste puhul tegeliku massi arvestamise kohustuse tõttu), kui tõendamise kohustus jääb Sulle. Kuidas aga tõestada hobuse kaalu? Isegi hobuse passis seda ei ole.
Kasutaja avatar
coeng
Fitting 38"
Postitusi: 230
Liitunud: P Veebr 13, 2011 1:38 pm
Asukoht: Rae vald.

Postitus Postitas coeng »

Peab ponide peale kvalifitseeruma :) Aga peab siis täpsemalt haagise pabereid vaatama ja kuidagi laskma hobuste kaalud määrata, ehk on kuskil mingi teenus :)
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16295
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

coeng kirjutas:Peab ponide peale kvalifitseeruma :) Aga peab siis täpsemalt haagise pabereid vaatama ja kuidagi laskma hobuste kaalud määrata, ehk on kuskil mingi teenus :)
Võtad vereinaari tõendi eluskaalu kohta.
Nagu kirjutasin, siis juulist muutuvad olulislet haagistega seondubad regulatsioonid ning praegusest 3,5 tonnist veidi "lõhki minevate" vedude jaoks tekivad lihtsalt hangitavad "poolikud käru load".
Neist kirjutasin pikemalt BE- lubade teemas.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1186
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

coeng kirjutas:GC 1993 4.0. Vaja vedada hobutreilerit kahe hobusega. Ega vist ilma BE lubadeta ei saa ? Samas tuttavad veavad ja siiani politsei ei ole külge hakanud. On isegi kinni peetud aga trahvi pole saanud. Ei tea, kas hobuste suhtes pigistatakse silm kinni ? :)
Kui mina eelmise aasta lõpus BE-d tegin oli meil seal eksameid tegemas üks naisterahvas.Küsisin tema käest ,et miks talle see kat kasulik on?Vastus:et on vaja pidevalt hobusevedamiskäru vedada, kuhu mahub 2 hobust sisse.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
tambets
Off Roader Wannabe
Postitusi: 27
Liitunud: T Nov 01, 2011 2:31 pm
Asukoht: Lõuna-Osariik

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas tambets »

Tere!
Tehke siis mulle ka puust ja punaseks =)

Veduk (reg. mass 1600) + "konn" (200kg) + veetav auto 1300 = Pukseerimini jäiga ühenduslüliga, kiirus kuni 50km/h B-kat?
Veduk (reg. mass 1600) + "konn" (200kg) + veetav auto 1500 = BE-kat või ei tohi üldse?
Veduk (reg. mass 1600), (piduritega haagis lubatud 1200) + haagis, piduritega (koormatud) (reg. mass 1900) = Ei tohi?
Veduk (reg. mass 1600), (piduritega haagis lubatud 1200) + haagis, piduritega (koormatud) (reg. mass 3000) = Ei tohi?

Millele tuginesin:

§ 15. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
4) pukseerimisel 50 kilomeetrit tunnis;

§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.

§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
4) BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1831
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas v6sa »

Hm, nii ja naa. Üldiselt õige.

Konna kohta ütleb seadus muuhulgas:
§ 62. Mootorsõiduki pukseerimine.
(10) Pukseerida ei tohi:
4) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur.


Ehk siin tuleb tõestama hakata, kas massid (tegelikud!!!., õnneks :roll: ) klapivad või mitte. Kui veetavaga on lihtne (enamasti on tühimass), siis vedur võib olla kõike tühi- ja täismassi vahel. Hakka aga jälle tõestama, kui mendi otsa satud. Ehk Sinu näites - oletame auto tühimassiks 1150 kg (tüüpiline pisike japs) ja juhi kaaluks 100 (keskmine Eesti mees). Seega ei tohi konksu otsas olla rohkem, kui 1150+100=1250-200(konn kaalub ka midagi)=1050 kg tühimassiga auto...

Autorongi kohta käiv klausel on õige, kuid Sinu kontekstis ei tohi sellel autol rippuda konksus rohkem, kui 1200 kg piduritega haagist. Kas see on tühi või täis, ei oma tähtsust. Aga koorma korral läheb jälle tõestamiseks, kas koorma mass+haagise tühimass ikka on lubatud 1200 kg või vähem. Kusjuures Sinu toodud näites 1600+1200=2800, järelikult piisab B loast. Aga samas võib ment krooksuda täismasside liitmisest ja siis lähevad enamus suuri haagiseid lõhki (seaduse täitmiseks ei tohiks haagise täismass olla üle 1900 kg).
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
altraditional
Mudder
Postitusi: 92
Liitunud: P Mai 17, 2009 12:27 am

Re:

Postitus Postitas altraditional »

keelutsoon kirjutas:maasturite (kas siis M1G või N1G) omanikele siiski veel üks oluline lisaklausel:
---
Kood 1303. Mootorsõiduki haakes veetava või pukseeritava sõiduki lubatud suurim tegelik mass

Haagise lubatud suurim tegelik mass on ... piduriga haagise korral veduki registrimass või M1G ja N 1G kategooria veduki korral 1,5-kordne veduki registrimass, kuid mitte üle 3,5 tonni.
---

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
Küsimus, et kas keegi on selle klausli järgi ka kunagi auto registreerimisel haagise massi kirja saanud? Mul on hetkel ühe vanema usa masina registreerimisel olukord, kus kuskil haagise masse kirjas ei ole, vastavat kirjandust ei ole ja netist ka midagi ühest ja paikapidavat ei leia.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16295
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas Landy »

Siis lähedki riigiteatja väljatrükiga kohale, joonid kollasega alla ning nõuad oma seadusliku õigust.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1831
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

B-kategooriaga haagise vedamine

Postitus Postitas v6sa »

Paar päeva tagasi käisin ühte kodanikku teelt päästmas - tal oli maasturi sabas hobutreiler ja registrimassid lõhki. Poolitsad pakkusid kaks varianti: kas leiab juhi (BE siis) või jääb haagis tee äärde. Kirjalik hoiatus läks kah registrisse. Trahvi ei tehtud... :shock:
Iseenesest tundusid mõistlikud mehed olema, lihtsalt sitt paistis kenasti keevat juba antud kodaniku suhtes. :lol:

Rongi tegelik mass oli heal juhul 3300 kg (lühike G koos juhi ja autosoleva träniga u 2 t, treiler ise 700 kg, 2 hobust nii 300 kilose kehamassiga).

Sellega seoses kaesin LS ja oma halvaks üllatuseks leidsin, et B-kategooria korral loetakse tõepoolest registrimasse... :x


2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
4) BE – autorong, mis koosneb B-kategooria autost ning haagisest või poolhaagisest, kui haagise või poolhaagise lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
...


Seni olen elanud teadmisega, et uue seaduse valguses haagiste puhul ei vehita mitte numbri, vaid tegeliku kaaluga. Aga seaduses on teisiti kirjas...

Samas on teise kohas kirjas nii:

§ 34. Sõitjate- ja veosevedu
(11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.
(12) Sõiduki tegelik mass ei tohi ületada registrimassi, mis tahes telje koormus aga registriteljekoormust, kui selle kohta pole teeseaduse § 35 lõike 2 alusel kehtestatud korras välja antud eriluba.
(13) Kui veosega või veoseta sõiduki, autorongi või masinrongi tegelik mass või teljekoormus ületavad käesoleva seaduse § 80 lõike 3 alusel kehtestatud nõudeid, võib sõidukit, autorongi või masinrongi kasutada teeseaduse §-s 35 sätestatud korras.

§ 2. Mõisted
(84) tegelik mass on sõiduki mass konkreetsel ajahetkel koos juhi, sõitjate ja veosega;



Ma ei välista, et antud juhul oli tegemist suhtumisprobleemiga ja ta ajas patrullil lihtsalt sita keema. :?

Kas kellegi on veel analoogset situatsiooni olnud, kus ilmselgelt alla 3500 tegeliku massiga autorongi puhul hakatakse 3500 kg ületavatest täismassidest rääkima?
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Sisukad”