Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Moderaatorid: jr, boob, Landy, Moderators
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Mitte küll haagise mass aga "G" tähis (nn. tõsimaastur)- paari aasta eest sai võetud rendiauto, ametliku maastikusuutlikusega, anti Jeep Rengade . Põhi ja tehnika peaksid olema Fiat 500, paaritatud mingisuguse neliveoga. Päris maastikule ei julgenud minna (õigemini, kõrvalistmelt tuli blokeering ) ja kahjuks jäi see G testimata aga käitus nagu tavaline parketimaastur. Tundub, et "Jeep" märk iluvõrel parandab igasuguste autode paljusid omadusi.
Eks need asjad tootja deklareerimisel baseeruvad ja keegi ei viitsi mingeid katseid teha, kirjutatakse, mida tootja esindaja ette annab.
Eks need asjad tootja deklareerimisel baseeruvad ja keegi ei viitsi mingeid katseid teha, kirjutatakse, mida tootja esindaja ette annab.
Tehtud, mõeldud.
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
"G" oli vist, et kindel kliirens, ülesõidu nurk, pealesõidunurk, laskumisnurk ning nelivedu peab olema esi ja tagasild omavahel lukustatav, siis on õigus lisada G. Vanemad, 2001-2014 x-trailid on "G", uuemal on perse ja nina liiga pikk.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1042
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Milliseid eeliseid annab M1G / N1G kategooria? Või milliseid eeliseid annab mitte-G kategooria?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
G annab vähemal 3cm pikkust juurde ja 1cm läbimõõtu
Tegelikult võib olla mingitel (riigi)hangetel eeltingimus, et ostetakse xxG tüüpi sõiduk ja sellisel juhul need ilma G-ta automaatselt ei kvalifitseeru.
Esikaitseraua paigaldamisel (kas tohib või ei tohi) on kah mingid erisused vist.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2439
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Neid tehnonõuetes toodud erisusi on terve pinu, mis teevad xG sõidukiga opereerimise mõnes mõttes hõlpsamaks.
Tulede paigutus, lubatud haagisemassid, porikaitsmed jms.
Tulede paigutus, lubatud haagisemassid, porikaitsmed jms.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1042
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Ei leidnud terve pinu. Ongi kaks asja. Esikaitsesüsteem ja haagise massid. Haagise mass on niikuinii eraldi määratud. Esikaitsesüsteemi kohta selline jutt. Ehk siis alates 2008 registrisse kantud sõidukite puhul puudub kasutaja vaates G-l üldse igasugune väärtus.
"Registrisse kantud" tähendab siin Eesti registrisse kandmist mitte auto tegelikku vanust.
Kood 625. Esikaitsesüsteem
1. M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult määruse EÜ (nr) 78/2009
nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi.
2. Direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi
on lubatud paigaldada enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1
kategooria sõidukile.
3. Erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavat ja esertifitseerimata esikaitsesüsteemi:
3.1. enne 1. jaanuarit 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile;
3.2. enne 26. novembrit 2008. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria
maastikusõidukile (M1G ja N1G);
3.3. Enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud üle 3500 kg täismassiga M1
kategooria sõidukile.
"Registrisse kantud" tähendab siin Eesti registrisse kandmist mitte auto tegelikku vanust.
Kood 625. Esikaitsesüsteem
1. M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult määruse EÜ (nr) 78/2009
nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi.
2. Direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi
on lubatud paigaldada enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1
kategooria sõidukile.
3. Erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavat ja esertifitseerimata esikaitsesüsteemi:
3.1. enne 1. jaanuarit 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile;
3.2. enne 26. novembrit 2008. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria
maastikusõidukile (M1G ja N1G);
3.3. Enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud üle 3500 kg täismassiga M1
kategooria sõidukile.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Puusalt tulistades pakuks, et N2G ja N3G puhul vist vabastati allasõidutõketest.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2439
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Veoautodel on tuled lubatud kõrgemale paigutada. Pluss porilapakate mittevajalikkus, kui "need takistavad sihipärast kasutust" ja sel ajal, kui rehvimõõt oli püha, oli G variantidel ka rohkem lubatud (eeldusel, et tehase nimekirjas valikuid oli).
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1042
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Nojah, mõtlesin et räägime sõiduautodest
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Tere,
ma tahan küsida kas haagise kandevõimet või registrimassi (täismassi) saab muuta? Olemasoleva auto transportimiseks kuluks paarsada kilo vähem.
Aitäh
ma tahan küsida kas haagise kandevõimet või registrimassi (täismassi) saab muuta? Olemasoleva auto transportimiseks kuluks paarsada kilo vähem.
Aitäh
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Kui tootjat tead ja saad ühendust võtta siis peaks saama allapoole. Vähemalt respo pakkus seda varianti. Ülespoole vist ei saa, vähemalt mitte lihtsalt.
Lihtne küsimus, milleks allapoole vaja on? Kui lubade pärast, siis arusaadav, kui load olemas, siis ei saa aru milleks see hea võiks olla.
Terv. Villu
Lihtne küsimus, milleks allapoole vaja on? Kui lubade pärast, siis arusaadav, kui load olemas, siis ei saa aru milleks see hea võiks olla.
Terv. Villu
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Keegi oskab juhendada, kust tulenevad haagise rehvinõuded?
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2439
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
MKM määrus nr 42:
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv
Vali siis parasjagu oluline lisa alt vastavalt registreerimise ajale!
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv
Vali siis parasjagu oluline lisa alt vastavalt registreerimise ajale!
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2439
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel
Täismassi muutmine on keeruline, selle määrab tootja.
Registrimassi saab vähendada kandevõime arvelt, aga ma pole päris kindel, et see BE-vajadusest (ei kujuta ette muud vajadust säärase täringumängu jaoks) päästab. Täismass jääb sellisel puhul endiseks.
Ma soovitan teha kood-96 load, kui jutt mõnesajast kilost. On muretum.
Näiteks siitkaudu:
http://www.testudo.ee/est/1844/juhiluba-koodiga-96
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...