Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Asjakohane info huvitavast tootest või vahendist, mida netiavarustest leidsite. Samuti aga kontaktid ja viited a'la treialile, keevitajale ja asjalikele töömeestele, kelle abi ka teistel siis lihtne leida oleks.

Moderaatorid: jr, boob, Landy, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2798
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas totu »

Mitte küll haagise mass aga "G" tähis (nn. tõsimaastur)- paari aasta eest sai võetud rendiauto, ametliku maastikusuutlikusega, anti Jeep Rengade :shock: . Põhi ja tehnika peaksid olema Fiat 500, paaritatud mingisuguse neliveoga. Päris maastikule ei julgenud minna (õigemini, kõrvalistmelt tuli blokeering :D ) ja kahjuks jäi see G testimata aga käitus nagu tavaline parketimaastur. Tundub, et "Jeep" märk iluvõrel parandab igasuguste autode paljusid omadusi.
Eks need asjad tootja deklareerimisel baseeruvad ja keegi ei viitsi mingeid katseid teha, kirjutatakse, mida tootja esindaja ette annab.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 842
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas ahto42 »

"G" oli vist, et kindel kliirens, ülesõidu nurk, pealesõidunurk, laskumisnurk ning nelivedu peab olema esi ja tagasild omavahel lukustatav, siis on õigus lisada G. Vanemad, 2001-2014 x-trailid on "G", uuemal on perse ja nina liiga pikk.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõukurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 953
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas Maaks »

ahto42 kirjutas:
T Juul 13, 2021 2:28 pm
"G" oli vist, et kindel kliirens, ülesõidu nurk, pealesõidunurk, laskumisnurk ning nelivedu peab olema esi ja tagasild omavahel lukustatav, siis on õigus lisada G. Vanemad, 2001-2014 x-trailid on "G", uuemal on perse ja nina liiga pikk.
https://www.ohtuleht.ee/12535/soidukid- ... ooriatesse
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas CaveMan »

Milliseid eeliseid annab M1G / N1G kategooria? Või milliseid eeliseid annab mitte-G kategooria?
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 953
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas Maaks »

CaveMan kirjutas:
T Juul 13, 2021 5:37 pm
Milliseid eeliseid annab M1G / N1G kategooria? Või milliseid eeliseid annab mitte-G kategooria?
G annab vähemal 3cm pikkust juurde ja 1cm läbimõõtu :mrgreen:
Tegelikult võib olla mingitel (riigi)hangetel eeltingimus, et ostetakse xxG tüüpi sõiduk ja sellisel juhul need ilma G-ta automaatselt ei kvalifitseeru.
Esikaitseraua paigaldamisel (kas tohib või ei tohi) on kah mingid erisused vist.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2241
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas v6sa »

Neid tehnonõuetes toodud erisusi on terve pinu, mis teevad xG sõidukiga opereerimise mõnes mõttes hõlpsamaks.

Tulede paigutus, lubatud haagisemassid, porikaitsmed jms.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas CaveMan »

Ei leidnud terve pinu. Ongi kaks asja. Esikaitsesüsteem ja haagise massid. Haagise mass on niikuinii eraldi määratud. Esikaitsesüsteemi kohta selline jutt. Ehk siis alates 2008 registrisse kantud sõidukite puhul puudub kasutaja vaates G-l üldse igasugune väärtus.
"Registrisse kantud" tähendab siin Eesti registrisse kandmist mitte auto tegelikku vanust.

Kood 625. Esikaitsesüsteem
1. M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult määruse EÜ (nr) 78/2009
nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi.
2. Direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi
on lubatud paigaldada enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1
kategooria sõidukile.
3. Erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavat ja esertifitseerimata esikaitsesüsteemi:
3.1. enne 1. jaanuarit 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile;
3.2. enne 26. novembrit 2008. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria
maastikusõidukile (M1G ja N1G);
3.3. Enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud üle 3500 kg täismassiga M1
kategooria sõidukile.
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
olli
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas olli »

Puusalt tulistades pakuks, et N2G ja N3G puhul vist vabastati allasõidutõketest.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2241
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas v6sa »

Veoautodel on tuled lubatud kõrgemale paigutada. Pluss porilapakate mittevajalikkus, kui "need takistavad sihipärast kasutust" ja sel ajal, kui rehvimõõt oli püha, oli G variantidel ka rohkem lubatud (eeldusel, et tehase nimekirjas valikuid oli).
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 983
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas CaveMan »

Nojah, mõtlesin et räägime sõiduautodest :)
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
lukia
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: K Mär 30, 2022 4:55 pm
Kontakt:

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas lukia »

Tere,

ma tahan küsida kas haagise kandevõimet või registrimassi (täismassi) saab muuta? Olemasoleva auto transportimiseks kuluks paarsada kilo vähem.

Aitäh
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 839
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas MetsaVikat »

Kui tootjat tead ja saad ühendust võtta siis peaks saama allapoole. Vähemalt respo pakkus seda varianti. Ülespoole vist ei saa, vähemalt mitte lihtsalt.

Lihtne küsimus, milleks allapoole vaja on? Kui lubade pärast, siis arusaadav, kui load olemas, siis ei saa aru milleks see hea võiks olla.

Terv. Villu

lukia kirjutas:
K Mär 30, 2022 4:59 pm
Tere,

ma tahan küsida kas haagise kandevõimet või registrimassi (täismassi) saab muuta? Olemasoleva auto transportimiseks kuluks paarsada kilo vähem.

Aitäh
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
DonNiger
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Apr 18, 2017 1:55 am

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas DonNiger »

Keegi oskab juhendada, kust tulenevad haagise rehvinõuded?
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2241
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas v6sa »

MKM määrus nr 42:
https://www.riigiteataja.ee/akt/116062011008?leiaKehtiv

Vali siis parasjagu oluline lisa alt vastavalt registreerimise ajale!
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2241
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Eeskirjad ja nõuded haagiste kasutamisel

Postitus Postitas v6sa »

lukia kirjutas:
K Mär 30, 2022 4:59 pm
...
ma tahan küsida kas haagise kandevõimet või registrimassi (täismassi) saab muuta? Olemasoleva auto transportimiseks kuluks paarsada kilo vähem.
...
Täismassi muutmine on keeruline, selle määrab tootja.

Registrimassi saab vähendada kandevõime arvelt, aga ma pole päris kindel, et see BE-vajadusest (ei kujuta ette muud vajadust säärase täringumängu jaoks) päästab. Täismass jääb sellisel puhul endiseks.

Ma soovitan teha kood-96 load, kui jutt mõnesajast kilost. On muretum.
Näiteks siitkaudu:
http://www.testudo.ee/est/1844/juhiluba-koodiga-96
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Sisukad”