Chero ostmine

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Chero ostmine

Postitus Postitas rommi »

Kuna minu autode nimekirjas on nüüd kord Chero XJ kätte jõudnud... siis ilmselt on mõistlik pöörduda ka siinse fännklubi poole.

Vaikselt üritan ka ise kodutööd teha aga pole veel päris selgus majja saanud(lappasin 4x4.ee-d ka aga no midagi asjalikku ei leidnud). Enamus on automaatkastiga aga olen ka näinud manuaalkaste - mida need endast kujutavad ja kas on mõtet tahta? Veidi segane on mulle ka see full time ja part time süsteem. Milline võiks olla kast, millised sillad? Vaatasin 1997-2000... või on mõistlik hoopiski mõnd vanemat aastaarvu tahta, ma ka ei tea. Jutt käib siis sellest klassikalisest cherost, mootori osas on mul selgus majas ja see tuleb 4.0 kuna on pommikindel ja jupid odavad. Grandi ei taha, liiga palju plastmassi ja elektroonikat läbisegi. Soovin vastupidavat masinat, millega saaks maanteel muretult 120ga sõita ja ka vahepeal pisut metsavahel turnida, sealjuures omamata kodustatud mehaanikut.

Mõned silma jäänud valikud:
http://sfbay.craigslist.org/nby/cto/2568981683.html
http://sfbay.craigslist.org/pen/ctd/2571485271.html
http://sfbay.craigslist.org/pen/ctd/2562605530.html
http://sfbay.craigslist.org/sby/ctd/2542712825.html

Ühesõnaga siis huvitab, et millist chero cheromehed ostaksid? :)

terv,
Rommi
Viimati muutis rommi, T Aug 30, 2011 3:41 pm, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
insener007
Fitting 44"
Postitusi: 450
Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas insener007 »

Olen ise omanud '97 isendit.
97 tehti pisemad välisemad muudatused aga tubane mööbel (armatuur) tuuniti suht kapitaalselt ringi . Maitseasi - minu arust õnnestunult.
Tavaliselt 242 vahekast, kuid tean '99 a (Meerikast toodud) isendit, millel on 231.

Aga Sinu toodud linkidel on nad, kurjamid, kallid küll - järelikult sealmaal hinnatud ja lugupeetav liiklusvahend :lol:

Nüüdseks aastapäevad enda oma müüdud, aga talveks ostaks küll uuesti tagasi ... justnimelt 4,0 aut 97'+ isendi.
Chero
Kasutaja avatar
Alari
Fitting 38"
Postitusi: 383
Liitunud: P Okt 26, 2008 7:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas Alari »

4,0 mootor + automaatkast ning 242 vahekast, tulemus on väga hea, aasta valiks ilmselt saadavuse järgi, uuematel on üheks eeliseks 8.25 tagasild kui suuremad rehvid jms. plaanis.

http://www.cherokeeforum.com/f2/best-mo ... 47/index3/
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas rommi »

insener007 kirjutas:Olen ise omanud '97 isendit.
97 tehti pisemad välisemad muudatused aga tubane mööbel (armatuur) tuuniti suht kapitaalselt ringi . Maitseasi - minu arust õnnestunult.
Tavaliselt 242 vahekast, kuid tean '99 a (Meerikast toodud) isendit, millel on 231.

Aga Sinu toodud linkidel on nad, kurjamid, kallid küll - järelikult sealmaal hinnatud ja lugupeetav liiklusvahend :lol:

Nüüdseks aastapäevad enda oma müüdud, aga talveks ostaks küll uuesti tagasi ... justnimelt 4,0 aut 97'+ isendi.
Ühesõnaga - 242. Ja sillad on neil siis Dana 30/35 ja soovitavalt 29 nuudiga Crysleri 8.25" taha. Väga kõrgeks ei hakka ehitama nagunii.

Mulle ka see uus sisu täitsa meeldib. Ja ma just vaatasin, et head odavad :P ... aga üldiselt ma loodan 97a isendi kuskil 3000$ rahaga kätte saada. See on ju tegelt vaid ca 2000€ ja minumeelest pole ju väga hullu midagi. Müügiplatsidel saab reeglina kaubelda ka (eelmine kord kauplesin fordi hinna koguni 4000 pealt 3000-le) Kuna müüja hakkas juba väsimuse märke ilmutama, siis kauplesin registreerimise ja maksud ka hinna sisse, mingi kokkuvõttes auto ise maksis lõpuks ainult 2600$ :) XJ on üsna lugupeetud isend jah seal, mida ei saa nt Grandi kohta öelda. 2000-2002 Grand on ca 4000$ ja 4x4 poes vangutati ka pead nende kohta.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas urmas »

Hea chero on A/T kastiga aastast 1992 ja edasi. Punkt.
1997 muutus välimus, sisulisi muutusi ei ole. Mulle jällegi meeldib vana rohkem. Stanged kah sellel väiksemad ja rauast.
Väga vähe tõenäoline, et leiad muud peale 242 vahekasti, mis ongi parim.
Manuaal AX-15 pole suurem asi ja õnneks haruldane. Siin foorumiski meestel masinad pikalt seisnud juppide saadavuse või hinna pärast. Romulas neid pole. A/t kaste saab pea tasuta, sest need ei kulu. Sagedasemad vead õlist ja piisab selle juurde valamisest.
8.25 sild on vbl karvavõrra parem, aga sellesse ei leia tuunimiseks midagi. Minu eelistus Dana 35. On ka 44 nähtud.
Elektrit pmst sama palju kui Grandil ja see on ainumas asi, mis tõsiselt närvidele käib.
Lisaks rikkalikule lisavarustusele, mis üldjuhul töötab, saad pealekauba vedela ja nagiseva kuudi. Viimane on chero baasvarustus.

Kui seenel käimiseks aegaajalt, siis kõrgemaks, kui 30" rehvile vaja, ei hakkas ma cherot ehitama. Kuid eks siin kah arvamusi tuleb seinast-seina.

urmas@kakub hetkel chero tõstet allapoole
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
skeletal
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: N Sept 02, 2010 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas skeletal »

Oman hetkel kahte cherot 1998a. 4l autom. (5-ukseline) ja 1993a 4l manuaal (3-ukseline).
Uuemal on sisu vähe viisakam, aga naginatest ei pääse sellegipoolest, erit talvel.
242 vahkasti eelised tulevad välja ainult talvel.
Metsaautol on manuaalkast, mis mulle isegi meeldib (vähemalt seni kuni töötab), automaat suht uimane, kui vaja kiirelt edasi-tagasi asjatada.
Tagasild on ka vähe tummisem chrysleri 8,25.
Usa foorumeid lugedes vahetatakse Dana35 sild üldiselt 44 vastu, mida paigaldati vanematele cherodele ja comanchedele.
Kui kütusekulu võrrelda, siis eelistaksin kindlasti oma vanemat autot.
Tehaseseades 235/75 r15 rehviga olid kulunumbrid sellised: maantee 9l, linn 15l. Hetkel autol 31" MT rehvid, 3" tõstet, vints,ees Urmase poolt tehtud tore raud. Maantee kulu 11-12l, linna kulu pole mõõtnud :)
1998a atm 225/70 R15 rehviga: maantee 11l, linn 18l, keskmine 13,8l.
Suur vahe ilmselt tingitud 3-ukseline ilma lisadeta masin vs. 5-ukseline ltd.
metsaauto puhul ei näe isiklikutl mingi vajadust 242 vahekasti järele.

päikest ja muretuid miile chero roolis,
Ott
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas urmas »

Need Oti kulunumbrid A/T vs. manuaal on mind ka hämmastanud.
Aga mehel kõrvuti kaks 4.0 Cherot ja võrdlusmoment lihtsalt saadaval.
Kõva argument igatahes.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas virgo »

Üldiselt kaasneb kepikastiga "no varustus at all" ... riidest istmed, manual peeglid, vändaga aken ja kõik muu mudru...üks korralik Ziguli chero nahas - metsa jaoks perfecto, daily-driver võiks vähe nänni siiski omada.
Üldiselt Urmas pani piirid paika...mulle imponeerib ka "vana" ehk siis kuni faceliftini chero...HO loomulikult.
Faceliftiga tulid mingid ikaldused mälumööda...alates mootoriruumi ja esitiiva vahele "integreeritud" klaasipesupaagi, pesuri mootorite ja muust kamast kuni miskite varuosakoodide erinevuste/ikaldusteni.
Kui isiklikuks minna, siis mina eelistaks ikka täies ulatuses keerdvedrudel isendit...ehk siis pole see Grand nii hullu miskit.

Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas rommi »

virgo kirjutas:Üldiselt kaasneb kepikastiga "no varustus at all" ... riidest istmed, manual peeglid, vändaga aken ja kõik muu mudru...üks korralik Ziguli chero nahas - metsa jaoks perfecto, daily-driver võiks vähe nänni siiski omada.
Üldiselt Urmas pani piirid paika...mulle imponeerib ka "vana" ehk siis kuni faceliftini chero...HO loomulikult.
Faceliftiga tulid mingid ikaldused mälumööda...alates mootoriruumi ja esitiiva vahele "integreeritud" klaasipesupaagi, pesuri mootorite ja muust kamast kuni miskite varuosakoodide erinevuste/ikaldusteni.
Kui isiklikuks minna, siis mina eelistaks ikka täies ulatuses keerdvedrudel isendit...ehk siis pole see Grand nii hullu miskit.

Virgo
No mulle välimuselt ka see 99 ja üles e. WJ tegelt meeldib... aga seal kaasnevad ka jälle need mured, et kui miskit kuskilt laguneb siis garaazhi puudumisel tekib kohe see probleem, et ma ei taha maksta 60-80$ tund hiinlasele (tavaline taks remonditöökodades). R6 tundub V8 kõrval selline hea ligipääsetav mootor, millel saab ka teeääres vajadusel küünlaid vahetada. Teine faktor on ka ikkagi see, et ma ostan selle esialgu dailyks, eks hiljem vaatab mis temaga saab. Varustuse puudumine on okei, kuid kont on siiski kohustuslik, seal lihtsalt ei saa ilma... Teine asi mida seal kurdeti on grandi kast (võibolla vahekast) aga midagi pidi seal neil lagunema ning eriti just enne 99a grandidel. Seda juttu ei aetud mitte ainult ühes kohas. Aga okei... oletame, et vaatan pisut WJ ka - aga mis oleks hea pommikindel? 4.7 HO? Võimsusest puudu ei paista olevat - 198kW.

hinna poolest veel kuidagi sobitaks sellise ära: http://sfbay.craigslist.org/pen/ctd/2571418367.html
jäi ka üks 5.9 nõksa odavam: http://sfbay.craigslist.org/sby/cto/2572868618.html

Kõige põhilisem on minu jaoks, et ma soovin osta normaalset, keskmise suurusega ja erksat 4x4 mida ei peaks kohe hurraaga remontima hakkama. Nipet-näpet ma saan aru, autod kuluvad aga totaalse peavalu jaoks lihtsalt pole aega. Tänud kuivale kliimale on neil elektriasjad küll õnneks suht korras tavaliselt. Peamised probleemid on seotud seal liigse kuumusega (mäed ja soe ilm) ja õlivahetuse edasilükkamisest tingitud mootorite-kastide riketega. Praktiliselt iga üle 200K sõitnud 4Runner on seal juba kaanetihendeid vahetanud või siis teeb seda kohevarsti (tööraha ca 2000$), sestap ka otsutasin sellest margist loobuda muideks. XJ tundus selline õiglane valik ja selle R6 on ennast küllalt ka meie koduradadel tõestanud. Eelmine aasta enne fordi vaatasin ühte WJ ka aga sellel oli õlikork emulsiooniga koos. Lisaks tuvastas mu terav silm jälgi, et jahutusvedelik on kunagi välja keenud. Küsimise peale hakkas müüja rääkima, et oli jah kord lõdviku purunemine aga hirmuga hoidsin eemale tookord ja ostsin fordi.
Hea ford oli aga enam ei taha.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas atdoom »

urmas kirjutas: 8.25 sild on vbl karvavõrra parem, aga sellesse ei leia tuunimiseks midagi.
Nii hull asi vast pole:) On ARB lukku sellele sillale, AGA maksimum võimalik ülekanne, mida pakutakse lõpeb 4.56´ga.
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas virgo »

WJ-il on jälle omad hädad. Nt jahutusvent mis töötab roolivõimu õli pealt jne jne. Ridakuuena seda kindlasti ei võtaks, kui siis v8.

4.7-el on ikaldus õlikanalitega, ehk siis kui õlivahetuse intervalli on korduvalt üle lastud siis vana paslõõbinaga kipub osad kanalid kinni kittima...ja mis edasi saab võib igaüks ise ette kujutada.

Ise-enesest on 4.7 WJ täitsa mõnus. 5.2 ZJ-st astub erksamalt edasi ja grammijagu kütet läheb ka vähem.
Offroadi mõttes...esisillas pole WJ-l seda haiget varraste käärsüsteemi vaid nagu korralikul maasturil eraldi roolivardad...osadel WJ-el on gardaanidel püsikate asemel taas ristid, ehk siis odav ja kättesaadav lahendus remo mõistes.

Virgo

Ahjaa... http://wjjeeps.com/newoptions.htm

Edu
Ja muidu ka...sirvi läbi http://www.wjjeeps.com Seal on wj - i lahatud.
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
ivan
peedist pesumasinale...
Postitusi: 398
Liitunud: P Sept 24, 2006 6:30 pm

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas ivan »

Rommi, kas süües kasvab isu? Algul Chero, siis GC, edasi veel GC Overland?
Ise sõitsin mitu aastat GC 99 aasta 4,7. Selle V8 hääl hakkas mind kohe lummama.
Üldiselt ameerikalikult mugav auto, meie teedel aga tekib ainult sellel autole omane õõtsumine tänu ilmselt oma tagasilla vedrustuse lahendusele. Selle kolmnurga ülemine žarniir on ka üks nõrk koht, mis meie teedel peab vastu kuskil 40 t km ja siis vahetusse. See ei ole kallis ega suur töö, saad ise hakkama. Kallimad olid aga vahetusse läinud amordid, panin sinna alla gaas-õli lahendused ja tead kui hea sai, meie teeoludes kruusal 60+ sõitsid nagu asfaldil. Nyyd olen aga 5 aastat juba sõitnud uuema GC 3,0 2005 aastast. Vanast tean niiplaju, et sellel hakkas mingi aeg juhtemstikuga probleemid, ja nimelt immoga, mis auto lambist välja suretas, siis ussitas läbi mootroi mass. Samas autoga vähe sõideti ja mis seal siis ikka imestada kui seisab.
Üldiselt ei olnud eriti kulukas remondi poolest, samas ka täiesti ise tehtav v.a. elekter milleks on spets testrit vaja. Minu teada on ka nendele erinevaid vahekaste ehk kui võimalus siis võtta Qudra-Drive, toimib ka mudas (mikidemaal vist muda ei ole kahjuks eriti palju), ise järele proovitud.

Aarne
Metsast oled sina tulnud ja metsa pead sina minema.
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas virgo »

ivan kirjutas:Üldiselt ameerikalikult mugav auto, meie teedel aga tekib ainult sellel autole omane õõtsumine tänu ilmselt oma tagasilla vedrustuse lahendusele.
Aarne..asi ei ole WJ tagumises kolmnurgas...asi on puksides. Võlusõna on polypuks. Saab hea, proovitud enda peal. Tagasilla kolmnurga munakat vahetada päris hoovis selili ei tahaks. Väike kanal või tõstuk on kõvasti abiks. Isegi amortidest lahti lastud ja täiesti rippus tagasild on ikkagi piisavalt kõhu all, et mugavalt õhutööriistaga ligi ei pääse

Virgo
Mudas alates 2003.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: Chero ostmine

Postitus Postitas rommi »

Sai siis ost täna ära tehtud. Vaatasin umbes 5 erinevat WJ ja 3 XJ ning ausalt viimased olid üldkokkuvõttes paremas olukorras kui mõni aasta uuemad WJ-d. Järjest rohkem hakkas XJ meeldima ja ostsingi ikka ära 2000a Cherokee Classicu, mis mingil põhjusel oli teistest oluliselt parema minekuga. Eks küsin eelmiselt omanikult täpsemalt. Siis on tal veel 242 vahekast, kere on täiesti roostekahjustusteta ja üks igati vinks-vonks chero. Juttu ostmisest siin ka: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=5&t=26540&start=45

Tänud kõigile kes võtsid vaevaks vastata!
rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”