Osaline differilukk neliveol

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Suletud
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Osaline differilukk neliveol

Postitus Postitas atdoom »

Jeep Cherokee`l on 4 veol osaline diffrilukk... ma saan äru, et selle all mõeldakse, et asfaldil pole sellega soovitav sõita?! Aga kuidas ta käitub talvetingimustes jääl, lumel? Kas see rakendub alles siis, kui ratas päris seisma kipub jääma või segab ka juba manööverdamisel?
Oskab keegi lihtsalt selle toimimist lahti seletada või jagaks praktilisi kogemus:)

Ette tänades!
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Kui sa pead osalise diffriluku all silmas seda, et vahekasti kangil on ühel asendil juures kiri "PART TIME" siis see tähendab seda, et selles asendis lukustatakse keskdiffer ja RANGELT EI SOOVITATA sõita kõval hästi haakuval pinnasel (elik kõvakattega teel), asend FULL TIME aga on samas lahtise keskdiffriga nelivedu.

andres
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

> juures kiri "PART TIME" siis see tähendab seda, et selles asendis >lukustatakse keskdiffer
keskdiffer ses mõttes, et lukustab sillad omavahel või lukustab silla mõlemad rattad?
>ja RANGELT EI SOOVITATA sõita kõval hästi haakuval pinnasel (elik >kõvakattega teel)
kuidas see käitub jääl ja lumel?
Kui osaline see osaline on?
tuff
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 115
Liitunud: K Dets 29, 2004 8:24 pm
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas tuff »

Alustuseks tee omale diffrite ja diffrilukkude tööpõhimõtted selgeks

http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=877
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

PART TIME = lukus keskdiffer
FULL TIME = avatud keskdiffer
KESKdiffer = lukustatakse sillad omavahel

Diferentsiaalide tööpõhimõte loe siit:
http://www.offroad.ee/no1_2001/differ1.php

Pilt
Viimati muutis hulkur, T Veebr 07, 2006 4:54 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

>PART TIME = lukus keskdiffer

Cherokee`l on selline mõiste:
"Piiratud libisemisega differentsiaal Track-Loc"

see nagu vihjaks, et see pole täielik diffrilukk, vaid kuidagi osaline?!?
Sooviks aru saada, kuidas see piiratud libisemisega differentsiaal töötab!

Et kas selles mõttes osaline, et tavaolukordades ta ei rakendugi... ja rakendub vaid siis, kui mõni ratas päris seisma jääb?

Ilmselt õnnestus mul jätkuvalt väga lollisti küsida, aga ehk kannatate ära;)
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Keskdiffris toimib LS (limited slip) täpselt samuti nagu sillaski, ehk jah tavaolukorras töötab ta tavalise differentsiaalina ja rakendub vaid juhul, kui sildade haakumine pinnasega (ehk kardaanide pöörlemiskiirus) on erinev. Juhul kui ta muidugi on korras ja töötab...
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

>ehk jah tavaolukorras töötab ta tavalise differentsiaalina ja rakendub >vaid juhul, kui sildade haakumine pinnasega (ehk kardaanide >pöörlemiskiirus) on erinev.

ta on ju erinev väiksamagi keeramise puhul..., et kas ta siis kohe rakendub?

ok, ma küsin siis veel lollimalt;)
Kas see osaline on libedaga manööverdades hea või halb?
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

oot aga kust sa üldse võtad, et see trac-loc sul keskel on mitte tagasillas näiteks? Niipalju kui ma kiiruga leidsin räägiti trac-loc'st ikka seoses tagasilla, mitte vahekastiga...
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

>aga kust sa üldse võtad, et see trac-loc sul keskel on mitte tagasillas näiteks?

:)))
seda pakkusid mulle sina;)
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

atdoom kirjutas: seda pakkusid mulle sina;)
kuskohas?
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Postitus Postitas atdoom »

ilmselt miski arusaamatus, aga mina tõlgendasid seda sealt:
"et vahekasti kangil on ühel asendil juures kiri "PART TIME" siis see tähendab seda, et selles asendis lukustatakse keskdiffer "
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Niipalju kui ma netist leidsin siis trac-loc on piiratud libisemisega silla lukk ja peaks toimima olenemata sellest kas vahekast on 2 või 4-veo peal.
kunks
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: P Mai 29, 2005 10:59 pm

Postitus Postitas kunks »

Kui vene keelt vähegi oskate, siis siin teile mõlemale väga palju lugemist. Jeebu omanikule lauas piibli eest. Lisan lingi vastusega küsimusele parttime-fulltime kohta.
http://www.jeep.auto.ru/Grand_Cherokee/FAQ/xfer.htm
Suletud

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”