Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas MrMägilane »

Mõtlesin küsida kolleegiumi arvamust, enne kui hakkan rahapakiga autot pilduma. Tahtsin pihustid stendi saata, sellega seoses tuli nüüd välja et esimese pihustiga on varem tegeletud ja kinni keeratud umbes plokikaane jõuga. Sellega seoses oli peale poldi kättesaamist pihusti kõrval väike purskkaev. Ehk poldipesa puhastamata ja otsapidi jahutussärgis. On keegi kokku puutunud või teab, kuidas oleks okei edasi minna?
Olen ise mitu varianti läbi nämmutanud aga ei suuda ära otsustada. Ega raha ka üleliia vaba ei ole, aga metsaauto on vaja tööl käimiseks hakkama saada.
Terve uus mootor oli esimene mõte, kuna seal on mingi hull mustamise ja madala jõupuuduse teema, saaks mitu asja korraga lahendatud. Küll aga hind ja saadavus on jura, kuigi pole päris kõigiga veel rääkinud.
Teine õige variant oleks kaan ära vahetada, samas kasutatuna on ikka kuklas et äkki keegi on sama jama teinud.. uut väga osta ei kannata, hind on xdalise terve mootori kanti. Üks variant on oeprofis 440€, aga sobivust ei suudeta kontrollida. Idee poolest mersu om647 jaoks ta on ja põhiraud peaks MB ja jeebi mootoritel sama olema, aga kes teab... Sinna lisaks läheb terve hunnik muud mudru ka uut, kuna ei raatsi vana jura külge kruvida, see ajab kiirelt hinna jälle üles, samas variant oleks hea, sest siis on kõige rahulikum et selle raha eest on asi päriselt korras ja julge.
Kolmandaks on suht yolo variant, lasta jahutusvedelik välja, pesa puhtaks, silikooni põhja ja pekki temaga. Natuke korralikum versioon, mida leidsin kuskilt sprinteri foorumist oleks panna timesert sisse ja selle põhja törts vedelmetalli, polt mõni mill lühemaks lõigata ja kokku.

Tehniliselt loetakse selline kaas prügiks, aga arvestades kui levinud probleem see on, on infot lahenduste kohta nadilt.
Ideid?
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas v6sa »

KUS täpselt see purskkaev on?

Kraega keermespuksiga ei kannata kahte kärbest ühe hoobiga lahendada?

Kui leke on poldipesa põhjast, siis selle võiks mastiksiga polt ju ära lahendada. Või tulid keermed koos poldiga välja? Sinna pole palju vaja, teistkümmend Nm.

Konkreetne kaas on niikuinii prügi, aga mõnel juhul on see prügi kestnud terve auto järelejäänud eluea. Reeglina lahendused ei ole ilusad ega eksponeerimist kannatavad :mrgreen: Alati ei jää pidama ka.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
erkil
Off Roader Wannabe
Postitusi: 42
Liitunud: E Jaan 31, 2011 12:57 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas erkil »

Kui mootori- või plokikaane vahetuseks läheb, siis igaks juhuks mainin, et kõik OM612 / 2,7 CDI mootorid ei ole mitte ühesugused ja nt sõiduka mootor ega plokikaas Jeebile ei sobi (Sprinteri ja MLga oli kunagi piltide järgi otsides sama teema). Agregaatide kinnitused jms on erinevad ning ümbertegemine nõuaks omajagu aega - kuigi plokiga on lihtsam ja õnnestuks otsakaas ning muud jubinad vana mootori pealt ümber tõsta, siis plokikaanel on mingi valuosa üldse puudu ja sinna peaks siis ise kinnitusi leiutama hakkama. Ehk vahetuse puhul tuleks asendus ikkagi leida Jeebi pealt. Õnneks neid Jeebi 2,7 CRD mootoreid on aeg-ajalt ikka liikunud, sh juba ka mõnesaja euro eest.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas MrMägilane »

Okei, see viimane oli väga kasulik info, see selgitab miks Daimleri originaalkoode ei anna eriti Chrysleri omadega ristkontrollida. Võtsin aeromotorsi kataloogist originaalkoode ja lappasin läbi, pakub seal erinevaid valikuid aga Chrysleri koodiga ainult ühte juppi ca 4 kiloga. Ei osanud seal kohalik teenindaja ka öelda, mis pihta hakata, soovitas esindusse pöörduda.
Kõrvalmärkusena pole ma siiani veendunud, kumb see mootor rohkem on, kas 612 või 647, erinevad kohad räägivad eri asju. Paras hübriid on. Töömahu järgi rohkem 612, erinevate juppide järgi vahest rohkem 647..
@võsa: jahutusvedelik hakkas lekkima poldiaugust peale poldi eemaldamist. Õnneks mingi ime läbi jäid keermed terveks, kuigi ma pole veendunud et uut polti ka kannatab, sest see oli ikka VÄGA julmalt kinni väänatud. Tahtsin täna endoskoobi osta, et sinna lähemalt sisse piiluda, aga loll jätsin rahakoti 40km kaugusele linnast, niiet mõni teine päev. Pihusti on hetkel sees veel, ei tahtnud jah. vedelikku silindrisse lasta, hetkel hakkab tõesti tunduma mõistliku variandina kontrollida asjad lähedalt üle ja kui mõra on tõesti ainult poldipesa põhjas, siis silikooni põhja, polt lühemaks ja otsa ja jääb nii. Kui peaks vaja olema pihusteid uuesti eemaldada, siis teab lihtsalt et jahutusvedelikku vaja vähemale lasta. Timeserti variant on ka laual muidugi, sellele saaks väliskeerme ka ära tihendada vajadusel. Samas kuna siiamaani pidas kinnine polt lekketa, peab ehk edasi ka. Lasen pihustid ära stendida ja eks näeb edasi. Kui tahmamise ja jõu küsimuse lahendatud saaks, võiks jääda nagu on küll.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas v6sa »

CDI ametlik juhend on pingutada 7 Nm ja 90 kraadi peale. Mõned soovitavad veel teise 90 juurde keerata tunnetusega, et polt ega keermed järele ei annaks. Polti EI TOHI põhja keerata!!!! Ma ei tahaks kuidagi uskuda, et Jeep nüüd mingi oma reegli on teinud.

Kuna polt on veniv, siis iga kord uus polt. Ma läheneks esiteks uue poldi ja tihendusmastiksiga - jahutussüteemi avariirõhk (töörõhk on veeö äiksem) on ainult 1+ bar, seal pole palju tihendada vajagi. Aga iga rike on muidugi individuaalne ja ühte universaalset juhist ei ole.

Pihustialune seib vaheta ka ühe soojaga ära.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas MrMägilane »

Jah, seda 7+90° ma tean, mul nii väikese njuutoni jaoks aparaati pole, aga ühel pihustil oli vaja seib vahetada, panin kinni 1/4" narrega parasjagu väikese sõrmega pingutades. Raske seletada, m6 ja väiksemate poltide jaoks on parasjagu tunnetus käe sees selle väikse komplektiga. See 7nm ongi nii parasjagu tegelikult et kui poldipea jõuab vastu klambrit, siis ongi enam-vähem käes juba.
Poldid ja seibid ootavad riiulis juba, katsun uuel nädalal Stikkes ära käia, siis vaatab edasi.
Ja see teine 90° ilmselt ongi see mis selle pesa lõhki on ajanud+ ilmselt korralikult puhastamata. Ilmselge liialdus. Olen kuulnud, et keeratakse kõvemini kinni kui uut seibi ei panda alla, siis on raskem pidama saada pihustit. Mõttetu tegevus ausalt öeldes kui seib maksab reaalselt mingi 25 senti.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Jariko
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: T Aug 14, 2018 12:49 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas Jariko »

Mul oli omal sama lugu.poldi lahti keerasin ja jahutusvedeliku lendas.panin uue keermeliimiga ja peab vastu.pead ainult jahutusvedeliku välja laskma ja keerme puhtaks ja kuivaks saama.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas MrMägilane »

Lasin välja ja puhtaks jah. Tegin ühe aussie foorumi soovituse järgi ja panin väikse tilga kuumakindlat rtv silikooni poldi otsa ning määrisin õrna kihi paari alumise keerme peale. Jäi ilusti pidama ning vahepeal oli juba uuesti lahti vaja võtta, ei hakanud enam välja ka ajama. Keermeliimi ei tahaks selles kohas kasutada, uuel poldil on mingi mögin peal juba, kardan et kui sellele veel lisaks panna, siis pärast tuleb koos ploki keermetega kui vaja uuesti lahti võtta. Või ainult poldipea, veel ägedam.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas kalle211 »

Jeep 2.7 mootor ja ml 2.7 mootoril on ainult omavahel vahetatavad ainult pihustid, kütuse süsteem, paljas plokk koos kolbide vända ja kepsudega. Kõik ülejäänud erinevad tükid. Ml kaant jeebil kasutada ei saa kuna ees servast üks osa puudu milles 2 vajalikku keermestatud ava.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Jeep wj 2,7 crd pihusti poldi pesa puruks?

Postitus Postitas MrMägilane »

Huvitav, mille kinnitus puudu on? Ma ei mäleta, et MLil jahutusvedeliku viscosoojendit oleks? Väga lähedalt MB kapotialust näinud küll ei ole.. Sellest üleliia puudust ei tunneks isegi. Teoorias võiks terve komplektse mootori ümber tõsta, aga see on praeguseks küllaltki moot point, MLi juppe niikuinii rohkem leida pole kui jeebi omi. Mootori-/kaanevahetuse mõte hetkel jäi pausile, kuniks midagi kindlat muude anomaaliatega selgunud ei ole. Hetkel töötab ja ootab kuni bemari nina kokku tagasi lappida jõuan, siis on aega oma mootorit ise natuke näppida, tuleb sama kallis ja saab korralikum. Kaan tuleb maha kindlasti, siis vaatan lähemalt, mis seal teha saab, JB weld korralikumalt põhja või kuidas.. Vaevalt et keegi altpoolt kanalisse TIGiga ligi pääseb. Ei ole vigastuse ulatusest ka aru saanud, see piilukaamera mis ostetud sai, on paras tegijale pee*** pista, odav kräpp. Aga piiritagustes foorumites on natuke seda juhtunud ja üldine konsensus on JB vms analoog põhja ja kogu lugu. Peab lihtsalt vaatama, et poldile ruumi jääb.
PS see jahutusvedeliku väljalaskmine Jeebil on paras jura, mitte ühtegi kohta, kust mugavalt aadrit lasta ei ole? Kraani ega midagi, ainuke koht radika alumine volla ja sealt lahmab sajasse suunda laiali... Viimane kord üritasin "kontrollitult" vooliku viimase piirini toru otsa nihutada ja siis kullikatega mingi ava sisse tekitada, et enamvähem ühes suunas liiguks. Siiamaani tunnen magusat maitset suus... ja ninas.. ja kõrvus..
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”