Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Moderaatorid: hulkur, Moderators
Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Taastan siia Eriku eilse postituse:
Kuna Hõbekolli pardareduktorid enam ammu ei olnud vee ja saasta tihedad sai võetud plaani pardareduktorite hooldus. Suurim probleem on reduktori avamisel rummu flantsi eemaldamine. Tavaliselt on Eestis ja mujal kasutatud sellist lähenemist, et parras võetakse alt ära ja minnakse selle 40 - 50 kilo kaaluva kobakaga kuhugi pressi alla (kümnetonnine ei tee midagi). Aga natuke mõeldes, leidsin et peab olema ka teine, lihtsam võimalus. Vähe surfamist ja leidsin netist mingi kirjelduse, kuda mingi John vahetas parda simmereid ilma parrast auto küljest ära võtmata ja jutt käis mingist tõmmitsast
(Kotkase kommentaar: Mitte, et me seda garaazis valmis ei mõelnud peale paari õlu, kui asi ette võeti. Neti john oli lihtsalt mõttetu jutumees)
Selleks, et Töö tehtud saaks, tuli veidikene mõelda ning:
Selline on see minu tehtud tõmmits lähedalt, natuke keevitamist ja natuke tremist, toimib...
Tõmmits in Action
Selline on moogi parda redu... ja see f... nuut mille peal istub flants, fritsud on teinud sinna ikka sellise istu, et ohhoo jne.
Ja nii näeb välja parras, milles on iga võistlus õli vahetatud ja vahel ka võistluste sees... päris ropp, mis?
Laagrid aga on sellise kujuga. Offorad on kõikidele detailidele julm.
siin demonteerime parda sisemise poole silla küljest lahti ja läheb laagrite vahetuseks.
Uued laagrid ja simmerid. Kasutasime vene laagreid ja saksa simmereid, hinnavahe vs SKF tuli 1500 kr per parras venelase kasuks.
See pilt ilmestab, miks need laagrid on üsna soolase hinnaga ja miks see moogi silg on nii pommikindel ja raske.
See on The pooltelg koos topeltrist liigendiga, tahate seda murda? Andke 44" ja 400 jõudu, siis palun...võibolla.
Kokkuvõtteks: vaja on suuri võtmeid, Minu tõmmitsat, igasugu laagritõmmitsaid ja asjaliku abimeest. Siis pole ühe pika päevaga nelja parda hooldus võimatu. Ja vesi püsib jälle pardast väljaspool.
Kuna Hõbekolli pardareduktorid enam ammu ei olnud vee ja saasta tihedad sai võetud plaani pardareduktorite hooldus. Suurim probleem on reduktori avamisel rummu flantsi eemaldamine. Tavaliselt on Eestis ja mujal kasutatud sellist lähenemist, et parras võetakse alt ära ja minnakse selle 40 - 50 kilo kaaluva kobakaga kuhugi pressi alla (kümnetonnine ei tee midagi). Aga natuke mõeldes, leidsin et peab olema ka teine, lihtsam võimalus. Vähe surfamist ja leidsin netist mingi kirjelduse, kuda mingi John vahetas parda simmereid ilma parrast auto küljest ära võtmata ja jutt käis mingist tõmmitsast
(Kotkase kommentaar: Mitte, et me seda garaazis valmis ei mõelnud peale paari õlu, kui asi ette võeti. Neti john oli lihtsalt mõttetu jutumees)
Selleks, et Töö tehtud saaks, tuli veidikene mõelda ning:
Selline on see minu tehtud tõmmits lähedalt, natuke keevitamist ja natuke tremist, toimib...
Tõmmits in Action
Selline on moogi parda redu... ja see f... nuut mille peal istub flants, fritsud on teinud sinna ikka sellise istu, et ohhoo jne.
Ja nii näeb välja parras, milles on iga võistlus õli vahetatud ja vahel ka võistluste sees... päris ropp, mis?
Laagrid aga on sellise kujuga. Offorad on kõikidele detailidele julm.
siin demonteerime parda sisemise poole silla küljest lahti ja läheb laagrite vahetuseks.
Uued laagrid ja simmerid. Kasutasime vene laagreid ja saksa simmereid, hinnavahe vs SKF tuli 1500 kr per parras venelase kasuks.
See pilt ilmestab, miks need laagrid on üsna soolase hinnaga ja miks see moogi silg on nii pommikindel ja raske.
See on The pooltelg koos topeltrist liigendiga, tahate seda murda? Andke 44" ja 400 jõudu, siis palun...võibolla.
Kokkuvõtteks: vaja on suuri võtmeid, Minu tõmmitsat, igasugu laagritõmmitsaid ja asjaliku abimeest. Siis pole ühe pika päevaga nelja parda hooldus võimatu. Ja vesi püsib jälle pardast väljaspool.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Lisaks veel niipalju:
Enne vasakpoolsete pooltelgede eemaldamist tasuks silla lukkud sisse tõmmata ja need kogu protseduuri vältel seal sees hoida.
Nimelt sillalukustus hammasratas,kui eemaldada veovõll, on kahvli peal vabalt liikuv ja mingis x asendis, kui veel silla kallal natuke laamendada, võib see diffri korpusesse kukkuda.
Erik ,kui sul on selle tõmmitsa joonis (osa mis läheb trumli külge) võiksid selle siia üles riputada.
Omalgi plaanis varsti laagrite kallale minna.
Enne vasakpoolsete pooltelgede eemaldamist tasuks silla lukkud sisse tõmmata ja need kogu protseduuri vältel seal sees hoida.
Nimelt sillalukustus hammasratas,kui eemaldada veovõll, on kahvli peal vabalt liikuv ja mingis x asendis, kui veel silla kallal natuke laamendada, võib see diffri korpusesse kukkuda.
Erik ,kui sul on selle tõmmitsa joonis (osa mis läheb trumli külge) võiksid selle siia üles riputada.
Omalgi plaanis varsti laagrite kallale minna.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
-
- Rookie
- Postitusi: 18
- Liitunud: K Sept 28, 2011 10:41 am
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
On selline mure. Minu klient sõitis Unimogiga Prantsusmaale. Õnneks küll suure osa laevaga, aga ikkagi om 800km teekond. Seal olles hakkasid nad muretsema, et tagaratta juurest on liigselt õli välja jooksnud.
Palusid, et ma komplekteeriks siin vajalikud detailid, ning nemad katsuvad seal korda teha. Hetkel nad ei tea, kas teha seda ise, või lasta teha.
Ise usun, et neil kannataks sellega tagasi sõita, kuid nemad mitte. Nad ei julge riskida.
Ehk siis, olgugi, et on standardsed laagrid ja simmerid, oleks vaja neid mõõte või numbreid mis peal kirjas.
Üleüldiselt arvamus ja arutelu oleks ka kena.
Palusid, et ma komplekteeriks siin vajalikud detailid, ning nemad katsuvad seal korda teha. Hetkel nad ei tea, kas teha seda ise, või lasta teha.
Ise usun, et neil kannataks sellega tagasi sõita, kuid nemad mitte. Nad ei julge riskida.
Ehk siis, olgugi, et on standardsed laagrid ja simmerid, oleks vaja neid mõõte või numbreid mis peal kirjas.
Üleüldiselt arvamus ja arutelu oleks ka kena.
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Lisagu mingi aja tagant paksemat õli juurde ja sõitku tagasi,siis on jama,kui õli lausa voolab,aga immitseva asjaga saab pikalt sõita,enne kui vaja õli lisada.
Kas se moog on kah 404?
Kas se moog on kah 404?
Proto
53951597
53951597
-
- Rookie
- Postitusi: 18
- Liitunud: K Sept 28, 2011 10:41 am
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Kardan, et klient ei ole sellega nõus. Ma kahjuks ei tea ka täpset seisukorda.
69a R6 bensiin. Seega jah 404
69a R6 bensiin. Seega jah 404
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Postin siia teemasse - minusugusele võhikule tuli täna 404 tagasilla pooltelgede eemaldamisel vastu üllatus - ümber pooltelje (paiknes siis silla korpuse sees) on Fritsude poolt installitud miski plastist toru, mille mõlemas otsas on kummist tihend. WTF? Milleks selline asi seal vajalik? Kummaline oli veel see, et pooltelg, mis plastist ja tihenditega kaitstud toru sees asetses oli absoluutselt kuiv ja õlivaba, kui samas see plastist toru oli väljaspoolt õline. Segane värk. Mitte et ma seda toru tagasi ei saaks/tahaks panna vaid et mis eesmärki selline jorbel seal kannab? Muidugi kui keegi Moogisillajumal (Erik Sina) ütleb et viska minema ja vaja pole - eks ma nii ka teen. Sest parda ja sillatala vahelise liite peaks saama ka lihtsalt silikoniga tihedaks. Või ma ei saa millestki väga aru...
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Sai siis ka täna sarnane tõmmits käepärastest vahenditest kokku keevitatud.
Treipinki parasjagu käepärast ei olnud, seega tuli flantsi leiutama hakata. Leidsin vanaraua hunnikust rs09 16" plekkvelje, mis endalegi üllatuseks sama poldivalemiga oli. Natuke 10x30mm lehte, M18 keermelatti, kuhu otsa pikalt kasutuna seisnud vana, kuid tummine nare. Mõned tunnid ja valmis ta oligi, eelnevate jutt vähe hirmutas, sellest ka oluline üledimensioneerimine.
Toimis ideaalselt, rummu eemaldamine ei võtnud rohkem aega kui minut.
Treipinki parasjagu käepärast ei olnud, seega tuli flantsi leiutama hakata. Leidsin vanaraua hunnikust rs09 16" plekkvelje, mis endalegi üllatuseks sama poldivalemiga oli. Natuke 10x30mm lehte, M18 keermelatti, kuhu otsa pikalt kasutuna seisnud vana, kuid tummine nare. Mõned tunnid ja valmis ta oligi, eelnevate jutt vähe hirmutas, sellest ka oluline üledimensioneerimine.
Toimis ideaalselt, rummu eemaldamine ei võtnud rohkem aega kui minut.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Viisakas abinõu sul tehtud. Kui nii lihtsalt tuli, siis ilmselt ei olnud väga kinni. Kui kokku tagasi paned, siis käi liivapaberiga üle, ja määri korralikult ära, siis hakkab käega ära käima pm.
Mul endal keeras 18-se kohe üle, lõpuks kasutasin mingit 26 või midagi sinna kanti ja jäi pidama. 3h võtsin seda maha, üks oli kinni jäänud mul. Pinge peale, haamriga paar pauku jne. Nii see veerand mm kaupa tuli.
Terv.
Mul endal keeras 18-se kohe üle, lõpuks kasutasin mingit 26 või midagi sinna kanti ja jäi pidama. 3h võtsin seda maha, üks oli kinni jäänud mul. Pinge peale, haamriga paar pauku jne. Nii see veerand mm kaupa tuli.
Terv.
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Kartsin ka hullemat, tummisemat kui 18 polnud kohe võtta nii pühapäeval. Eks see keermelatt selle tõmmitsa nõrgim lüli ole jah, aga hetkel õnneks piisas.
Terv, Imre.
Terv, Imre.
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Eile sain aega ka teise poolega tegelema hakata, see raibe oli juba oluliselt kõvemini kinni, kuid 1,5m jõusabaga andis seegi alla. Poldi keere imekombel pidas vastu, ilmselt tänu 10cm mutriosale.
Lammutades tekkisid ka mõningad küsimused:
1. Kas koos simmekatega oleks mõistlik kohe ära vahetada ka laagrid? Paistab, et seda silda eelnevate omanike poolt lahti võetud ei olegi. Laagrite ja simmekate komplekti hinna suurusjärku äkki oskab keegi pakkuda?
2. Kuidas veovõlli küljest laagrid ja hammakas kõige lihtsamalt kätte saada? Tõmmits? Press?
Lammutades tekkisid ka mõningad küsimused:
1. Kas koos simmekatega oleks mõistlik kohe ära vahetada ka laagrid? Paistab, et seda silda eelnevate omanike poolt lahti võetud ei olegi. Laagrite ja simmekate komplekti hinna suurusjärku äkki oskab keegi pakkuda?
2. Kuidas veovõlli küljest laagrid ja hammakas kõige lihtsamalt kätte saada? Tõmmits? Press?
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Re: Unimog 404 Reduktorite hooldus (workshop)
Tõmba tõmmitsaga maha. Kui laagrid on korras, siis pole mõtet vahetada. Tavaliselt on see probleemiks, et simmerlingide tööpinnad on roostes või kulunud, siis aitab mõõtude muutmine, või uute tööpindade valmistamine. Mõlemad tööd nõuavad head treialit.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.