G hingede roostetamine

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Vana esimene ja tagumine telg.
Vana esimene ja tagumine telg.
DSC03092.JPG (151.95 KiB) Vaadatud 12215 korda
Tagaluugi tuunitud hing, jõle villise välimuse jätab aga pole vast hullu.
Tagaluugi tuunitud hing, jõle villise välimuse jätab aga pole vast hullu.
DSC03087.JPG (153.41 KiB) Vaadatud 12215 korda
Esiuste teljed.
Esiuste teljed.
DSC03094.JPG (145.38 KiB) Vaadatud 12215 korda
Lugesin siin G klassi hingede roostetamisest ja panin selle uueks teemaks siis. Ise toimisin selle vastu nii, et panin hingedele roostevabad teljed, ning puurisin esimestele ülemisse veerandisse sisekoonusega määrdeavad ja tagaluugi omadele paigaldasin telje ülaossa roostevabad määrdeniplid. Telje materjaliks sai happekindel A4 ja tugevusklass 80. Hingedel on tehasest juba sees pronkspuksid, mis kui ära kuluvad hakkavadki lõttkuma. Roostetama nad hakkavadki kahe liikuva liite või telje servast kust tänu kinni roostetusele värv lahti murtakse ja soolas paljas tsink kaua vastu ei pea. Uuematel hingedel on püütud probleemi lahendada liikuvate osade vahele faasi tegemisega, kuid endal puudub tagasiside sellest lahendusest. Eks te kommendeerige minu lahendust kui hea see võib olla, ootan huviga kommentare. Üritan hiljem lisada asja illustreerimiseks ka mõne temaatilise pildi lõpptulemusest. Kahjuks ei õnnestunud esimese hooga neid pilte lisada, ütleb et on liiga suure mahuga.
MartinG
Mudder
Postitusi: 56
Liitunud: R Aug 17, 2007 9:37 pm
Asukoht: TLN

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas MartinG »

Väga asjakohane teema minu meelest, sest on üks kaasasündinud vigadest. Kuna endal sama asi plaanis, siis üks mõte lisaks, et kui "villiselik" tuuning ei meeldi siis ei pea seal ju statsionaarselt olema nippel, mingi viisakas polt on silmale ehk parem vaadata ning mitte ainult silmale, vaid see hoiab ka nipli nii või teisiti kogunevast mustusest eemal. Kui määrida vaja, keerad poldi välja ja nipli asemele korraks. Või siis kork peale.
Endal on esialgu seoses ustega vähe lihtsam mõte, kuna ei plaani lahti lõhkuda, et puurin lihtsalt seestpoolt selle kesmise osa sisse mikroskoopilise augu ja vint sisse, mille peale korgiks väike polt, mis sinna mahub. Kui paar korda aastas maha keerata määrimiseks, siis ehk ei roosteta kinni ka, variant muidugi ka roostevaba. Imelik, et seda tehasest seal juba nii ei ole, kui selline "haigus".
Endal sesiab lähiajal ees veel kojameestega sama teema arendus. Teha need liikuvad puksid määritavaks, sest 463-l seda asja (pukside vahetust) 2 korda ette võtta ei taha, nendeni jõudmine läbi armatuuri paistab olevat paras päevatöö. Katsun siis ka end pildistama sundida ;)
G 270CDI
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Jah erinevaid lahendusi sellele probleemile ikka on. Oleneb kuidas keegi selle likvideerimist otsustab ette võtta, eks aeg näitab kuidas need ka õigustavad. Kojameestele on tõesti raske ligi pääseda. Ise sain neile ligi tänu ühe teise asja remondile ja määrisin nad profülaktika mõttes ka korraga ära. Üritan lisada ka mõne illustreeriva pildi.
Manused
Pilte4 (10).jpg
Pilte4 (10).jpg (100.74 KiB) Vaadatud 11957 korda
Pilte4 (109).jpg
Pilte4 (109).jpg (67.23 KiB) Vaadatud 11957 korda
Pilte4 (97).jpg
Pilte4 (97).jpg (105.44 KiB) Vaadatud 11957 korda
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Kuidas on lood siis esikapoti hingedega? Kas on kellelgi kogemusi ka nendega? Nende kinnitsplaadid asuvad ju samuti kenasti armatuuri taga. Minul õnnestus need hinged kätte saada vaid keevitusega. Tavaline PH4 kruvikeeraja keeras jõudu rakendades poldi lihtsalt pooleks ja löökkruvikeeraja lõi kandid maha. Lisaks on löökkruvikeeraja antud kohale liiga ränk, kuna võib löögi tagajärjel saada muljuta hinge taga olev plekk sein. Nagu ikka on sellise ülesandega poldid tehase poolt paigaldatud keermeliimiga ja lisaks keermestatud kinnitusplaat hermeetikuga fikseeritud. Seega enda kogemus näitab, et tuleks kohe eos neile läheneda kas DIN338 koobalt puuri või M10 mutri otsa keevitusega. Samas ehmatab keevitus ka poldi kenasti liimist lahti. Poldi väljapuurimine eeldab ka kinnitusplaadi avade auto küljes üle keermestamist. Lõpuks asendasin antud poldid tsink kooniliste sisekuuskantidega, tugevusega 10,9. Lisan ka mõne temaatilise pildi.
Manused
DSC03413.jpg
DSC03413.jpg (66 KiB) Vaadatud 11940 korda
Pilte4 (103).jpg
Pilte4 (103).jpg (72 KiB) Vaadatud 11940 korda
DSC03398.jpg
DSC03398.jpg (75.38 KiB) Vaadatud 11940 korda
Kasutaja avatar
klinkerhoffen
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: E Mai 17, 2010 11:09 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas klinkerhoffen »

Paar sõna kojameeste ja kojameeste mootori kohta.
G- spetsialistid teavad ilmselt niigi, aga kui keegi pole veel neid asju oma G-l teinud siis...

...on võimalik kojameeste hoovastiku parempoolset "munakat" vahetada ilma armatuurlauda eemaldamata. Kui veab, vajab ainult parempool vahetust :) Sisse pääseb kindalaeka kaudu. Tuleb sisu välja võtta ja ventava õhuvoolik lahti ühendada. Tõsi, ruumi on vähe ning vaja läheb väga lühikest kruvikeerajat, et seal sees toimetada. Uue "munaka" hoovastiku otsa kinnitamine on kõige ebameeldivam, sest kindalaekas on väga kitsas veenda neid kahte ühilduma. Ettevaatlikult toimetades, vajadusel näpitsatega aidates, saab asja korda. Tahaks veel mainida, et "munakate" otsas kohe kojameeste varte all väljas on väikesed plastikust "mütsid", mis peaksid kaitsma, et vesi väljast "munakasse" võlli vahele ei pääseks. Kuigi uue "munakaga" on kaasas tihend kere ja "munaka" vahele, tuleb need plastikust "mütsid" eraldi tellida. Neid uue munakaga kaasas ei ole! Arvestades uue "munaka" hinda, võiks ju olla see väike vidin ka kaasas. Vana plastikust "mütsi" auk võib eelmise kulunud "munakaga" olla ovaalseks muutunud ja/või plastik pragunenud. Sellist pole mõtet uue "munaka" peale tagasi panna, kuna need ei maksa eriti midagi, tellimise vaev. Esimesed plastikust "mütsid" sobivad ka tagumise kojamehe "munaka" otsa. Vahetamine ei ole ka hiljem raske, lihtsalt kojamehe varred tuleb ära kiskuda ja pärast "mütsi" vahetamist õigesse kohta tagasi panna.


Kojameeste mootorit saab samuti vahetada ilma armatuuri eemaldamata, kuigi hoovastiku kinnitus asub armatuuri taga. Ettevaatlikult eemaldada plastikust mootorikate, elekter, kinnitused ning enne hoovastiku lahtivõtmist ajada mingi traat läbi aukude ning see hoovastik kinnitada kere külge. Ruumi on napilt õhutustorude juurest, aga mootori saab kätte midagi muud eemaldamata! Kui hoovastikku kinni ei seo, kukub see alla kui mootor lahti ühendada ja siis enam kätte ei saa, peab armatuuri lahti võtma. Samuti ei saa uut mootorit kinnitada, kuna hoovastik on vaja sinna otsa suruda ja nihkub eest ära kui kere küljes kinni ei ole.
Kõike seda on hea teha, kui kapott on remondiasendis st kapotiamort alt lahti päästetud ja toetab vastu katuseserva.

Juhendid soovitavad muidugi mõlema asja jaoks armatuur lahti võtta, kuid see algab nagu ikka rooli eemaldamisega...
350 GD Turbo LWB
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Väga asjalik postitus tuli klinkerhoffeni poolt, tänud selle eest ja ma arvan, et paljudel sellise remondi ettevõtjatel on lihtsam. Ikkagi nagu ma aru saan on sellisel viisil need asjad tehtavad vaid vanematel mudelitel, uuemal oleks selline toiming nö. hammaste ravi pärasoole kaudu. Lisan ka mõned pildid mis näitavad, et kõikjalt on suletud armatuur komponentide ja katetega. Ja on tarvis eemaldada nagu ühelt pildilt näha suht palju vidinaid. Oman ise lisaks uuemale ka vanemat G klassi ja sellel on tõesti armatuuri alune osa suht avatud ning seega täitsa mõeldavad lihtsamad variandid. Uuel vaatab kindalaeka eemaldusel vastu Alam-Saksist pärit baltisaksa aadlisuguvõsa nimi Behr, mille klambrite ja plasti taga võib peidus olla kuskil ka ihaldatud mootor...
Manused
Pilte4 (84).jpg
Pilte4 (84).jpg (199.98 KiB) Vaadatud 11672 korda
Pilte4 (95).jpg
Pilte4 (95).jpg (241.77 KiB) Vaadatud 11672 korda
Pilte4 (4).jpg
Pilte4 (4).jpg (175.2 KiB) Vaadatud 11672 korda
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Tered! Juhtusin hiljuti nägema vingeid G uksehingesid. Tehtud roostevabast terasest, tegin neist ka mõned pildid...http://imgur.com/a/KusJP
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas karu »

Änis kirjutas:Tered! Juhtusin hiljuti nägema vingeid G uksehingesid. Tehtud roostevabast terasest, tegin neist ka mõned pildid...http://imgur.com/a/KusJP
Ainult nägid kuskil netis või tead kuskohast selliseid saada ka on?
Tel 56224693
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Tered! Nägin neid jah reaalselt ja füüsiliselt oma silmaga Riias. Antud projektiauto on ise koos hingedega pärit Venemaalt ning läheb sinna peale valmimist ka tagasi. Minu küsimuse peale kus need hinged tehtud vastati, et klient oli need ise lasknud teha kuskil tööstuslikult... :shock: 8)
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Aga väärt G hingesid tehakse ju ka Eestis. Materjaliks on anodeeritud AW7075 alumiinium. Terve komplekt kaalub ca 2kg, kusjuures originaalid umbes 6kg... :) Lisan ka mõned pildid valmis detailidest http://imgur.com/a/bgvsb
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas hents99 »

Kaaluvõit:

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd vaja veel süsinikust üksed/tiivad teha.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas karu »

hents99 kirjutas:Kaaluvõit:
Nüüd vaja veel süsinikust üksed/tiivad teha.
On sul vormid olemas?
Tel 56224693
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas hents99 »

Ei ole.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
Änis
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: N Jaan 19, 2012 10:19 am

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Änis »

Tered!
Sai siis lõpuks ikka enda autole ka roostevabade hingede ring külge kruvitud. Need hinged on tehtud võimalikult sarnased originaalidele. Mustal autol tunduvad lisana olema päris efektsed ja eks siis aja jooksul näeb kuidas ennast üleval peavad. Vähemalt ei tohiks nad enam rooste minna ja kinni jääda ning samuti pole neid vaja värvida 8)
Lisan mõne pildi, ühel fotol on näha lisaks määrimis võimalust https://imgur.com/a/p9IfJnm
Jolinar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: P Juul 21, 2013 3:36 pm

Re: G hingede roostetamine

Postitus Postitas Jolinar »

hents99 kirjutas:
T Okt 25, 2016 9:30 pm
Kaaluvõit:

Pilt

Pilt

Pilt

Nüüd vaja veel süsinikust üksed/tiivad teha.
A kust selliseid asju saab?
Vasta

Mine “Mercedes”