2,3 bensuka tuunimine

Moderaatorid: hulkur, Moderators

margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

Margus liitub küll. Samuti ei ole hetkel tarvidust, paneksin riiulisse oma aega ootama. Moto on mul mööda garaaži keldrit laiali, plokk ja kaas tehtud, aga teised projektid kõrgema prioriteediga. See sõiduauto romulamootorist kiiruga tehtud juust, mis aiste vahel, toimetab paraku veel piisavalt...

Aga enne Schrickist tellimist uuriks veidi rohkem turgu. Vaevalt et ta ainus pakkuja on. Ehk saab tõukurid ka kuskilt parema hinnaga. Saan aru, et kellelgi pole hetkel vajadust. Võtaks teema uuesti üles, kui kellelgi tarvidus käes.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Ärge siis ainult nukkvõlli vahetusega piirduge. Originaal vl. kollektor on ka päris korralik nikerdis. Originaalne summuti ise ka. Palju oleks ka abi mehhaanilise pritse vahetamises progetava vastu. See annaks oluliselt parema soorituse ja lollikindluse (kui on kvaliteetne install), miinuseks aga seadistajate vähene kogemus offroad masina seadistamisel, aju ja andurite hind, ning kesine kvaliteet paigaldamisel (tavaliselt). Saad selle, mille eest maksad.

Tavaliselt performance nukkvõlli paigaldamisega liigub väände moment ülespoole (kui pole tegemist mingi spets offroad tootega), see muudab mootori madalal pöördel jõuetumaks. Ma pole küll päris kursis mersu mootorite seadetega, aga äkki annab kitsama ja pikema sisselaske kollektori ning reguleeritava nukarataga palju paremad seaded saavutada?
Üldiselt, olles sõitnud Hulkuri G230`ga metsas, siis mootori taha küll enam midagi ei jää. Pigem on komistuskiviks see lollakas autom. kast, mis korralikult käiku alla ei vaheta ja pööret üle 4500 pöörde ei lase. Kui käik lukustada, on hoopis teine minek.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

minu automaatkast on küll väga tark olnud siiani ja osanud jagada seda natukest vatti maapinnaga võitlemisel :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Kõige odavam ja lihtsam on mootor üle laadida. See eeldab muidugi ka programmeeritavat juhtaju.

Samas EFI on üldse nr1 asi, mida teha, kui modifitseerida mootorit. Paljalt nukkvõlli vahetusega väga palju juurde ei saa, vaja on muuta kogu mootori tööd.
Võimsus on ju ainult kinni peamiselt kahes asjas: Dünaamilises surveastmes ja KOGU süsteemi voolavuses.

Mersu 16V M102 mootor on hea toorik, kui lühendada sisselaset, paigalada EFI ja 50-60hp on maast leitud - seda on korduvalt tõestatud. Paraku Eestis pole MB mootorite (ja üldse MB) modifitseerimisega eriti tegeletud ja enamik peab seda marki pehmelt öeldes saastaks, kui vaadata seda "tuuningu" nurga alt.

Tegelikult on tehnika hea ja just õige alus modifitseerimiseks, insenerid on õige asja eest palka saanud.

Aga isegi 16V M102 mootori 250-260hp, mis saavutatakse kõrgel pöördel, ei ole kuigi piisav.
Et sellest ja ka teistest MB mootoritest asja saaks, tuleks lisada agregaat, mis toodaks ülerõhku. MB mootorid on üle keskmise hea plokikaane voolavusega ja isegi väikse rõhuga saab kenasti jõudu juurde.
16V M102 + 0.7 bar`i ülerõhku = originaalkere peal 370rwhp.

Kui kasutada R6 mootorit, siis valik oleks M104 2.8 või kui juba, siis juba 3.2, mis on siis juba suurema väändega, kui M104 300-24 mehaanilise pritsega.
Ainuüksi progetava ajuga jällegi lisa numbrid (poolpiduse seadega sain pingis 3.2 mootorist 221rwhp ja 330Nm)

Ei ole kahjuks kogemust veel G-klassiga, aga sõiduautodel saab R4 ja R6 mootorit 1:1 vahetada, käpad jne istuvad. R6 puhul tuleb lihtsalt 2 silindri jagu ruumi ettepoole teha.

Kui aga veidi ümber ehitada V8 peale, siis R6 ja V8 kaaluvad sisuliselt sama palju või oli isegi V8 kergem. M117/M116 ehk 2-klapi mootorid.
5.6 V8 arendab juba kiviaja pritsega ca 300hp ja ca 455Nm.


Erik`u postile vastuseks, et Eesti pole ainult Tallinn.

Edit: Põhimõtteliselt oleks pakkuda kasutatud turbo kit R4 M102 mootorile kuna R4 asemel läheb R6 mootor.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Saan aru, et oled võimeline 2,3 meh pritse asendama elektroonilisega ja ka turbo paigaldama?
Või ajad lihtsalt ilusat juttu ja laod nagu mõned siin oma mootorite tähiseid ritta ja püüad huvitav olla?

P.S. kui tahaksin rida 6 või v8, siis oleks need ammu juba seal olemas aga vot ei taha kuna nende eelajaloolised vatid tuleb tänapäeval vähemalt kahega jagada ja ülejääv võimsus kaob masinale tekkinud lisakilode edasi liigutamiseks ehk tulemus on pigem negatiivne seoses selle kuradima gravitatsioonijõuga ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Jah, olen selleks võimeline ja olen mehaaniliste pritsetega MB mootoreid varemgi ja korduvalt asendanud elektroonilisega ja paigaldanud ka turbosid.

Elektroonilise pritsungi eelis on ka jagajavaba süüde. Mitte, et MB mootoritel oleks kehv süütesüsteem, absoluutselt mitte, aga maastikule minnes ei peaks jagajat enam küljes olema.

Kusjuures V8 ei kaalu väga palju rohkem, kui R4. Ja see vattide jutt ei pretendeeri absoluutsele tõele. Probleem ei ole mehaanilises osas, probleem on kehvalt hooldatud süüte ja toitesüsteemis, mis on enamjaolt tehasest saati küljes ja hooldamata. Ja arvestades, mis ajal need mootorid on toodetud ja pool kuni miljon km`i läbisõidetud, siis....

V8 mootori enamus detailidest(korpused/kronsteinid jne) on alumiiniumist ja üleüldse 2-klapitehnikas V8 on mõõtmetelt üpris mõistlik:

Pilt

Raskuskese madalal. Ainuke asi, et õlitus tuleks teha kuiv-karter tüüpi, sest õlipump on liiga madalal - aga seegi poleks probleem.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Lühem runner, kangem nukk, ülelaadimine turboga. Härra, oled sa kunagi maastikul sõitnud? Kõik eelnimetatud muudatused vähendavad oluliselt väänet madalatel pööretel, oled nõus? Aga väänet madalal, just seda on vaja. Olles Tartus paigaldatud EFi`sid näinud, siis ma tõesti ei tea, aga töökindlat instalatsiooni, mis metsas ka võiks vastu pidada, pole veel näinud. Võibolla on sul asjad ja töökultuur teisiti, ma ei tea. Aga paindlikuse ja väände jutt ei kaota siin mõtet.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

Lapsed lapsed, ärge kohe kaklema minge. Hents on siin üle pika aja üks esimesi postijaid kes üritab mingitki tarkusetera mb mootorite osas jagada. Teil mõlemal on õigus, kuid lähekohad on erinevate mätaste otsas.

Siin on õige koht loota, et Hents ei oli järjekordne streetrace org tügikargaja vaid pigem kodanik, kes reaalselt on otsustanud aru saada mis moodi asjad töötavad ka kuidas neid parendada saab.
Hents, sul lasuvad kõrged ootused, ära nüüd lõdvaks lase :)
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

... ja püüa oma ümar jutt kandilisemaks ja konkreetsemaks ajada :)

me siin tead sellised lühikese jutu mehed ;)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mis seal salata, siiani pole maastikule (off-road) EFI`it paigaldanud, küll aga tahaks.

Ise olen tehniku vms rollis ühe hooaja off-road`i sõitnud, tõi küll raske patroliga, mis varustet diiselmootoriga.

Mis ma tahtsin öelda on see, et lihtsalt karbist võetud nukkvõllituuninguga imet korda ei saada. MB puhul tuleks alustada just toitesüsteemist.

Nagu aru sain, siis teemaalgataja tahab just jääda R4 või siis õigemini öeldes olemasoleva mootori juurde.
Ma püüdsin anda veel võimalust R6 või V8`le :)
Viimane on mulle endale südamelähedaseks saanud.

Hetkel otsin omalegi mõnda G-kassi projekti, millele paigaldada R6 (M110) turbo(d) ja mõistagi EFI, mis seda juhib. Maastikule, mitte võistlustele.


Mõte polnud siis tühja vehkima hakata, lihtsalt üritasin selgeks teha, et ma võin aidata, kuna olen eelkõige MB`dega tegelenud ja oman mõningast oskusteavet.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

hents99 kirjutas:Kõige odavam ja lihtsam on mootor üle laadida. See eeldab muidugi ka programmeeritavat juhtaju.
Samas EFI on üldse nr1 asi, mida teha, kui modifitseerida mootorit. Paljalt nukkvõlli vahetusega väga palju juurde ei saa, vaja on muuta kogu mootori tööd.
Võimsus on ju ainult kinni peamiselt kahes asjas: Dünaamilises surveastmes ja KOGU süsteemi voolavuses.
Eks ta on õige jutt küll. Eile täitsa kaesin kapotialust sellise pilguga, et kui lööks minema kogu selle kudumi, mille moodustavad sisselase ja süüde, oleks pilt palju ilusam. Õhufiltri saaks ka juhi poolele tuua.

Isetehtud ülelaadimist off-road autol väldiksin just töökindluse kaalutlustel. Kogu see laadimine peaks veatult toimetama ka kuskil turba, savi ja pillirooseguse vee keskkonnas ja seda ei kujuta ma hästi ette.

Kerge kaalu kaalutlusel lähtuksin kindlasti R4 mootorist. Parema nuka, EFI ja voolavuse kordategemisega peaks saama (minu jaoks) piisavalt juurde.

Iseenesest nt. VEMS jätab üsna veekindla mulje. Pihustite paigaldus eeldab ilmselt plokikaane pesade töötlemist ja eks seal ole hea hulk muid küsimusi ka (ilmselt fuel rail, mingi kõrgema survega pump ja coil pack(id) tuleks tekitada). Aga asja läbiteinutele ei midagi uut, võibolla veekindluse nõue. Originaaljuhtmete kimbuga tuleb ka harutamist, tahaks kindalaeka tagant vana aju eemaldada, aga juhtmed jooksevad muude juhtmetega samas pundis. Ega nad segaks jah kedagi, aga korrektsus kannataks, kui kasutamata juhtmed tolgendama jääks või maha lõikaks.
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mis puutub MB juhtmetesse (vähemalt vanadel kuni 1995a), siis ühtegi juhet lõikama ei pea.
Kõik üksused (mootor, kast, ASD, ABS, ASR, püsikiirus jne) on eraldiseisvad, omavad oma juhtmekimpe. Põhimõtteliselt on alati valmidus jäetud, kui midagi tarvis lisada.

Aga see selleks.

Ise ma kasutan ka VEMS juhtajusid, sest nad on odavad, töökindlad, kogu oskusteave on 1 telefonikõne kaugusel, kui peaks mingi (ükskõik milline) probleem olema. Nüüdseks on VEMS`il täitsa oma tarkvara, mis on päris mugav ja võimalusterohke.

Tegelikult pole absoluutselt vahet, mis aju kasutad. Nad kõik teevad ühte sama asja - juhivad kütust ja süüdet. Ja elektroonika jõudluse taha ei jää juba ammu midagi.

VEMS`i pistikud on hermeetilised, samuti karp ise. Kuigi veekindluse mõttes tuleks korraks karp lahti võtta ja seda veidi veel modifitseerida hermeetikuga.

Tuleb kasutada teatud pihusteid ja lisada sinna teatud mõõtu o-ringid, siis istub nagu valatult. Pesasid modifitseerima ei pea.

Kütuselatt tuleb ise teha, selleks on mul eraldi latt-profiil, millest vastavaid juppe lõikan ja silindrite kauguste järgi pihusti pesi puurin.

Pump on enam kui küll, kui tegemist on Bosch pumbaga. Kui peaks lahjaks jääma, siis Bosch 044 pump, mingite Walbro jne "saastaga" ei ole mõistlik jännata.

R4`le üks 2x2 coilpack, R6`le üks 3x2 ja V8`le kaks 2x2 coilpack`i.


Btw. ise olen oma igapäevaautodega juba aastaid progetava VEMS EFI`ga sõitnud.

Üks näide ka W126 420SEL`ist, mis sai kunagi ammu kiirkorras ja prooviks tehtud:
Pilt
Pilt
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

Ilus, hakkab asjalikumaks minema jutt ;)

Nüüd mina paluks ligilähedast kalkulli pritse ringi ehitamisele.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
hents99
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 149
Liitunud: E Jaan 26, 2004 3:25 pm
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Kui sa vajutad nuppu minu postituse allosas, mis viib mu veebilehele, siis leiad ka hinnad....

....ehkki, ma müün neid valmiskomplekte eelkõige välismaale, siis võib arvata, et kodumaisele turule on hind läbirääkimise küsimus.
Siin on hinnalävi veidi tundlikum ja tootearendust ei hinnata lõpp-produkti juures.


Lisaks on võimalus kasutada näiteks kasutatud osi, mis pole küll minu vaatevinklist soovitatav, aga vahel paneb hind asja paika.

Aga, kui siin oli juttu ka näiteks ülelaadimisest, siis on vaja teha esialgu valik. Kui tuleb nii või teisiti osta uued pihustid, siis tuleks neid optimaalselt valida, näiteks turbo puhul juba kohe suured pihustid, vabalthingavale pole jällegi "igaks juhuks" neid mõtet valida.

Tegelikult võiks kõigepealt enda jaoks asja natuke rohkem lahti mõelda: Mida tahta, vaada veidi tulevikku, mida järgmisena võiks teha vms.
Usu mind, ma olen neid asju varemgi teinud ja süües kasvab isu.
Et mitte teha tähtsaid valikuid ja nende eest topelt maksta.
C126 ; W463 ; W201 ; W140
Elbe Engineering - Chip-tuning ja tarbesõidukite elektroonika
Amber Connect – nutikas turva- ja jälgimisteenus sõidukitele.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas e.p. »

kas jääb vana kollektor või on uus komplektis?
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Vasta

Mine “Mercedes”