Suzuki sj410 vaja klappe regullida
Moderaatorid: Stupiduser, Moderators
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
Suzuki sj410 vaja klappe regullida
Et siis, kui suured peavad olema klapivahed??
Ja kas regullin siis, kui mootor on soe või külm?
Ja kas regullin siis, kui mootor on soe või külm?
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
virgo kirjutas:Kas mootorit vahetad siis kui on soe või külm ?
Aga klapipesasid lihvid? Soojalt v külmalt?
Tee ikka toatemperatuuril, endal lihtsam.
Kolmapäevane õeluskoi Virgo
Kle ma ei saa toatemperatuuril teha sest mul garaazis 0-5 kraadi sooja See pole küll toatemp. Ja autoga tuppa ka ei saa sõita
Aga tänud nõuande eest Virgo
Tänud Taavi2101Taavi2101 kirjutas:Autodata näitab SJ410-l mootoril F10A , et külmalt:
sisse ja välja mõlemad 0,13-,018
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
Hakkasin siis klappe regullima ja ei oskagi
Kuidas see värk käib? Kas kuskil on mingid märgid, mis asendis peab nukkvõll olema. Ja kas on mingi järjekord ka regullimisel?
Tegelik mure on siuke, et...Kui mootor käib siis miski klõbiseb seal. Kui pöörded kõrged on siis klõbiseb, kui keskmised pöörded siis mingitel pööretel klõbin kaob ära. Aga kui gaasi lahti lasen, et ta pöörded maha võtaks siis lööb hetkeks kõva klõbina sisse.
Ma loodan, et keegi sellest jutust nüüd midagi aru sai ja oskab arvata või pakkuda, mis klõbin see siiski on. Kas siis klapid?
Kuidas see värk käib? Kas kuskil on mingid märgid, mis asendis peab nukkvõll olema. Ja kas on mingi järjekord ka regullimisel?
Tegelik mure on siuke, et...Kui mootor käib siis miski klõbiseb seal. Kui pöörded kõrged on siis klõbiseb, kui keskmised pöörded siis mingitel pööretel klõbin kaob ära. Aga kui gaasi lahti lasen, et ta pöörded maha võtaks siis lööb hetkeks kõva klõbina sisse.
Ma loodan, et keegi sellest jutust nüüd midagi aru sai ja oskab arvata või pakkuda, mis klõbin see siiski on. Kas siis klapid?
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
Stupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?
Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.
Ma tõesti pole klappe regullinud kunagi ja...ei tea mitte midagi sellest
Tänud Stupiduser
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
No nii lihtsalt se ikka ei käi küll,ei maksa anda nõu,kui omal ka asi segane! Tulemus võib üsna kurb tullaStupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?
Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.
Kui klõbisevad klapid,siis kõigepealt süüde õigeks vaja panna.Kui seejärel tahad ka klappe reguleerida,siis tuleb kas vastavat kirjandust hankida,või mõne oskaja mehe juurde õpipoisiks korrakski minna,muidu võib asi päris p...sse minna.
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
-
- Mudder
- Postitusi: 60
- Liitunud: N Mär 31, 2005 9:04 am
- Asukoht: Vääna-Jõesuu
õpetus peaks ju siinsamas suzuki alafoorumis olemas olema
http://www.maiski.com/others/vitara/page.htm?50
http://www.maiski.com/others/vitara/page.htm?50
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Klapivahede reguleerimine ei ole raketiteadus.seenior2 kirjutas:No nii lihtsalt se ikka ei käi küll,ei maksa anda nõu,kui omal ka asi segane! Tulemus võib üsna kurb tullaStupiduser kirjutas:Mismõttes märgid ja asend?
Nukkvõlli järgi vaatadki ju asendi, kus nukkvõlli nukk vastu nookurit ei puutu.
Kui klõbisevad klapid,siis kõigepealt süüde õigeks vaja panna.Kui seejärel tahad ka klappe reguleerida,siis tuleb kas vastavat kirjandust hankida,või mõne oskaja mehe juurde õpipoisiks korrakski minna,muidu võib asi päris p...sse minna.
Selle teostamiseks ei ole vaja aastaid koolis käia ning seejärel meistri juures õpipoisiks olla.
Ootan huviga Seeniori selgitust, milline see kurb tulemus võib olla
Loomulikult võib oma elu lihtsustamiseks ülemised surnud seisud üles otsida (näiteks rihmarattal olevate märkide ja/või küünlaauku topitud kruvika abil (kui ei viitsi täpselt poolpöördeid väntvõlli edasi keerata), mil mõlemad klapid kenasti suletud aga seda saab teha ka silma järgi.
Silma järgi klapivahesid seada ei saa, selleks on vajalik lehtkaliiber.
Samuti ei ole raketiteadus süüte reguleerimine aga see nõuab õige pisut rohkem oskust.
Vanasti nimetati liig varasest süütest tingitud klõbinat detonatsiooniks mitte klapiklõbinaks.
Iseasi on see, kas Kondimurdja klappivahede ja süüte paikareguleerimisest abi saab.
Kõige lihtsam on asi lasta Rommil üle vaadata.
PS mina ei ole ühtegi ilma klõbina-tiksumiseta 410 mootorit kuulnud (ju ma olen neid 410-d vähe kohanud)
Elu on lill! Võilill...
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
Estikeeles ei ole mõnda õpetust? Ei oska venekeelt.5-th wheel kirjutas:õpetus peaks ju siinsamas suzuki alafoorumis olemas olema
http://www.maiski.com/others/vitara/page.htm?50
Mille järgi ma siis süüte õigeks panen. Kas on ka mingit muud moodi võimalik panna, kui see, et esimene kolb peab olema surnudseisus või midagi sellist?
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
Ootan huviga Seeniori selgitust, milline see kurb tulemus võib olla
Raketiteadus....hmm,NL ajal ehitasid ja lasid poisikesed pioneeride palees neid iseehitatud rakette üles,mõni läks kohe lõhki,mõni lendas ülesse kah Samal ajal nende issid regullisid ise oma zigulide klappe - siis kaebasid,et jõud kadunud ja mootor ei tööta enam korralikult! Varsti hakkasid uut nukkvõlli otsima ja sellest võllist kujunes välja ülim defitsiit(sest neid keerati tuksi ikka palju! ),lisaks kulunud nukale veel ärapõlenud klapid Muidugi aeti kõik viletsa materjali ja õli kaela,oma oskamatust tunnistasid vähesed
Kahjuks sama efekti saavutab ka tänapäevastel mootoritel ,õpipoisiks reguleerimise ajaks tasub minna küll,sest igal tööl on oma nipid ja neid näeb oskaja mehe tööd jälgides kõige paremini.
Aga muidugi võib iga mees teha oma autoga mida tahes Peace!
Raketiteadus....hmm,NL ajal ehitasid ja lasid poisikesed pioneeride palees neid iseehitatud rakette üles,mõni läks kohe lõhki,mõni lendas ülesse kah Samal ajal nende issid regullisid ise oma zigulide klappe - siis kaebasid,et jõud kadunud ja mootor ei tööta enam korralikult! Varsti hakkasid uut nukkvõlli otsima ja sellest võllist kujunes välja ülim defitsiit(sest neid keerati tuksi ikka palju! ),lisaks kulunud nukale veel ärapõlenud klapid Muidugi aeti kõik viletsa materjali ja õli kaela,oma oskamatust tunnistasid vähesed
Kahjuks sama efekti saavutab ka tänapäevastel mootoritel ,õpipoisiks reguleerimise ajaks tasub minna küll,sest igal tööl on oma nipid ja neid näeb oskaja mehe tööd jälgides kõige paremini.
Aga muidugi võib iga mees teha oma autoga mida tahes Peace!
Ka väikeses töökojas saab suuri töid teha!
-
- Mudder
- Postitusi: 60
- Liitunud: N Mär 31, 2005 9:04 am
- Asukoht: Vääna-Jõesuu
ei ole küll konkreetselt selle mootori kapoti alla kunagi vaadanud, aga kiire tõlge antud lehelt:
ajad mootori ülemisse surnud seisu, selle leidmiseks pead hooratta kattelt eemaldama korgi ning märgid paika ajama, abiks on vaja taskulampi et paremini näha.
esimene silinder on auto esiosa poolne, neljas jagajapoolne. Esimese silindri nookurid peavad nö. vabad olema.
selles asendis reguleeritakse klapid 1,2,5,7 (vt. joonist), siis teed mootorile täispöörde, nii et märgid jälle kokku läheksid ning reguleerid klapid 3,4,6,8
kontramutri pingutusjõud 15-20 Nm. klapivahe 1,0 mootoriga 0,13-0,18 mõlemal klapil. 1,3 mootoriga 0,13-0,17 sisselaskel ja 0,16-0,2 väljalaskel külma mootoriga.
kindlasti jälgi, et ülemine surnud seis õige oleks!
ise tegin kunagi vitarale sama lehe õpetuse järgi ja probleeme ei olnud.(loe ei tekitanud omale)
ajad mootori ülemisse surnud seisu, selle leidmiseks pead hooratta kattelt eemaldama korgi ning märgid paika ajama, abiks on vaja taskulampi et paremini näha.
esimene silinder on auto esiosa poolne, neljas jagajapoolne. Esimese silindri nookurid peavad nö. vabad olema.
selles asendis reguleeritakse klapid 1,2,5,7 (vt. joonist), siis teed mootorile täispöörde, nii et märgid jälle kokku läheksid ning reguleerid klapid 3,4,6,8
kontramutri pingutusjõud 15-20 Nm. klapivahe 1,0 mootoriga 0,13-0,18 mõlemal klapil. 1,3 mootoriga 0,13-0,17 sisselaskel ja 0,16-0,2 väljalaskel külma mootoriga.
kindlasti jälgi, et ülemine surnud seis õige oleks!
ise tegin kunagi vitarale sama lehe õpetuse järgi ja probleeme ei olnud.(loe ei tekitanud omale)
- Stupiduser
- Vintsmännide AÜ
- Postitusi: 1280
- Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm
Ehk seenior on nii lahke ja valgustab, kuidas see klapivahede õigeks seadmine klapid põletas ja nuka p..sse keeras.
Pigem juhtusid sellised asjad ikka seepärast, et klapivahesid ei viitsitud õigel ajal reguleerida (õige aeg ei pruukinud sugugi ühtida manuaalijärgse hooldevälbaga).
5-th wheelile lisaksin veel niipalju, et kui oled vahe õigeks seadnud ja kontra kinni keeranud siis tuleks kindlasti kontrollida, kas vahe tõepoolest õigeks jäi.
Pigem juhtusid sellised asjad ikka seepärast, et klapivahesid ei viitsitud õigel ajal reguleerida (õige aeg ei pruukinud sugugi ühtida manuaalijärgse hooldevälbaga).
5-th wheelile lisaksin veel niipalju, et kui oled vahe õigeks seadnud ja kontra kinni keeranud siis tuleks kindlasti kontrollida, kas vahe tõepoolest õigeks jäi.
Elu on lill! Võilill...
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 615
- Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
- Asukoht: Tallinn
5-th wheel kirjutas:ei ole küll konkreetselt selle mootori kapoti alla kunagi vaadanud, aga kiire tõlge antud lehelt:
ajad mootori ülemisse surnud seisu, selle leidmiseks pead hooratta kattelt eemaldama korgi ning märgid paika ajama, abiks on vaja taskulampi et paremini näha.
esimene silinder on auto esiosa poolne, neljas jagajapoolne. Esimese silindri nookurid peavad nö. vabad olema.
selles asendis reguleeritakse klapid 1,2,5,7 (vt. joonist), siis teed mootorile täispöörde, nii et märgid jälle kokku läheksid ning reguleerid klapid 3,4,6,8
kontramutri pingutusjõud 15-20 Nm. klapivahe 1,0 mootoriga 0,13-0,18 mõlemal klapil. 1,3 mootoriga 0,13-0,17 sisselaskel ja 0,16-0,2 väljalaskel külma mootoriga.
kindlasti jälgi, et ülemine surnud seis õige oleks!
ise tegin kunagi vitarale sama lehe õpetuse järgi ja probleeme ei olnud.(loe ei tekitanud omale)
Suured tänud
Mida rohkem muda seda uhkem.....
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6
1.Nissan Patrol 85.a 2.8b
2.Suzuki sj410
3.LADA NIVA 2002.a 1.6