GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Tere!
On üks GAZ-66 tavalise ümbertegemata mootoriga, sõidab 95-ga ja ülevaatusel õnnnestus mootoriga isegi läbi saada.
Surveaste peaks tal olema 6.7 kuna on standard mootor. 95-ga sõites oleks normaalne saada kompressioon üle 8, aga tundub kuidagi veider teha mootorit väiksemaks, kui niigi neljanda käiguga mäest hästi üles ei saa.
Samas - kui teha talle 8/6.7= u. 1.2x elektriline ülelaadimine, peaks dama mahu juures saama täitsa korraliku mootori.
4000 pöörde juures oleks vaja 4.2 x 4000 x 1.2 / 60 = 336 l/sek õhku, mida ajada 0.2 psi-ga sisse.
Nendele speccidele vastab umbes selline kolakas:
https://m.ebay.com/itm/Car-turbocharger ... =R40&rt=nc
Nende lubatud max 86m/s airflow eeldaks, et 336l läbilaskmiseks peaks olema see asi 0.4 dm2 toruga, mida ta ehk küll päris pole, aga palju puudu ka pole.
Nii. Aga googeldan mis ma googeldan, pole keegi kunagi turbot ega muul moel laadimist 66-le nagu peale aretanud. Pannakse aga muudkui belarusi diisleid, mis panevad need masinad maanteel veelgi aeglasemalt liikuma.
Mis mul kahe silma vahele jääb?
Andrus.
On üks GAZ-66 tavalise ümbertegemata mootoriga, sõidab 95-ga ja ülevaatusel õnnnestus mootoriga isegi läbi saada.
Surveaste peaks tal olema 6.7 kuna on standard mootor. 95-ga sõites oleks normaalne saada kompressioon üle 8, aga tundub kuidagi veider teha mootorit väiksemaks, kui niigi neljanda käiguga mäest hästi üles ei saa.
Samas - kui teha talle 8/6.7= u. 1.2x elektriline ülelaadimine, peaks dama mahu juures saama täitsa korraliku mootori.
4000 pöörde juures oleks vaja 4.2 x 4000 x 1.2 / 60 = 336 l/sek õhku, mida ajada 0.2 psi-ga sisse.
Nendele speccidele vastab umbes selline kolakas:
https://m.ebay.com/itm/Car-turbocharger ... =R40&rt=nc
Nende lubatud max 86m/s airflow eeldaks, et 336l läbilaskmiseks peaks olema see asi 0.4 dm2 toruga, mida ta ehk küll päris pole, aga palju puudu ka pole.
Nii. Aga googeldan mis ma googeldan, pole keegi kunagi turbot ega muul moel laadimist 66-le nagu peale aretanud. Pannakse aga muudkui belarusi diisleid, mis panevad need masinad maanteel veelgi aeglasemalt liikuma.
Mis mul kahe silma vahele jääb?
Andrus.
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Noh, kunagi oli plaan üks URAL(bensukas) ära turbotada. Sai ka pisut netis ringi kolatud ja leitud üks soomlaste turbozilli video. https://www.youtube.com/watch?v=3uShr7329eQ
Kui juba ehitama hakata, siis tuleks enamus asju ümber ehitada, et silindris oleks õigel ajal ja piisavas koguses nii õhku, kütust kui ka särtsu.
Üsna edukalt on 66-le installeeritud ka Jeep 5,2 V8 mootorit koos automaatkastiga. Saab piisavalt jõudu, mugavama käiguvahetuse. Belarussi diislitega 66-d jäävad ka koormat vedades valgusaastate kaugusele selja taha.
Põhiline probleem on käigukasti küljes olevast pto-st loobumine. Samas on võimalik meh.vints tööle panna ka vahekasti pto-lt.
Siiski kehtib vanasõna, et tuuni Moskvich'i palju tahad, BMW-d sellest siiski teha ei saa.
Kui juba ehitama hakata, siis tuleks enamus asju ümber ehitada, et silindris oleks õigel ajal ja piisavas koguses nii õhku, kütust kui ka särtsu.
Üsna edukalt on 66-le installeeritud ka Jeep 5,2 V8 mootorit koos automaatkastiga. Saab piisavalt jõudu, mugavama käiguvahetuse. Belarussi diislitega 66-d jäävad ka koormat vedades valgusaastate kaugusele selja taha.
Põhiline probleem on käigukasti küljes olevast pto-st loobumine. Samas on võimalik meh.vints tööle panna ka vahekasti pto-lt.
Siiski kehtib vanasõna, et tuuni Moskvich'i palju tahad, BMW-d sellest siiski teha ei saa.
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Võib olla asjatundjatele rumal küsimus aga... Mis põhjusel eriti ei paigaldata nendele vene maastikuveokatele (nt 66) natuke tänapäevasemaid lääne veokate diisleid? Neid peaks ju saada olema kõikvõimaliku karakteristikaga. Lihtsalt ammu on selline küsimus peas olnud.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
- Lomp
- Rock Crawler
- Postitusi: 884
- Liitunud: K Nov 30, 2011 7:07 pm
- Asukoht: loksa/valgejõe/harjumaa
- Kontakt:
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Nn uutele 66-tele(sadkod jms loomad) pannakse tehases cumminsi mootoreid peale,
Ja andoria diisel liigutab neid ka edukalt.
Ja andoria diisel liigutab neid ka edukalt.
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
53/66 mootor pole ju iseenesest halb, lisaks on ta kaunikesti kerge.
Õnnetuks teeb ta minumeelest täna põhiliselt just madal/vale surveaste.
Kui sealt mõnikümmend hobust kusagilt juurde leida, saaks panna juba ZIL-i 5 käigulise kasti ja sellega kõlbaks maanteel ka pikemat maad sõita (zili kastil vist küll väljavõtet pole, nii et vahekast ja vintsi kardaanid tahavad siis nokitsemist?)
Lääne diisel koos automaatkastiga on muidugi option, aga siis tasuks juba vaadata sinna äkki import 4x4 truck ka ümber ... (kuigi - olles läbi teinud suht põhjaliku otsingu lääne analoogide osas peab ütlema, et gaz 66 on oma massi, läbitavuse ja lihtsuse suhtelt ikka väga väga hästi välja kukkunud sõiduk. Unimog ja Steyr ehk mahuvad samasse kategooriatesse (Tatra ka, aga neid eriti ei tundu liikuvat). 4x4 ja 6x6 MANid, Mercedesed ja Ivecod juba on rohkem ZILi ja Krazi ja Urali sugulased.)
Andrus.
Õnnetuks teeb ta minumeelest täna põhiliselt just madal/vale surveaste.
Kui sealt mõnikümmend hobust kusagilt juurde leida, saaks panna juba ZIL-i 5 käigulise kasti ja sellega kõlbaks maanteel ka pikemat maad sõita (zili kastil vist küll väljavõtet pole, nii et vahekast ja vintsi kardaanid tahavad siis nokitsemist?)
Lääne diisel koos automaatkastiga on muidugi option, aga siis tasuks juba vaadata sinna äkki import 4x4 truck ka ümber ... (kuigi - olles läbi teinud suht põhjaliku otsingu lääne analoogide osas peab ütlema, et gaz 66 on oma massi, läbitavuse ja lihtsuse suhtelt ikka väga väga hästi välja kukkunud sõiduk. Unimog ja Steyr ehk mahuvad samasse kategooriatesse (Tatra ka, aga neid eriti ei tundu liikuvat). 4x4 ja 6x6 MANid, Mercedesed ja Ivecod juba on rohkem ZILi ja Krazi ja Urali sugulased.)
Andrus.
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Zili kastile olemas samuti väljavõte, tavaliselt küljepeale (millel saab kergesti võlli ringi pöörata ja vajadusel tahapoole välundi tuua) kui ka vähemlevinud kasti peale käiv väljavõte. Zili kastil saab 5 käigu üsna kergelt teha ka kiirendavaks, 4 ja 5 käik vahetavad omavahel kohad. Üks sellise kastiga 53 sõidab belaurssi D240 mootoriga juba aastaid minukandis. Tühjalt ei jää kellegile väga jalgu, koormaga teine lugu (mootor on turbota)Laid kirjutas:
Kui sealt mõnikümmend hobust kusagilt juurde leida, saaks panna juba ZIL-i 5 käigulise kasti ja sellega kõlbaks maanteel ka pikemat maad sõita (zili kastil vist küll väljavõtet pole, nii et vahekast ja vintsi kardaanid tahavad siis nokitsemist?)
Andrus.
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Oskad sa äkki täpsemalt öelda, mis ZIL-i kastil 5. käigu kiirendavaks saab ehitada mis 66/53-le peale läheks?siimg kirjutas: Zili kastile olemas samuti väljavõte, tavaliselt küljepeale (millel saab kergesti võlli ringi pöörata ja vajadusel tahapoole välundi tuua) kui ka vähemlevinud kasti peale käiv väljavõte. Zili kastil saab 5 käigu üsna kergelt teha ka kiirendavaks, 4 ja 5 käik vahetavad omavahel kohad. Üks sellise kastiga 53 sõidab belaurssi D240 mootoriga juba aastaid minukandis. Tühjalt ei jää kellegile väga jalgu, koormaga teine lugu (mootor on turbota)
Mulle seni tundub googeldamisest, et ZIL 130-ne kast peaks kõige paremini minema, aga seal on 5. käik ikkagi 1:1
Andrus.
Re: GAZ-66 mootori ülelaadimine (electric supercharger)
Täpsemalt siis käigukastis võllide otsas tuleb omavahel ära vahetada 4 ja 5 käigu hammasrattad, originaalis 4 kiirendav ja 5 otse, selleks vaja pressi loomulikult. Veel on vaja ära vahetada peaülekande hammasratas, siin on vaja ka treipinki ja doonorhammasrattaid teisest samasugusest kastist. Kirja pannes raske täpselt protsessi kirjeldada, kuid see vana zili kast on väga lihtsa ehitusega ja iseehitajale parajalt lihtne tükk tegemiseks. 66 või 53 enda v8 mootoriga pole mina teda kokku pannud, seega ei oska täpselt öelda kui lihtne või keeruline see on, kokkupuude MTZ mootoriga, kus mootori ja sidurikoja vahel plaat, mis tööd lihtsustab.
Siim
Siim