2005 Ford Rangeri tehase stange ja vintsi kooslus ning veel paar küsimust

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

2005 Ford Rangeri tehase stange ja vintsi kooslus ning veel paar küsimust

Postitus Postitas rnx69 »

Ahoi

Kuna hoolimata vahepealsetest mõtetetest rindeabiks saata, on selline üllatavalt vähe puretud eksemplar hoopis taas endale kasutusse jõudnud ning enam-vähem ka tehniliselt jälle viiskaks muditud, siis kasutaks seda ka järgmisel hooajal vahel metsas lustimiseks. Meeletul hulgal tunde ja Eurosid kulutada võimalust hetkel pole ning tähelepanu väärivaid kohti veel jätkub, sellest ka järgnevad küsimused.

Ilmselgelt piisavalt vana ja tänaseks tänavapildist kadunud auto, millele tänasel päeval valmislahendusi leida, seega kiusan korraks kaaskannatajaid, ehk on kellelgi veel miskit meeles omast ajast kui neid mägedena ringi liikus. Google väga palju abiks polnud ning lisaks ARB jms vahetusstangedele leidsin ainult ühe aftermarket vintsiplaadi, mis sisuliselt tähendas uusi stangekinnitusi ning neid ühendavat kolmetollist toru, millele siis vintsiplaat keevitatud oli. Kahjuks pakuti seda ainult kängurude maal, ehk selle siia tarimine muutuks mõttetuks.

Ühesõnaga tahaks pealkirjas nimetatud isendile vintsi paigaldada ja üritaks võimalusel selle tehase stange taha peita. Korralik rauast stange oleks kõige lihtsam lahendus, aga selle puhul lisanduvad lisakilod eeldaks torsioonide veelgi rohkem peale keeramist (mis on juba enne minu kätte jõudmist mõned tiirud juurde saanud, et rehve mahutada), mis muudab auto veel jäigemaks ning lisaks nihutab niigi võsas kaalujaotust veel enam nina poole. Ehk võimalusel tegeleks sellega, mis juba küljes.

Studeerisin veidi stange tagust - ruumi poolest ilmselt mahutaks sinna vintsi ära, kui vahejahuti vahetada madala ja laia vastu, mille annaks vintsi alla sokutada. Siis jääks stange taha parasjagu selline ruum, kuhu ideeliselt võiks vints ära mahtuda, küll aga eeldaks see omajagu krigarikku vintsialust mille köie väljaviik ilmselt jääks veidi stange alt välja ulatuma ning tuleks täpselt stange rauast osa ja plastiku üleminekukohta. Välja ulatumise pärast ma isegi väga ei muretse, kuna sellest ettepoole jäävad veel rauad ning ilmselt eenduks see osa ehk 3-4 cm. Küsimus nüüd ongi, et ehk pole mõtet ise hakata jalgratast leiutama ning äkki mõni kodanik siit on sama tee läbi käinud ja oskb veidi suunata või on paigaldusest omast ajast isegi veidi pildimaterjali järgi jäänud, millelt lahendus näha. Teoreetiliselt ei tohiks olla tegu päris ulmeprojektiga, kuna oleks nagu omal ajal tänavapildis paari tehase ninaga ja vintsiga B2500 näinud.

Teine küsimus ka - pean lähiajal sildadele ringi peale jooksma kuluosade osas, auto seisis vahepeal mõned aastad ja see neile väga hästi ei mõjunud, kaitsekummid on otsa saanud ja ilmselgelt pikka pidu seal osakonnas enam pole. Nüüd küsimus, mida järelturu tootjatest tänasel päeval veel kasutada kannatab ja päris iga aasta vahetama ei pea? Kui auto kunagi ostetud sai, siis vahetasin paar pudinat TRW omade vastu ja need vähemalt paar aastat tollal kestsid kuni auto seisma jäi. TRW puhul aga on sillatükkide valik suhteliselt piiratud. Kuna tegu on japsiga, siis ilmselt oleks parim valik Jaapanis tehtud 555, aga selle tükkide saadavus kohalikus kaubanduses tundub olevat üsna olematu, pendelhoobi näiteks ei suutnud müügilt leida, šarniirid-rooliotsad korjaks mitme kaupmehe peale kokku. Mis veel kriitikat võiks kannatada? Febi/Blue Print? Moog ilmselt tänasel päeval topib karpi mida iganes ja küsib ka kräpi eest premium hinda. Keda-mida amortide koha pealt eelistada - originaalid peaks Tokicod olema, aga tundub, et neil sama teema, mis Moogil, peale selle, kui 2012 Hitachi ära ostis - hind on muljetavaldav, aga kestvus mitte nii väga. Ja kui need välja arvata, siis valikus sisuliselt ongi KYB GR2 või Bilstein B4. Neis ei oska miskit arvata, sõiduauto GR2 miski kümnekonna aasta eest erilist muljet ei jätnud, samas mikide raua puhul kasutatud KYBi maastikuseeria amordid olid üllatavalt head oma soodsa hinna kohta ning kestsid ka päris mitu aastat ka sihtotstarbelist kasutamist. Noid kahjuks euroturule ei pakuta, nii et peab ilmselt rahulduma meie kaubandusvõrgus pakutavaga.
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: 2005 Ford Rangeri tehase stange ja vintsi kooslus ning veel paar küsimust

Postitus Postitas Maasturid »

Pole nende Rangeri osadega nii keeruline see asi midagi.
Meil on suhteliselt palju uusi detaile sellisele masinale kohapeal olemas.
Valiku leiab siit: https://maasturid.ee/tootekategooria/au ... 1998-2006/
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: 2005 Ford Rangeri tehase stange ja vintsi kooslus ning veel paar küsimust

Postitus Postitas rnx69 »

Enam-vähem kursis jah teie valikuga, seda ma ütlesingi, et kui mitmest kohast korjata, siis saab ilmselt ühe tootja tükid komplektiks kokku. Teil ainsana mõlemad pendlid olemas. 555 šarniire ja rooliotsi liigub tavapoes ka tellitava kaubana.
Vasta

Mine “Ford”