Ranger katkub

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
rnx69
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Ranger katkub

Postitus Postitas rnx69 »

Ommik

Vana 2.5 masuut aastast 2005 on uue triki selgeks õppinud - ühtlaste pööretega sõites madalamatel käikudel hakkab katkuma nagu jääks küttenälga. Gaasi vajutades kaob katkumine suht kohe ära. Juhtub kusagil 2000 pöörde kandis ning 4-5 käigul seda ei tähelda, 3 käigu puhul tekib ainult vahel, pigem alati on 1-2 käigu teema, vahetad käigu üles, pöörded langevad, kaob ära või kaob ka lihtsalt energilisemalt kiirendades. Sel isendil vist juba on gaasipedaali all potekas, kahtlustan ise, et selle rada on kuskilt vahemikust ära kulunud ja liugur ei kontakti enam korralikult (siis enda loogika järgi muidugi kakuks pigem alati ja ei sõltuks asi niimoodi mootori koormusest/käikudest). Aga äkki on kellelgi veel mõtteid, mis seda veiderdamist põhjustada võiks?
Crown
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: N Sept 15, 2022 12:24 pm

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas Crown »

Mul 2007a BT-50 2.5 105kw.
Esmalt viskas EGR lambi põlema kuid töötas ilusti edasi.
Hiljem tekkis kiirendades 2000 pöörde juures justkui tühi koht kust sai üle vaid põhjagaasiga.

EGR klapp kiilus kinni mingis asendis, hiljem jälle vabanes.
Puhastasin ära ja nüüd liigub isegi paremini edasi kui enne.
rnx69
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas rnx69 »

Crown kirjutas:
N Mai 09, 2024 4:08 pm
EGR klapp kiilus kinni mingis asendis, hiljem jälle vabanes.
Puhastasin ära ja nüüd liigub isegi paremini edasi kui enne.
See oli mul üks kahtlusaluseid, sai juba ära puhastatud talvel, miskit ei muutunud, tühikäigul vahel tekkinud lõgin kadus ära ainult. Kütusefiltrid-moosid on vahetatud ja üle vaadatud. Tunne on selline, nagu tõmbaks õhumulli korraks trassi, aga veidraks teeb asja just see et praktiliselt alati juhtub see madalate käikudega "venides" ning üsna konstantselt ühe pööretevahemiku kandis. Varem on selliseid trikke teistel autodel teinud ka väntvõlli ja nuka asendi andurid, küll aga pigem iga koormusega sõites. WLT-l on ka vist vända asendi andur olemas, teoreetiline võimalus on, et too jebib?
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2455
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas v6sa »

Kõrgesurvepumba elektriosa hakkab väsima.

Maasturid.ee aitab:)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas rnx69 »

v6sa kirjutas:
R Mai 10, 2024 7:18 am
Kõrgesurvepumba elektriosa hakkab väsima.

Maasturid.ee aitab:)
Oskad täpsustada, mis seal sureb? Sel sama ikaldus, mis Boschi VP seeria originaalidelgi, kus mingid transitorid maha küpsevad kuuma keskkonna tõttu?
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1960
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas Maasturid »

Pedaali andurit vahetada ju kõige lihtsam katsetada . Neid on kaubaks läinud palju nendel mudelitel.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2455
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas v6sa »

rnx69 kirjutas:
R Mai 10, 2024 2:58 pm
v6sa kirjutas:
R Mai 10, 2024 7:18 am
Kõrgesurvepumba elektriosa hakkab väsima.
...
Oskad täpsustada, mis seal sureb? Sel sama ikaldus, mis Boschi VP seeria originaalidelgi, kus mingid transitorid maha küpsevad kuuma keskkonna tõttu?
Ma ei tea, mis neil sureb, aga igasugused selgele põhjuseta vead lõpevad säärastel pumpadel KSP vahetusega.

Kas gaasipedaali asendianduri kala ei peaks igal vajutusel välja lööma? Iseenensest kontrollida muidugi tasub.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas rnx69 »

Ja katkumine kadus peale pihustite vahetamist, tänud maasturid.ee-le kust sain vahetusfondi toorikud, millele siis Stikke Zexeli originaalotsad üllatavalt meeldiva hinnaga tarnis ning hiljem erinevate poodide peale seibid ka kokku kraapida suutis (seibide osakond Mazda WLT jaoks on huvitaval kombel haruldus). Peale otste vahetust ja rõhkude paika ajamist läksid teised pihustid eile peale ja mootori töö paranes oluliselt, mitte, et ta enne oleks katastroofiliselt hull olnud.

Enivei, nüüd enam ei katku ning valdavalt on kadunud ka vahepeal kummitanud suitsuprobleem. Pump ise tundub toimetavat veel täies elujõus. Elame-näeme.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2455
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas v6sa »

Hea, et kuluosa vahetusega korda said. Veelö parem, et siia ka sai lahendus kirja 8)

Vanade otstega suitsemist või halba külmkäivitust ei olnud?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
rnx69
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Ranger katkub

Postitus Postitas rnx69 »

Vanade otstega kõige silmatorkavam sümptom oli tühikäigul pidev põlemata diisli hais sabast ja kerge suitsuvine sõites. Peeglist tundus suits pigem sinine ning jahtisin enda arvates silindrisse sattuvat õli, alles taga sõites nägin, et enamiku ajast pigem loopis halli eriti siis, kui gaas korraks maha lasta.

Külmalt läks käima peale õigete eelsüüteküünalde paigaldamist ka enne hästi, nüüd paranes hoopis soojalt käivitus, mis teinekord korraks süüte välja keeramist ja uuesti küünalde meelitamist nõudis. Nüüd tundub ka soojalt poole võtme pill olevat.

Vanad pihustid lasen järgmine nädal stendist läbi, eks siis paistab, mis näoga on. Üks seib oli lekkinud ning keegi oli eelmisel korral pihusteid maha võttes ühe seibi ka valet pidi vahele suutnud istutada, too oli imekombel pidanud.

Sinise suitsu probleem kuumast peast väike on jäänud, kui ühtlastel pööretel gaas maha lasta, siis väike pahvakas välja käib, kompressioon on hea ning ühtlane ja karteris üleliigset survet pole, kahtlustan pigem väsinud klapisääretihendeid. Õlikulu ise on suhteliselt olematu.

Hetkel jahin kuumast peast ujuva tühikäigu veidrust, tundub, et aju sektoris läheb miski lolliks ja hakkab EGRi ja selle tapmisklapi solenoide liiga energiliselt klõbistama, mingisugusel hetkel mõlemad vaakumklapid hakkavad samas rütmis tööle ja pöörded lähevad ujuma. Juhtub üsna kaootiliselt ja mitte igal sõidul. Häda on see, et selle 2003-up euroversiooni kohta pole ka õige pumbaga mootori manuaali leidnud. Tehase remondimanuaal, mis on, on meie turu kuni 2003 ja muu maailma lõpuni välja, ehk veel vana trossiga gaasiga pump ja puudulik EGR ning suretusklapp. Nonde juhtimise tingimustest ja selle seostest ülejäänud mootori tööga hetkel ülevaade üsna puudub.
Vasta

Mine “Ford”