Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Lauri88
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: P Mär 20, 2022 9:50 am

Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Lauri88 »

Jagan veidi kogemusi ja aitab kedagi. Algas sellega algul et hakkas avariisse minema just pikal ühtlaselt koormatud ja kui lasid gaasi pedaali lahti taastus kõik 10-15 sekundiga ja kõik ok. Algul kuus korra lõpuks tihedamalt. Diagnost ei näitanud algul midagi. Suvel hakkas järjest pikemalt käivituma. Vigu ikka polnud. Sai pihustid stenditud ja tuli välja et kogused liiga väikesed. Uuema tüübi pihustid puhul normaalne nähtus. Autol tegelikult läbi sõitnud ainult 150 000 km. Hea küll valus oli aga kõik uued peale ja originaal tootja omad (Continetal/Vdo- endine Siemens). Muidugi kõik filtrid said ka vahetatud ja midagi ei täheldanud filtris ka. Korra tundus parem aga see oli petlik. Käivitus oli ikka pikem kui peaks.

Kuna vahepeal oli väga kiire siis polnud aega tegeleda (põllumehe viga) ja sõitsin tööle- koju ikka edasi (15 km päevas). Lõpuks nii et enam käima ei tahagi minna.. Külmast peast läks vaevu käima 5 korraga, soojast peast enam vähem. Diagnostika näitas et kütuse surve madal. Soojast peast polnud probleemi ja koode ei visanud. No mis ikka hakkasin siis otsast pihta andurite ja regulaatori vahetusega. Metalli puru polnud kütuse süsteemis, no siis ikka elektriline viga nagu kõik räägivad. Ainuke viga mis andis et kütuse surve madal. Ja seda ka mitte alati. Lähed diagnosti kõik korras. Sai villand ja ostsin endale diagnostika seadme, et vaadata reaalajas andmeid. Kõige hullem oli see, käima läks raskelt siis kui oli seisnud terve päeva. Ja oligi nii, et külmast peast (väljas temp. +15) surve kogus end kaua aga kui käima läks kõik ok. Sõites ka polnud probleemi aga kui hakkasid viimase käiguga 1500 rpm kiirendama siis jäi pump pidevalt 300 bari võlgu. Alates 2000 rpm vahe vähenes ja kadus ära. Sellest ka vahest viga sees. Mõtlesin äkki kuskil umistus. Sai paak maha võetud ja puhastatud ja pump kontrollitud aga kõik puhas ja korras.

No kas tõesti kõrgsurve pump kutu. No uurisin kõiki andmeid jooksvalt ja avastasin et väntvõll ja nukkvõll pole sünkroonis. No hea küll äkki anduri viga. Ei olnud. Viisin korra Tartu info autosse ka ja voila polegi sünkroonis. Miks keegi ei tea. Äkki kett veninud. Auto 150 000 km sõitnud ja kett veninud. Hooldused autol ka tehtud nagu ette nähtud. No jah olen teine omanik ja ostsin Pärnu info autost ja seal tehti kõik korda mis tol hetkel oli. Otsakaane õlileke ja nipet näpet veel nagu näiteks eelsüüteküünlad, mootoriõli ja pidurid. Uurisin siis tagantjärele kas kaane vahetuse ajal kontrollivad keti. Jah väidevalt vaatavad üle. No süda ei andnud rahu. Uurisin mis maksab kontroll+ vahetus esinduses. No eelsüüteküünlad ka osa saba andnud 20 000 kilomeetriga. Tüüpviga 3.2 tdci puhul. Sain pakkumise 2000 euro 25% soodusega. Palju veidi arvestades, et juba olen kulutanud 2000 eurot ja viga ikka küljes.

Mõtlesin et mis seal ikka et võtan ise asja käsile ja teen ise ära. Vastavad ajastus võtmed tellitud ja alustasin asjadega. Ja ülla ülla ketipinguti põhjas ja juba kett lõdva ka. Natuke veel ja oleks üle hüpanud. Tallad kõik ilusad ja vaevu kulunud aga kett nagu sült. Millegi pärast kõrgsurve pumba märgid ka ei ühti ajastus juhendiga. Väidetakse kohati, et see ei mõjuta aga olen kuulnud erinevaid jutte selle kohta ka common raili puhul et lühendab ketiajami eluiga palju. Ja kusjuures kett ei teinud mingit häält ja viga ka sisse ei viskanud. Mõtlesin et kui juba nii lahti et viin pumba stendi ka aga näe imet keegi ei julge lubada, et saavad seda pumpa stendida. Kõik vastasid, et tule kohale ja vaatame äkki saame. No pumba võll loksub sisse välja aga palju see lubatud tolerants on ei tea ma ka. Nüüd mõtlen et kas vahetan pumba ka ära siis süda rahul. Nagunii ots lahti ja uus kett ka. Süüde vale aga see ei tohiks mõjutada pumba tööd kuna viga sisse ei löö. Äkki pump hõre. Remontida ei soovitata kui just müügiks ei tee. Hea küll siis tellisin uue pumba ära. Palju kordi sa ikka jebid sama asjaga. Tahaks nagu sõita autoga mitte remontida pidevalt. No pump 700 raha originaal läbi tutvuse. Ketikomplekt teine 350. Kallis küll aga no endale teed siis nagu võiks. Masinasse nagunii investeeritud maastikusuutlikuse parandamiseks ( vints,tõste,korralikud põhjakaitsmed ja 33tolli rehvid). Isegi snorkel olemas aga pole veel paigaldanud.

Vast järgmine nädal asjad jõuavad ja saan aega hakata kokku panema. Peale tööd alati ei ole aega aga tuleb odavam ja kindlasti parem kui lasta teha sest ise leiad ka muid vigu ülesse ja õpid ka autot tundma. Kui kellelgi ka kogemusi ja infot võib julgelt nõu anda. Auto olnud mul aasta alles ja iga info tere tulnud. Lisan ka tulemuse kui kokku saan. Muidugi kokku pannes tuleb ära kontrollida ka väntvõlli anduri asukoht muidu ikka ajastus paigast.


Lauri
Oma kastika tegemine korralikuks maasturiks! Aga see on FORD!!! 5251296
Kasutaja avatar
Rainer
Fitting 44"
Postitusi: 419
Liitunud: N Okt 06, 2005 10:00 am
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Rainer »

Imelik, et endiselt nende eelsüüte küünalde teemal pole lahendust leitud.
Mul ka korduvalt neid vahetatud.
Lauri88
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: P Mär 20, 2022 9:50 am

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Lauri88 »

Tere üle pika aja. No sain lõpuks pumba kätte. Teised asjad olid juba ammu olemas aga mida ei tulnudki algul oli pump. Mingi kriis nende Rangeri osadega. Rohkem kui kaks kuud läks. Kasutatud ei tahtnud panna ja siis tuligi loota et kuskilt jõuab kohale. Sai siis auto uue ketiajami,kõrgsurve pumba, eelsüüteküünlad ja starter ka. Pikad käivitused tegid oma töö ja lõpuks hakkas starter lausa pooma. Nüüd laksust läheb käima. Pool pööret ja käib. Pöördeid hoiab ka nüüd ilusti. Muidu ikka varem kõikusid aga praegu pole probleemi. Eks järelikult juba ostmise ajal olid probleemid aga diagnostika ei näidanud midagi. Poleks arvanud et 145000 km juures autol nii palju probleeme, sest samas tean autosid mis 250000 sõitnud ja pole probleeme üldse olnud.
Tänu sellele jamale jäi korrosiooni tõrje sügisel tegemata. Raam kipub roostetama. Kerel ka mõned mullid. Nii et tegemist jätkub. Vaja veel tiiva laiendid sebida kuna rehv ulatab koopast välja. Plaane palju aga eks näha kuhu jõuab.
Oma kastika tegemine korralikuks maasturiks! Aga see on FORD!!! 5251296
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas ahto42 »

Pikk sellel ametlik hooldusintervall on?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Lauri88
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: P Mär 20, 2022 9:50 am

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Lauri88 »

Ketil poole ette antud. Osad räägivad mujal maailmas 150 000 km aga samas siin esindus ütleb, et kett kestab enamusel 300 000 vähemalt. Samas olen näinud videosid juba purunenud kettidest ja ütlevad et tüüpviga (mitte Eestis).Muidugi määrab siin ka õli vahetus välp. Eelmine omanik tegi nii nagu ettenähtud esinduse poolt 30 000 km. Ostsin oli läbisõit juba 132 000 km. Mina ise vahetan õli ca 12 000km tagant. Austraalias on minu on teada samal mootoril hooldus ette nähtud iga 15 000 km tagant. Varem oli seal 20 000 aga vähendati millegipärast.
Oma kastika tegemine korralikuks maasturiks! Aga see on FORD!!! 5251296
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas ahto42 »

Mõtlesingi hoolduse all seda, millal masin peab esinduses käima. Eks see 30k on üks põhjustest, miks kett veninud,+ stop/start süsteem, kui see olemas on.
Austraalia teadis, et on probleeme.
On ka eestis nii tehtud, et osad esindused lühendavad välpa, et ei peaks 80k peal kette vahetama.
Autokirurgia kliiniku videos on näha, et pmst iga teine hoole mootori kappremont 7 seeria V8 BMW'l. Hoole iga 30k km tagant.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Lauri88
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: P Mär 20, 2022 9:50 am

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Lauri88 »

Sama ütles üks tuttav mootorite remontija, et kettide eluiga ongi 150 000 tänu pikkadele hooldustele. Mõnedel markidel venisid ketid juba 50 000 km ära. Kui nii võtta siis hammasrihm juba ettem. Kestavad ilusti 150 000 ja odavam ka igatpidi.
Oma kastika tegemine korralikuks maasturiks! Aga see on FORD!!! 5251296
GC
Rock Crawler
Postitusi: 543
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas GC »

Ma arvan, et paljud probleemid taanduvad ikka pigem materjali taha, asju lihtsalt ei tehta kestma.
Minu Nissani 98 kW kastikal (NP mudel) läks kett vahetusse 300 000 km pealt.
Enamus roolivardaid on veel originaalid, läbisõit kohe 400 000 km
Šarniirid kestsid ca 200 000 ja kohe kui B osa külge sai, tuleb neid vahetada iga 15...20 000 tagant.
gaz fs 1
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas ahto42 »

GC kirjutas:
L Jaan 14, 2023 1:18 pm
Ma arvan, et paljud probleemid taanduvad ikka pigem materjali taha, asju lihtsalt ei tehta kestma.
Minu Nissani 98 kW kastikal (NP mudel) läks kett vahetusse 300 000 km pealt.
Enamus roolivardaid on veel originaalid, läbisõit kohe 400 000 km
Šarniirid kestsid ca 200 000 ja kohe kui B osa külge sai, tuleb neid vahetada iga 15...20 000 tagant.
Kui tihti õli vahetasid?
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
GC
Rock Crawler
Postitusi: 543
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas GC »

ahto42 kirjutas:
P Jaan 15, 2023 12:06 am
GC kirjutas:
L Jaan 14, 2023 1:18 pm
Ma arvan, et paljud probleemid taanduvad ikka pigem materjali taha, asju lihtsalt ei tehta kestma.
Minu Nissani 98 kW kastikal (NP mudel) läks kett vahetusse 300 000 km pealt.
Enamus roolivardaid on veel originaalid, läbisõit kohe 400 000 km
Šarniirid kestsid ca 200 000 ja kohe kui B osa külge sai, tuleb neid vahetada iga 15...20 000 tagant.
Kui tihti õli vahetasid?
ca 25 000... 30 000 km
gaz fs 1
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Maasturid »

ahto42 kirjutas:
P Jaan 15, 2023 12:06 am


Kui tihti õli vahetasid?
GC kirjutas:
ca 25 000... 30 000 km
Juhin tähelepanu, et selle D22 mootori õli kogus on 5,5l
Aga, et teema laiali ei valguks siis Nissanist räägime edasi oma alafoorumis.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
GC
Rock Crawler
Postitusi: 543
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas GC »

Maasturid kirjutas:
T Jaan 17, 2023 7:47 am
ahto42 kirjutas:
P Jaan 15, 2023 12:06 am


Kui tihti õli vahetasid?
GC kirjutas:
ca 25 000... 30 000 km
Juhin tähelepanu, et selle D22 mootori õli kogus on 5,5l
Aga, et teema laiali ei valguks siis Nissanist räägime edasi oma alafoorumis.
...aga väga hea märkus, pean silmas õli kogust!
gaz fs 1
Lauri88
Rookie
Postitusi: 7
Liitunud: P Mär 20, 2022 9:50 am

Re: Ford Ranger wiltrak 3.2 tdci 2016 probleemid

Postitus Postitas Lauri88 »

Võrreldes Rangeriga ikka väike õli kogus. Rangeil pea 10 liitrit. Eks tõesti ole asjad kehvema kvaliteediga. Muidu sõidad pool milli ja ei osta uut autot ju. Loodan, et uus kett nüüd kestab kauem.

Nüüd veel vaevab see, et õlirõhu märguanne läheb põlema kui sõita sügavamast veest läbi. Eelmine talv läks ka ja siis sai igaks juhuks pandud uus pump (tol korral oli kõik paksult lund täis). Tõenäoliselt kas juhe või anduri juures pistik saab märjaks ja ei anna ühendust. Muidu pole kordagi seda viga olnud.
Oma kastika tegemine korralikuks maasturiks! Aga see on FORD!!! 5251296
Vasta

Mine “Ford”