Ford Maverick jahutuse viskosidur (jahutuse ümberehitus)

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Ford Maverick jahutuse viskosidur (jahutuse ümberehitus)

Postitus Postitas antik »

Selline jama siis: külmade ilmade saabudes kiilus mootori jahutusventilaator kinni, s.t. töötas koguaeg täistuuridel. Kui ta üles sulas, siis hakkas laperdama ja kolisema- tundub, et vesi oli sees jäässe jäänud ja nüüd on midagi seal katki.

Küsimus: Kas tuleks viskosidur nüüd ära vahetada või saab teda kuidagi parandada?

Variandid oleks tellida originaalosa ca 7000.- meie kohalikku tugrikut või otsida lammarist.

1994a 2,4i Ford Maverick/Nissan Terrano 2
Pidavat sobima L20, L21 ja muude Nissani maasturite vendid.
Viimati muutis antik, K Apr 22, 2009 10:49 am, muudetud 1 kord kokku.
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Re: Ford Maverick jahutuse viskosidur

Postitus Postitas antik »

Uurisin natuke maad ja tuleb välja, et ega lammutusest viskosidureid eriti saadaval polegi (tegelt pole neid üldse). Tekkis mõte, et asendada viskosidur elektrimootoriga- 2,7L diiselmootoriga masinatel ongi vist kaks jahutusventi- üks ees elektri ja teine mootori juures viskoga. Kas keski oskab juhatada kasutatud ventilaatori juurde või aitab leida viskosiduri?
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17327
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mis sa punnitad, pane suvaline sobiva mõõduga elektrivent sinna.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
inseneer
Legod Varuosadest
Postitusi: 2560
Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157

Postitus Postitas inseneer »

Mul peaks ikka leiduma sobivat viskosidurit sellele pillile.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

inseneer kirjutas:Mul peaks ikka leiduma sobivat viskosidurit sellele pillile.
Tänud Inseneerile- sai viskosiduri peale ja mootori temperatuur on nüüd normis. Vahetasin ka termoklapi 82C vastu, muidu talvel 76C klapiga soojeneb mootor liiga aeglaselt. Ilma ventilaatorita ei läinudki mootor väga kuumaks, paistab, et suur radiaator on ikka mingi varuga disainitud- ainult punase tule all paar korda lülitasin mootori igaksjuhuks välja. Elektriventilaatori pealepaneku pole ma kah maha matnud- plaanis on ikkagi natuke mudasõiduga hakata tegelema.
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

Landy kirjutas:Mis sa punnitad, pane suvaline sobiva mõõduga elektrivent sinna.
Teema jätkuks siis selline idee- vaatan, et hetkel müüakse osta.ee-s 96a diiselmootori Terrano2 jahutusventilaatorit- kas seda oleks väga keeruline aretada olemasoleva bensiinimootoriga radika ette? Tahaks ikka viskosiduri üldse vahelt ära võtta- tundub, et õhu liigutamiseks läheb mootoril liiga palju energiat raisku.


Pilt
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

Asjad on jõudnud juba niikaugele, et Härra Inseneer konstrueeris mu masina ümber elektroonilisele jahutusele. Kuna viskosidur läks täiesti küljest minema, siis jäi kõvasti ruumi radiaatori ja mootori vahele kuhu sai installeeritud Toyota RAV4 kahe ventilaatoriga jahutusplokk. Peale termostaati sai lisatud Ford Sierralt 93 aasta termoregulaatori (termostaat?- ei tea mis nimega seda nimetada), mis vastavalt mootorist väljatulevale vedelikutemperatuurile lülitab kaks ventilaatorit vaheldumisi sisse ja välja (hetkel küll tundub, et temperatuuri vahemik on liiga suur ja planeerin vahetada termoanduri natuke madalama temperatuurivahemiku jaoks- ventilaator võiks varem tööle minna). Lisaks on veel teiselt poolt Nissan Terrano 2,7TD konditsioneeri jahutusventilaator, mis hetkel ei ole veelsüsteemi külge ühendatud, kuid planeerin ta panna pidevalt pöörlema väiksema vooluga või radika külge teise bimetallanduri madalamal temperatuuril käivitamiseks, et mootoril oleks õhuliikumine ka jahedamates tingimustes.

Mida targad elektrikud arvavad sellisest asjast: http://www.yeint.ee/index.php?main=526& ... tID=141830

Pilt

Või peab karmimate ilmastikutingimuste jaoks paigaldama midagi tugevamat?


Pole veel piisavalt pikka maad sõitnud ja ei oska veel öelda, kui suur kütusekulu kokkuhoid on võimalik. Viimati kulus maanteel 10,5L/100km, Linnas 13,5L/100km. Enne viskosiduri peedistumist võttis vastavalt 9L ja 12L.
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

Keda huvitab, siis siin lingil on ära toodud jahutuse skeemid erinevatele autodele:

http://www.mgb-stuff.org.uk/s_fans.htm
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
antik
Fitting 38"
Postitusi: 301
Liitunud: N Sept 04, 2008 3:55 pm

Postitus Postitas antik »

antik kirjutas:Pole veel piisavalt pikka maad sõitnud ja ei oska veel öelda, kui suur kütusekulu kokkuhoid on võimalik. Viimati kulus maanteel 10,5L/100km, Linnas 13,5L/100km. Enne viskosiduri peedistumist võttis vastavalt 9L ja 12L.
Niisis, peale 520km sõitu tuli keskmine kütusekulu 10,19L/100km. Ja kuna roolis ja sõidus ei olnud mina ise, siis kahtlustan, et talda anti natuke rohkem, kui tavaliselt :)
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso
Vasta

Mine “Ford”