Land Cruiseriga lood ühelpool

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas Landy »

Kõik head asjad saavad ükskord otsa- nüüd ka Land Cruiser. https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-pu ... Hc2qYIbbYs
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas LauriJ »

Selle artikkli järgi ütleks, et tegu on 200-ga millest jutt käib. Aeg on lihtsalt uuendada arvatavasti.
ifffff
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: E Jaan 18, 2010 10:19 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas ifffff »

Kusagilt internetiavarustest on saanud lugeda jah, et 2021 tuleb 200 asemel 300 seeria cruiser.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas Landy »

ifffff kirjutas:
T Dets 29, 2020 12:49 pm
Kusagilt internetiavarustest on saanud lugeda jah, et 2021 tuleb 200 asemel 300 seeria cruiser.
Iseküsimus, kas tuleb raamil või "linnakas" ja teiseks kas tuleb ka Euroopasse. Sest Patrol võeti ju Euroopa nomenklatuurist maha ja Pajero kaob ka kohe siinselt turult.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas raulex »

Ei võeta.
Mingit alternatiivi EL pole ja hiljemalt viie aasta pärast on britid ka liidus tagasi.
Teemasse ka. Küllap on varsti vesiniku või elektri Cruiser turul
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas totu »

raulex kirjutas:
K Dets 30, 2020 10:06 am
Ei võeta.
Mingit alternatiivi EL pole ja hiljemalt viie aasta pärast on britid ka liidus tagasi.
Teemasse ka. Küllap on varsti vesiniku või elektri Cruiser turul
Ei ole kaugel aeg, kui ei olnud alternatiivi NSVL le aga kuidagi saame ju hakkama, küll saavad britid ka.
Aga teemasse- suurtel tootjatel on turgu piisavalt, et mitte punnitada oma toodangut EL, kohati ebareaalsete, keskonnanõuetega vastavusse. Kui eetika ei luba "WAGi teha" ei olegi palju variante. Kindlasti ei propageeri vana ja tossavat diislit aga see, et põletatakse lisakütust, selleks, et gaasid kuidagi normisesse pressida, on ikka jabur küll. Üksgi ametnik, lõputust bürokraatiamasinast ei vaevu suurt pilti kokku panema. Suhtumisega, et ostke iga kahe aasta tagant uus auto, et 6 ml kütust sajale säästa, suurt kala ei püüa. Lihtsalt sittame oma planeedikese masstootmise ja -utiliseerimisega ära enne, kui naftale jätkusuutlik asendus leitakse. Siiani seda veel ei ole, või kui siis vesinik aga sellel ka hulk muresid. Asjade kaua kasutamine on elukeskkonna säilitamise võti aga kahjuks ei sobi see kaasaegse majanduse vundamendile (eksponentsiaalne kasv) ja siis tegeldaksegi mingi pseudomurega- tavalisele inimesele on ju hästi hingelähedane küsimus "palju see auto sajale kütust võtab?". Keegi ei viitsi mõtelda, kui palju kütust saab osta kui auto soetusmaksumus jagada 200 tuhande asemel 800 tuhandele kilomeetrile.
Tehtud, mõeldud.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas honkomees »

totu kirjutas:
K Dets 30, 2020 8:41 pm
...
Aga teemasse- suurtel tootjatel on turgu piisavalt, et mitte punnitada oma toodangut EL, kohati ebareaalsete, keskonnanõuetega vastavusse. Kui eetika ei luba "WAGi teha" ei olegi palju variante. Kindlasti ei propageeri vana ja tossavat diislit aga see, et põletatakse lisakütust, selleks, et gaasid kuidagi normisesse pressida, on ikka jabur küll. Üksgi ametnik, lõputust bürokraatiamasinast ei vaevu suurt pilti kokku panema. Suhtumisega, et ostke iga kahe aasta tagant uus auto, et 6 ml kütust sajale säästa, suurt kala ei püüa. Lihtsalt sittame oma planeedikese masstootmise ja -utiliseerimisega ära enne, kui naftale jätkusuutlik asendus leitakse. Siiani seda veel ei ole, või kui siis vesinik aga sellel ka hulk muresid. Asjade kaua kasutamine on elukeskkonna säilitamise võti aga kahjuks ei sobi see kaasaegse majanduse vundamendile (eksponentsiaalne kasv) ja siis tegeldaksegi mingi pseudomurega- tavalisele inimesele on ju hästi hingelähedane küsimus "palju see auto sajale kütust võtab?". Keegi ei viitsi mõtelda, kui palju kütust saab osta kui auto soetusmaksumus jagada 200 tuhande asemel 800 tuhandele kilomeetrile.
Maksimumpunktid totule!
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas raulex »

Vaat selle turuga läheb nutuseks.
Britid keerasid keskkonnanõuded EL rangemaks.
20 jaanuar saab USA tsirkus läbi, pakun EL-ga sama ranget keskkonapoliitikat.Biden on seda lubanud.
Austraalial paar suve veel põleguid ja keeravad ka kraanid kinni.
Saudi Araabia ja Hiina keeravad ka vaikselt kruvisid kinni.
Jaapani siseturg?
Mulle meeldivad vägagi maasturid, aga protsessi tänaste sisepõlemismootoritega maasturite turult kadumiseks enam ei peata.Ei EL-ga ega ilma.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas rann »

raulex kirjutas:
N Dets 31, 2020 5:44 am
Mulle meeldivad vägagi maasturid, aga protsessi tänaste sisepõlemismootoritega maasturite turult kadumiseks enam ei peata.Ei EL-ga ega ilma.
Sisepõlemismootor mehaaliselt on äge asi, aga muidu täiesti mõttetu võrreldes elektrimootoriga. Elektriga on väänet igast asendist.
Saaks ainult selle akumajanduse ja seoses sellega kiirlaadimise ka veel järgi. 500+kW elektriline maastur pole tänapäeval enam mingi haruldus.

Tehasest juba 37 tolli ratta sobivus ja ~800kW.
https://www.youtube.com/watch?v=h2yGxHN ... ECAnything
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas totu »

Maastikul sõitmise asju saab täna akudega käitada aga maasturit isegi lähitulevikus mitte. <rääkimata tarbesõidukitest, Päris lahe oleks pikapiga Tallinnast Tartusse sõita, kolmetonnine haagis sabas. 4 tundi laadimist Kosel, Ardus, Annas, Mäos, Imaveres, Põltsamaal, Laeval ja sihtkohas ka. Kardan, et selle aja jooksul eraldame ise metaani rohkem, kui sisepõlemismootoriga auto co2 te. Lisaks väike detail akudest- valdav osa maailma koobaltist saadakse Kongost, kus kasutatakse selle kättesaamiseks massiliselt lapstööjõudu. Ja laadimisvõrk. Üks auto tahab üle 20A tööstusvoolu, mis võiks olla 5-10 majapidamise tarve. Arvestades igasse majapidamisse 1,5 autot ja seda, et peaaegu kõiki laetakse samaaegselt..... "Tanklatest" rääkimata- kui tankimiseks kulub ca. minut, kiirlaadimiseks vähemalt pool tundi, tähendab taklate pindala tuleb vähemalt 30 kordistada. Ja jälle võimsus- kiirlaadimise ei lepi 20 ampriga. Kui 50kWh aku poole tunniga täis toppida, küsib aku ca. 50A. Kui täna on korraga tanklas 6 autot, homme on laadimisjaamas 180! 180x50=9000A!!!! EstLingi kaabel suudaks toita 35 laadimispunkti. Ja millise imeviguriga selline elektrikogus toodetakse, eriti veel roheliselt?
Vaielge vastu.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas rann »

totu kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:47 am
Maastikul sõitmise asju saab täna akudega käitada aga maasturit isegi lähitulevikus mitte. <rääkimata tarbesõidukitest, Päris lahe oleks pikapiga Tallinnast Tartusse sõita, kolmetonnine haagis sabas. 4 tundi laadimist Kosel, Ardus, Annas, Mäos, Imaveres, Põltsamaal, Laeval ja sihtkohas ka. Kardan, et selle aja jooksul eraldame ise metaani rohkem, kui sisepõlemismootoriga auto co2 te. Lisaks väike detail akudest- valdav osa maailma koobaltist saadakse Kongost, kus kasutatakse selle kättesaamiseks massiliselt lapstööjõudu. Ja laadimisvõrk. Üks auto tahab üle 20A tööstusvoolu, mis võiks olla 5-10 majapidamise tarve. Arvestades igasse majapidamisse 1,5 autot ja seda, et peaaegu kõiki laetakse samaaegselt..... "Tanklatest" rääkimata- kui tankimiseks kulub ca. minut, kiirlaadimiseks vähemalt pool tundi, tähendab taklate pindala tuleb vähemalt 30 kordistada. Ja jälle võimsus- kiirlaadimise ei lepi 20 ampriga. Kui 50kWh aku poole tunniga täis toppida, küsib aku ca. 50A. Kui täna on korraga tanklas 6 autot, homme on laadimisjaamas 180! 180x50=9000A!!!! EstLingi kaabel suudaks toita 35 laadimispunkti. Ja millise imeviguriga selline elektrikogus toodetakse, eriti veel roheliselt?
Vaielge vastu.
Elektriautosid laetakse ikka enamasti öösel. See eelpool videos range on 350 miili ehk umbes 560km. Isegi selle numbri kahega jagades ei näeks miks peaks Tartu-Tallinn laadima 4h ehk siis kaheksas erinevas kohas. Ja laadijad on ka siiski 1x16A või siis 3x16A. Eranditega saab ka võimsamaid 32A.

Kiirlaadimine on tulevikus erand, kui pikemaid maid sõita vaja. Pikemas plaanis on ikka majade ja kortermajade parkimisplatsidel laadimisvõimalus olemas.

Ei ole see olukord enam nii hull nagu 10a tagasi veel oli.
https://www.postimees.ee/6954252/ule-po ... allikatest

Muideks koobalti osa liitiumakudes on ka kadumas. Hetkel juba proto staatuses koobalti vabad liitumakud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas totu »

Ok, jagame kõik, minu viidatud probleemid poole väiksemaks aga ikkagi jäävad numbrid ebareaalseks. Nt. 5 korrusega kortermaja trepikoja kohta 30 autot, igaüks 1X16A (8 tunniga ca. 25kWh), e. 480A (105kW), 4 trepikojaga majale 420kW (lisaks tavatarbimisele), mis tähendab 1 tuulegeneraator 4 maja kohta(ja kui puhu, käime jala) ja/või 3500 ruutu päikesepaneele (laeme ainult päikeselisel päeval). Ja suur plaan on, et Eestis on umbes miljon sõiduautot ja kaubikut ja kui igapäevaselt laetakse ainult 50% nendest ja ainult 1x16A laadijatega, küsib see 1,76 miljonit kW, rohkem kui Eesti SEJ võimsus. Tegelikult ei käi asjad ideaalselt jaotatuna ja ainult eriti pikkade laadimistsüklitega, lisaks need 300kW autod, mida kindlasti koguneb ja mille omnikud tahavad aku kiiresti täis saada. Ja kui kõik tavatakistused ületada, KUST TULEB ELEKTER? Pmst. ainuke lahendus, mis meie elukeskkonda ei hävita on Sahara kõrbe paneelimine,mis omakorda tähendab (isegi kui suudetakse selline energia hulk sealt "ära tuua"), et oma liikureid saaksime laadida ainult päeval või ostma statsionaarsed akupangad, millest öösel energia ümber pumbata. Ajal, mil inimesed surevad nälga, sellepärast, et raha ei ole (süüa on külluses) ei ole sellised kulutused reaalsed. Ja milline on nii mastaapse tegevuse jalajälg?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas TiitR »

No ma tahaks seda näha, kuidas sheigid oma puuraugud kinni ajavad ja vaesusesse liiguvad :D Ega muidu ei nimetata naftat "mustaks kullaks"...see poleks lihtsalt reaalne ...aga see minu arvamus.
Kasutaja avatar
DreamWalker
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 135
Liitunud: L Mär 12, 2016 10:14 am
Asukoht: Tartu

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas DreamWalker »

totu kirjutas:
K Dets 30, 2020 8:41 pm
raulex kirjutas:
K Dets 30, 2020 10:06 am
Ei võeta.
Mingit alternatiivi EL pole ja hiljemalt viie aasta pärast on britid ka liidus tagasi.
Teemasse ka. Küllap on varsti vesiniku või elektri Cruiser turul
Ei ole kaugel aeg, kui ei olnud alternatiivi NSVL le aga kuidagi saame ju hakkama, küll saavad britid ka.
Aga teemasse- suurtel tootjatel on turgu piisavalt, et mitte punnitada oma toodangut EL, kohati ebareaalsete, keskonnanõuetega vastavusse. Kui eetika ei luba "WAGi teha" ei olegi palju variante. Kindlasti ei propageeri vana ja tossavat diislit aga see, et põletatakse lisakütust, selleks, et gaasid kuidagi normisesse pressida, on ikka jabur küll. Üksgi ametnik, lõputust bürokraatiamasinast ei vaevu suurt pilti kokku panema. Suhtumisega, et ostke iga kahe aasta tagant uus auto, et 6 ml kütust sajale säästa, suurt kala ei püüa. Lihtsalt sittame oma planeedikese masstootmise ja -utiliseerimisega ära enne, kui naftale jätkusuutlik asendus leitakse. Siiani seda veel ei ole, või kui siis vesinik aga sellel ka hulk muresid. Asjade kaua kasutamine on elukeskkonna säilitamise võti aga kahjuks ei sobi see kaasaegse majanduse vundamendile (eksponentsiaalne kasv) ja siis tegeldaksegi mingi pseudomurega- tavalisele inimesele on ju hästi hingelähedane küsimus "palju see auto sajale kütust võtab?". Keegi ei viitsi mõtelda, kui palju kütust saab osta kui auto soetusmaksumus jagada 200 tuhande asemel 800 tuhandele kilomeetrile.
AAMEN! Tarbimis majandusega ei lähe kokku vana elus hoidmine - ära tuleb tappa! osta uus! päästad maailma .... jea rait. :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

Elektriga on jah see häda et kust seda nii "hulgim" saada - seda enam "roheliselt" toota ja muidugi kuidas see peaks auto "paaki" jõudma.
Olukorras kus külmema ilmaga veekeetja + naabri tädi soojapuhur lööb juba kortermajad pimedaks mis juhtub kui ma ELEKTRI HUMMERI pistikusse pistan?

Alles vahetati minu rajoonis alajaama sisu ära kuna see oli dekaade vanu ja "kui üks alajaam langeb ära X põhjusel - ei suudaks teised tarbimist korvata" - sestap ka uuendus.
Elektrikate laadimine tundub täiesti ulme "kodustes" tingimustes vähemalt minu rajoonis. :mrgreen:
Paratamatult tuleb see meem/pilt silme ette :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pilt

Ei taha heitida - elektrikad on lahedad ja jumala eest andke hagu - tooge nad massidesse aga probleeme on veel palju mis vajavad lahendamist
Paratamatult raha lahendab kõik probleemid aga jällegi - kõik taandub- RAHALE

Uue elektrika tootmis "kulu" keskkonnale + kulutatav energia "rohelisus" VS vana "tossava planeeditapja" elus hoidmine on debatt mida jahvatatakse veel kaua kaua :roll: :twisted:
/ENDRANT

Läks OT - aga eks sisepõlemis mootorite / suurte maasturite aeg olegi läbi - ajad muutuvad :c

Head Vana Aasta lõppu ja loodetavasti veelgi paremat alagavat uut kõigile! :)
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux / Volkswagen Taro - Heal lapsel mitu nime!
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas olli »

totu kirjutas:
N Dets 31, 2020 12:26 pm
Ok, jagame kõik, minu viidatud probleemid poole väiksemaks aga ikkagi jäävad numbrid ebareaalseks. Nt. 5 korrusega kortermaja trepikoja kohta 30 autot, igaüks 1X16A (8 tunniga ca. 25kWh), e. 480A (105kW), 4 trepikojaga majale 420kW (lisaks tavatarbimisele), mis tähendab 1 tuulegeneraator 4 maja kohta(ja kui puhu, käime jala) ja/või 3500 ruutu päikesepaneele (laeme ainult päikeselisel päeval). Ja suur plaan on, et Eestis on umbes miljon sõiduautot ja kaubikut ja kui igapäevaselt laetakse ainult 50% nendest ja ainult 1x16A laadijatega, küsib see 1,76 miljonit kW, rohkem kui Eesti SEJ võimsus. Tegelikult ei käi asjad ideaalselt jaotatuna ja ainult eriti pikkade laadimistsüklitega, lisaks need 300kW autod, mida kindlasti koguneb ja mille omnikud tahavad aku kiiresti täis saada. Ja kui kõik tavatakistused ületada, KUST TULEB ELEKTER? Pmst. ainuke lahendus, mis meie elukeskkonda ei hävita on Sahara kõrbe paneelimine,mis omakorda tähendab (isegi kui suudetakse selline energia hulk sealt "ära tuua"), et oma liikureid saaksime laadida ainult päeval või ostma statsionaarsed akupangad, millest öösel energia ümber pumbata. Ajal, mil inimesed surevad nälga, sellepärast, et raha ei ole (süüa on külluses) ei ole sellised kulutused reaalsed. Ja milline on nii mastaapse tegevuse jalajälg?
Mis vahet on sellel, kas sama kWh tarbitakse ära elektrisõiduki või ICE sõiduki poolt? Suures plaanis ei olegi, see energia hulk iseenesest on täna riigis vedelkütuse näol juba olemas. Sellega seoses mõned mõtted.
1) Energia tootmine toorainest on seda tõhusam, mida lähemal asub tooraine tarbijale. Isegi kui põlevkivi ära unustada ja kujutada ette, et Narvas aetakse muuhulgas ahju tankeritega kohale toodud naftat selleks et elektrisõidukeid laadida, on olukord elektrisõidukite kasuks, sest muuhulgas läheb ahju ka kohalikku biomassi, puitu, prügi jne, mida pole vaja üle mere tuua.
2) Elektrit saab toota sellest, mida parasjagu võtta on. Ka rohelistest allikatest. Elektribörs soodustab elektriauto laadimist odavalt toodetavast energiast.
3) Pikas plaanis on energia transportimine üle kaabli kõige odavam, lihtsam ja energiatõhusam viis. Kütuseveokeid ei tekkinud riiki üleöö nii palju, et need kogu vajaliku kütuse (energia) suudavad üle riigi laiali vedada. Nii ei pea eeldama ka et tänased elektrisüsteemid suudavad kütuseveokeid üle öö asendada.
4) Elektritootmist on oluliselt rohkem võimalik hajutada võrreldes vedelkütuse tootmisega. Seega igasugune sõltumatus (isegi üksikisiku, väikelinna vms tasemel) saavutatav.

No ja tegelt on veel mõtteid, aga hetkel pole rohkem aega kirjutada. :D
Vasta

Mine “Toyota”