Land Cruiseriga lood ühelpool

Moderaatorid: jr, Moderators

maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 732
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas maksipoiss »

Ei usu , et selle LC kadumisel midagi EL energiapoliitikaga pistmist on. Kannatas ju just selle mootor Hiluxi peale panna, järelikult vastab ju nõuetele.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas honkomees »

no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas honkomees »

maksipoiss kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:25 pm
Ei usu , et selle LC kadumisel midagi EL energiapoliitikaga pistmist on. Kannatas ju just selle mootor Hiluxi peale panna, järelikult vastab ju nõuetele.
LC on sõiduauto, Hilux veoauto - nõuded erinevad.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas olli »

honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. Noored üldiselt ei kurda selle üle, et nutifoni aku vaevu-vaevu 12h vastu peab (kui päriselt kasutada ka). Vanem põlvkond aga alla nädala ei taha kuidagi leppida. Eks ajad muutuvadki ning küllap lõpuks ka harjumused.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas honkomees »

olli kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:05 pm
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. ...
Mul jahimehena selliseid kogemusi küllaga, sõidad täispaagiga välja ja eriti talvel jääd metsas lumme kinni, jõurad meetrihaaval edasi-tagasi ja nii see kütus aurustub, eriti oli see aktuaalne uaziku ajal. Samas ei jäänud see agregaat kunagi lõplikult kinni, et oleks ikka tõesti pidanud traktori järele minema. Ja kuna ikkagi kodumetsad siis oli lihtsam sammuda 4-5 km otse läbi metsa koju ja tuua näpu otsas 10 l kütet juurde ... Ja mobiile sel ajal veel ei olnud massides kasutusel... dinosaurus ühesõnaga.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas TiitR »

honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:33 pm
olli kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:05 pm
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. ...
Mul jahimehena selliseid kogemusi küllaga, sõidad täispaagiga välja ja eriti talvel jääd metsas lumme kinni, jõurad meetrihaaval edasi-tagasi ja nii see kütus aurustub, eriti oli see aktuaalne uaziku ajal. Samas ei jäänud see agregaat kunagi lõplikult kinni, et oleks ikka tõesti pidanud traktori järele minema. Ja kuna ikkagi kodumetsad siis oli lihtsam sammuda 4-5 km otse läbi metsa koju ja tuua näpu otsas 10 l kütet juurde ... Ja mobiile sel ajal veel ei olnud massides kasutusel... dinosaurus ühesõnaga.
Jahikaaslane oma Jimnyga on pidevalt sama mure ees...eriti kinni ei istu, lihtsalt paak on maru pisike :D
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas raulex »

Väikese koguse varuelektrit tassib ka tänasel päeval liitiumakuga käe otsas metsa. Sõbra maasturiga seda enam.
Kümne aasta pärast elektri ATV või kaubadrooniga näiteks.Kõik ongi elekriautonduses täna veel väga toores.
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 180
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas rann »

raulex kirjutas:
N Dets 31, 2020 11:00 pm
Väikese koguse varuelektrit tassib ka tänasel päeval liitiumakuga käe otsas metsa. Sõbra maasturiga seda enam.
Kümne aasta pärast elektri ATV või kaubadrooniga näiteks.Kõik ongi elekriautonduses täna veel väga toores.
Mulle on elektriautodega majandajate puhul pigem silma jäänud selleks puhuks, et kui tõesti suudetakse akud tühjaks sõita, siis mõne vedelkütte pealt töötava generaatoriga turgutatakse akusid piisavalt, et pääseks kuhugi laadima.

Mingi offroad projekt hakkas ka kunagi silma, kus kaadervärki laadiski mütates pisike genekas ja rattaid ajas ringi elektrimootor. Omanik olevat väga rahul olnud, kuna väänet igast asendist.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas Landy »

Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas olli »

Landy kirjutas:
L Jaan 02, 2021 10:27 pm
Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.
Seal pole eriti midagi haipida. Kuna kogu ahela (vesiniku tootmisest kuni lõpptarbijani) energiatõhusus on oluliselt madalam võrreldes akusärtsuga, siis selle energiakandja massidesse levimise eeldus on suur ülejääk elektritootmise poolel. Näiteks väga suurel hulgal tuulikuid või päikesepaneele, mis kõik korraga toodavad. Seda aga pole hetkel kusagilt näha. Ning läheb ikka veel palju neid tuulikuid juurde vaja, et Norra hüdroga seda enam kompenseerida ei saaks. Pealegi, tänasel päeval on vesiniku tootmise üheks vajalikuks tooraineks maagaas, mida meie maa seest võtta pole. Puhtalt elektrist ja veest tootmine aga nii ebatõhus, et ei tasu kuidagi ära.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas Landy »

olli kirjutas:
L Jaan 02, 2021 11:00 pm
Landy kirjutas:
L Jaan 02, 2021 10:27 pm
Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.
Seal pole eriti midagi haipida. Kuna kogu ahela (vesiniku tootmisest kuni lõpptarbijani) energiatõhusus on oluliselt madalam võrreldes akusärtsuga, siis selle energiakandja massidesse levimise eeldus on suur ülejääk elektritootmise poolel. Näiteks väga suurel hulgal tuulikuid või päikesepaneele, mis kõik korraga toodavad. Seda aga pole hetkel kusagilt näha. Ning läheb ikka veel palju neid tuulikuid juurde vaja, et Norra hüdroga seda enam kompenseerida ei saaks. Pealegi, tänasel päeval on vesiniku tootmise üheks vajalikuks tooraineks maagaas, mida meie maa seest võtta pole. Puhtalt elektrist ja veest tootmine aga nii ebatõhus, et ei tasu kuidagi ära.
Veisiku eeliseks on see, et elektri madalatabimse ajal saab seda juurde toota ja "purki toppida", elektri salvestamisega on meil palju tõsisemaid probleeme ja olemasolevad salvestid pole kuigi loodusõbralikud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
olli
Fitting 38"
Postitusi: 237
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas olli »

Hetkel on Norras piisavalt mägijärvesid, kuhu vett üles pumbata madaltarbimise ajal. Ülejääki peaks kõvasti rohkem olema, et sinna enam ära ei mahuks. Elektribörs on meil ju ühine. Kusjuures see pumpamine tuleb elektrolüüsiga vesiniku tootmisest efektiivsem kokkuvõttes.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas totu »

olli kirjutas:
P Jaan 03, 2021 8:36 am
Hetkel on Norras piisavalt mägijärvesid, kuhu vett üles pumbata madaltarbimise ajal. Ülejääki peaks kõvasti rohkem olema, et sinna enam ära ei mahuks. Elektribörs on meil ju ühine. Kusjuures see pumpamine tuleb elektrolüüsiga vesiniku tootmisest efektiivsem kokkuvõttes.
Norrakad juba elektriautostuvad massiliselt, neile kulub see energia endile ära. Lisaks ei ole selline akumuleerimine ka ilma jalajäljeta. Meil on sarnaseid plaane tehtud ja tehakse üle 10 aasta, kohti on aga pappi ei ole. Odavam on põld paneele täis külvata ja roheline nägu ette manada, tasuvusaeg ka lühem.
Ja miks alustasime (vähemalt meil, Eestis) kõige marginaalsemast fosiilenergia tarbimisest- sotsiaaltöötaja ratastega seljakotist. Tänaste tehnoloogiate juures oleks sellise punni kulu veidi üle 2 l/100km. Samas oleks võinud juba aastaid teagasi suunata autotranspordi elektriraudteele ja selleks ei ole vaja Rail Balticu suguseid ökakatastroofe. Kaubaautod, veel parem poolhaaked, platvormile ja 90 km/h, mööda tavaraudteed minema-tulema, elektri jõul, mida meil justkui üle on. Vaadake Via Balticat, ligi pooled autod on TIR rekkad, igaüks 30l/100 ja nii tuhandeid kilomeetreid. Ja peale RB valmimist on nad ikka seal, kuna arendaja tahab papi kohe tagasi ja küsitud hinna asemel on kasulikum kaup ise sihtkohta vedada. Loomulikult pistab arendaja mõned kohvrikesed seadusandjate öökappidesse ja maanteetransport saab jörgmised kaikad kodaratesse.Siis valibki väga kalli ja veel kallima vahel ja tavaline inimene maksab selle palagani kinni. Aga ja, energiakasutuse koha pealt on isegi see mõistuspärasem, kui elektri kaasas vedamine, akuga.
PS: Aga kuidas see kõik LC ga seotud on?
Tehtud, mõeldud.
kadjakas2000
Rock Crawler
Postitusi: 863
Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
Asukoht: Männiku slumm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas kadjakas2000 »

Põikame hetkeks teemasse.
Põhjanaabrite õhutatav paanika-jaanika on tingit ilmselt miski miki-väljaande diagonaal-lugemisest. Jutt on nö suurest "kruzakist". Millaski 2021 vahetub 200 uue mudeli vastu. See aasta saab Mikistanis 200-toodet veel osta, uut mudelit Länkarina seal enam ei müüda. Ainult Lehhusena. Vähemasti esialgu.

Sahistavad, et uus mudel tuleb ka masuudi-pressina, alul heietati V6 tüüpi mootorist, viimasel ajal kisub jutt kolmepooleseks reas-neljaks. Seda lisaks bensukale ja hübriidile. Võib arvata, et masuudi-press on sihitud Ida-Euroopasse, karburaatoriga tooted ameeriklastele, aborigeenidele ning Lähis-Itta. Klaaskuul ütleb, et meile ei anta.
Siiapoole paugutatakse hoopis Highlanderit, vististi saabki juba lähedalolevast butiigist soetada.

Päikest ja asju! Uut Aastat ka.
kummist
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 168
Liitunud: T Mai 28, 2013 3:08 pm

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitus Postitas kummist »

Elektrimootor on tulevik, aga mitte veel tänapäev. Probleem on energia salvestamisega.
Aku on ca 200 aastat vana tehnoloogia ja sellega on nii palju probleeme mis seotud füüsika ja keemia põhialustega, et kõik mida seal saavutatakse on vaid peenhäälestamine.

Näiteks TESLA on suuresti pettus. Autos on aku mahtuvust rohkem kui kasutajale kasutada antakse, sest kui aku laadimise taset üle 75% ei lase, siis ka aku mahtuvuse vähenemine ajas on väiksem. Lisaks piirang kui tühjaks saab sõita.
Seda kinnitab ka see: https://www.theverge.com/2017/9/10/1628 ... s-x-60-60d Jutt, et TESLA aku ei degradeeru nagu teistel on bullshit. Lihtsalt on pandud suurem aku kui tarbijale öeldakse ja mängitakse varuga selle peale, et lõpuks kui akumahtuvuse langemine kriitilise piirini jõudnud on, siis pole see enam tootja mure (garantii läbi jne.)


Copy-pasten siia ühe teksti mida hiljuti LHV foorumist lugesin. Olen just ise ka nendele aspektidele mõelnud ja see teebki mõttetuks/võimatuks mingi massidesse mineva laadimisvõrgu väljaehitamise. See on lihtsalt demo mida praegu tehakse, et lollidelt fanboydelt raha ära võtta. Lõpuks lähevad need laadimispunktid sulgemisele. Mõelge ka sellele, et rekkad on täna ka kõik diisli peal ja sõiduatod on vähemus kui Euroopas põhimagistraalidel silmad lahti ringi sõita. Kui veel rekkade laadimispunktid ehitada, siis KUHU??? Absurd.

copy-paste:
“Elektrienergia ülekanne on kõike muud kui odav. Bipolaarse 800 kV HVDC liini kilomeetri hind on 190 k€. Ühe konverterjaama maksumus on samuti umbes 190 k€.Transmissioonikadu arenenud riikides 1000 km kohta 5,1% - 7.7% ja arenevates riikides 11,6% - 20,7%. Kusjuures 750 kV HVAC merekaablites võib transmissioonikadu juba 100km kohta ulatuda 60%-ni! Kesk- ja madalpinge võrkude korral võib need numbrid umbes kahega korrutada. Näiteks Eleringi aktiivvõimsuskadu on keskeltläbi olnud 41MWh, mis teeb keskmiselt 359 GWh kaoenergiat aastas.

Roheenergia debatis läheb kogu fookus küsimusele: “kus kohast energiat saada?” See on tegelikult täielik non-issue. Kui ITER plasmakatsetus peaks 2025 positiivse tulemuse andma, kukub kogu see solari ja tuulesektor kolinal kokku. Tegelik triljoni dollari küsimus kõlab hoopis nii: “kuidas teha, et elekrtienergia oleks õigel ajal ja õiges mahus seal, kus seda vajatakse?” Suuremate pöörete toimumiseks energeetikas oleks vaja, et keegi siin suudaks millegi revolutsioonilisega välja tulla. Kui kuulete, et keegi on leiutanud odava ülijuht-materjal, mis toimib välitemeratuuril ning atmosfäärirõhul või töötanud välja mõistliku hinnaga akumulatsioonitehnoloogia, mis suudab omadusi kaotamata talitleda kauem kui 10a, siis tormake aktsiaid ostma.”

Ilmselgelt tegelevad ametnikud soovmõtlemisega ja lobistidel on mingi isiklik agenda mis nende endi äridele kasulik, kuid praegu toimuv ei ole jätkusuutlik.
Keskmine inimene seda teemat ei hooma ja lähebki poodi ostma akukruvikat-millega-saab-ka-sõita, sest kõik teised ju ostavad ka. Paraku on see mastaapne lollus, mis lõppeb valusalt.
Vasta

Mine “Toyota”