Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Moderaatorid: jr, Moderators

Multi
Rookie
Postitusi: 2
Liitunud: L Apr 06, 2019 1:18 pm

Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas Multi »

Kui võtta ette ükskõik mis 4x4 foorum internetis, siis räägitakse üldjuhul LC 100 kohta ainult ülivõrdes, kuidas tegemist on maailma ühe vastupidavaima autoga ja nii. Mõtlesin, et jagaks selle teema kohta oma kogemusi, mida olen viimase ca 8 kuu jooksul ja pärast 11 000 km läbimist selle masinaga saanud. Vastates oma provotseerivale küsimusele pealkirjas, siis ei, ilmselt ei ole, aga tahan tavapärasele jutule tasakaaluks välja tuua, millised probleemid võivad selle autoga esineda ja kui palju raha neile kuluda võib.

LC 100 oli mulle juba tükk aega huvi pakkunud. Kammisin küll pidevalt Eesti müügikuulutusi, aga seis ei olnud eriti kiita. Kõik müügisolnud autod olid kas korralikult elu näinud tööloomad või korralikult üle hinnatud ja ikkagi elu näinud masinad. Aprilli alguses tuli aga müüki just see õige. 2003. aasta facelift mudel, täisvarustuses, läbisõit ainult 211 tuh km. Masin oli nii seest, väljast kui põhja alt oma vanuse kohta päris heas korras. Jõudsime müüjaga hinna osas kokkuleppele ja nii ta minu omaks sai.

Kohe pärast ostu viisin auto ühte viisakasse töökotta hooldusesse. Lasin vahetada õlid ja vaadata auto üle, et mis vahetust vajaks. Esimese hoolduse arve oli 404.36€, mitte eriti šokeeriv. Šokeeriv oli aga nimekiri töödest, mis mulle ette loeti, mida kõike teha võiks. Tehti hinnapakkumine pisut üle 2500€, mis oli üllatav, arvestades et auto sõitis ja toimetas täitsa viisakalt. Mõtlesin, et olgu, teen kohe alguses suurema väljamineku ära, saab kõik tip-top korda ja on tükk aega rahu. Tellisin ise jupid ja sain sellega arvet tuhatkond eurot alla, nii et kokku läks selle remondi peale pisut üle 1500€. Vahetati mõlemad esimesed veovõllid, esimesed pidurisadulad, kõik sillapuksid, hammasrihm, nukkvõlli simmerling ja veel nipet-näpet. Lootsin, et nüüd saab tükk aega muretult kulgeda.

Vähem kui kaks kuud hiljem viisin auto jälle hooldusesse, seekord oli mureks konditsioneer, mis ei puhunud suvisel ajal külma. Ühe soojaga lasin nii konditsioneeri täita kui ka silla reguleerida, kokku arve 173.45€.

Pärast seda sain 5 kuud enam-vähem muretult sõita (nii palju või vähe, kui ma sõitsin). Konditsioneer jooksis küll uuesti tühjaks, aga ajasin ilma läbi. Siis aga hakkas auto tegema sellist trikki, et vahepeal lambist läks sõidu ajal avariirežiimi ja lõi põlema VSC TRAC ja VSC OFF tuled. Aitas see, kui mootor korraks välja suretada, siis nullis ära ja sai edasi sõita. Lisaks hakkas kriuksuma salongiventilaator, mille ka netist uue tellisin. Kuna oli nagu aeg ka õlivahetuseks, siis viisin auto jälle hooldusesse, et ühe korraga kõik need asjad korda saada.

Hoolduses vahetati õli ja nulliti veakoodid. Avariirežiimi asja põhjustas gaasipedaali asendi andur vms. Lisaks leiti, et pihusti juurest lekib kütust, veovõlli tolmukate ja šarniirid tahavad vahetust ning konditsioneeri tühjaksjooksmist põhjustab katkine toru. Arve seekord 327.87€. Mis mul muud üle jäi, kui panna jälle uus remondiaeg. Tehti ka pakkumine kõikidele tegemist vajavatele töödele ja summa oli taaskord neljakohaline (tõsi, seal olid mõned asjad "varuga", mis hiljem teisiti lahendatud said).

Viisin auto nädal aega hiljem uuesti remonti. Seekord parandati kütuseleke, vahetati šarniirid ja tolmukate, reguleeriti sild ja tehti diagnostika. Kliimatorude vahetamise otsustasin lükata kevadesse, gaasipedaali anduri teemaga pole 100% kindel, kas sai korda, või mitte. Arve seekord 555.22€.

Pärast seda remonti mul auto suurema aja seisis, sest oli muud tegemist ja polnud vaja kuhugi sõita. Mõned päevad tagasi aga sõitsin ja tuli kohe uus pauk. Sõitsin linna vahel ringi ja ühe maja hoovis oli vaja auto ümber pöörata. Järsku kadus roolivõim ja armatuuris viskas korraks põlema ka VGRS tule. Väänasin jõuga auto õiget pidi ja uurisin asja. Auto all oli suur loik roolivõimu vedelikku ja seda oli pritsinud ka kapoti all laiali. Esmasel vaatlusel ühtegi lahtist voolikut ei näinud, nii et tõotab kallim remont tulla. Liipasin läbi öise linna kuidagi koju ära ja nüüd ootan uut remondiaega. Kardan, et tuleb jälle neljakohaline summa välja käia.

Kokkuvõtteks ei teagi, mida sellest kõigest arvata. Auto oli ostes oma vanuse kohta korralik ja minu aastane kilometraaž on ikka üsna väike paljude teistega võrreldes. Töökojale mul ka ühtegi etteheidet pole, muidu ma ei viiks autot sinna kogu aeg tagasi. Aga lihtsalt veider- autot ostes arvasin, et saan nüüd ühe muretu liikuri, millega tahtmise korral kas või Mongooliasse sõita, aga reaalsuses on see kõige probleemsem auto, mida siiani omanud olen. Isegi võtmata arvesse tavapärast hooldust ja kuluosi nagu nt rehvid, kipub remondikulu vähem kui aastaga minema üle 3000€, mis tundub nagu natuke liiga palju. Kui võtta arvesse ka hooldused, uus rehvijooks ja väike helisüsteemi upgrade, mis ma tegin, siis kipub keskmine igakuine kulu olema ca 500€, kütus otsa panna, siis 700-800€. Lihtsalt mõtteaineks. :) Mul endal polnud nt absoluutselt ettekujutust, kui palju sellise auto ülalpidamine maksta võiks, aga nüüd siis tean. :)

Kas ma olen saanud mingi eriti halva õnne osaliseks või ootangi ma 16-aastasest autost liiga palju ja see kõik on täiesti normaalne?
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas Maaks »

Vana auto ülalpidamine ongi kulukas, eriti kui lasta remont/hooldus kusagil töökojas teha. Läbisõidu numbrit ei tasu kaha väga tõsiselt võtta :D
EDIT: Nüüd sa ilmselt juba tead, et auto viiakse kontrolli ENNE ostmist, aga mitte pärast :mrgreen:
vreps
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: E Okt 10, 2016 11:42 am
Asukoht: Tartu

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas vreps »

Millegipärast tekkis seda stoorit lugedes mõte, et esmajärjekorras tuleb vahetada remonditöökoda. Juba kliima täitmine ilma lekkekontrollita ütleb nii mõndagi.
numerus stultorum, infinitus est
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas totu »

Annaks ka oma tagasihoidliku hääle Toyota vastu. 11 aastat tagasi hakkasime võistlema "maailma kõige töökindlama autoga", mida tõestas ka Top Gear, ehk Hiluxiga. See remondiralli lõppes siis kui sai viimane Toyota jupp asendatud mitte Toyota jupiga, 2018 hooaja alguses. Ainuke asi, mis terveks jäi oli manuaalkasti ja vahekasti kombo aga see on selgitatav silmapaistvalt jõuetu mootoriga (22RE), no ja kõik, mis jääb vahekasti ja ratta vahele, andis enne järgi. Tegelikult 1 asi on veel jäänud, klaasipuhastaja mootor, asi on kontrollitud ja töökorras aga klaasipuhastajad venivad nagu ila ja sinna asemele läheb ka midagi muud. Loomulikult ei pretendeeri see absoluutsele tõele (võistlusauto koormused, metalli väsimine jms.) aga selle raha eest, mida Toyotate eest küsitakse, ei vaata isegi nende poole.
Ainuke erand ehk veel Hiace, nendel on üsna pikkasid perioode, millal ei ole vaja midagi remontida. Kahjuks lõpetati nende tootmine ära ja värskeid isendeid jääb aina vähemaks.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas CayenneTurbo »

Kui juba Toyotade peale jutt läks siis mida arvata Land Cruiser 80st? Kas laguneb ka samamoodi ja pigem eelistada Patrolit? Länkar 92a; 4.2 diisel kõik lukud. Sama raha eest saaks 2004a Patroli.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 808
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas holari »

Tere.

Mulle tundub, nagu see tavaline hooldus. Korraks turgatas, et äkki see tal esimene veermiku remont, kui läbisõit õige. Pole ime.
Konditsioneer i tuleb survestada ennem, kui täidetakse. Masin peaks seda ise tegema. Vb oli väga väike leke.
Olen seda meelt, et poleks sa ühegi teise autoga paremini pääsenud. Said endale auto, mis oli jõudnud sellele maale,kus veermik vajaski remonti. Väga palju on kinni ju eelmises omanikus. Tema lihtsalt sõitis. Seda vahest juhtub, nii kurb, kui see ka poleks.

Kui see kõik tehtud, usun, et saad endale hea sõbra pikemaks ajaks. Nii palju, kui mina seda autot olen lähemalt näinud, siis on see rauast ja tugev. Julgen võrrelda Patroliga, millest on ta mootori poolest parem ja G klassiga, millest on ta jupi odavam.


H.
Multi
Rookie
Postitusi: 2
Liitunud: L Apr 06, 2019 1:18 pm

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas Multi »

Väike update roolivõimu osas. Sain täna töökojast kõne ja nõustuti auto üle vaatama, kuigi nad muidu olid täna kinni. Tuli välja, et õnneks oli viga siiski ühes voolikus, õigemini üks klamber oli otsad andnud. Lõpuks tehti see töö tasuta ära ja kõik toimib jälle suurepäraselt. Tõeline jõuluime. :D
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 734
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas maksipoiss »

Teinekord aitab, kui ette kõige hullemat karta :D .
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2432
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas v6sa »

Kangesti kõlab sinnapoole, et eelmine omanik sõitis muretud kilomeetrid pealt ära ja leidis kellegi, kellele muretu auto edasi müüa. Nüüd tuleb järgmised muretud kilomeetrid kõigepealt autosse laadida.

RV klambrid ja voolikud lendavad ka grantiilistel autodel. Ei midagi üllatavat 16 aastat vanalt autolt.

Töökoja vahetamist võiks kaaluda, senine ei kõla just julgustavalt - kas ei tunta tehnikat või lüpstakse head klienti. Samas ei midagi hirmutavat summade poolest - jeebuliste ülalpidamine maksabki sajaseid.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 551
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas laurz »

Kahju kui inimesed loodavad,et 16 aastat vana auto on nagu uus ja kestab :lol:
Eelmine omanik kindlasti räägib köigile,et enam pommikindlamat autot pole olemas :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hüva jöulu :D
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas Uko »

Eks ta vist nii on jah kui lasta kõik asjad kusagil teha,numbrid kerivad päris suureks.Aga võrreldes millega.Asi ilmselt algab ka natuke sealt mis hinnaga auto soetatud.Ja osad tüübid on selles müügi osas täielikud geeniused,täpselt õigel ajal müüvad.Nüüd et üllatusi ei oleks vaja veel üle ,järgi vaadata generaator ,starter,ristid.Muidu lambist jälle midagi annab järele.Sul veel hästi ,ostsid terve auto ,mina ostsin sihilikult remonti vajava,kere remonti,sain ka enda jaoks minu arvates enam vähem hinnaga kätte.Kuna ise ehitan siis on ka kulupool enam vähem kontrolli all.Kui nüüd oleks pidanud laskma teha oleks asi pekkis.Ja sõita polegi saanud veel,tehnika küll tundub toimivat.Aga täiesti hooldamata asi tundub küll olema,isegi rehvid on sõidetud lapergusteks,klaasis mõra ,tagatuli küljest,küljepeale ukse sisse totter mõlk sõidetud.Stange ripakil.Roolimootorid ära kulunud,kiiluvad kinni,üritasin küll ühte prooviks remontida,aga ei jõua kerida ikkagi.Sai küll isolatsiooni kiht vahele aga ei tea mis tahab.Täiesti lamba kari .Ja sõitis veel Tallinna linna vahel .Vast saab asja,no veidi parem ikka saab,vähemalt kõvem küll.
Hääd jõulu!
olge marurahulikud!
jahtijaht
Rookie
Postitusi: 16
Liitunud: P Jaan 01, 2012 4:15 pm

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas jahtijaht »

Mina tooks ühe näite,nimelt sôber tôi aasta tagasi taanist ühe 100(2001a.manuaal,tavavedrustus),oli seal olnud ühe farmeri käes ja kasutusel kaubikuna ehk siis tagumisi istmeid ei olnud ja selle asemel kaubaruum.isendi ls.250 000.nüüd on siin pea aasta ka tööautona kasutuses ja veab enamuse ajast rasket haagist ehk siis kasutatakse mitte nn poes käimiseks.küsisin hiljuti et kas on midagi vaja vahetada ka(käis üv.),kehitas ôlgu ja ütles et ainult mootoriôli ehk siis vôib siberisse mimna küll ja tagasi ka. :roll:
Kasutaja avatar
rann
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 181
Liitunud: N Mai 16, 2019 6:10 pm

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas rann »

Ma olen varemgi antud kasutajale öelnud, et võtku ülevaatuspunktist neutraalne arvamus. Töökojad on väga aplad kõike vahetama.

Aga eks vana auto ka, siis pole imet, et paljud kuluosad läbi.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas helar »

Kui puksil on väikesed praod öeldakse kohe kliendile, et vajab vahetust. Klassika. Lugedes avangut, siis tegelikult käib ok töökojas veits teisiti. Toyota ei ole mingi püha ulme. Sellest võiks üle saada.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1287
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Land Cruiser 100- kas kõige ebatöökindlam auto?

Postitus Postitas honkomees »

rann kirjutas:...Töökojad on väga aplad kõike vahetama. ...
Teistpidi võiks öelda, et tegu on töökojaga, mis tagab korras auto.
Mul oli kastikaga garantiiajal alati korralise hoolduse puhul esindusest saada koos arvega ka list töödest, mis vaja teha (a la vedrulehtede vahepuksid) ... nad ei teinud oma initsiatiivil neid töid ära ja teinud isegi pakkumist. Mu ihumehhaanik arvas, ca poolte asjade puhul, et kannatab veel mõne aja sõita. Samas on tegelikult ju õige kõik poolpidused asjad ära vahetada, et auto oleks 100% korras.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Vasta

Mine “Toyota”