2. leht 3-st

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 9:25 pm
Postitas maksipoiss
Ei usu , et selle LC kadumisel midagi EL energiapoliitikaga pistmist on. Kannatas ju just selle mootor Hiluxi peale panna, järelikult vastab ju nõuetele.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 9:26 pm
Postitas honkomees
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 9:27 pm
Postitas honkomees
maksipoiss kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:25 pm
Ei usu , et selle LC kadumisel midagi EL energiapoliitikaga pistmist on. Kannatas ju just selle mootor Hiluxi peale panna, järelikult vastab ju nõuetele.
LC on sõiduauto, Hilux veoauto - nõuded erinevad.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 10:05 pm
Postitas olli
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. Noored üldiselt ei kurda selle üle, et nutifoni aku vaevu-vaevu 12h vastu peab (kui päriselt kasutada ka). Vanem põlvkond aga alla nädala ei taha kuidagi leppida. Eks ajad muutuvadki ning küllap lõpuks ka harjumused.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 10:33 pm
Postitas honkomees
olli kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:05 pm
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. ...
Mul jahimehena selliseid kogemusi küllaga, sõidad täispaagiga välja ja eriti talvel jääd metsas lumme kinni, jõurad meetrihaaval edasi-tagasi ja nii see kütus aurustub, eriti oli see aktuaalne uaziku ajal. Samas ei jäänud see agregaat kunagi lõplikult kinni, et oleks ikka tõesti pidanud traktori järele minema. Ja kuna ikkagi kodumetsad siis oli lihtsam sammuda 4-5 km otse läbi metsa koju ja tuua näpu otsas 10 l kütet juurde ... Ja mobiile sel ajal veel ei olnud massides kasutusel... dinosaurus ühesõnaga.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 10:38 pm
Postitas TiitR
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:33 pm
olli kirjutas:
N Dets 31, 2020 10:05 pm
honkomees kirjutas:
N Dets 31, 2020 9:26 pm
no igatahes ei kujuta ette kuidas mülkas ärakulutatud kütuse asemele näpu otsas kankuga elektrit tuua metsa ...
Paljusid maasturiomanikke see mure ikka puudutab, et on oht mülkasse jääda kauemaks kui plaanitud... Teisest küljest on see oht iseenesest juba palju vähem reaalne kui on võimalik kodus saba seina lükata ja iga hommik täis "paagiga" teele minna. Ning kolmanda asjana.. eks dinosaurused surevadki välja. ...
Mul jahimehena selliseid kogemusi küllaga, sõidad täispaagiga välja ja eriti talvel jääd metsas lumme kinni, jõurad meetrihaaval edasi-tagasi ja nii see kütus aurustub, eriti oli see aktuaalne uaziku ajal. Samas ei jäänud see agregaat kunagi lõplikult kinni, et oleks ikka tõesti pidanud traktori järele minema. Ja kuna ikkagi kodumetsad siis oli lihtsam sammuda 4-5 km otse läbi metsa koju ja tuua näpu otsas 10 l kütet juurde ... Ja mobiile sel ajal veel ei olnud massides kasutusel... dinosaurus ühesõnaga.
Jahikaaslane oma Jimnyga on pidevalt sama mure ees...eriti kinni ei istu, lihtsalt paak on maru pisike :D

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: N Dets 31, 2020 11:00 pm
Postitas raulex
Väikese koguse varuelektrit tassib ka tänasel päeval liitiumakuga käe otsas metsa. Sõbra maasturiga seda enam.
Kümne aasta pärast elektri ATV või kaubadrooniga näiteks.Kõik ongi elekriautonduses täna veel väga toores.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: R Jaan 01, 2021 3:45 pm
Postitas rann
raulex kirjutas:
N Dets 31, 2020 11:00 pm
Väikese koguse varuelektrit tassib ka tänasel päeval liitiumakuga käe otsas metsa. Sõbra maasturiga seda enam.
Kümne aasta pärast elektri ATV või kaubadrooniga näiteks.Kõik ongi elekriautonduses täna veel väga toores.
Mulle on elektriautodega majandajate puhul pigem silma jäänud selleks puhuks, et kui tõesti suudetakse akud tühjaks sõita, siis mõne vedelkütte pealt töötava generaatoriga turgutatakse akusid piisavalt, et pääseks kuhugi laadima.

Mingi offroad projekt hakkas ka kunagi silma, kus kaadervärki laadiski mütates pisike genekas ja rattaid ajas ringi elektrimootor. Omanik olevat väga rahul olnud, kuna väänet igast asendist.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: L Jaan 02, 2021 10:27 pm
Postitas Landy
Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: L Jaan 02, 2021 11:00 pm
Postitas olli
Landy kirjutas:
L Jaan 02, 2021 10:27 pm
Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.
Seal pole eriti midagi haipida. Kuna kogu ahela (vesiniku tootmisest kuni lõpptarbijani) energiatõhusus on oluliselt madalam võrreldes akusärtsuga, siis selle energiakandja massidesse levimise eeldus on suur ülejääk elektritootmise poolel. Näiteks väga suurel hulgal tuulikuid või päikesepaneele, mis kõik korraga toodavad. Seda aga pole hetkel kusagilt näha. Ning läheb ikka veel palju neid tuulikuid juurde vaja, et Norra hüdroga seda enam kompenseerida ei saaks. Pealegi, tänasel päeval on vesiniku tootmise üheks vajalikuks tooraineks maagaas, mida meie maa seest võtta pole. Puhtalt elektrist ja veest tootmine aga nii ebatõhus, et ei tasu kuidagi ära.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: P Jaan 03, 2021 12:06 am
Postitas Landy
olli kirjutas:
L Jaan 02, 2021 11:00 pm
Landy kirjutas:
L Jaan 02, 2021 10:27 pm
Ma oota pikisilmi milal tuleb mõni uus "roheline" partei Eestiusse, kes hakkaks lõpuks ometi veismikenergiat haipima ja saaks rahad sinna taha.
Seal pole eriti midagi haipida. Kuna kogu ahela (vesiniku tootmisest kuni lõpptarbijani) energiatõhusus on oluliselt madalam võrreldes akusärtsuga, siis selle energiakandja massidesse levimise eeldus on suur ülejääk elektritootmise poolel. Näiteks väga suurel hulgal tuulikuid või päikesepaneele, mis kõik korraga toodavad. Seda aga pole hetkel kusagilt näha. Ning läheb ikka veel palju neid tuulikuid juurde vaja, et Norra hüdroga seda enam kompenseerida ei saaks. Pealegi, tänasel päeval on vesiniku tootmise üheks vajalikuks tooraineks maagaas, mida meie maa seest võtta pole. Puhtalt elektrist ja veest tootmine aga nii ebatõhus, et ei tasu kuidagi ära.
Veisiku eeliseks on see, et elektri madalatabimse ajal saab seda juurde toota ja "purki toppida", elektri salvestamisega on meil palju tõsisemaid probleeme ja olemasolevad salvestid pole kuigi loodusõbralikud.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: P Jaan 03, 2021 8:36 am
Postitas olli
Hetkel on Norras piisavalt mägijärvesid, kuhu vett üles pumbata madaltarbimise ajal. Ülejääki peaks kõvasti rohkem olema, et sinna enam ära ei mahuks. Elektribörs on meil ju ühine. Kusjuures see pumpamine tuleb elektrolüüsiga vesiniku tootmisest efektiivsem kokkuvõttes.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: P Jaan 03, 2021 10:13 am
Postitas totu
olli kirjutas:
P Jaan 03, 2021 8:36 am
Hetkel on Norras piisavalt mägijärvesid, kuhu vett üles pumbata madaltarbimise ajal. Ülejääki peaks kõvasti rohkem olema, et sinna enam ära ei mahuks. Elektribörs on meil ju ühine. Kusjuures see pumpamine tuleb elektrolüüsiga vesiniku tootmisest efektiivsem kokkuvõttes.
Norrakad juba elektriautostuvad massiliselt, neile kulub see energia endile ära. Lisaks ei ole selline akumuleerimine ka ilma jalajäljeta. Meil on sarnaseid plaane tehtud ja tehakse üle 10 aasta, kohti on aga pappi ei ole. Odavam on põld paneele täis külvata ja roheline nägu ette manada, tasuvusaeg ka lühem.
Ja miks alustasime (vähemalt meil, Eestis) kõige marginaalsemast fosiilenergia tarbimisest- sotsiaaltöötaja ratastega seljakotist. Tänaste tehnoloogiate juures oleks sellise punni kulu veidi üle 2 l/100km. Samas oleks võinud juba aastaid teagasi suunata autotranspordi elektriraudteele ja selleks ei ole vaja Rail Balticu suguseid ökakatastroofe. Kaubaautod, veel parem poolhaaked, platvormile ja 90 km/h, mööda tavaraudteed minema-tulema, elektri jõul, mida meil justkui üle on. Vaadake Via Balticat, ligi pooled autod on TIR rekkad, igaüks 30l/100 ja nii tuhandeid kilomeetreid. Ja peale RB valmimist on nad ikka seal, kuna arendaja tahab papi kohe tagasi ja küsitud hinna asemel on kasulikum kaup ise sihtkohta vedada. Loomulikult pistab arendaja mõned kohvrikesed seadusandjate öökappidesse ja maanteetransport saab jörgmised kaikad kodaratesse.Siis valibki väga kalli ja veel kallima vahel ja tavaline inimene maksab selle palagani kinni. Aga ja, energiakasutuse koha pealt on isegi see mõistuspärasem, kui elektri kaasas vedamine, akuga.
PS: Aga kuidas see kõik LC ga seotud on?

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: E Jaan 04, 2021 5:31 pm
Postitas kadjakas2000
Põikame hetkeks teemasse.
Põhjanaabrite õhutatav paanika-jaanika on tingit ilmselt miski miki-väljaande diagonaal-lugemisest. Jutt on nö suurest "kruzakist". Millaski 2021 vahetub 200 uue mudeli vastu. See aasta saab Mikistanis 200-toodet veel osta, uut mudelit Länkarina seal enam ei müüda. Ainult Lehhusena. Vähemasti esialgu.

Sahistavad, et uus mudel tuleb ka masuudi-pressina, alul heietati V6 tüüpi mootorist, viimasel ajal kisub jutt kolmepooleseks reas-neljaks. Seda lisaks bensukale ja hübriidile. Võib arvata, et masuudi-press on sihitud Ida-Euroopasse, karburaatoriga tooted ameeriklastele, aborigeenidele ning Lähis-Itta. Klaaskuul ütleb, et meile ei anta.
Siiapoole paugutatakse hoopis Highlanderit, vististi saabki juba lähedalolevast butiigist soetada.

Päikest ja asju! Uut Aastat ka.

Re: Land Cruiseriga lood ühelpool

Postitatud: P Jaan 10, 2021 11:07 am
Postitas kummist
Elektrimootor on tulevik, aga mitte veel tänapäev. Probleem on energia salvestamisega.
Aku on ca 200 aastat vana tehnoloogia ja sellega on nii palju probleeme mis seotud füüsika ja keemia põhialustega, et kõik mida seal saavutatakse on vaid peenhäälestamine.

Näiteks TESLA on suuresti pettus. Autos on aku mahtuvust rohkem kui kasutajale kasutada antakse, sest kui aku laadimise taset üle 75% ei lase, siis ka aku mahtuvuse vähenemine ajas on väiksem. Lisaks piirang kui tühjaks saab sõita.
Seda kinnitab ka see: https://www.theverge.com/2017/9/10/1628 ... s-x-60-60d Jutt, et TESLA aku ei degradeeru nagu teistel on bullshit. Lihtsalt on pandud suurem aku kui tarbijale öeldakse ja mängitakse varuga selle peale, et lõpuks kui akumahtuvuse langemine kriitilise piirini jõudnud on, siis pole see enam tootja mure (garantii läbi jne.)


Copy-pasten siia ühe teksti mida hiljuti LHV foorumist lugesin. Olen just ise ka nendele aspektidele mõelnud ja see teebki mõttetuks/võimatuks mingi massidesse mineva laadimisvõrgu väljaehitamise. See on lihtsalt demo mida praegu tehakse, et lollidelt fanboydelt raha ära võtta. Lõpuks lähevad need laadimispunktid sulgemisele. Mõelge ka sellele, et rekkad on täna ka kõik diisli peal ja sõiduatod on vähemus kui Euroopas põhimagistraalidel silmad lahti ringi sõita. Kui veel rekkade laadimispunktid ehitada, siis KUHU??? Absurd.

copy-paste:
“Elektrienergia ülekanne on kõike muud kui odav. Bipolaarse 800 kV HVDC liini kilomeetri hind on 190 k€. Ühe konverterjaama maksumus on samuti umbes 190 k€.Transmissioonikadu arenenud riikides 1000 km kohta 5,1% - 7.7% ja arenevates riikides 11,6% - 20,7%. Kusjuures 750 kV HVAC merekaablites võib transmissioonikadu juba 100km kohta ulatuda 60%-ni! Kesk- ja madalpinge võrkude korral võib need numbrid umbes kahega korrutada. Näiteks Eleringi aktiivvõimsuskadu on keskeltläbi olnud 41MWh, mis teeb keskmiselt 359 GWh kaoenergiat aastas.

Roheenergia debatis läheb kogu fookus küsimusele: “kus kohast energiat saada?” See on tegelikult täielik non-issue. Kui ITER plasmakatsetus peaks 2025 positiivse tulemuse andma, kukub kogu see solari ja tuulesektor kolinal kokku. Tegelik triljoni dollari küsimus kõlab hoopis nii: “kuidas teha, et elekrtienergia oleks õigel ajal ja õiges mahus seal, kus seda vajatakse?” Suuremate pöörete toimumiseks energeetikas oleks vaja, et keegi siin suudaks millegi revolutsioonilisega välja tulla. Kui kuulete, et keegi on leiutanud odava ülijuht-materjal, mis toimib välitemeratuuril ning atmosfäärirõhul või töötanud välja mõistliku hinnaga akumulatsioonitehnoloogia, mis suudab omadusi kaotamata talitleda kauem kui 10a, siis tormake aktsiaid ostma.”

Ilmselgelt tegelevad ametnikud soovmõtlemisega ja lobistidel on mingi isiklik agenda mis nende endi äridele kasulik, kuid praegu toimuv ei ole jätkusuutlik.
Keskmine inimene seda teemat ei hooma ja lähebki poodi ostma akukruvikat-millega-saab-ka-sõita, sest kõik teised ju ostavad ka. Paraku on see mastaapne lollus, mis lõppeb valusalt.