X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Tervitused

Taas mure oma uue isendiga. Probleemiks õlileke . Tundub, et oma aja ära elanud õlivanni ja karteri põhja tihend. Kui palju on vaja lammutada, et karteri põhi kätte saada, kes seda tööd teinud on, paluks näpunäiteid ja häid nõuandeid . On olnud vaja volvo s80-l 2,5 dislil seda kunagi teha,no see oli ikka väga rets töö( mootori padjad lahti ja mootorit tuli ka tõsta omajagu, et karteri põhi välja mahuks ) .
Autoks siis X-Trail 2007 2,2dci 100kw T30

Tänud ette
Viimati muutis zinek, N Juun 18, 2020 4:04 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann ja karteri põhi

Postitus Postitas ahto42 »

Minu mäletamist mööda seal palju ees ei ole. 2007 vist juba DPF, siis tuleb vb rohkem eemaldada, aga jak pm sumpa eest ja olemas. Vb ka esimese mootoripadim aga pm tala ainult ära võtta.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Niih. Paistab, et mind on õnnistatud rohkemate tegemistega kahjuks. Olen siis jõudnud sinnamaani, et õlivann ja karteri põhi on eemaldatud. Nüüd vaatasin, et lekib ka paremalt poolt vahekasti simmer. Probleemiks on osutunud aga selle veovõlli otsa kättesaamine vahekastist . Võtsin telje liitekohast lahti (poltühendus) . Siis eemaldasin kõik selle võlli toe ( inglise keeles bracket, ma ei tea, kuidas see eesti keeles kõlaks) poldid. Et see pesa /tugi liikuma saada,selle jaoks pidin eemaldama ka vahekasti peal oleva metallkronsa, mis oli kahe poldiga kinni. seejärel pidin eemaldama veel mingi kronsa, mis oli ratta pool ja toetas ühelt poolt mingit pumpa , kuhu mitu toru sisse lähevad( miskit õliga seotud äkki. Sain siis selle veovõlli otsa liikuma ja vahekastist poolenisti välja, kuid ... Selle veovõlli bracket ei mahu liikuma piisavalt . Istusin siis nagu jobu ja edasi nagu ei oska väga midagi teha . Vaatasin, et seal ratta pool olev pump või asi, millelt kah tugikronsa eemaldasin, jääb ette . Kinni on ta kahe poldiga , eemaldasin need, asi hakkas liikuma, kuid miski hoiab teda justkui kinni ja oma pesast ta välja ei tule. Ma ei hakanud jõudu kasutama, kuna ilmselgelt miski teiselt poolt vist hoiab teda kinni . Asub see täpselt kõrgsurvepumba all. Kas oskab keegi mulle nõu anda, kustpoolt ma sellele kõigele nüüd lähenema peaksin, et saada see vahekastist see veovõlli ots kätte . Kas tõesti vahekast vaja maha katkuda ? Või tuleb mul see kõrgsurvepumba all olev vidin kätte saada( kui jah,siis paluks pisut juhendamist, selle eemaldamine annaks ilmselt selle vajamineva 5 cm juurde, ja siis saaks selle võlli koos kronsaga kätte ) .
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas ahto42 »

Oeh, Siis tuleb poolraam alt ära võtta. Kõige lihtsam nii, muidu vahekasti kätte ei saa.Sharniirid lahti, kepp algab roolilati poltidega. Need on kõvasti kinni. On võetud ka koos latiga, st lastud roolikardaan lahti, aga siis pead rooliotsad ka lahti laskma.
Vahekast koos võlliga tuleb koos. Olen ka proovinud eraldi kätte saada, nagu juhendis, aga ei tule. Lihtsam oli koos maha võtta. Tihenid pead esinusest tellima. Minumeelest kas käigukasti poolne või vahekastipoolne ei ole tavalist mõõtu. 5a tagasi oli mingi 23 euri tk.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Kas roolivõimendi õlipumba eemaldamiseks piisab kahe kinnituspoldi lahti laskmisest või hoiab seda teiseltpoolt kah miskit kinni ? Kui eemaldasin need kaks polti,siis ta hakkas oma pesas liikuma, kuid välja ei tulnud, ma jõudu ei julgenud rakendada. Või on see mõttetu üritus , proovida eemaldada, et võita see 5 lisasentimeetrit, mis võimaldaks vahekasti maha võtmata võlli vahekastist kätte saada ?
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas ahto42 »

Roolivõimu veab edasi mootorikett.

Niikuinii vahekast vaja maha võtta, ilma poolraami alt võtmata on pmst võimatu. Vahekasti padi minumeelest ka jebis kõvasti kui poolraam küljes.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Niih, käes lõpuks. Poolraam maas, vahekasti padi kah oli vaja eemaldada. Vahekast kah käes nüüd.Tõepoolest, muudmoodi poleks mingi valemiga olnud võimalik seda vahekastis olevat veovõlli osa kätte saada . Tänaseks kopp ees täiesti. Avastasin, et ka poolraam vajab keevitamist, keegi osavalt mingi mastiksiga kinni möksinud katkise koha . Eks mingi päev hakkan edasi majandama ja kindlasti tekib küsimusi :)
Ps. Suurimad tänud Ahto, et oled aidanud :)
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas ahto42 »

Õnnestus omalgi kahjuks kurbade asjade kokku langemisel T30 masina mehaanilist poolt tundma õppida 2012-2017. Nimelt andis kepsupolt saba ja sellepeale tuli ta õue. Kuna nr 1 silinder, siis andis ka genekale laksu, mis läks pm pooleks. Edasi sai Primera 93kw plokk ja sellele rebuild.Karteri osa on erinev, plokk sama. Turbo ja plokikaas läksid hiljem vahetusse.No ja käigukasti ja vahekasti olen ka vahetanud. Seega natuke on kogemust, aga palju on meelest läinud.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Niih. Katkusin siis vahekasti simmerid maha ja veovõlli poolne oli katki, lisaks avastasin veel simmeri/d ka seespoolt, mis mulle nüüd küsimuse tekitas. Postitan ka pildi. Kas see peabki nii olema. Vahekastis sees oleval jullal oli sisse üksteise otsa paigutatud kaks simmerlingi (mõlemal olid vedrud katki ) selliselt, et keskelt olid nad koos ja kumbalegi poole , kus avaus, sinna siis jäi kumbalgi see osa, kus ka vedru näha
sim3.jpg
sim3.jpg (2.06 MiB) Vaadatud 2574 korda
sim2.jpg
sim2.jpg (737.1 KiB) Vaadatud 2574 korda
sim1.jpg
sim1.jpg (780.11 KiB) Vaadatud 2574 korda
on . Segane jutt sai .Kui see tõesti peabki nii olema,siis minu jaoks mõistatus, kuidas see teine simmerling sinna paigaldatud on. Ok, ühe saab sisse lüüa õige kauguse peale ilusasti,kuid teise paigaldamine nagu suht võimatu, kuna kopsida tuleks selle osa pealt, mis on lahtine, see, kus vedru näha ?
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

sim4.jpg
sim4.jpg (820.13 KiB) Vaadatud 2574 korda
Kasutaja avatar
taxopets
True Off Roader!
Postitusi: 1062
Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas taxopets »

Rsk. see on juba nagu pool sajandit tagasi joonistatud Uaz. Lekib igast otsast. Lihtsam lihtsalt õli peale kallata. :D
Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 935
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas ahto42 »

X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
zinek
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: L Nov 30, 2013 9:00 pm

Re: X-Trail 2007 2,2dci 100kw . Õlivann, karteri põhi ja muud lekked

Postitus Postitas zinek »

Asjad nüüd pisut edenenud, kuid jah... Vaevaline see värk. Õlivann ja karteri põhi ning nipet näpet veel tehtud . Vahekastist hetkel veel kaks simmerlingi puudu , millest üks peaks jõudma homme, kuid sidurikoja poolne tont teab millal . A ma olen omadega jännis. Mõtlesin siis, et paigaldan osad simmerlingid ära, kuid ega esimesest kaugemale ei jõudnudki . Nimelt see, mis on vahekasti kaane küljes, see veovõlli poolne, see, mille pärast ma algselt kogu seda jama alustasin. No mina seda sisse ei saa. Ilmselt ei suuda nii täpselt lüüa, ikka läheb kuidagipidi viltu ja tsaupakaa :/ , sisse enam ei lähe. Ma ei taha pekki kah kõike keerata. Kas on miskit imenippi või äkki on kellelgi kontakti jagada, kes pärnus need simmerlingid paika saaks mõistliku hinna eest . Kui leiduks keegi, keda saab usaldada,siis ootaks ära, kui kõik simmerid olemas ja laseks need sellel inimesel ära paigaldada .
Vasta

Mine “Nissan / Renault”