patroli pooltelje otsa vahetus

Moderaatorid: jr, Moderators

maruss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: T Dets 04, 2012 4:10 pm

patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas maruss »

tere. mure selline et läks pooleks parempoolne pooltelje ots JÄLLE, ei tea miks aga mõtlesin et võiks selle seekord ise ära vahetada ja säästa vahetamis kulu. kas see on väga keeruline või saab sellega ilusti hakkama ka kodus ilma modernse töökoja tehnikata. mul on esisillas lsd ja rummulukud on kinni keevitatud kuna olid omadega läbi võibolla sellepärast läks see jälle katki ei tea. aga igaljuhul kui kellelgi on selliseid kogemusi siis palun jagage seda ka minuga. nissan patrol 83 aasta.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas isakene »

Sul on vaja komplekti padrunvõtmeid, tungrauda, natuke tehnilist taipu ning esimese korra puhul mõni tund vaba aega. Midagi keerulist ei ole. Kõige tüütum töö on rattalaagri mutri fiksaatorseibi väljaõngitsemine, selleks varu paar peenemat kruvikeerajat või orki, väike varre otsas magnet on ka asjaks. Ratas alt ära, hub ära, pidurisadul ära, rattarumm koos pidurikettaga ära, rattalaagrivõll ära ja käes ta ongi. Käändtelge ei ole vaja puutuda, see jäta rahule, laagrivõlli august saad pooltelje kätte.

Kui sagedasti pooltelgi lõhub, kontrolli, kas pöörderaadiuse piirajad on paigas. Nendest 10-st M8 poldist, mis käändtelje munaku tihendit hoiavad, peab üks olema pikem ja asetsema nii, et väljapööratud rataste korral toetub vastu sillatala küljes olevat tuge.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ma vastupidi läheneks asjale nii, et käändmiku laagrid lahti ja tagant poldiring - ning keerad käändmiku püsika otsast maha - siis ei ole vaja rattalaagreid uuesti üle regullida
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:Ma vastupidi läheneks asjale nii, et käändmiku laagrid lahti ja tagant poldiring - ning keerad käändmiku püsika otsast maha - siis ei ole vaja rattalaagreid uuesti üle regullida
Nii on muidugi ka võimalik. Tungi peal ja õues ilma kanali või tõstukita on mu meelest minu variant mugavam. A eks ta ole maitseasi:)
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
maruss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: T Dets 04, 2012 4:10 pm

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas maruss »

no siis kui ma ostsin septembris auto siis oli kohe ots katki ja ma lasin selle ära vahetad nüüd kuskil 200 km offroadi ja uuest sama parema poole ots katki. ma üritan siis need pöörderaadiuse piirajad ka ära kontrollida.
aga tänud õpetuste eest. proovin asjaga hakkama saada.
üks kusimus veel suurele ringile kas patroli käigu- ja vahekast on ühestükkis või eraldi mure selles et vahekast ei taha tahaveole ümber lülitada väga harva juhtub kui saab ilusti tahaveole
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas isakene »

maruss kirjutas: üks kusimus veel suurele ringile kas patroli käigu- ja vahekast on ühestükkis või eraldi mure selles et vahekast ei taha tahaveole ümber lülitada väga harva juhtub kui saab ilusti tahaveole
Esiteks, aitan sind sellega, et panen siia ritta kõik puuduolevad kirjavahemärgid: ,.:.,.,. ja suur algustäht oleks ka viisakas kasutada. :evil: Äkki saaksid sellega edaspidi ise hakkama?

Neliveo ümberlülitus ei käi patrolil mitte otse, vaid läbi vedru, et jõuga lülitades vahekasti mitte kahjustada. See tähendab, et vedu läheb maha vaid siis, kui lülitusmuhv on vabas olekus. Kui sildadel on koormus peal, kui all on veidi erineva läbimõõduga rehvid või kui sõidad kurvis jms, siis on muhvi liikumine takistatud ja vedu jääb peale. Aitab gaasiga jõnksutamine, lühike järsk pidurdus või korraks seismajäämine.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Janek260
Mudder
Postitusi: 51
Liitunud: P Veebr 07, 2010 2:08 pm

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas Janek260 »

Minul, kui suht autovõõral inimesel kulus sama võlli vahetuseks 4tundi.
Auto oli tõstukil ja soojas garaazis.
Mingeid erilisi võtmeid vaja ei läinud.
Ajakoefitsent tuleb jagada 24x0,33 õllega.

Edud.
Janek
Kasutaja avatar
Tarmu
Rock Crawler
Postitusi: 641
Liitunud: R Mär 07, 2008 9:49 am
Asukoht: Laulasmaa
Kontakt:

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas Tarmu »

Minul eile läks rockyl poolassi ja püsika vahetuseks kuskil tund ja paar suitsu pealekauba !
Keerulist ja aeganõudvat pole seal midagi. Suht sitane töö on uuesti "kännu"otsa ajamine.
Rocky(peer) Viis Kolm Neli Kaks Seitse Kuus Null Üks

http://tr-trans.eu/
Kasutaja avatar
Tarmu
Rock Crawler
Postitusi: 641
Liitunud: R Mär 07, 2008 9:49 am
Asukoht: Laulasmaa
Kontakt:

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas Tarmu »

tegelikult lahti oli mul ta ennem võetud kuna lasin uue poolassi teha !

Järelikult oleks matemaatiliselt õige teha tehe X2 see aeg ja ka suitsud ! ;)
Rocky(peer) Viis Kolm Neli Kaks Seitse Kuus Null Üks

http://tr-trans.eu/
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas uputaja »

Kahekesi tehes vahetab püsika ära ca poole tunniga. Lihtsalt vajalik instrumentaarium peab teada olema :mrgreen:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
maruss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: T Dets 04, 2012 4:10 pm

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas maruss »

mis asi see püsikas on :lol:
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas ibra »

maruss kirjutas:mis asi see püsikas on :lol:
Samas võib küsida, mis asi see mobla on ? Võib-olla oled kuulnud sõna püsikiirusliigend.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2635
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas helar »

ibra kirjutas:
maruss kirjutas:mis asi see püsikas on :lol:
Samas võib küsida, mis asi see mobla on ? Võib-olla oled kuulnud sõna püsikiirusliigend.
Ibra ära piina. Vanaraua kokkuostupunktis nimetati see detail näiteks makaroni otsaks :D ehk siis nagu heal lapsel, nii ka veovõlli otsaliigendil, mitu erinevat nime.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4474
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

helar kirjutas: Vanaraua kokkuostupunktis nimetati see detail näiteks makaroni otsaks :D ehk siis nagu heal lapsel, nii ka veovõlli otsaliigendil, mitu erinevat nime.
Võrreldes Patroli omadega ongi need enamasti nigut makaronid :wink:
tartuoffroad.ee
5581340
maruss
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: T Dets 04, 2012 4:10 pm

Re: patroli pooltelje otsa vahetus

Postitus Postitas maruss »

tõesti ei sa aru milline see makaron on. äkki on kellelgi miskit pilti näidata
Vasta

Mine “Nissan / Renault”