2. leht 2-st

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: E Dets 30, 2019 5:10 pm
Postitas ahto42
Ma ei saanud su postitusest aru.
Lock lukustab tagasilla kardaanile 100% järgi kuni 40km/h. Edasi süsteem juba aktiivne, st kui mängid gaasiga, siis vastavalt vajadusele lukustab sidurit aga mitte 100%. Kui koormus ühtlane ja ratase pöörlemiskiirus ühtlane, siis laseb siduri lahti aga AUTO modes jätab mingi väikse % peale
Oli esimese põlvkonna x-trail, praegu teine, tean kuidas toimivad. T32'l kellade vahel ekraan, kus peaks ka näitama momendi jaotamist.

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: E Dets 30, 2019 5:47 pm
Postitas honkomees
JukuTamm kirjutas:.... Vähegi libedaks läheb siis lähen selle ilusa mõttetu nupuga mängima.
No täna oli/on seda libedat nii et küll sai. Hommikul ei saanud uksest autonigi mindud, tuli üles otsida, kuhu kevadel killustikukott jäi. Tallinn-Luhamaa trassini jõudmiseni sai vaid 4wd ja kiirusel nii 30-40 km sõita, teel olid ilusasti näha eelsõitjate naastujäljed jääl koos tehtud piruetimustritega :lol:
trassil oli sool oma töö teinud, nüüd töölt tulles nägin et päeval oli käidud jääkammiga üle aga sest tolku malo ja viimaks tuli ka liivapuistur vastu, puistas küll seda purustatud kruusa, mõnele järsule tõusule oli pannud õige paksu kihi maha.

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: T Dets 31, 2019 10:10 am
Postitas JukuTamm
No mina sain aru, et nupuke mängib ainult gardaaniga ja diffrid on tavalised. Seega kui suudan tekitada olukorra kui üks ees ja teine taga kerivad tühja olengi kinni. ongi ju 2wd :D
Üks talv väikse FWD masinaga pidin teeääres peatuse tegema ja pool autot jäi asfaldi peale ja teinepool lumme mille all oli siis sile jää. all olid tavalised lamell kärakad.
Igatahes mida x-trail sellises olukorras suudaks? Juhtumisi on 2tonnine treiler ka järgi mida see auto reaaselt peabki mõnikord vedama hakkama. Kuigi mul on juba tunne, et tema esimene käik ja ülikerge hooratas ei ole sobiv kooslus.
Ühesõnaga avastamisrõõmu jagub!

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: T Dets 31, 2019 11:27 am
Postitas Maaks
JukuTamm kirjutas:No mina sain aru, et nupuke mängib ainult gardaaniga ja diffrid on tavalised. Seega kui suudan tekitada olukorra kui üks ees ja teine taga kerivad tühja olengi kinni. ongi ju 2wd :D
Miks sa arvasid/eeldasid et x-traili 4wd käitub kuidagi teistmoodi kui mõne muu pargika 4wd? Sildades on lukud tehasest vist ainult G-l :D
AGA, kui satud sellisesse "kiikuvasse" olukorda, siis ära automaatikat välja lülita ja kasuta paremat jalga. Automaatika pidurdab natuke läbi libisevaid rattaid ja selle tõttu kandub osa jõudu seisvale rattale.

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: T Dets 31, 2019 12:49 pm
Postitas ahto42
Kõikidel autodel, millel on ESP on on olemas, on olemas ka vaikimisi piduritega liba diffrilukk. Mingi Landroveri maastikuhunt oli ka ainult selle süsteemiga. Süsteem on häälestatud tootjatepoolt erinevalt, st et kui agressiivsemalt pidurdatakse läbilibisevat ratast.
Kasuks tuleb ka sõiduki juhendi lugemine.

https://www.nissan.co.th/content/dam/Ni ... l%20EN.pdf
Siin link kui ei olnud kaasas. Peatükk 5 (starting and driving) ja legekülg 27, PDF lehekülg 283 on süsteemist kirjutatud. ST et kui tavaolukorras võetakse lisaks ratase pidurdamisele ka mootorijõud maha, kui ESP/VDC välja lülitada, siis mootori jõud olemas aga õhus olevat ratast ikka pidurdatakse ja SLIP tuli vilgub armaturis. Katsetatud. Kui lessine olukord, siis võiks nupp LOCK asendis olla, et 4wd sidurit ei kärsataks.
Süsteem ei ole kindlasti nii agressiivne kui eelnimetatud Landroveril, aga piisavald hea. Teine viga, mis tehakse, on rehvid. Originaalrehvid on ikka puhta asfaldi jaoks ja siis minnakse mutta.

Kui haardetingimused/rehvid on head, siis saab x-trailiga väga kaugele maastikul.
Sama ajastu qasqai
https://www.youtube.com/watch?v=pUlxTEeESp8

Siin X-trail
https://www.youtube.com/watch?v=xzf6ILvjUC0

Re: x-trail lock kuidas kontrollida

Postitatud: P Okt 18, 2020 12:17 pm
Postitas IndrekS
T31 lammutas sügavas mudas kenasti oma nelikveoga. Samuti polnud probleeme ei liivas ega lumes. Kodagi ei õnnestunud tagasidurit kärssama saada.
Lock ja Auto reziimidel erilist vahet polnud sest Auto haakis tagasilla murdosa sekundiga järele.

ESP vms libisemiskontroll tuleb välja lülitada liivas ja lumes ja mudas. Alates T31 on nissan üks vähestest linnakatst kes "elektroonilise LSD" tööle jätab kui juht ESP välja lülitab. Ehk et kui 2 ratas õhus rippumas siis auto sõidab edasi (veidi nagistab ja ragistab, aga liigub).