Diagonaal vardad asetus

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, erik, Veiko, Moderators

Kasutaja avatar
Rene
Fitting 38"
Postitusi: 215
Liitunud: N Jaan 18, 2007 5:16 pm
Asukoht: Keila, Tallinn

Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas Rene » L Dets 22, 2018 11:11 am

Ehk targemad teavad soovitada, kuidas paigaldada tagumine diagonaal varras talasillale (asetus)?

Tehase toodangus on paigaldatud vastupidi esisilla diagonaaliga.
Samas erinevatel võistlus autodel sama asetusega, ehk kere kinnitus samal pool autot.

Tegemist hobi autoga, kuna tagasillale kinnitused tegemata veel, siis mõtlesingi enne uurida, kuidas õigem teha
Jeep XJ 2.5TD (OM602 edition)
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1212
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas LauriJ » L Dets 22, 2018 11:41 am

Suurt vahet pole kumba pidi. Tähtsam on, et saaks sõiduasendis võimalikult paralleelne.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 OM606, X5 40d
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4039
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas uputaja » L Dets 22, 2018 5:12 pm

On vahet. Kui stabikaid all pole, tekib suht raju uksehinge effekt. Kunagi "Kiiu tornil" olid üht pidi vardad all, peris kole oli. Sai ringi arstitud.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
v6sa
True Off Roader!
Postitusi: 1339
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas v6sa » L Dets 22, 2018 10:25 pm

uputaja kirjutas:...
Kunagi "Kiiu tornil" olid üht pidi vardad all, peris kole oli.
...


Loll küsib, palun mitte väga kõvasti lüüa.

Kas see kole efekt tekkis rahulikul sõitmisel juba või pidi koledate efektide saamiseks kõvasti pähe andma maastikul?

Teooria ütleb küll, et vastussuunas töötavad teineteisele vastu, aga efekt peaks ilmnema alles päris tõsisel kangutamisel. Samas, mul kogumus puudub....
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4167
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas Movistar » L Dets 22, 2018 10:29 pm

Ühte pidi pane.
Soovitatavalt sama pikkuse ja nurgaga.

Need tornid on kulgemiseks. Kangutamisest ja pähe andmisest saab seal unistada :D
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4039
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas uputaja » P Dets 23, 2018 10:43 am

Movistar kirjutas:Ühte pidi pane.
Soovitatavalt sama pikkuse ja nurgaga.

Need tornid on kulgemiseks. Kangutamisest ja pähe andmisest saab seal unistada :D


Mingeid materjale, mis su väidet kinnitavad?

Või lihcalt mingi laubäeõhtane Jäägermeistri tarkus?
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1212
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas LauriJ » P Dets 23, 2018 11:38 am

Ma otsisin eile netist selle kohta. Keegi mingist ukse hinge efektist kuskil ei räägi. Pigem mõjutavad roll-centerit, ala ja ülejuhitavust kinnituspunktide kõrgus ja kaugus üksteisest.
Kui Kiiu Tornil panhardi suuna vahetusega selline efekt oli, siis suure tõenäosusega muutsid selle varda geomeetrias midagi veel.

"Vardad ühele poole" eelis on nt hüppes maandudes. Enne maandumist on mõlemad sillad samale poole liikunud tänu panhardi raadiusele. Maandudes liiguvad sillad samas suunas ja samuti kere. Kui vardad on üks ühtepidi ja teine teistpidi, siis tahab kere sõidusuunast ära väänata. Seda saab autotõstukil ka proovida. Kui tõstad autot mitu korda üles-alla, siis auto ei püsi otse postide vahel vaid tahab nina kuskil suunas ära keerata.

Samuti on tehase lahendused kord ühtepidi ja kord teistpidi. Ega autotehas ei tee tagumist diagonaal varrast ümber, kui müüb autot kas parempoolse või vasakpoolse liiklusega turule. (ees pannakse nagunii diagonaal varras sellejärgi, kus asub roolikarp).

Rusikareegel on ikka võimalikult horisontaalis, võimalikult pika vardaga. Ülejäänud muutused on seal on juba teadus omaette.
TR3 "ZukMy - #302" , Defender 110, W463 OM606, X5 40d
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4167
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas Movistar » P Dets 23, 2018 7:06 pm

Lauri pani kogu vajaliku teaduse.
Aga põhiprobleem ongi pika käiguga vedrustus ja mitte piisava pikkusega diagonaal. Hüppest maandud külg ees. Ühtepidi varrastega seda ei juhtu.
Ja jäägriga on kõik hästi 8)
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2326
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas totu » P Dets 23, 2018 7:31 pm

Ja A bar või 4 link lahendab kõik jamad.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4039
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Diagonaal vardad asetus

PostitusPostitas uputaja » P Dets 23, 2018 9:57 pm

Uskumatult asjalikud postitused üle pika aja. 5+ viru valge kõrvale :D
Asjas sees 2005. Sügissõidust.

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist