Gaz 69 mootor ja vahetus ja kardaan ja radiaator GAZ 24

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Gaz 69 mootor ja vahetus ja kardaan ja radiaator GAZ 24

Postitus Postitas ricardo »

Et perre lisandus järjekordne "uunic", seekord gaz 69 kabrio. Naine enam ei ohka isegi, vaid on leppinud ja palub vaid väägade härdalt, et ehk saaks järgmiseks normaalse heas korras pereauto talle - aga ikkagi 4x4 kindlasti - eks peab sellega ka tegelema hakkama.
Aga mure järgnev - masinal oli originaalmootor, mis sai külma ja lõi miskid punnid iga silindri juurest ära, mootorit pole keegi laiali kiskunud vaid eelmisel omanikul tuli kiiks peale, et vaja sierra bensamootor peale lappida. Seda ongi tehtud, aga mootor koos kastiga küll auto peal ja jutu järgi vaid allpool kardaan vahele ehitada, kuid minu arvates saaks hea eksemplari näiteks - poisid nii küll ei tohi teha. Sest mootori kinnitused täielik jama ja vale nurga all, lisaks tekib vist elektroonikapoolega peavalusid ja vana tundmatu töömahuga romulast ostetud mootor võib ka iga kelle otsad anda. Samuti on masin sellises seisus seisnud mitu aastat ja seetõttu võib sierramootor olla ka "kinni" jäänud. ET gaz 69 originaalmootor rasket jalga ei kipu taluma, siis oleks minu versioon GAZ 24 mootor koos käigukastiga peale tõsta, panna vaz-i karburaator, jätta tagasillavedu nagu oli planeeritud ja suvine igapäevasõiduk tööl käimiseks peaks valmis olema?
Vaidlusalune teema - kas gaz 24 mootori ja käigukasti kinnitused sobivad gaz 69-ga üks ühele(vahekasti või käigukasti tala on küll ära saetud, aga eks saab keevitada midagi asemele), kas kellad sobivad vanad või tuleb vahetada. Ja mis kardaan vahele ehitada - panna gaz 24 kardaan? Samuti kui suur probleem mootori raskus - paneks uued gaz 69 originaalvedrupakid ette ehk elab üle? Gaz 24 doonor olemas, vajadusel isegi kaks, aga asuvad liiga kaugel praegu, et teostada mõõtmisi ja vaatlusi ise praegu, seega paluksgi abi.

P.S. Ei poolda mõttetuid ümberehitusi ja minu arvates hooldatud gaz-i mootor+teine karburaator versus vanem sierra teeb sama küttekulu välja. Olen ka Idiot Guide varem mitu korda läbi lugenud ja samuti erinevad alateemad, aga tavaliselt jahuvad kõik vanade peugeote ja transiti mootorite üle, sekka ka 2,8 scorpast.
Viimati muutis ricardo, T Apr 29, 2008 12:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
syncro1
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: N Apr 20, 2006 3:36 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Postitus Postitas syncro1 »

kinnitused ei sobi,gaz-24 mootor 20 kg kergem originaalist.samuti pead gaasi pedaali juurest vähe keret lõikuma.kellad sobivad.kardaani osas jään vastuse võlgu.venelased neid asju teinud,pilte igasuguseid.kui mõte teha tagasillaga ainult siis oleks ka mõistlik esisild ära vahetada.uaz kastikas mingis versioonis oli ka ainult tagaveoline.
GAZ-69A.YJ .Eks Würth kaart ja tross.
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

No esisild teine teema - sealt plaanis "üleliigsed" jubinad välja võtta jah esialgu.
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

Mõte oleks nii, et koos gaz 24 mootoriga panna ka 24-ja käigukast ja kardaan siis ilmselt nii et kasti poolne osa 24 ja silla poolne gaz 69. Mis asi jääb segama vastu kere et tuleb pedaali juurest minna kere kallale? Ja kas 24-ja käigukang tuleb väga vale koha peale. Mootorile tuleb siis ilmselt panna vaheplaadid patjadele või nii?
syncro1
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: N Apr 20, 2006 3:36 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Postitus Postitas syncro1 »

vt. www.gaz69.ru!!!!!!
GAZ-69A.YJ .Eks Würth kaart ja tross.
Kasutaja avatar
mardikas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 117
Liitunud: E Veebr 12, 2007 9:16 pm

Postitus Postitas mardikas »

Ära pane patjadele vaheplaate. Parem keevita kinnitused korralikult õigeks. Mul üks versioon oli vaheplaatidega hakkas patju lõhkuma.P.s kui plaanid tagasillavedu ainult siis soe soovitus kasuta Gaz 24 tagasilda kah ülekanne hoopis teine kui gaz69.
ottocar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 113
Liitunud: K Veebr 26, 2003 9:01 am
Asukoht: Kose vald

Re: Gaz 69 mootor ja vahetus ja kardaan

Postitus Postitas ottocar »

P.S. Ei poolda mõttetuid ümberehitusi ja.......

Kas see polegi mittemõttetu ümberehitus(ala ainult tagasilla vedu)?
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

On muidugi,kui originaalmootor tagasi panna,asi hulga rohkem väärt.Need"punnid" olidki vene ajal mootoriploki lõhkikülmumisest säästmiseks.Kui välja tulnud,koputati nad pisut rohkem kaussi,et pesasse tagasi läheks ja siis paigaldades jälle keskkohta tunde järgi vähe haamrit peale määrida.Kontrollid,et peab ja siis uuesti rajale.Gaziga üleelatud lugu kunagi 20 a. tagasi,kui nädalavahetusel ootamatult 8 kraadi külma tegi ja ise 160 kilomeetri kaugusel pidutsesin...
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Re: Gaz 69 mootor ja vahetus ja kardaan

Postitus Postitas ricardo »

ottocar kirjutas:P.S. Ei poolda mõttetuid ümberehitusi ja.......

Kas see polegi mittemõttetu ümberehitus(ala ainult tagasilla vedu)?
Palusin tarka nõu, aga eks sekka tuleb ka lihtsalt mölinat - ja seda lihtsal põhjusel - ei loeta post läbi mõttega! Asjal on ju sügav põhjus ja kuna autot plaanis kasutada pärnust paikusele suviti tööl käimiseks, siis suht mõttetu hakata vahele ehitama tagasi vahekasti ja esisillavedu. Seda autot ei hakata kasutama metsas müttamiseks ja linnas vahekasti ja vedavat esisilda kaasa vedada, no ju suht mõttetu?
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

syncro1 kirjutas:vt. www.gaz69.ru!!!!!!
Tundub huvitav ja asjalik - kahju vaid et kõike tehnilist aru ei saa.
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

fagott kirjutas:On muidugi,kui originaalmootor tagasi panna,asi hulga rohkem väärt.Need"punnid" olidki vene ajal mootoriploki lõhkikülmumisest säästmiseks.Kui välja tulnud,koputati nad pisut rohkem kaussi,et pesasse tagasi läheks ja siis paigaldades jälle keskkohta tunde järgi vähe haamrit peale määrida.Kontrollid,et peab ja siis uuesti rajale.Gaziga üleelatud lugu kunagi 20 a. tagasi,kui nädalavahetusel ootamatult 8 kraadi külma tegi ja ise 160 kilomeetri kaugusel pidutsesin...
Vot tark ja asjalik jutt järjekordselt. Selle jutu peale tasub heita pilk peale ka vanale originaalmootorile. Aga see teema et kui raske jalg foori alt minnes kipub vahel mõistuse häält mitte kuulama, siis väidetavalt mõjub see mootorile halvasti. Samas gaz 24 töökindlam, käike rohkem ja kannatab piinamist rohkem. Elu näitab et gaz 69 käigukastidel tekib probleem esimese käigu hammasrattaga - nagu tüüpviga või nii. Samas jällegi kui panna tagasi originaal ja see töökorras, siis võks varsti TÜV-i mehi kollitama minna ja saaks liiklusse sukelduda.
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

mardikas kirjutas:Ära pane patjadele vaheplaate. Parem keevita kinnitused korralikult õigeks. Mul üks versioon oli vaheplaatidega hakkas patju lõhkuma.P.s kui plaanid tagasillavedu ainult siis soe soovitus kasuta Gaz 24 tagasilda kah ülekanne hoopis teine kui gaz69.
Vabandan aga juhe mul vist juba parajalt koos ja mõistus ei tööta nigu peab. Et kui gaz 69 tagasild ja prjama otse käigukasti külge kardaan ja gaz 24 käigukast - et käigukastis ülekannete arv "vale". Aga kui vahele panna gaz 69 käigukast+gaz 24 mootor(siduriketas ilmselt vahetada) siis ei teki probleeme?
Nichtraucher
Mudder
Postitusi: 71
Liitunud: P Mär 11, 2007 9:36 pm
Asukoht: Kose

Postitus Postitas Nichtraucher »

ricardodesol11 kirjutas:
mardikas kirjutas:Ära pane patjadele vaheplaate. Parem keevita kinnitused korralikult õigeks. Mul üks versioon oli vaheplaatidega hakkas patju lõhkuma.P.s kui plaanid tagasillavedu ainult siis soe soovitus kasuta Gaz 24 tagasilda kah ülekanne hoopis teine kui gaz69.
Vabandan aga juhe mul vist juba parajalt koos ja mõistus ei tööta nigu peab. Et kui gaz 69 tagasild ja prjama otse käigukasti külge kardaan ja gaz 24 käigukast - et käigukastis ülekannete arv "vale". Aga kui vahele panna gaz 69 käigukast+gaz 24 mootor(siduriketas ilmselt vahetada) siis ei teki probleeme?
Armsad Sõbrad Maasturihuvilised!
Loen seda juttu ja ei saa mitte sekkumata jätta!
Ärge tehke GAZikule kurja, ta pole Teile ka midagi pahasti teinud!
Olen ise mitme 69 omanik ja endale autosid ostes olen näinud igasugu vigurisi, mis inimesed oma GAZikuga teinud on.
Olen "mõne" 69(A) ka originaali taastanud, praegugi üks pooleli.
Teevad, siis tüdivad ja tulemuse müüvad pärast odavalt ära - uus omanik saab jälle kiruda ja vanduda, kui tahab originaali tagasi taastada.
Kui võimalik, siis ÄRA TEE seda eelpool kirjeldatud ümberehitust!

Soovitaksin siiski originaalmootori korda teha, paigutada sellele mootorile
natuke moodsam ühelõõriline karpa.
vahekastil ja sildadel vahetada ära kõik simmerlingid, korralik transmissiooni õli sisse.
Esimese kardaani ei peagi alt ära võtma vaid esirummude jäikade lukkude asemel paigaldada UAZi lülitatavad lukud (hind 400-500 EEK tükk).
Välja tulnud jahutussärgi plekist punni asemele panna uus - võtta tükk kümvaltsplekki paksusega nt 1 - 1,2 mm ja sellest ise teha.
natuke haamrit ja käia(viili) ja valmis ta ongi!
Originaalmootorile sobivad GAZ-52 kolvid, rõngad, sõrmed, klapid, veepump, õlipump jms - juhul, kui on vaja niipõhjalikku tööd ette võtta.
Generaatori võib natuke võimsama paigaldada, kui selleks on vajadust.
Ja jalaga lülitatav starter - no see ju võiks olla.
Originaalmootor, kui on hästi ära timmitud ja esisilla sisu ei jookse
sõidul kaasa, kulutab 100km peale ca 12l (kiirusel 60-70).
Nii, et soovitaks asja säilitada nii palju kui võimalik.
Kunagi võib tekkida huvi GAZik päris originaalina uuesti taastada.

P.S. 24-mootorit ja käigukasti ning mingit kardaani ehitades&paigaldades
pead kindlasti lõikuma&keevitama keret ja raami.
Beast'i isa.
Kasutaja avatar
ricardo
Rock Crawler
Postitusi: 963
Liitunud: N Veebr 16, 2006 8:34 pm
Asukoht: Pärnu linn

Postitus Postitas ricardo »

Nichtraucher kirjutas:
ricardodesol11 kirjutas:
mardikas kirjutas:Ära pane patjadele vaheplaate. Parem keevita kinnitused korralikult õigeks. Mul üks versioon oli vaheplaatidega hakkas patju lõhkuma.P.s kui plaanid tagasillavedu ainult siis soe soovitus kasuta Gaz 24 tagasilda kah ülekanne hoopis teine kui gaz69.
Vabandan aga juhe mul vist juba parajalt koos ja mõistus ei tööta nigu peab. Et kui gaz 69 tagasild ja prjama otse käigukasti külge kardaan ja gaz 24 käigukast - et käigukastis ülekannete arv "vale". Aga kui vahele panna gaz 69 käigukast+gaz 24 mootor(siduriketas ilmselt vahetada) siis ei teki probleeme?
Armsad Sõbrad Maasturihuvilised!
Loen seda juttu ja ei saa mitte sekkumata jätta!
Ärge tehke GAZikule kurja, ta pole Teile ka midagi pahasti teinud!
Olen ise mitme 69 omanik ja endale autosid ostes olen näinud igasugu vigurisi, mis inimesed oma GAZikuga teinud on.
Olen "mõne" 69(A) ka originaali taastanud, praegugi üks pooleli.
Teevad, siis tüdivad ja tulemuse müüvad pärast odavalt ära - uus omanik saab jälle kiruda ja vanduda, kui tahab originaali tagasi taastada.
Kui võimalik, siis ÄRA TEE seda eelpool kirjeldatud ümberehitust!

Soovitaksin siiski originaalmootori korda teha, paigutada sellele mootorile
natuke moodsam ühelõõriline karpa.
vahekastil ja sildadel vahetada ära kõik simmerlingid, korralik transmissiooni õli sisse.
Esimese kardaani ei peagi alt ära võtma vaid esirummude jäikade lukkude asemel paigaldada UAZi lülitatavad lukud (hind 400-500 EEK tükk).
Välja tulnud jahutussärgi plekist punni asemele panna uus - võtta tükk kümvaltsplekki paksusega nt 1 - 1,2 mm ja sellest ise teha.
natuke haamrit ja käia(viili) ja valmis ta ongi!
Originaalmootorile sobivad GAZ-52 kolvid, rõngad, sõrmed, klapid, veepump, õlipump jms - juhul, kui on vaja niipõhjalikku tööd ette võtta.
Generaatori võib natuke võimsama paigaldada, kui selleks on vajadust.
Ja jalaga lülitatav starter - no see ju võiks olla.
Originaalmootor, kui on hästi ära timmitud ja esisilla sisu ei jookse
sõidul kaasa, kulutab 100km peale ca 12l (kiirusel 60-70).
Nii, et soovitaks asja säilitada nii palju kui võimalik.
Kunagi võib tekkida huvi GAZik päris originaalina uuesti taastada.

P.S. 24-mootorit ja käigukasti ning mingit kardaani ehitades&paigaldades
pead kindlasti lõikuma&keevitama keret ja raami.
Et ega ei tahagi suurt ja kulukat projekti teha. Samas autot on juba nati hot roadi stiili tehtud ja tõupuhast originaali sealt ei tule ja pole mõtet ka taga ajada. Aga mul on ka plekkkuudiga gaz 69 mis tuleb tõesti peaaegu originaal - kusjuures sellel autol on ideaalne sadulsepatöö laepolstri ja uksepolstrite näol.
Kunagi juba kokkupuuteid olnud et gaz 69-l vahekast ära võetud ja pika kardaaniga tagavedu. Aga ega uuemad rummulukud paha ei tee, kuid autolt enne mind maha võetud ka vahekast ja üks esimene ots ajas sillas õli välja. Ära saetud küljest ka vahekastitala, no saab muidugi asemele ehitada. Oli lihtsalt soov saada võimalikult kiiresti ja odavalt masin sõidukorda, et siis hiljem edasiarendusega tegeleda. Ja kogu mõte sai alguse sellest, et mõni inimene väitis, et 24-ja mootor läheb üks-ühele peale.
Iseenesest olen ülitänulik et olen saanud siist teemast palju targemaks praegu ja ilmselt vaatame ka üle mootori mis oli peale ja äkki läheb hoopis see käiku siis. Küsimus vaid et mis mudeli oma on ühe lõõriga karburaator?
Kui kellegil veel tarku mõtteid ja näpunäiteid, siis väga teretulnud soovitused.
Nichtraucher
Mudder
Postitusi: 71
Liitunud: P Mär 11, 2007 9:36 pm
Asukoht: Kose

Postitus Postitas Nichtraucher »

ricardodesol11 kirjutas:
Nichtraucher kirjutas:
ricardodesol11 kirjutas: Vabandan aga juhe mul vist juba parajalt koos ja mõistus ei tööta nigu peab. Et kui gaz 69 tagasild ja prjama otse käigukasti külge kardaan ja gaz 24 käigukast - et käigukastis ülekannete arv "vale". Aga kui vahele panna gaz 69 käigukast+gaz 24 mootor(siduriketas ilmselt vahetada) siis ei teki probleeme?
Armsad Sõbrad Maasturihuvilised!
Loen seda juttu ja ei saa mitte sekkumata jätta!
Ärge tehke GAZikule kurja, ta pole Teile ka midagi pahasti teinud!
Olen ise mitme 69 omanik ja endale autosid ostes olen näinud igasugu vigurisi, mis inimesed oma GAZikuga teinud on.
Olen "mõne" 69(A) ka originaali taastanud, praegugi üks pooleli.
Teevad, siis tüdivad ja tulemuse müüvad pärast odavalt ära - uus omanik saab jälle kiruda ja vanduda, kui tahab originaali tagasi taastada.
Kui võimalik, siis ÄRA TEE seda eelpool kirjeldatud ümberehitust!

Soovitaksin siiski originaalmootori korda teha, paigutada sellele mootorile
natuke moodsam ühelõõriline karpa.
vahekastil ja sildadel vahetada ära kõik simmerlingid, korralik transmissiooni õli sisse.
Esimese kardaani ei peagi alt ära võtma vaid esirummude jäikade lukkude asemel paigaldada UAZi lülitatavad lukud (hind 400-500 EEK tükk).
Välja tulnud jahutussärgi plekist punni asemele panna uus - võtta tükk kümvaltsplekki paksusega nt 1 - 1,2 mm ja sellest ise teha.
natuke haamrit ja käia(viili) ja valmis ta ongi!
Originaalmootorile sobivad GAZ-52 kolvid, rõngad, sõrmed, klapid, veepump, õlipump jms - juhul, kui on vaja niipõhjalikku tööd ette võtta.
Generaatori võib natuke võimsama paigaldada, kui selleks on vajadust.
Ja jalaga lülitatav starter - no see ju võiks olla.
Originaalmootor, kui on hästi ära timmitud ja esisilla sisu ei jookse
sõidul kaasa, kulutab 100km peale ca 12l (kiirusel 60-70).
Nii, et soovitaks asja säilitada nii palju kui võimalik.
Kunagi võib tekkida huvi GAZik päris originaalina uuesti taastada.

P.S. 24-mootorit ja käigukasti ning mingit kardaani ehitades&paigaldades
pead kindlasti lõikuma&keevitama keret ja raami.
Et ega ei tahagi suurt ja kulukat projekti teha. Samas autot on juba nati hot roadi stiili tehtud ja tõupuhast originaali sealt ei tule ja pole mõtet ka taga ajada. Aga mul on ka plekkkuudiga gaz 69 mis tuleb tõesti peaaegu originaal - kusjuures sellel autol on ideaalne sadulsepatöö laepolstri ja uksepolstrite näol.
Kunagi juba kokkupuuteid olnud et gaz 69-l vahekast ära võetud ja pika kardaaniga tagavedu. Aga ega uuemad rummulukud paha ei tee, kuid autolt enne mind maha võetud ka vahekast ja üks esimene ots ajas sillas õli välja. Ära saetud küljest ka vahekastitala, no saab muidugi asemele ehitada. Oli lihtsalt soov saada võimalikult kiiresti ja odavalt masin sõidukorda, et siis hiljem edasiarendusega tegeleda. Ja kogu mõte sai alguse sellest, et mõni inimene väitis, et 24-ja mootor läheb üks-ühele peale.
Iseenesest olen ülitänulik et olen saanud siist teemast palju targemaks praegu ja ilmselt vaatame ka üle mootori mis oli peale ja äkki läheb hoopis see käiku siis. Küsimus vaid et mis mudeli oma on ühe lõõriga karburaator?
Kui kellegil veel tarku mõtteid ja näpunäiteid, siis väga teretulnud soovitused.
No kui juba vahekasti tala ka enam pole, siis saab tõesti kk otsast pika kardaani vedada.
24 mootori puhul pead lahti lõikama vanad mootoripadja kinnitused ja
kui mälu ei peta, siis ca 80mm tahapoole tagasi keevitama ja natuke modima.
keret tuleb sidurikoja&starteri kinnituse kohalt avardada.
Kui kavatsed ikka 24 mootori paigaldada siis ikka 24 kkast mõistlik.
Põrandaplekk kk kohale tuleks siis uus teha.
Mis karpa Sul hetkel peal on?
Mark mõtlen.
Beast'i isa.
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”