Kuidas korraldada korrektne safari.
Moderaator: Moderators
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17372
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kuidas korraldada korrektne safari.
Mõned näpunäited kuidas kookõlastada ametlik safari/maasturiüritus:
*Varu endale ca 1,5 kuud aega peberimajandusega tegelemiseks!
*Pane paika ja märgi kaardile soovitud ürituse trass(id)
*Kooskõlasta trass maaomanikuga (abiks http://xgis.maaamet.ee/ )
*Saada trass koos kaaskirjaga kooskõlastamiseks Riikliku Looduksitsekeksuse kohalikule osakonnale ( http://www.lk.ee/ )
*Pärast kooskõlastatmist ja trassi muudatsuste üle vaatamist räägi uuesti maaomanikuga ning võta võimalusel kirjalik luba.
*Saada parandatud trass kosmaaomaniku kirjaliku nõusolekuga looduikaitsekeskuse kontaktisikule
*Informeeri oma plaanidest.kohakliku keksonnteenistust ( http://www.envir.ee/409526 )
*Mõningates maakondades (Hiiumaa!) on mõtekas ka kekonninspektsiooniga konsulteerida ( http://www.kki.ee/ )
*Kui tegu avaliku ürituse mõõtmeid võtva ettevõtmisega, siis kooskõlasta üritus kohaliku omavalitsusega (nende kodulehtedel on reeglina olemas vastav blank ja juhis)
*Nüüd hangi eelmise loa tarvis kohaliku politseiasutuse ja päästeameti kooskõlastus
*Vaata kogu paberi pakk üle ja mõtele, ka peaks veel kellekagi kooskõlastma.
*Heal juhul on sul nüüd enam-vähem esialgsete soovidega kattuv luba olemas.
*Halvemal juhul tühistab mõni ametkond 3 päeva enne üritust oma loa ja lubab sõita vid asfaldil. Alustad võidujooksu aja ning ametnikega ning meeletust tempos uue trassi koostamist ja kooskõlastamist.
Kui midagi ununes, prandage-lisage.
*Varu endale ca 1,5 kuud aega peberimajandusega tegelemiseks!
*Pane paika ja märgi kaardile soovitud ürituse trass(id)
*Kooskõlasta trass maaomanikuga (abiks http://xgis.maaamet.ee/ )
*Saada trass koos kaaskirjaga kooskõlastamiseks Riikliku Looduksitsekeksuse kohalikule osakonnale ( http://www.lk.ee/ )
*Pärast kooskõlastatmist ja trassi muudatsuste üle vaatamist räägi uuesti maaomanikuga ning võta võimalusel kirjalik luba.
*Saada parandatud trass kosmaaomaniku kirjaliku nõusolekuga looduikaitsekeskuse kontaktisikule
*Informeeri oma plaanidest.kohakliku keksonnteenistust ( http://www.envir.ee/409526 )
*Mõningates maakondades (Hiiumaa!) on mõtekas ka kekonninspektsiooniga konsulteerida ( http://www.kki.ee/ )
*Kui tegu avaliku ürituse mõõtmeid võtva ettevõtmisega, siis kooskõlasta üritus kohaliku omavalitsusega (nende kodulehtedel on reeglina olemas vastav blank ja juhis)
*Nüüd hangi eelmise loa tarvis kohaliku politseiasutuse ja päästeameti kooskõlastus
*Vaata kogu paberi pakk üle ja mõtele, ka peaks veel kellekagi kooskõlastma.
*Heal juhul on sul nüüd enam-vähem esialgsete soovidega kattuv luba olemas.
*Halvemal juhul tühistab mõni ametkond 3 päeva enne üritust oma loa ja lubab sõita vid asfaldil. Alustad võidujooksu aja ning ametnikega ning meeletust tempos uue trassi koostamist ja kooskõlastamist.
Kui midagi ununes, prandage-lisage.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Offtopic, aga kõik mis Landy kirjutab pole puhas kuld:
LKK-ga on vaja kooskõlastada ainult juhul kui plaanitakse sõita KAITSEALAL VÄLJASPOOL üldliiklusele igapäevaseks kasutamiseks mõeldud teid, või üritust planeeritakse väljaspool selleks ette nähtud (ette valmistatud ala). Lahemaal on selleks inimeste arvuks 50, sageli esineb ka numbrit 20, millest alates tuleb oma sõpradega kogunemiseks luba taotleda, kui seda tahetakse teha väljaspool selleks ette nähtud ala. Vastav inimeste arv on kirjas iga kaitseala kaitseeeskirjas.
Selguse huvides näide: Kui lähete Lahemaale seeni korjama ja teid on pundis 30, pole probleemi, kui aga plaan minna 60 se pundiga seenele, on tarvis LKK-ga antud üritus kooskõlastada.
Loomulikult tuleb saada kooskõlastus, kui plaanitakse sõita mööda teid-radu, mille puhul on tema avalikuks teeks olemine küsitav. Või hoopiski seal, kus teed pole.
Kui aga marsruut lihtsalt läbib mingit kaitseala (mööda avalikku teed) siis miks seda kooskõlastada on tarvis? Te ju ei kooskõlasta seda, kui oma elukaaslasega natuke mürada tahate? See on ju seadusega lubatud ja normaalne. Samuti ei kooskõlasta ju oma liikumist läbi kaitseala ükski pulmarong ja ma pakun, et seal on sageli inimesi ja sõidukeid rohkemgi.
Mida on tarvis Keskkonnateenistusega kooskõlastada? Mis selle asja sisuline mõte on?
Ma saan aru, kui on soov nõu küsida, või midagi sellist, aga miks saata mingi udune kritseldus kirjaga et palun kooskõlastada?
Vastus mida ja millal on tarvis keskkonnateenistusega kooskõlastada: kui planeeritava ürituse käigus, mis toimub kaitsealal, mis on kooskõlastatud LKK-ga on tarvidus rajada mingeid rajatisi kaitsealusel alal. Näiteks ülesse panna infotahvel, välikemmergud vms.. Sellisel juhul on seda tarvis Keskkonnateenistusega kooskõlastada.
Kooskõlastada tuleb väljaspool teid liiklemine maaomanikuga. (Eraomanik, riigimaal RMK). Mööda sihte sõitmine oleks viisakas kooskõlastada, kuigi seadusest tulenevalt on teatud puhkudel need mõeldud liiklemiseks.
See on õige, et sihilikult ei tasu tüli norima minna ja kui tahetakse teha rattad mudaseks riigimaal, siis peaks sellest rääkima metsaülemaga, või eramaal eraomanikuga, aga keskkonnaministrile vastavat loa taotlust küll saata pole tarvis. Jõgede - ojade ületamine koolmekohast või mitte koolmekohast pole mingil juhul seadusega lubatud, seega seda tegevust on äärmiselt keeruline legaalseks kooskõlastada, seega rahvaüritusel ma väldiks sellist tegevust ja kasutaks varem rajatud sildasid.
Pole vaja välja mõelda takistusi, et neid siis kangelaslikult ületada. Küll aga on teatud puhkudel tarvis oma üritusi kohaliku omavalitsusega kooskõlastada, aga ehk vaatab täpsed reeglid keegi teine järgi?
Edit parandusteks: Jah loomulikult võib KKI (tema ametnikud) anda nõu ja häid näpunäiteid ürituse korraldamisel, sisulist luba aga antud ametkond anda ei saa, kuna nemad on järelevalve organisatsioon ja ei saa lubada tegevusi, mida ise hiljem kontrollivad.
Edit2: Kuna selliste kirjade menetlemise tähtaeg on tulenevalt haldusmenetluse seadusest 30 päeva, siis arukas inimine varuks iga ametkonnaga kooskõlastamiseks 30 päeva, sest kiiremini võib kooskõlastuse saada, aga seda ei garanteeri keegi ja jalgu trampida ning ajalehte kirjutada pole ka põhjust.
LKK-ga on vaja kooskõlastada ainult juhul kui plaanitakse sõita KAITSEALAL VÄLJASPOOL üldliiklusele igapäevaseks kasutamiseks mõeldud teid, või üritust planeeritakse väljaspool selleks ette nähtud (ette valmistatud ala). Lahemaal on selleks inimeste arvuks 50, sageli esineb ka numbrit 20, millest alates tuleb oma sõpradega kogunemiseks luba taotleda, kui seda tahetakse teha väljaspool selleks ette nähtud ala. Vastav inimeste arv on kirjas iga kaitseala kaitseeeskirjas.
Selguse huvides näide: Kui lähete Lahemaale seeni korjama ja teid on pundis 30, pole probleemi, kui aga plaan minna 60 se pundiga seenele, on tarvis LKK-ga antud üritus kooskõlastada.
Loomulikult tuleb saada kooskõlastus, kui plaanitakse sõita mööda teid-radu, mille puhul on tema avalikuks teeks olemine küsitav. Või hoopiski seal, kus teed pole.
Kui aga marsruut lihtsalt läbib mingit kaitseala (mööda avalikku teed) siis miks seda kooskõlastada on tarvis? Te ju ei kooskõlasta seda, kui oma elukaaslasega natuke mürada tahate? See on ju seadusega lubatud ja normaalne. Samuti ei kooskõlasta ju oma liikumist läbi kaitseala ükski pulmarong ja ma pakun, et seal on sageli inimesi ja sõidukeid rohkemgi.
Mida on tarvis Keskkonnateenistusega kooskõlastada? Mis selle asja sisuline mõte on?
Ma saan aru, kui on soov nõu küsida, või midagi sellist, aga miks saata mingi udune kritseldus kirjaga et palun kooskõlastada?
Vastus mida ja millal on tarvis keskkonnateenistusega kooskõlastada: kui planeeritava ürituse käigus, mis toimub kaitsealal, mis on kooskõlastatud LKK-ga on tarvidus rajada mingeid rajatisi kaitsealusel alal. Näiteks ülesse panna infotahvel, välikemmergud vms.. Sellisel juhul on seda tarvis Keskkonnateenistusega kooskõlastada.
Kooskõlastada tuleb väljaspool teid liiklemine maaomanikuga. (Eraomanik, riigimaal RMK). Mööda sihte sõitmine oleks viisakas kooskõlastada, kuigi seadusest tulenevalt on teatud puhkudel need mõeldud liiklemiseks.
See on õige, et sihilikult ei tasu tüli norima minna ja kui tahetakse teha rattad mudaseks riigimaal, siis peaks sellest rääkima metsaülemaga, või eramaal eraomanikuga, aga keskkonnaministrile vastavat loa taotlust küll saata pole tarvis. Jõgede - ojade ületamine koolmekohast või mitte koolmekohast pole mingil juhul seadusega lubatud, seega seda tegevust on äärmiselt keeruline legaalseks kooskõlastada, seega rahvaüritusel ma väldiks sellist tegevust ja kasutaks varem rajatud sildasid.
Pole vaja välja mõelda takistusi, et neid siis kangelaslikult ületada. Küll aga on teatud puhkudel tarvis oma üritusi kohaliku omavalitsusega kooskõlastada, aga ehk vaatab täpsed reeglid keegi teine järgi?
Edit parandusteks: Jah loomulikult võib KKI (tema ametnikud) anda nõu ja häid näpunäiteid ürituse korraldamisel, sisulist luba aga antud ametkond anda ei saa, kuna nemad on järelevalve organisatsioon ja ei saa lubada tegevusi, mida ise hiljem kontrollivad.
Edit2: Kuna selliste kirjade menetlemise tähtaeg on tulenevalt haldusmenetluse seadusest 30 päeva, siis arukas inimine varuks iga ametkonnaga kooskõlastamiseks 30 päeva, sest kiiremini võib kooskõlastuse saada, aga seda ei garanteeri keegi ja jalgu trampida ning ajalehte kirjutada pole ka põhjust.
1 Hobujõud
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17372
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Minu mäletamist mööda oli AMETLIKE (koht kus tee läbib jõge) koolemkohtade kasutamine seadusega lubatud. Suvalises kohas muidugi jõkke ei või sõita.Raitz kirjutas: Jõgede - ojade ületamine koolmekohast või mitte koolmekohast pole mingil juhul seadusega lubatud, seega seda tegevust on äärmiselt keeruline legaalseks kooskõlastada, seega rahvaüritusel ma väldiks sellist tegevust ja kasutaks varem rajatud sildasid.
Mis puudutab kooskõlastamist, siis ei või kunagi teada, ega ometi keegi pole peale sinu kasutada olev kaardi trükki andmist mõneda kohta mõnd kaitseala või piiranguvööndit kehtestanud. Või on kusagil mõni muua kaitsatva objekt läheduses, mille rahu häirida ei või. (Linnupease asuoht ju riiklik saladus pea-aegu). Parem karta, kui kahetsaeda ja parem kooskõlastada ette, kui pärast mööda ametkondi joosta ja end välja vabandada.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Ma ei tea kas Cherosafarid kvalifitseeruvad safariks. Millal üldse väljasõit on safari.
Kuid muidu meil asi lihtne:
Eelnevalt sõidetakse valitud piirkond läbi hästi varustatud-meelestatud seltskonnaga (1-2 autot). Sealt jääb sõelale avalikke teedega trass ja vabakava ala, millega jama ei ole. Trass tehakse alati pikkuse varuga, juhuks kui peaks sõit kiirelt meinema. Safari (kuni 10 autot) ajal enam ei otsita ega oletata. Kõik on paigas. Korraldaja ei ole juhtoinana esimeses autos, kes puurib kaarti ja mõtleb kuhu edasi suunduda. Pole seisakuid jms.
Planeeritakse ja pannakse maha ka võimalik afterparty trass.
Ma ei näe, et siin midagi kooskõlastada oleks. Kui peab kooskõlastama kogu Landy nimekirja, siis ei viitsi ju eriti keegi safaritaega jännata.
Mh. Meenub mulle, et lahendamata on CheroII safari 5 punktiga raja lahendussõna. Kui sinnakanti satun lähen vaatan, kas ikka punktid on korras.
Kuid muidu meil asi lihtne:
Eelnevalt sõidetakse valitud piirkond läbi hästi varustatud-meelestatud seltskonnaga (1-2 autot). Sealt jääb sõelale avalikke teedega trass ja vabakava ala, millega jama ei ole. Trass tehakse alati pikkuse varuga, juhuks kui peaks sõit kiirelt meinema. Safari (kuni 10 autot) ajal enam ei otsita ega oletata. Kõik on paigas. Korraldaja ei ole juhtoinana esimeses autos, kes puurib kaarti ja mõtleb kuhu edasi suunduda. Pole seisakuid jms.
Planeeritakse ja pannakse maha ka võimalik afterparty trass.
Ma ei näe, et siin midagi kooskõlastada oleks. Kui peab kooskõlastama kogu Landy nimekirja, siis ei viitsi ju eriti keegi safaritaega jännata.
Mh. Meenub mulle, et lahendamata on CheroII safari 5 punktiga raja lahendussõna. Kui sinnakanti satun lähen vaatan, kas ikka punktid on korras.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17372
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Kuidas korraldada korrektne safari.
Riigikogus 11. veebruaril vastuvõetud uus seadus sätestab erandi võõral kinnistul viibimise kohta mootor- või maastikusõidukiga.
Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse, metsaseaduse ja veeseaduse muutmise seaduse algatas valitsus.
Veidi lähemalt:
http://tarbija24.postimees.ee/3088893/r ... allitamist
http://riigikogu.ee/index.php?id=182137
http://riigikogu.ee/index.php?page=en_v ... oosseis=12
Keskkonnaseadustiku üldosa seaduse, metsaseaduse ja veeseaduse muutmise seaduse algatas valitsus.
Veidi lähemalt:
http://tarbija24.postimees.ee/3088893/r ... allitamist
http://riigikogu.ee/index.php?id=182137
http://riigikogu.ee/index.php?page=en_v ... oosseis=12
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi