AstmeRauad 4Runnerile (wööksopp)

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

AstmeRauad 4Runnerile (wööksopp)

Postitus Postitas rommi »

Niisiis küpses peas juba ammu mõte teha Runnerile korralikud küljerauad. Enne olid seal originaal astmelauad, mis kinnitusid kere külge ja olid üldse väga küsitav nähtus.

1.päev
Niisiis läksin metallipoodi ja ostsin sealt umbes 80kg metalli. Arvutuste järgi pidanuks tegelt märksa vähem kuluma ja raudade kaal kokku umbes 50 kg. (ühesõnaga planeerisin päris massiivseid) Materjali ostsin: 2x200cm nelikanttoru (60x4mm), 2x170cm+260cm ümartoru (50x3mm), 200cm lehtmetalli 80x8mm, 2x200cm keermelatti 12mm, mutreid/seibe ka. Lisaks veel ehituspoest torupõlved (51x2.6mm)

Pilt Pilt

Esimese asjana tegin raamikinnitused. Planeerisin pärast mõningate tarkadega konsulteerimist rauad kinnitada nii, et ei peaks raami keevitama ega puurima. Õhukesele toyota raamile poleks see ka väga hea. Lõikasin mõlemale poole raami kinnitusplaadi ja tõmbasin poltidega kokku. Puurisin augud, et poldid satuks kenasti raami lähedale.

Kui kinnitusplaad olid kenasti valmis ja paigas, hakkasin raudade endi peale mõtlema. Plaan oli teha küljeraud kaheosaline, nii et üks osa jääb karbi alla ja teine on veidi kerest eemal, millest saaks kenasti hiliftida. Võtsin ideid usa foorumitest - isenesest on neil seal kividel turnimiseks üsna tugevaid raudu vaja.

Pilt Pilt
Lõikasin kant-torust ühe 170cm ja kaks lühemat juppi kandjateks, ning punktisin need kinnituste külge. (ma ei tea, kui 100% tõsi see on aga pika kandja puhul pole liiga tugev materjal hea. Metall ei anna mängima ja läheb keevituse kohast katki) Igaks juhuks tegingi siis esimese pikema kandja natuke õhema seinaga ümartorust mis annab vajadusel ehk veidi painduma.

Pilt Pilt
Lõpuks keevitasin kogu kupatuse kokku ning sama ooper ka teise poolega.

Pilt
Kinnitusplaatide keevistele tegin raami poole tugevduseks kolnurgad, (ümartorust kandjale tegin mõlemasse otsa). Siis keevitasin karbi otstesse veel plekitükid ja peale tööd seda sai selleks päevaks kopp nii ette, et läksin ära koju.

2.päev
Pärast mõningaid kahtlusi ja kõhklusi raudade liigse kaalu osas otsustasin tööd edasi teha ning alustasin välimise ümartorust osaga. See pidi kujunema nii, et keskelt kinnitub kahe kandjaga valmisoleva osa külge ja otstest põlvedega. Lisaks peab kogu see ümartorust osa ka veidi ülespoole piiluma.
Pilt Pilt

Lõikasin 140cm pikkuse toru ja keevitasin sinna põlved otsa. Et põlved erinevas suunas ei vaataks, oleks kindlasti abiks hea sile põrand. Mina kasutasin ühte garaazhis vedelevat kolakat karprauda. Põlved otsas, käiasin kenasti siledaks ja sobitasin silma järgi paika.

Järgmisena tuli keskmised kandjad teha. Võtsin kuulda Eriku soovitusi ja kolmikute tegemiseks kasutasin augusaagi. Varem timmisin lihtsalt lliidetava toruotsa toruseina järgi paika ja iseenesest polnud see meetod ka sugugi ebamugavam. Vbl harjutamise asi.
Pilt Pilt
Lisaks veel unustasin ühe keevitamise põhitõe. Oleks pidanud kogu värgi maas lihtsalt kokku punktima ja siis juba auto küljes lõplikult kinni laskma. Kuna ma keevitasin maas kõik kokku siis tõmbas toru mõnusalt kaardu. Keskmised kinnitused oli peaaegu paar senti karbist eemal. Varastasin Jaagu Chevyst koormarihmad ja tõmbasin toru karbi juurde tagasi. Paras punnitamine oli aga sai lõupuks nii nagu vaja.

Kui kõik oli keevitatud ja metall veidi jahtunud otsustasin hilifti alla lükata. Suvalisest punktist võis ilma probleemita ühe külje rattad lahti tõsta... Ma avan, et nelja tungiga võiks auto auto maast lahti tõsta.
Pilt Pilt
Mõned koledamad kohad kruntisin üle ja ülejäänd pinnad puhastasin nitroga kergelt üle.

Siis veoka raamivärv selga ja kuivama :)
Pilt Pilt

Kokkuvõtteks võiks öelda, et nats rasked said (ca 25kg üks pool) aga see eest peaks tugevusvaru piisama. Võistlusmasinale just ei paneks aga 4Runnerile väga head ma arvan. Kangesti tahaks näha kuidas nendega kivi otsa kukkuda on :)
Viimati muutis rommi, T Veebr 28, 2012 3:43 am, muudetud 2 korda kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

:thumb:

Väga hea ülevaade!

Mulle kõlasid need keermelatist U-poldid kahtlaselt. Et võib-olla jäävad nõrgaks ja annavad mängima või lähevad katki...
Eks katsetused näitavad :)
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Üldiselt andis üsna tugevalt kinni tõmmata aga nad pole jah kõige parem variant. Õigem oleks ümarterasest u-poldid ja otsad keermestada või siis miskid nurkrauast vastused ja poltidega kinni tõmmata. Painutasin küll ettevaatlikult aga keermete juurest lööb praod sisse niiehknaa.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Tõesti kobe ülevaade.Tore ,et kaasvõitlejatel on aega ja mahti võtta kaamera wööksoppi kaasa. Jõudu 8)
DIESEL POWER
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Ma ise kaaluksin ka teisele poole kinnitusplaatide panekut. Würthist poldid ja tuleks sigakõva.
Veel kõvem tuleks kui alumine ots kah plaat panna.

Ümarterasest U-poltidega on igavene jama nende termilise töötlemisega.

Kas nad raami ei hakka sisse sööma või väänama (kui see Toyotal nii haprake on nagu Sa väidad)?
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

5+
Väga hea ülevaade ja hea töö.

Nüüd võta tõmba Chevyl vintsilt tross välja, hooki ühe külraua külge ja kui Runner külge ees lohiseb ning raud külge jääb, siis on tugevusvaru hea olnud :twisted:
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Tegin juba raami teisele poole vastused kah lehtmetallist. Sai väga hea, viskan mingi pildi ka varsti. Enne keermetatiga jäigi venima (ühe keerasin puruks ka). Nüüd ermo versiooniga sai täie pasaga kinni keeratud ja mure murtud. Seega, vigade parandus - keermelatt ei sobi paraku sinna :)

to jaak: chevy tahtsin liigutada ükspäv aga paraku akud surnd :( Miks sa ei sõdurit õue ei vii, vaesekesel on igavusest juhe kokku läinud :twisted:
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

rommi kirjutas:Tegin juba raami teisele poole vastused kah lehtmetallist. Sai väga hea, viskan mingi pildi ka varsti. Enne keermetatiga jäigi venima (ühe keerasin puruks ka). Nüüd ermo versiooniga sai täie pasaga kinni keeratud ja mure murtud. Seega, vigade parandus - keermelatt ei sobi paraku sinna :)

to jaak: chevy tahtsin liigutada ükspäv aga paraku akud surnd :( Miks sa ei sõdurit õue ei vii, vaesekesel on igavusest juhe kokku läinud :twisted:
keermelatt ei sobi mitte kuhugi kus mingit tugevamat pingutamist teha vaja on (ei saanud kobisematta olla) :decay
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Stupiduser kirjutas::thumb:

Väga hea ülevaade!

Mulle kõlasid need keermelatist U-poldid kahtlaselt. Et võib-olla jäävad nõrgaks ja annavad mängima või lähevad katki...
Eks katsetused näitavad :)
Siit poolt ka ten points
Kui ehitusmarketist ostetud keermelatid, siis need 4.6 tugevusega. Lehmavaiaraud :twisted: . Kui nõrgaks jäävad, saad Würthist vms võtta 8.8 või 10.xx tugevus. Peaks asja ajama ära küll.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Tubli, hea näeb välja ka.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Toyota”