HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Moderaator: Moderators
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Tere.
Kas on olemas mingi konkreetne lahendus kõrvalistme ümberseadmiseks pöördalusele, leidub seal piisavalt ruumi ?
Kas on olemas mingi konkreetne lahendus kõrvalistme ümberseadmiseks pöördalusele, leidub seal piisavalt ruumi ?
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1803
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Teemaalgataja hulgub praegu Mustal Mandril ringi ja pole kindel et siia foorumisse kuigi sagedasti piilub.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
56 486769, isakene@gmail.com
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
No kui peremeest kodus pole, siis hea võimalus siin laamendada...
Vist ei ole teemast läbi käinud, vähemalt otsinguga ei näita, aga Toyota platvormile on camperit tehtud ka tehases. Toimus see aastatel 1973-1978 Californias. Toyota disainis putka ja USA ettevõttega tehti leping tootmiseks.
Aluseks oli 2WD Toyota Pickup/Hilux ja nimetati projekti Toyota Chinook.
Tänaseks päevaks on väga palju neid pille entusiastide poolt neliveolisteks ehitatud või putkad uuematele autodele paigaldatud. Igate kena värk.
Neid pikapeid tehti tollal kahte mõõtu teljevahega ja Chinook tehti tõenäoliselt pikemale variandile, ca 2,8 m teljevahega, mis on loogiline.
Pika mehe camperi saaks 90-te extra cab Hiluxi baasil ehitada, selle teljevahe on 3,1 m.
Mul on üks selline toorik kuuri all ja vahepeal oli ka camperi tuur peal, isegi joonistasin midagi, aga läks üle. Vbl tuleb tagasi. Parem ei torgi rohkem.
Vist ei ole teemast läbi käinud, vähemalt otsinguga ei näita, aga Toyota platvormile on camperit tehtud ka tehases. Toimus see aastatel 1973-1978 Californias. Toyota disainis putka ja USA ettevõttega tehti leping tootmiseks.
Aluseks oli 2WD Toyota Pickup/Hilux ja nimetati projekti Toyota Chinook.
Tänaseks päevaks on väga palju neid pille entusiastide poolt neliveolisteks ehitatud või putkad uuematele autodele paigaldatud. Igate kena värk.
Neid pikapeid tehti tollal kahte mõõtu teljevahega ja Chinook tehti tõenäoliselt pikemale variandile, ca 2,8 m teljevahega, mis on loogiline.
Pika mehe camperi saaks 90-te extra cab Hiluxi baasil ehitada, selle teljevahe on 3,1 m.
Mul on üks selline toorik kuuri all ja vahepeal oli ka camperi tuur peal, isegi joonistasin midagi, aga läks üle. Vbl tuleb tagasi. Parem ei torgi rohkem.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Tervitus!
See on väga hea ja asjakohane küsimus. Nimelt on LC70-seeria autodel esiistmete relsid extsentrilise paigutusega ja tavaline pöördalus (a`la vw transporter vms) ei pruugi sobida. Olen selle teema üle mõtisklenud aga konkreetsete tegudeni veel ei ole jõudnud. Laias laastus olen jõudnud kahe variandini:
- Käsipiduri hoob ümber paigutada ja paigaldada tavaline Vw Transporteri pöördalus. Käsipiduri hoob jääb ette kuna ekstsentriliste relsside tõttu liiguks kõrvalistuja iste pöörates juhiistme poole. selle variandi puhul jääkski pööratavaks ainult kõrvalistuja iste, juhiistet ei saaks pöörata. Käsipiduri saaks hüdraulilise vastu vahetada küll aga kabiinis ei ole eriti muud kohta kuhu ta paigutada.
- Teine võimalus on lahendada asi hoopis lihtsamalt. Lükata esiiste võimalikult ette ja paigaldada seljatoe taha mingi klapptool vms.
Vahepealsete reiside ja projekti tagasihoidliku progressi tõttu on jäänud postitustele pikk vahe sisse. Tööd siiski käivad ja asi liigub vaikselt ja vääramatult õiges suunas. Hetkel toimetame kuudi "välisvoodri" ja katuse kallal, tahaks uue aasta alguseks "karbi kinni" saada.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Väga huvitav leid. Näeb soliidne ja omas ajas tõesti kena välja. Selle pildi põhjal võiks tekkida kahtlus kas mitte katus isegi tõstetav ei ole ... . Peab googeldama.amevier kirjutas: ↑L Nov 26, 2022 12:59 amNo kui peremeest kodus pole, siis hea võimalus siin laamendada...
Vist ei ole teemast läbi käinud, vähemalt otsinguga ei näita, aga Toyota platvormile on camperit tehtud ka tehases. Toimus see aastatel 1973-1978 Californias. Toyota disainis putka ja USA ettevõttega tehti leping tootmiseks.
Aluseks oli 2WD Toyota Pickup/Hilux ja nimetati projekti Toyota Chinook.
Arvestades Hiluxi populaarsust, suhteliselt soodsat soetushinda ja head võimekust extreemsemates oludes toime tulla, on korraliku camperi kuudi arendamine Hiluxi baasile kindlasti perspektiivikas mõte. Seda nii ärilises kui puhtalt entusiastlikus mõttes. Olen seda ka ise kaalunud aga ... hobisid on niigi palju ja esimene camperi projekt on oma väljakutsetega ületanud kõik eeldused.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Tervist.
Mu lj 78 käsipiduri hoob ju kunde poolel. Seega iste pööratavaks teha on vist võimatu. Iste ette ja taha klapptool - siin läheb "kaduma"liialt palju ruumi ja kaal ! Rongivagunites on variant kus seljatuge on võimalik vastavalt sõidusuunale ümber tõsta. Samas istme aluspadi on paigal. Kuidas teostatud,kas autos üldse saaks ?
Mu lj 78 käsipiduri hoob ju kunde poolel. Seega iste pööratavaks teha on vist võimatu. Iste ette ja taha klapptool - siin läheb "kaduma"liialt palju ruumi ja kaal ! Rongivagunites on variant kus seljatuge on võimalik vastavalt sõidusuunale ümber tõsta. Samas istme aluspadi on paigal. Kuidas teostatud,kas autos üldse saaks ?
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Trossiga käsipidurist poleks väga keeruline teha ka elektrilist nupust vajutatavat käsipidurit, kui sobib nn on-off lahendus.
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Hiluxil näiteks on käsipiduri hoob armatuuri allla kinnitatud ja toimib välja tõmmates peale ja keerates maha.
Tõenäoliselt leidub selliseid ka teistel autodel, eriti kui mõnele mudelile on pika esipingiga varianti tehtud.
https://toyota.epc-data.com/hilux/ln106 ... ssis/4601/
Tõenäoliselt leidub selliseid ka teistel autodel, eriti kui mõnele mudelile on pika esipingiga varianti tehtud.
https://toyota.epc-data.com/hilux/ln106 ... ssis/4601/
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Edit: topelt läks.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Vahepeal mõned kuud "komandeeringus" olnud projekt jõudis koju tagasi. Paar päeva on kulunud taastusravile. Haavad on parandatud, armid jäävad. Aga eks neid arme on ise ka tekitatud, tõenäoliselt tuleb seda võtta kui prototyybi ehitusega kaasnevat paratamatust.
Positiivse poolepealt nii palju et seinte paneelid on valmis ja ootavad paigaldamist. Ka katus on kokku liimitud. Järgmised tegevused ongi katuse avamise-sulgemise mehaanika välja töötamine ning ukse hinged-tihendid-lukud-lingid üheks tooteks disainida. Nii et oleks mugav kasutada, tolmu-ja vihmakindel nin näeks ka hea välja. Vaatame mis välja tuleb.
Positiivse poolepealt nii palju et seinte paneelid on valmis ja ootavad paigaldamist. Ka katus on kokku liimitud. Järgmised tegevused ongi katuse avamise-sulgemise mehaanika välja töötamine ning ukse hinged-tihendid-lukud-lingid üheks tooteks disainida. Nii et oleks mugav kasutada, tolmu-ja vihmakindel nin näeks ka hea välja. Vaatame mis välja tuleb.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Sellise "saunakaalu" kasutamine täpsemaks kaalumiseks oleks OK kaalu "normaalses" töövahemikus - alguses ja lõpus valetab suhteliselt palju
PS Ma kasutan pagasi kaalumiseks meetodit, kus "kaasa+kott" kaalust lahutatakse maha "kaasa" kaal - lennukile minnes on suht täpselt olnud.
PS Ma kasutan pagasi kaalumiseks meetodit, kus "kaasa+kott" kaalust lahutatakse maha "kaasa" kaal - lennukile minnes on suht täpselt olnud.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Camperis teatavasti on ruumi vähe ja kõik võimalikud õõnsused võiks omale funktsiooni saada/leida.Tagumiste porikoobaste kõrval on tobedad kohad mida on keeruline ratsionaalselt ära kasutada. Otsustasin sinna tekitada erikujuga veemahutid. Vasaku porikoopa kaks mahutit annavad kokku ca 100l mis on päris ok.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Saabus ahi.
Valik langes Hiina päritolu Vevori kasuks. Põhjuseks eelkõige hind mis koos transaga jäi suurusjärku 150€. Võrdluseks Ebersbacher ca 650€. Netiavarustes on tagasisidet igasugust aga silma jäi see et probleemidega, juhul kui need ilmnevad, tegeletakse kiirelt ja kohusetundlikult.
Vaatame kas läheb koolituskuluseks või saab sooja ka. Testime juba sel nv L-Eesti metsades.
Valik langes Hiina päritolu Vevori kasuks. Põhjuseks eelkõige hind mis koos transaga jäi suurusjärku 150€. Võrdluseks Ebersbacher ca 650€. Netiavarustes on tagasisidet igasugust aga silma jäi see et probleemidega, juhul kui need ilmnevad, tegeletakse kiirelt ja kohusetundlikult.
Vaatame kas läheb koolituskuluseks või saab sooja ka. Testime juba sel nv L-Eesti metsades.
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Mul tiksub tsiklibussis selline teist aastat, siiani muretult. Juhtploki funktsionaalsusele ma erilist rõhku ei paneks. Aga kui keerata soojemaks, siis soojemaks ka läheb. Pumba tiksumine hakkab ajudele mingist hetkest. Selle vastu on targemad leiutanud, et pump tuleb mingi kummijupi otsa vabalt rippuma panna. Ma ise pole viitsinud katsetada, ma eriti ei maga seal. Muidu täiesti töötav agregaat, eriti arvestades hinnakujundust.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Kas 2kW nii suurele saalilele lahjaks ei jöö? Mian olen Defenderitiele 5kW ja 8kW hiinakaid lasknud paigaldada ja seni pole probleemolenud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi