Veniv köis
Moderaator: Moderators
Veniv köis
Mis mõõdus ja kellelt osta venivat köit, kui tõmmatav on 4-4.5t ja sama raskega tõmmatakse. Excursion tõmbas 20mm 8t köied ribadeks paari meetri hoo pealt, ei olnud seal hullu panemist. Kui vaadata mattsoffroadrecovery videotest siis nad tõmbavad(küll peaaegu poole kergema autoga) ikka täie hooga oluliselt raskemaid asju. Ei soovi targutamist füüsikaseadustest vaid soovitusi kellel endal kogemusi.
5I65692
Re: Veniv köis
Aga võta siis kõige kangem mis igast letist antakse poodides kui nii suuri masse juba sikutad, näiteks https://www.vuran.ee/et/a/veniv-kois-ki ... -32mm-8m-1Kult kirjutas: ↑E Aug 01, 2022 7:27 pmMis mõõdus ja kellelt osta venivat köit, kui tõmmatav on 4-4.5t ja sama raskega tõmmatakse. Excursion tõmbas 20mm 8t köied ribadeks paari meetri hoo pealt, ei olnud seal hullu panemist. Kui vaadata mattsoffroadrecovery videotest siis nad tõmbavad(küll peaaegu poole kergema autoga) ikka täie hooga oluliselt raskemaid asju. Ei soovi targutamist füüsikaseadustest vaid soovitusi kellel endal kogemusi.
Ja veendu et pukseerimispunktid ka ikka vastavad on (kindlasti mitte veokonks, olen ühe lendu saanud ja päris hirmus oli, enam ma igatahes lohakaks ei lähe venivaga tõmmates), või veel parem, võta rahulikumalt ja tiri tasa ja targu vintsiga kui nii suure massi juba päriselt ära uputanud oled.
Ise olen vurani pakutavat 26mm kasutanud ~1.8t autoga tõmmates enda sarnaseid masse toimib kenasti, lolli peaga sai sellega isegi Audi A8 esiots (mitte stange vaid kogu esiots) küljest rebitud, köis teist nägu ei teinud.
Re: Veniv köis
Kärukonksu veniva köiega kasutamine, viitab suitsidaalsetele kalduvustele, ärge nii küll tehke.
Üle 26mm köied on maru ebamugavad kaasa tarida, jube jämedad on. Need peaksid 12,5t kannatama, kui sellest enam ei piisa, oleks vast mõistlikum juba vintsi ja plokke kasutada.
Üle 26mm köied on maru ebamugavad kaasa tarida, jube jämedad on. Need peaksid 12,5t kannatama, kui sellest enam ei piisa, oleks vast mõistlikum juba vintsi ja plokke kasutada.
…life is random, so am I…
TLC80
TLC80
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Millest selline huvitav arvamus?
Seda eeldusel, et konks on korralikult raami külge polditud, mitte paari poldiga läbi pakiruumi põhja (nagu Škoda Felicial juba tehasest oli). Võrreldes vähemalt 4 poldiga läbi raami kinnituva konksutalaga on tehase originaalaasad täiesti olematult kinni auto küljes. Korduvalt tõdetud
Hea köie saab siitsamast foorumist:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Veniv köis
https://www.facebook.com/15912958511697 ... 01399/?d=n
[youtube]https://youtube.com/watch?v=eFD4Fd03bq8[/youtube]
Ja ma hetkel oman autot, mille tagaluuk ja tagaiste kunagi sisuliselt hävisid sarnase operatsiooni käigus.
…life is random, so am I…
TLC80
TLC80
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Sa julged olla kindel, et ühte talasse kinnituv tehaseaas oleks samades tingimustes pidanud? Mina ei julge, olles lõhkunud mitmete autode originaalaasad. Mille käigus on hävinud paar tagaklaasi
See on tõsi, et USAs levinud lolluse, süüdimatuse ja L-konksujalgade koosmõjus võib huvitavaid asju juhtuda. Ainult idioot tõmbab silmini uppunud kolmetonnist autot L-jala alumisest otsast ja mitte otse ülevalt konksukinnituse ümbert. Mida ka kommnetaarides rõhutatakse.
See on tõsi, et USAs levinud lolluse, süüdimatuse ja L-konksujalgade koosmõjus võib huvitavaid asju juhtuda. Ainult idioot tõmbab silmini uppunud kolmetonnist autot L-jala alumisest otsast ja mitte otse ülevalt konksukinnituse ümbert. Mida ka kommnetaarides rõhutatakse.
Viimati muutis v6sa, T Aug 02, 2022 11:13 am, muudetud 1 kord kokku.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Veniv köis
Ma luban, et ma rohkem seda teemat siin ei risusta aga…
Ainus, milles ma kindel olen on see, et ma pole millegis kindel ja ühest aasast ei tõmbaks sellisel juhul samuti.
Lisaks on selle aasa mass ja ka sellest tulenevalt selle kineetiline energia tunduvalt väiksem kui kärukonksul.
Lõpuks on võimalik, toore jõuga, kõik asjad katki saada ja ka traktor pooleks tõmmata.
…life is random, so am I…
TLC80
TLC80
Re: Veniv köis
Lihtsalt mainin, et teises videos see rihm pole miski veniv kõis ju ( esimest ei näe, pole moluraamatut) seega tõmme konksule kordades järsem ja palju nähti vaeva enne kui järgi andis.Etzi kirjutas: ↑T Aug 02, 2022 11:04 amhttps://www.facebook.com/15912958511697 ... 01399/?d=n
[youtube]https://youtube.com/watch?v=eFD4Fd03bq8[/youtube]
Ja ma hetkel oman autot, mille tagaluuk ja tagaiste kunagi sisuliselt hävisid sarnase operatsiooni käigus.
Sealjuures ma absoluutselt ei väida, et veniva kõiega midagi sarnast juhtuda ei või, oleneb asjade tugevusest, kinnitusest.
XC 70
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 136
- Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm
Re: Veniv köis
Facebookis samamoodi harilik koormarihm. Kurb küll see, et mees sai roolis surma kui tõmbaja kärukonksu minema rebis. Kusjuures purunes konksu kinnitus (see nelikant, mida usas rohkem kasutatakse), mitte ükski polt ega liide. Samas tõesti, tõmmati ka põrandani mudas olnud kastikat, niiet kahju, kurb ja kaastunne, aga kahjuks tehti ka rohkem kui ühte asja valesti ilmselt.
Selles suhtes jälgin ise ka Matt's Offroad Recovery't ja tema aastate ja sadade tõmmetega pole veel midagi sellist juhtunud. (vähemalt ei mäleta). Väga harva, kui nemad seal vintsi tööle panevad. Viimasel ajal küll rohkem, aga Yankum on kõva köis ja venib väga hästi, ikka väga sujuvalt tulevad väga suured asjad maa seest välja. Ja teps mitte tagasihoidliku tõmbekiirusega.
Lisaks teises videos Ronny Dahl nägi ka ikka rämedat vaeva et see pall lõpuks küljest ära tõmmata. Lõpuks läks ikka relakas käiku, et video ikka tehtud saaks.
Selles suhtes jälgin ise ka Matt's Offroad Recovery't ja tema aastate ja sadade tõmmetega pole veel midagi sellist juhtunud. (vähemalt ei mäleta). Väga harva, kui nemad seal vintsi tööle panevad. Viimasel ajal küll rohkem, aga Yankum on kõva köis ja venib väga hästi, ikka väga sujuvalt tulevad väga suured asjad maa seest välja. Ja teps mitte tagasihoidliku tõmbekiirusega.
Lisaks teises videos Ronny Dahl nägi ka ikka rämedat vaeva et see pall lõpuks küljest ära tõmmata. Lõpuks läks ikka relakas käiku, et video ikka tehtud saaks.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Veniv köis
Eestis on Laulauväljakul toimunud Saku Safri off-road võistluslel ( vist oli 2001a) saadud autode veovõistluslel konks lüljest ja teise auto aknasse.puhvel kirjutas: ↑T Aug 02, 2022 3:09 pmLihtsalt mainin, et teises videos see rihm pole miski veniv kõis ju ( esimest ei näe, pole moluraamatut) seega tõmme konksule kordades järsem ja palju nähti vaeva enne kui järgi andis.Etzi kirjutas: ↑T Aug 02, 2022 11:04 amhttps://www.facebook.com/15912958511697 ... 01399/?d=n
[youtube]https://youtube.com/watch?v=eFD4Fd03bq8[/youtube]
Ja ma hetkel oman autot, mille tagaluuk ja tagaiste kunagi sisuliselt hävisid sarnase operatsiooni käigus.
Sealjuures ma absoluutselt ei väida, et veniva kõiega midagi sarnast juhtuda ei või, oleneb asjade tugevusest, kinnitusest.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Veniv köis
Eks see sõltub vist masinast. Tavasõidukitel tundub konks mõnikord tugevam kui 6-8mm aas mis keevitatud kerekülge.
Ekstreemne näide
https://youtu.be/qr0BlmnkfqU
Põnevaks läheb neljandal minutil.
Ekstreemne näide
https://youtu.be/qr0BlmnkfqU
Põnevaks läheb neljandal minutil.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: Veniv köis
Paluti küll mitte möliseda, aga ei saa. Vaadates mis meil venivaga korda saadetakse, imestan laipade vähesuse arvu üle. Räägid, aga keegi ei kuula. Kasutaja beginner sai ca 7 aastat tagasi hea video kahest patrolist suurupi metsas. Peale seda kasutan venivat vaid pukseerimiseks.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: Veniv köis
Muudan siis natuke algset küsimust, kas keegi siin offroadi veokaid ka sellisega välja sikutab või on kõik vintsi teema. Algne probleem tekkis kui siis eelmainitud Ford (umbes 4-4.5t) eluskaalu juures sikutas välja belarussi mtz 80, mis siis kaalub umbes 3.3t. Ei olnud maa all, esirattad täitsa maa peal ja tagaosa silla peal. Muidu oli niiduk ka järgi aga sai lahti ühendatud.
Lõplikult tuli välja nii kui kergem auto tõmbas venivaga fordi ja see siis ketiga russi. Ja nii kui se veniv köis toimima hakkas hüppas ka traktor välja.
Lõplikult tuli välja nii kui kergem auto tõmbas venivaga fordi ja see siis ketiga russi. Ja nii kui se veniv köis toimima hakkas hüppas ka traktor välja.
5I65692
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Võtke järgnevat, kui arutlust, mitte kui soovitust. Kinnijäänud asjade maa peale saamine on alati ohtlik tegevus ja kui satuvad kokku halvad asjad, siis tappev. Ohutum on alati tõsta, sest tõstevahenditele on kuuekordne tugevusvaru ette nähtud
Kui traktorid ja kombainid kvalifitseeruvad "offroadi veokaks", siis neid valdavalt venivate köitega tiritaksegi. Eriti kombainid kipuvad jäikade vahendite peale täitsa katki minema. Tõsi, köied on 50+ mm (ja seeklid-silmad ka vastavad!), et poleks muret. Sõberpõllumehel on miskine randmejämedune "laevaköis", mida seni pole suutnud ka koormaga veoautoga teelt tirides pooleks tõmmata. Tõsi, nad opereerivad ka mõistuse, mitte lolli jõuga.
Veniva köie iva on koormuse sujuv suurenemine, mis võimaldab ära kasutada inertsi. Aga kuna koolimatemaatika on enamusel puudulik, siis keegi ei viitsi arvutada, mitu kN tõmmet tekitab kiiruselt 22 km/h liikuv Fordi 7-tonnine väikeveok köiega seisma pidurdudes näiteks 7 m peal... Üks kalkulaator (https://www.calculatoratoz.com/en/inert ... /Calc-8582) väidab, et see on vähemalt 42 kN (=4+ tonni). Tegelikkus võib, eriti viimasel hetkel enne Fordi lõplikku seismajäämist, olla muidugi ka rammusam, aga seda kompenseerib materjali elastsus ja punumisel kasutatud köidis. Selleks ongi lubatud tõmbetugevus, tegelikkuses kestavad paelad ka rohkem, aga kui palju, seda ei tea konkreetse paela puhul keegi enne, kui seda mõõtevahendite vahel puruks ei tõmba.
Kas see 4,2 tonni võiks olla piisav "sillani sisse kaapinud" (see on jämedalt lahja pool meetrit maa all) traktori kättesaamiseks, saab jälle rehkendada. Kuna russi tagaratas on nii suur, et sillani sisse jäädes on alla poole uppunud, siis võime võtta veeretakistuse võrdseks ühega. Samuti võime rehkenduses võtta massiks kogu traktori massi, mis on 3,3 tonni. Seega on vajalik tõmme 3,3*1=3,3 tonni, mida mainitud Ford suudab oma 4,2 tonnise inertsiga kenasti saavutada.
Teadmata konkreetse Fordi kaalujaotust ja veorataste aluse pinna haardumist, siis veovõimet saab vaid jämedalt hinnaga. Aga kui eeldada, et tavaliselt on väikeveoautodel vabadiffer ja uppumised juhtuvad kruusateede ääres, siis haardeteguriks võiks üsna ohutult võtta 0,65. Kui eeldada, et auto kaalust pool on tagaratastel, siis tagateljele jääb 3,5 tonni. Veoauto raam ja traktori esitelg on mõlemad umbes 70 cm kõrgusel maapinnas, seega eeldame horisontaalset tõmmet. Ehk mainitud krusa suudab veoga (ketiga/jäiga trossiga) tõmmata vaid 3,5*0,65=2,275 tonniga. Eeldusel, et sidur on niipalju pidav, et rattad teel kraapima hakkavad ja haakepunkt paratamatult tõmbelüli pingestumisel tekkiva rapsaka üle elab. Nagu näha, siis umbes tonn jääb puudu, mida ka loomkatse kenasti kinnitas.
Seega on veniva köie kasutamine igati põhjendatud. Ainult tuleb teada, mis on selle katkemiskoormus ja seda MITTE ÜLETADA, ka kinnituspunktides!
Kui kedagi ülalolev häirib, siis teatage, kuhu vaja, ja mehed tulevad ...
Kui traktorid ja kombainid kvalifitseeruvad "offroadi veokaks", siis neid valdavalt venivate köitega tiritaksegi. Eriti kombainid kipuvad jäikade vahendite peale täitsa katki minema. Tõsi, köied on 50+ mm (ja seeklid-silmad ka vastavad!), et poleks muret. Sõberpõllumehel on miskine randmejämedune "laevaköis", mida seni pole suutnud ka koormaga veoautoga teelt tirides pooleks tõmmata. Tõsi, nad opereerivad ka mõistuse, mitte lolli jõuga.
Veniva köie iva on koormuse sujuv suurenemine, mis võimaldab ära kasutada inertsi. Aga kuna koolimatemaatika on enamusel puudulik, siis keegi ei viitsi arvutada, mitu kN tõmmet tekitab kiiruselt 22 km/h liikuv Fordi 7-tonnine väikeveok köiega seisma pidurdudes näiteks 7 m peal... Üks kalkulaator (https://www.calculatoratoz.com/en/inert ... /Calc-8582) väidab, et see on vähemalt 42 kN (=4+ tonni). Tegelikkus võib, eriti viimasel hetkel enne Fordi lõplikku seismajäämist, olla muidugi ka rammusam, aga seda kompenseerib materjali elastsus ja punumisel kasutatud köidis. Selleks ongi lubatud tõmbetugevus, tegelikkuses kestavad paelad ka rohkem, aga kui palju, seda ei tea konkreetse paela puhul keegi enne, kui seda mõõtevahendite vahel puruks ei tõmba.
Kas see 4,2 tonni võiks olla piisav "sillani sisse kaapinud" (see on jämedalt lahja pool meetrit maa all) traktori kättesaamiseks, saab jälle rehkendada. Kuna russi tagaratas on nii suur, et sillani sisse jäädes on alla poole uppunud, siis võime võtta veeretakistuse võrdseks ühega. Samuti võime rehkenduses võtta massiks kogu traktori massi, mis on 3,3 tonni. Seega on vajalik tõmme 3,3*1=3,3 tonni, mida mainitud Ford suudab oma 4,2 tonnise inertsiga kenasti saavutada.
Teadmata konkreetse Fordi kaalujaotust ja veorataste aluse pinna haardumist, siis veovõimet saab vaid jämedalt hinnaga. Aga kui eeldada, et tavaliselt on väikeveoautodel vabadiffer ja uppumised juhtuvad kruusateede ääres, siis haardeteguriks võiks üsna ohutult võtta 0,65. Kui eeldada, et auto kaalust pool on tagaratastel, siis tagateljele jääb 3,5 tonni. Veoauto raam ja traktori esitelg on mõlemad umbes 70 cm kõrgusel maapinnas, seega eeldame horisontaalset tõmmet. Ehk mainitud krusa suudab veoga (ketiga/jäiga trossiga) tõmmata vaid 3,5*0,65=2,275 tonniga. Eeldusel, et sidur on niipalju pidav, et rattad teel kraapima hakkavad ja haakepunkt paratamatult tõmbelüli pingestumisel tekkiva rapsaka üle elab. Nagu näha, siis umbes tonn jääb puudu, mida ka loomkatse kenasti kinnitas.
Seega on veniva köie kasutamine igati põhjendatud. Ainult tuleb teada, mis on selle katkemiskoormus ja seda MITTE ÜLETADA, ka kinnituspunktides!
Kui kedagi ülalolev häirib, siis teatage, kuhu vaja, ja mehed tulevad ...
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...