Cooler ja selle vajalikkus
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Ma ei tea mis mootorist või mootoritest jutt käib aga kõik eelnevad teooriad jahutudvedelikust või sellega millegi jahutamisest ei kehti kindlasti mitte ühegi bensiiga töötava turbomootori puhul.
Seal on sisselastav õhu temp 70 kraadi juba kriitiline ülempiir,kust tuleb hakata süüdet maha võtma ja sellega ka tuntavalt jõudu piirama.
Ma login enda võistlusautol nii enne kui ka peale coolerit temperatuure.
Lisaks ka vesi-õhk cooleri vedeliku tempi.
Vedelik, soojusvaheti ja radika vahel püsib ca 20 kraadi madalama temperatuuriga, kui õhk.
Lisaks veel kas süsteem on rõhu all või mitte,pumba kiirus ja võimsus jne jne jne.
Seal on sisselastav õhu temp 70 kraadi juba kriitiline ülempiir,kust tuleb hakata süüdet maha võtma ja sellega ka tuntavalt jõudu piirama.
Ma login enda võistlusautol nii enne kui ka peale coolerit temperatuure.
Lisaks ka vesi-õhk cooleri vedeliku tempi.
Vedelik, soojusvaheti ja radika vahel püsib ca 20 kraadi madalama temperatuuriga, kui õhk.
Lisaks veel kas süsteem on rõhu all või mitte,pumba kiirus ja võimsus jne jne jne.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Selle teooria põhjal ei saagi ju pikalt sõitta ( nii kui tee kann temp pidevalt tõuseb), peab vahepeal mootori seisma jätma ja jahutama.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Mul pole kahte termomeetrit, muidu testiks.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Arutaks asja edasi,kuna ees turbo paigaldus
Kas siis oleks mõtet radika alumise veega coolerit jahutada?
Kas siis oleks mõtet radika alumise veega coolerit jahutada?
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Mis sa sellest coolerist jahutad.
Mootorisse sissemimevast õhust on vaja soojusenergia välja viia ehk temperatuuri langetada.
Lisan juurde ,et üks metsakas on mul ka td mootoriga ja selliseid temperatuure jahutussärgis,nagu see toodab,ei ole ma bensukal veel näinud.
Kui sa arvad,et seda on võimalik läbi jahutussärgi teha,siis tuld.
Saame ka targemaks. Seda muidugi juhul, kui sa mõlemal pool coolerit ka tempi mõõdad.
Muidu nagunii aru ei saa, kas on kasu või hoopis kahju.
Mootorisse sissemimevast õhust on vaja soojusenergia välja viia ehk temperatuuri langetada.
Lisan juurde ,et üks metsakas on mul ka td mootoriga ja selliseid temperatuure jahutussärgis,nagu see toodab,ei ole ma bensukal veel näinud.
Kui sa arvad,et seda on võimalik läbi jahutussärgi teha,siis tuld.
Saame ka targemaks. Seda muidugi juhul, kui sa mõlemal pool coolerit ka tempi mõõdad.
Muidu nagunii aru ei saa, kas on kasu või hoopis kahju.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Jap, Diislil rikas segu ajab tepi üles. Alles siin oli teema kus sprinter 2.2 baasil tehtud matkakas, millel ülekuumenemisprobleemid. Igast radikaid ette pandud jne. Kui supp läheb kuumaks siis see nii kergelt maha ei jahtu. St et kui kuumuse tekitaja võim on suurem kui radika jahutusvõime.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Ilmselt ei ole. Kui juba turbeerima hakata, ei tasu 5kW pärast seda teha. See lahendus on parem, kui mitte midagi aga heani on ikka pikk maa minna. See oli lihtsalt üks näide seeriatootmisest.
Tehtud, mõeldud.
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Mina saan asjast nii aru,et kui jahutada coolerit jahtub ka seda läbiv õhk.
Siit ka minu küsimus , kui palju peaks õhku jahutama et oleks kasu.
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Tegemist on soojusvahetiga .
Normaalseks loetakse sisselastava õhu tempi,mitte üle 50 kraadi.Mida vähem,seda parem.
See kuidas seda hoida sellel max tasemel on juba kõrgem teadus või siis katse,eksitus meetod.
Ise olen lähtunud viimasest.
Võin öelda,et, see pole lihtne ülesanne ja ikka ronib temp 60 ja + kraadi koormuse all ja sooja ilmaga .
Mu enda võistlusauto on selles osas suhteliselt turvaliselt seadistatud ja sisselastava õhu temp teeb palju korrektsioone muudes tabelites. Süüde,kütus jne.
Puusalt panen, et 75 kraadi juures on mootorist kadunud ca 30% jõudu.
Seda puhtalt tema tervise huvides.Seda kõike on lihtne ka mitte teha aga siis ei tea keegi,kas kestab 1 km või 1 nädala.
Seega head katsetamist,sest muud nõu ma anda ei oska.
Normaalseks loetakse sisselastava õhu tempi,mitte üle 50 kraadi.Mida vähem,seda parem.
See kuidas seda hoida sellel max tasemel on juba kõrgem teadus või siis katse,eksitus meetod.
Ise olen lähtunud viimasest.
Võin öelda,et, see pole lihtne ülesanne ja ikka ronib temp 60 ja + kraadi koormuse all ja sooja ilmaga .
Mu enda võistlusauto on selles osas suhteliselt turvaliselt seadistatud ja sisselastava õhu temp teeb palju korrektsioone muudes tabelites. Süüde,kütus jne.
Puusalt panen, et 75 kraadi juures on mootorist kadunud ca 30% jõudu.
Seda puhtalt tema tervise huvides.Seda kõike on lihtne ka mitte teha aga siis ei tea keegi,kas kestab 1 km või 1 nädala.
Seega head katsetamist,sest muud nõu ma anda ei oska.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Selge on siis see,et kui turbo siis ka kindlasti cooler. See nagu aamen kirikus.
Aga kuidas coolerit jahutada?
Tuleb ikka vist selle elektri vendi peale panustada. Kõige odavam ja lihtsam vist.
https://images.app.goo.gl/UnnVZnRBRPquojJTA
Aga kuidas coolerit jahutada?
Tuleb ikka vist selle elektri vendi peale panustada. Kõige odavam ja lihtsam vist.
https://images.app.goo.gl/UnnVZnRBRPquojJTA
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4424
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Air to water intercooler kit .
Neid komplekte terve ebay täis.
Mida suurem,seda kindlam, et joppab kohe toimiv asi.
Neid komplekte terve ebay täis.
Mida suurem,seda kindlam, et joppab kohe toimiv asi.
HM Racing Team
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Tundub kasutegur väiksem kui õhujahutusega
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Üks lihtne moodus coolerit jahutada on ventika käimise ajal pritsida coolerile vett. Samas peseb see ka sinna sattund pori maha :lol:https://www.youtube.com/watch?v=O0MY0diHo4U
Re: Cooler ja selle vajalikkus
Võrdlesin neid pilte ja numbreid ning arutasin isekeskis.
https://dieselnet.com/tech/images/air/cool/water.gif
https://dieselnet.com/tech/images/air/cool/air.gif
Ja selle veega on asi keerulisem ka ning
õhu temp on meil ju suht madal võrreldes vee tembiga.
Muidugi veega saaks ühtlasema temperatuuri.