HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Moderaator: Moderators
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Milleks üldse seliste autode ehitamine ette võetakse?
Üldiselt saab ja enamasti on ka mõistlik teha lühemad 4x4 matkad kaugetel maadel rendiautodega. Ei ole ju kuuajase matka pärast mõtet enda autot saata Aafrikasse (teisele poole ekvaatorit), Austraaliasse või L.Ameerikasse. Kui on (NB! Justnimelt kui on!!) võimalik usaldusväärsest ettevõttest rentida siis igatahes mõistlik. Korralike 4x4 matkavarustuses masinate rent ei ole küll kuskilt otsast soodne aga seda ei ole ka enda masina transport sinna ja tagasi. Paberimajandus, piiri- ja tollibürokraatia jne, jne.
Küll aga on mõistlik pikemate 4x4 reiside jaoks saata enda spetsiaalselt ettevalmistatud matkaauto näiteks Aafrikasse ja kasutada seda seal reisimiseks. Mõni võtab aasta vabaks ja teeb Aafrikale tiiru peale. Mõnel on aega rohkem kui aasta ja veedabki järelejäänud elupäevad autoga matkates. Neid viimaseid olen muide oma reisidel kohanud üllatavalt palju. Aga kui pinsipõlv on veel kaugel ja vahepeal vaja tööl ka käia, siis sobib ka selline mudel et saadad auto kohale, reisid kuu aega, seejärel pargid auto ära ja lendad koju. Et siis mingite kuude pärast tagasi lennata ja jätkata sealt kus pooleli jäi. Ka see on vägagi populaarne viis nautida kaugeid piirkondi mõistliku raha eest. Auto ehitamine ja saatmine on ühekordne kulu, edasine on selle võrra juba oluliselt soodsam.
Loodetavasti on lubatud eelneva jutu visualiseerimiseks lisada mõnede youtubest leitud asjakohaste 4x4 reiside videode linke. Kuna tuleval aastal on omal Namiibiaga miskid plaanid ja Namiibia on 4x4 reiside meka, siis alustuseks midagi sealt:
https://www.youtube.com/watch?v=2KlDnrF ... Aut-veUSBc
Üldiselt saab ja enamasti on ka mõistlik teha lühemad 4x4 matkad kaugetel maadel rendiautodega. Ei ole ju kuuajase matka pärast mõtet enda autot saata Aafrikasse (teisele poole ekvaatorit), Austraaliasse või L.Ameerikasse. Kui on (NB! Justnimelt kui on!!) võimalik usaldusväärsest ettevõttest rentida siis igatahes mõistlik. Korralike 4x4 matkavarustuses masinate rent ei ole küll kuskilt otsast soodne aga seda ei ole ka enda masina transport sinna ja tagasi. Paberimajandus, piiri- ja tollibürokraatia jne, jne.
Küll aga on mõistlik pikemate 4x4 reiside jaoks saata enda spetsiaalselt ettevalmistatud matkaauto näiteks Aafrikasse ja kasutada seda seal reisimiseks. Mõni võtab aasta vabaks ja teeb Aafrikale tiiru peale. Mõnel on aega rohkem kui aasta ja veedabki järelejäänud elupäevad autoga matkates. Neid viimaseid olen muide oma reisidel kohanud üllatavalt palju. Aga kui pinsipõlv on veel kaugel ja vahepeal vaja tööl ka käia, siis sobib ka selline mudel et saadad auto kohale, reisid kuu aega, seejärel pargid auto ära ja lendad koju. Et siis mingite kuude pärast tagasi lennata ja jätkata sealt kus pooleli jäi. Ka see on vägagi populaarne viis nautida kaugeid piirkondi mõistliku raha eest. Auto ehitamine ja saatmine on ühekordne kulu, edasine on selle võrra juba oluliselt soodsam.
Loodetavasti on lubatud eelneva jutu visualiseerimiseks lisada mõnede youtubest leitud asjakohaste 4x4 reiside videode linke. Kuna tuleval aastal on omal Namiibiaga miskid plaanid ja Namiibia on 4x4 reiside meka, siis alustuseks midagi sealt:
https://www.youtube.com/watch?v=2KlDnrF ... Aut-veUSBc
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Ka endal Namiibia ja Sambia mõlgub meeles. LAV, Mosambiik, Botswana ja õige pisut Zimbabwet käidud. Botswanat julgen ka kahe käega soovitada. Loodus on oivaline ja sellisele inimesele (ehk siis mina näiteks), kes oskab ka elus loodust hinnata, on Botswana täielik meka. Näiteks ma ei oleks uskunud, et ma oma silmaga nii palju metsikuid elevante veel näen. Ja offroadi saab ka "kogu raha" eest. Oli lõik, kus 50km läbimine võttis 4 tundi näiteks.
Ah jaa. Autodeks olid LAV'ist renditud Hilux ja LandCruiser 75. Hilux oli väike pettumus, et mootoriks meiekandiski tavaline 2.5td, kui muidu kohalikud ise eelistavad oma isiklike Hiluxeid 4 liitrise bensukaga. Sellist oleks proovida tahtnud küll. Länkkar oli meil 4.2 vabalthingav diisel. Käis kah, kuigi samamoodi eelistavad kohalikud buurid seda 4.7 V8'ga reeglina.
Ah jaa. Autodeks olid LAV'ist renditud Hilux ja LandCruiser 75. Hilux oli väike pettumus, et mootoriks meiekandiski tavaline 2.5td, kui muidu kohalikud ise eelistavad oma isiklike Hiluxeid 4 liitrise bensukaga. Sellist oleks proovida tahtnud küll. Länkkar oli meil 4.2 vabalthingav diisel. Käis kah, kuigi samamoodi eelistavad kohalikud buurid seda 4.7 V8'ga reeglina.
liiga palju pole kunagi küllalt
Ford Excursion 6.8V10; 37' rehv ja mingi tõste
Ford Excursion 6.8V10; 37' rehv ja mingi tõste
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Camperite ehitamise videosid on internet täis. Seoses oma projekti planeerimisega vaatan neid päris palju. Videod on head aga kas nendes ehitatavad camperid on ka head?
Siin on üks juhuslikult valitud, päris ladus video. Noored teevad tublit tööd. Aga mis selles projektis on sellist mis ei meeldi? Pean silmas just esteetilist poolt. Tõsi, selles videos me ei näe veel valmis autot aga on asju mida enam muuta ei saa ja mis jäävad häirima kogu edaspidiseks kasutamise ajaks.
Arutelu on rohkem kui teretulnud, ei pea olema nii tagasihoidlik.
Siin video: https://www.youtube.com/watch?v=FhsTJpM ... vsHuQ4ZTBM
Siin on üks juhuslikult valitud, päris ladus video. Noored teevad tublit tööd. Aga mis selles projektis on sellist mis ei meeldi? Pean silmas just esteetilist poolt. Tõsi, selles videos me ei näe veel valmis autot aga on asju mida enam muuta ei saa ja mis jäävad häirima kogu edaspidiseks kasutamise ajaks.
Arutelu on rohkem kui teretulnud, ei pea olema nii tagasihoidlik.
Siin video: https://www.youtube.com/watch?v=FhsTJpM ... vsHuQ4ZTBM
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Siin pildil on eriti hästi näha see kõrgelt algav põhi, mida ma varem silmas pidasin.
Sedasi on neid hulgi hea toota.
Sedasi on neid hulgi hea toota.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Kui äärmiselt kohmakas disain kõrvale jätta (ilu teatavasti on vaataja silmades), siis tooksin häirivate asjadena välja järgmise:Ats30 kirjutas: ↑N Nov 26, 2020 12:59 pmCamperite ehitamise videosid on internet täis. Seoses oma projekti planeerimisega vaatan neid päris palju. Videod on head aga kas nendes ehitatavad camperid on ka head?
Siin on üks juhuslikult valitud, päris ladus video. Noored teevad tublit tööd. Aga mis selles projektis on sellist mis ei meeldi? Pean silmas just esteetilist poolt. Tõsi, selles videos me ei näe veel valmis autot aga on asju mida enam muuta ei saa ja mis jäävad häirima kogu edaspidiseks kasutamise ajaks.
Arutelu on rohkem kui teretulnud, ei pea olema nii tagasihoidlik.
Siin video: https://www.youtube.com/watch?v=FhsTJpM ... vsHuQ4ZTBM
DIY camper.jpg
- tagumise rattakoopa joon ei ole nägus (ok, see on ka disain aga ei meeldi kohe üldse!!)
- tõmbneedid karkassi välisküljel jätavad väga odava mulje
- üleminek kabiini kohal olevale osale needitud katteplekiga on isegi ehituslikes konstruktsioonides kole, auto puhul vastuvõetamatu
- Teravkandilised servad-nurgad ei näe ka head välja
Võrdluseks video Markus Haase värskest toodangust:
https://www.youtube.com/watch?v=_SQIWasWs58
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Millisest kohast te tellite omale teras/alumiiniumdetailide lõikamist ja painutamist? Tänaseks kolme ettevõttega tegemist olnud ja ainult üks jama. Hetkel ootan juba 2 ndlat, kohe algab kolmas, paari mitte liiga keerulist alumiiniumdetaili.
Millist kohta soovitate teras/alu detailide lõikamiseks ja painutamiseks, Tallinna/Harjumaa piires? Paar-kolm päeeva kannatan oodata, nädal ka aga kommunikatsioon peaks toimima.
Millist kohta soovitate teras/alu detailide lõikamiseks ja painutamiseks, Tallinna/Harjumaa piires? Paar-kolm päeeva kannatan oodata, nädal ka aga kommunikatsioon peaks toimima.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Eks kõigil oma tööd ees ja vaja teatud veenmisoskust. Ei ole odavaim koht aga siiani FinestSteel on kõik asjad ära teinud. Sauel.
Tehtud, mõeldud.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
sarikapidu peetud ?
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Viimastel nädalatel on Talinna vahel näha olnud liikumas sellist Eesti numbritega vigurit
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Jah, aga see pole legaalne.
MÕÕTMED
Pikkus 5260 mm
Laius 1835 mm
Kõrgus 1860 mm
Rööbe 1540 mm
MÕÕTMED
Pikkus 5260 mm
Laius 1835 mm
Kõrgus 1860 mm
Rööbe 1540 mm
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Kas nüüd just spetsialistid aga sabaalune peaks piisavalt kõva ja libe olema. Sellises olukorras juba vintsi vajadus hästi tõenäoline ja võidetud ruum väärib küünlaid. Samuti saab inertsi kasutada, kui ei pea põhjapleki pärast muretsema. Varem või hiljem saab see koht kivide- kändudega pihta igal juhul.
Tehtud, mõeldud.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Kõrgus. Isegi suuremate rehvide ja tõste pärast hakatakse kõrguse kallal norima. Räägin tavalisesest ülevaatuspunktist, mitte mingi kellegi tuttav laseb läbi. Näiteks enda masinal pidin ülevaatuse jaoks katuseraami maha võtma, kuna +55cm kokku passi märgitud kõrgusest oli juba liiast.
Viimati muutis rann, R Dets 18, 2020 12:18 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: HZJ 78 e. Bushtaxi 4x4 camperiks
Veoauto kast ongi ju asjade vedamiseks ja seda pildil tehakse. Sama kui paned külmkapi kasti püsti ja saad korduva ülevaatuse et kõrgus lõhki
5I65692