Minu erisuuruste ratastega maastur
Moderaator: Moderators
Minu erisuuruste ratastega maastur
Mõtlesin, et kirjutaks siia pisut oma projektist, natuke endale järjepidamiseks ja ehk kellelgi huvitav lugeda ka. Konstruktiivne kriitika on oodatud.
Tegelikult on ta ikka täitsa traktor aga ehitan ma teda sama palju, võib-olla isegi rohkem, mudas müttamiseks kui põllu harimiseks.
Natuke plaanist siis:
Ehitan täiesti nullist erinevast kolast mida õuepeal leidub, aga eks natuke peab seda kola lisaks ka ostma ikka.
Südameks saab VW Golfi 1.9 diisel, tehasest 59kw ja umbes 150nm. Pumpa pisut peale keeratud niiet ei tea palju seal täpselt seda jõudu on.
Mootori otsa jääb originaal käigukast ja diferentsiaali keevitan kinni.
Kui traktor valmis siis võib juhtuda et proovin suurema turbo peale panna ka, originaal nii pisike et kurb vaadata.
Üks Golfi diffrist väljuv pooltelg läheb vahevõllile, sealt ketiga edasi UAZi käigu+vahekasti. Vahekastile meisterdasin esisilla võlli teise otsa PTO jaoks lisaväljundi aga uue plaani järgi jääb see siiski kasutamata.
Vahevõll(kui tohib nii nimetada, ei tea terminoloogiat) hakkab koosnema standardsetest PTO juppidest ja kahest laagripukist.
PTO tuleb vahevõllist järgmise kardaaniga läbi tagurpidi Lada käigukasti, et pöörded kõrgemaks saada vajadusel.
Tagasillaks on kitsendatud GAZ 51 sild, esisild mingisugune UAZ/GAZ, ei olegi päris kindel mis ta on aga ajab asja ära kui paremat näppu ei satu lähiajal. Esisild vaja samuti kitsamaks teha veel.
Roolisüsteemi tahaks teha golfi originaal roolilatti kasutades. Roolilati paigaldaks raami küljele.
Raamiks on kaks 3m juppi 140x60 karprauda ja vaatan vanarauahunnikust midagi sobivat ristipulkadeks vahele.
Proovin meisterdada ka mehaanilise vintsi. Plaan kasutada sapika diffri jubinaid et koostada 90° F-N-R käigukast vintsile. Vints võtaks oma jõu teisest poolteljest Golfi diffri küljest.
Diffri korpus jääb statsionaarseks, ühe satelliidi kaudu tuleb vedu sisse ja paneb pooletelgede hammasrattad erinevates suundades käima. Keskele jääb lülitamiseks nuutmuhv mis võib hambuda ühe, teise või mitte kummagiga, nuutvõll keerleb vabalt hammasrataste sees.
Rehvid tahaks kõik "kalasabad" alla leida.
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda..
Enne kui jubinaid kokku laduma saan hakata on veel vaja:
•Differ lukku
•Esisild kitsamaks
•Tagasilla pidurid välja mõelda(originaal pidurid taastatud aga trumlid puudu, lisaks vaja pidurivõimu, seega hakkasin mõtlema kardaanile ketaspiduri paigaldamisele).
•Tagasillale uued kinnitused sest käib valetpidi ringi praegustega ja vaja ümber keerata.
•Vahevõll valmis teha.
•Roolihoovastik sobima panna, esirataste alla flantsid sest UAZi veljed käivad hoobadele pihta ilma.
•Buhanka kastile 469 kang leida.
•Mitmeid erinevaid kronsteine meisterdada jubinate raamile kinnitamiseks.
•Palju väiksemat fabritseerimist, pedaalid, kangid, iste, rool, armatuur jne.
•Isegi selline pomm tahab pisut elektrit ka.
Peale seda kui traktor ise sõitma saab jääb veel õhukompressor, hüdrosüsteem, haakerauad, PTO, vints ja võib-olla muudki veel.
Mingil hetkel tahaks ka soojendusega kabiini meisterdada, et talvel inimlik kasutada oleks masinat.
Katsun meeles pidada siia kirja panna ka kui miskit edasi areneb, sel nädalavahetusel võiks nimekirjast paar punkti maha tõmmata.
Tegelikult on ta ikka täitsa traktor aga ehitan ma teda sama palju, võib-olla isegi rohkem, mudas müttamiseks kui põllu harimiseks.
Natuke plaanist siis:
Ehitan täiesti nullist erinevast kolast mida õuepeal leidub, aga eks natuke peab seda kola lisaks ka ostma ikka.
Südameks saab VW Golfi 1.9 diisel, tehasest 59kw ja umbes 150nm. Pumpa pisut peale keeratud niiet ei tea palju seal täpselt seda jõudu on.
Mootori otsa jääb originaal käigukast ja diferentsiaali keevitan kinni.
Kui traktor valmis siis võib juhtuda et proovin suurema turbo peale panna ka, originaal nii pisike et kurb vaadata.
Üks Golfi diffrist väljuv pooltelg läheb vahevõllile, sealt ketiga edasi UAZi käigu+vahekasti. Vahekastile meisterdasin esisilla võlli teise otsa PTO jaoks lisaväljundi aga uue plaani järgi jääb see siiski kasutamata.
Vahevõll(kui tohib nii nimetada, ei tea terminoloogiat) hakkab koosnema standardsetest PTO juppidest ja kahest laagripukist.
PTO tuleb vahevõllist järgmise kardaaniga läbi tagurpidi Lada käigukasti, et pöörded kõrgemaks saada vajadusel.
Tagasillaks on kitsendatud GAZ 51 sild, esisild mingisugune UAZ/GAZ, ei olegi päris kindel mis ta on aga ajab asja ära kui paremat näppu ei satu lähiajal. Esisild vaja samuti kitsamaks teha veel.
Roolisüsteemi tahaks teha golfi originaal roolilatti kasutades. Roolilati paigaldaks raami küljele.
Raamiks on kaks 3m juppi 140x60 karprauda ja vaatan vanarauahunnikust midagi sobivat ristipulkadeks vahele.
Proovin meisterdada ka mehaanilise vintsi. Plaan kasutada sapika diffri jubinaid et koostada 90° F-N-R käigukast vintsile. Vints võtaks oma jõu teisest poolteljest Golfi diffri küljest.
Diffri korpus jääb statsionaarseks, ühe satelliidi kaudu tuleb vedu sisse ja paneb pooletelgede hammasrattad erinevates suundades käima. Keskele jääb lülitamiseks nuutmuhv mis võib hambuda ühe, teise või mitte kummagiga, nuutvõll keerleb vabalt hammasrataste sees.
Rehvid tahaks kõik "kalasabad" alla leida.
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda..
Enne kui jubinaid kokku laduma saan hakata on veel vaja:
•Differ lukku
•Esisild kitsamaks
•Tagasilla pidurid välja mõelda(originaal pidurid taastatud aga trumlid puudu, lisaks vaja pidurivõimu, seega hakkasin mõtlema kardaanile ketaspiduri paigaldamisele).
•Tagasillale uued kinnitused sest käib valetpidi ringi praegustega ja vaja ümber keerata.
•Vahevõll valmis teha.
•Roolihoovastik sobima panna, esirataste alla flantsid sest UAZi veljed käivad hoobadele pihta ilma.
•Buhanka kastile 469 kang leida.
•Mitmeid erinevaid kronsteine meisterdada jubinate raamile kinnitamiseks.
•Palju väiksemat fabritseerimist, pedaalid, kangid, iste, rool, armatuur jne.
•Isegi selline pomm tahab pisut elektrit ka.
Peale seda kui traktor ise sõitma saab jääb veel õhukompressor, hüdrosüsteem, haakerauad, PTO, vints ja võib-olla muudki veel.
Mingil hetkel tahaks ka soojendusega kabiini meisterdada, et talvel inimlik kasutada oleks masinat.
Katsun meeles pidada siia kirja panna ka kui miskit edasi areneb, sel nädalavahetusel võiks nimekirjast paar punkti maha tõmmata.
Viimati muutis Karuonu, E Okt 26, 2020 7:54 pm, muudetud 1 kord kokku.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Tundub, et mind on lollide mõtete troonilt tõugatud.
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Ja mind ka hirmutaks kui lollide mõtete võistlusel viimaseks jääks.
Nii et edu ja jõudu leiutamisel ja ehitamisel.
Kõik ideed viivad edasi.
Nii et edu ja jõudu leiutamisel ja ehitamisel.
Kõik ideed viivad edasi.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Oi, kuidas mulle mõnusalt peavigased meeldivad!
Pane aga edasi, algus on paljulubav.
Pane aga edasi, algus on paljulubav.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Konkurentsita puudub progress.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Täna sai käigukast alt ära võetud. Ühe pooltelje üks polt ei tahtnud lahti tulla, proovisin siis igasugu junne külge keevitada aga kummaline materjal poldil, ei tahtnud üldse kinni hakata. Lõpuks sain kinni ja liikuma aga siis oli vaja ära lõigata see sitalasu mis külge sai keevitatud, et polt ringi mahuks käima. Suutsin loomulikult peale polti ka tolmukaitse plekist läbi lõigata.
Pooltelje flantsid on keskmisest värdjama lahendusega kinnitatud, tõmmitsa laadse asjaga vaja vedrupinge maha võtta, et siis stopperseib kätte saada.
Kasti pooleks võtmisel jäi see asi täna pooleli, miski nagu hoiab kinni veel, homme puhanud peaga uuesti kallale.
Pisut sai ka sillakinnitustele keevist juurde laotud, paks raud ja masin võimaldab max 180 amprit niiet mugavalt ühe korraga ei surista ära pigem, eks seda kogemust ka vähe veel natuke.
Lisaks veel selline idee, et vedeleb üks kliimakompressor ja et kui reaalne oleks seda õhukompressorina kasutada? Kulumise vältimiseks peab vast kompressori sisselaskesse õli tilkuma panema, aga siduri olemasolu muudaks rõhu juhtimise mugavaks. Suurt tootlikust pole vaja, tsentraalset rehvipumpamist ei plaani.
Alguses mõtlesin ka sellele, et roolivõimu pumpa hüdrosüsteemi jaoks kasutada, aga tal surve suhteliselt madal ikka, peaks jubejämedad silindrid olema et midagi kasulikku teha. Tuleb miskine T40 vms päris traktori pump hankida.
Pooltelje flantsid on keskmisest värdjama lahendusega kinnitatud, tõmmitsa laadse asjaga vaja vedrupinge maha võtta, et siis stopperseib kätte saada.
Kasti pooleks võtmisel jäi see asi täna pooleli, miski nagu hoiab kinni veel, homme puhanud peaga uuesti kallale.
Pisut sai ka sillakinnitustele keevist juurde laotud, paks raud ja masin võimaldab max 180 amprit niiet mugavalt ühe korraga ei surista ära pigem, eks seda kogemust ka vähe veel natuke.
Lisaks veel selline idee, et vedeleb üks kliimakompressor ja et kui reaalne oleks seda õhukompressorina kasutada? Kulumise vältimiseks peab vast kompressori sisselaskesse õli tilkuma panema, aga siduri olemasolu muudaks rõhu juhtimise mugavaks. Suurt tootlikust pole vaja, tsentraalset rehvipumpamist ei plaani.
Alguses mõtlesin ka sellele, et roolivõimu pumpa hüdrosüsteemi jaoks kasutada, aga tal surve suhteliselt madal ikka, peaks jubejämedad silindrid olema et midagi kasulikku teha. Tuleb miskine T40 vms päris traktori pump hankida.
Viimati muutis Karuonu, E Okt 26, 2020 5:37 pm, muudetud 1 kord kokku.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Ei tasu üle mõelda....
MB rvpump annab 90 bar. Vene hüdrojaguri kaitseklapp on 120 bar peal. Ehk vahe on vaid kiiruses (NŠ-32 annab 32 kuupi pöördega, MB rv pump annab 11). Ehk süsteem on kolm korda aeglasem samade pöörete juures. Japsi pumpade asja ei tea. Kolksvaageni enda pump andis vist 9 kuupi ja maksrõhk oli 80 bar?
Kliimakompressor töötab väikese tootlikkusega kompressorina küll, kuniks üli sisse tilgutada on meeles. Keegi juhtis kunagi kompressori sisselaskesse mootori tuulutuse - seal on alati suti õli;) Ajalugu vaikib, kas sedasi komprimeeritud segugaas millelegi haiget ka tegi.
Arvesta, et tavalised hammasrataspumbad ei kannata küljesuunalist jõudu kuigi kaua. Ehk vajavad ajamit otse võllilt, rihma või ketti pole tervislik ilmatugilaagerduseta pumba võllile toetada.
MB rvpump annab 90 bar. Vene hüdrojaguri kaitseklapp on 120 bar peal. Ehk vahe on vaid kiiruses (NŠ-32 annab 32 kuupi pöördega, MB rv pump annab 11). Ehk süsteem on kolm korda aeglasem samade pöörete juures. Japsi pumpade asja ei tea. Kolksvaageni enda pump andis vist 9 kuupi ja maksrõhk oli 80 bar?
Kliimakompressor töötab väikese tootlikkusega kompressorina küll, kuniks üli sisse tilgutada on meeles. Keegi juhtis kunagi kompressori sisselaskesse mootori tuulutuse - seal on alati suti õli;) Ajalugu vaikib, kas sedasi komprimeeritud segugaas millelegi haiget ka tegi.
Arvesta, et tavalised hammasrataspumbad ei kannata küljesuunalist jõudu kuigi kaua. Ehk vajavad ajamit otse võllilt, rihma või ketti pole tervislik ilmatugilaagerduseta pumba võllile toetada.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Tänud kaasa mõtlemise eest. Proovin siis esmalt roolivõimu pumbaga ja kui hätta jääb siis hangin kangema. Mingine teine rv pump ka riiulis, saab võrrelda, ehk on kangem. Külgsuunalise jõu kohta, kas rv pumbal on siis lisalaagrid et kannataks rihma pealt ringi ajada.
Ja lisaks see et vaadates seda saapapaela meenutavat rihma mis pumpa originaalis ringi ajab, tekkiski algne kahtlus et selle pumba võimsus peab üsna piiratud olema, kas siis väikse tootlikuse või väikse surve kaudu, või mõlema.
AC pumba kohta kuulsin ka seda karterituulutuse juttu aga eriti diiselmootori puhul ei taha seda tahma ja tomu läbi kütta sealt.
Ja lisaks see et vaadates seda saapapaela meenutavat rihma mis pumpa originaalis ringi ajab, tekkiski algne kahtlus et selle pumba võimsus peab üsna piiratud olema, kas siis väikse tootlikuse või väikse surve kaudu, või mõlema.
AC pumba kohta kuulsin ka seda karterituulutuse juttu aga eriti diiselmootori puhul ei taha seda tahma ja tomu läbi kütta sealt.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17326
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
[qoute]Rehvid tahaks kõik "kalasabad" alla leida.
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda.. [/qoute]
1)Mis mõõdus rehvid/veljed plaanis?
2)Mis mõttes ilma vedrustuseta? Kuda sillad raamile kinnituma hakkavad?
Põgus rehkendamine ütleb et arvutuslik kiirus jääb umbes 0.3km/h kuni 70km/h, mitte, et mul oleks huvi ilma vedrustuseta sellist kiirust püüda.. [/qoute]
1)Mis mõõdus rehvid/veljed plaanis?
2)Mis mõttes ilma vedrustuseta? Kuda sillad raamile kinnituma hakkavad?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 115
- Liitunud: R Mai 17, 2013 10:14 pm
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Karuonu kirjutas: ↑R Okt 23, 2020 10:51 pm
Lisaks veel selline idee, et vedeleb üks kliimakompressor ja et kui reaalne oleks seda õhukompressorina kasutada? Kulumise vältimiseks peab vast kompressori sisselaskesse õli tilkuma panema, aga siduri olemasolu muudaks rõhu juhtimise mugavaks. Suurt tootlikust pole vaja, tsentraalset rehvipumpamist ei plaani.
Mul oli LC 70 peale pandud mingise rekka kliimapump, mingit lisaõlitust ma talle ei teind. Panin külge, toimis aastaid õhukompressorina. Lisaks panin 8-10L õhupaagi(ka veokalt) kõhu alla, see kompressor lööb päris suure rõhu üles... üle 10 bari nagu naks, ma rohkem ise ei proovind muude ühenduste turvalisuse pärast. Vahele panin 12v rõhulüliti mis juhtis kompressori sidurit. Pakun kuskilt lammarist saad 10 euroga kompressori ja mingi paak ka ning ongi olemas suht koht lihtsa vaevaga. Täna ma muidugi läheks ja soetaks tmaxi või muu elektri kompressori mugavusest ja paigutus asukohast tingituna.
Mul oli selline komressor - Volvo, 3513066. Comp type: DKS-15BH, Part no 509630-8562
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
1)Mis mõõdus rehvid/veljed plaanis?
Võimalikult kõrged ilma hinda väga suureks ajamata, ees 15" velg ja taga 20".
Kiiruseid arvutasin vist 110cm diameetriga rehviga, eks ta umbes sarnasesse mõõtu tuleb ka vist.
2)Mis mõttes ilma vedrustuseta? Kuda sillad raamile kinnituma hakkavad?
Tagasild jäigalt, kummikiht kronsadele vahele et natuke leevendada. Esisild jääb keskelt kõõluma nagu traktoril ikka.
Tagasilla kinnitused said valmis, esisilla kinnitamise kohta sai hoolega plaani peetud ja järeldatud et vaja poes käia.
Peale seda kui lammutamist alustasin, avastasin et on mindud ka seda teed selle kasti puhul et diffri korpusesse auk lõigata,
kinni keevitada ja pärast tükk tagasi liimida. Kui oleks teadnud enne siis oleks nii teinud ka.
Pool päeva kiskusin lahti, teise poole üritasin kokku panna kuni mingisugune vedru moodi asi katki läks.
Selline küsimus ka et golfi kastis on hulgaliselt kasutatud ilma aukudeta stopperseibe, kust neile näpitsaid leida? Paras peavalu oli kruvika abil muukida neid
Selle tõttu sai ka diffrit keevitades meeles hoitud et nii keevitada et seda raibet lahti ei peaks võtma enam.
Traktori kõrvalt käib isal vaikselt ka ahju paigaldus garaaži talveks valmistumiseks. Tuli mõte korstna osana kasutada vana kanalisatsioonitoru,
eeldasime et tavaline malm sest ühest toru otsast on killud väljas ja mida muud sinna maasse ikka panna, aga materjal nii kõva et ei puur ega viil peale ei hakka.
Ei teagi kas plaani järgi nii kõva või läks kauges veneajas valu lappesse natuke ja tuli kogemata tööriistaterasest toru.
Paar aastat tagasi ehitasin ühe pisema põka, Corolla mootor otsustas tossu välja lasta,
vahetasin mootori sapika oma vastu(tagurpidi käiguga dnepri vms kast külge poogitud), tuli välja et käib valetpidi ringi minu jaoks.
Silla taguripidi keeramise asemel tundus palju põnevam iste tagurpidi keerata. Nüüd sis hetkedel kui "suure" traktoriga ei saa tegeleda, ehitan väiksemat.
Võimalikult kõrged ilma hinda väga suureks ajamata, ees 15" velg ja taga 20".
Kiiruseid arvutasin vist 110cm diameetriga rehviga, eks ta umbes sarnasesse mõõtu tuleb ka vist.
2)Mis mõttes ilma vedrustuseta? Kuda sillad raamile kinnituma hakkavad?
Tagasild jäigalt, kummikiht kronsadele vahele et natuke leevendada. Esisild jääb keskelt kõõluma nagu traktoril ikka.
Tagasilla kinnitused said valmis, esisilla kinnitamise kohta sai hoolega plaani peetud ja järeldatud et vaja poes käia.
Tuleb välja et kogu kast on üks värdjas lahendus, tuli täiesti pulkadeks võtta, differ on viimane asi mis välja tuleb.Karuonu kirjutas:Pooltelje flantsid on keskmisest värdjama lahendusega kinnitatud...
Peale seda kui lammutamist alustasin, avastasin et on mindud ka seda teed selle kasti puhul et diffri korpusesse auk lõigata,
kinni keevitada ja pärast tükk tagasi liimida. Kui oleks teadnud enne siis oleks nii teinud ka.
Pool päeva kiskusin lahti, teise poole üritasin kokku panna kuni mingisugune vedru moodi asi katki läks.
Selline küsimus ka et golfi kastis on hulgaliselt kasutatud ilma aukudeta stopperseibe, kust neile näpitsaid leida? Paras peavalu oli kruvika abil muukida neid
Selle tõttu sai ka diffrit keevitades meeles hoitud et nii keevitada et seda raibet lahti ei peaks võtma enam.
Traktori kõrvalt käib isal vaikselt ka ahju paigaldus garaaži talveks valmistumiseks. Tuli mõte korstna osana kasutada vana kanalisatsioonitoru,
eeldasime et tavaline malm sest ühest toru otsast on killud väljas ja mida muud sinna maasse ikka panna, aga materjal nii kõva et ei puur ega viil peale ei hakka.
Ei teagi kas plaani järgi nii kõva või läks kauges veneajas valu lappesse natuke ja tuli kogemata tööriistaterasest toru.
Paar aastat tagasi ehitasin ühe pisema põka, Corolla mootor otsustas tossu välja lasta,
vahetasin mootori sapika oma vastu(tagurpidi käiguga dnepri vms kast külge poogitud), tuli välja et käib valetpidi ringi minu jaoks.
Silla taguripidi keeramise asemel tundus palju põnevam iste tagurpidi keerata. Nüüd sis hetkedel kui "suure" traktoriga ei saa tegeleda, ehitan väiksemat.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Nonii, üks nädalavahetus jäi vahele aga sel korral olin asjalikum.
Kõigepealt said raamitalad paika pandud ja paralleelseks aetud. Ajutised kaikad vahele keevitatud et ehitamise ajal midagi ära ei liiguks.
Tagasilla kinnitused sai punktitud raami külge et siis korraga läbi puurida mõlemast. Tagasilla sirgeks saamiseks kinnitasin poolteljed tagurpidi rummude külge, et siis nende otstest parem mõõta oleks.
Pilt sellest ka mis kuhu plaanis umbes kinnitada. Kuldne võll laagripukkides on selle eesmärgiga et muidu ei veaks kuidagi välja paremast servast Golfi diffrist vasakule UAZi kasti kardaan.
Seega siis tuleb selline vahevõll kust läheb ketiga ülekanne UAZi kasti, lisaboonusena saab võlli teist otsa kasutada PTO jaoks. Golfi kasti remondiks veel mõned asjad puudu, praegu tühi korpus mootori otsas.
M12 poldid vahetan hiljem 14 vastu, hetkel ei olnud neid võtta lihtsalt. Loodan et kestab selline lahendus, mingeid arvutusi ma teinud ei ole, puhtalt kõhutunde järgi, seda pilti vaadates hakkaasin kahtlema nüüd.
Peamiselt toimetasin esisilla kallal, aga selleks et esisild paika saada pidi välja mõtlema kuhu tuleb mootor et need segama ei hakkaks üksteist. Mootori asukoha jaoks oli aga vaja UAZi kast paika ajada, seega sellest pidigi alustama.
Kõigepealt tuunisin ühte kinnituskõrva, selgus et liiga vähe ja tuunisin uuesti. Uuesti tuunimisest eraldi pilti ei teinud, aga umbes sama palju oli veel painutada vaja.
Käigukasti ja mootori kinnitamiseks M10 poltidega kummipuksid.
Käigukasti ette otsa oli vaja ka lisakinnitused teha, hiljem tuleb neljas ka aga see oli praegu piisav et paigal püsiks kast. Oli plaan lihtsalt sirge vinkel teha aga liiga madal jäi.
See pilu mis seal paistab ei ole mingi eesmärgiga, vanarauast hangitud materjal pmst ja seega varasemast kasutusest defektid. Ei viitsinud täis keevitama hakata, väga kahtlen et see liiga nõrgaks teeb.
Esisilla jaoks panin esimest korda asjaliku asja pärast treipingi käima.
Kahel äärmisel puksil on pronkspuksid ka sees, keskmised saavad võlli külge fikseeritud.
Sai esimese asjaliku treimisega proovitud kohe see nali ka ära et padrunivõti padrunisse jätta, õnneks kiirus oli väike.
Esialgu jääb esisild lihtsalt paari poldiga kinni hiljem tulevad lisatugevdused kui sild kitsamaks tehtud ja kindel et kõik paigas nii nagu peab.
Otsustasin proovida diffrikorpuse polte kasutada, eks aeg näitab kas on hea mõte.
Kärbestele meeldis jubedalt keeviste pihta kamikaze lendusid sooritada.
Raami külge ka veel kinnitused ja ongi esisild fikseeritud.
Ongi valmis veerev raam. Kui ainult esisillale rattad alla mahuks..
Tekkis mõte täitsa hüdro peale rool teha, sel juhul ei peaks neid käändmiku hoobasid üldse ümber tegema kui panna silinder sillatalaga paralleelselt, ei isuta üldse see roolisüsteemi ise keevitamine.
Tagasilla pidurid otsustasin ka ikka originaalid taastada, kuigi taastada seal palju pole, see on juba tehtud, trumlid vaja peale leida lihtsalt.
Tagasilla kardaaniflantsile on keegi ülekohut teinud, seda tuleb sirgendama hakata.
Kõigepealt said raamitalad paika pandud ja paralleelseks aetud. Ajutised kaikad vahele keevitatud et ehitamise ajal midagi ära ei liiguks.
Tagasilla kinnitused sai punktitud raami külge et siis korraga läbi puurida mõlemast. Tagasilla sirgeks saamiseks kinnitasin poolteljed tagurpidi rummude külge, et siis nende otstest parem mõõta oleks.
Pilt sellest ka mis kuhu plaanis umbes kinnitada. Kuldne võll laagripukkides on selle eesmärgiga et muidu ei veaks kuidagi välja paremast servast Golfi diffrist vasakule UAZi kasti kardaan.
Seega siis tuleb selline vahevõll kust läheb ketiga ülekanne UAZi kasti, lisaboonusena saab võlli teist otsa kasutada PTO jaoks. Golfi kasti remondiks veel mõned asjad puudu, praegu tühi korpus mootori otsas.
M12 poldid vahetan hiljem 14 vastu, hetkel ei olnud neid võtta lihtsalt. Loodan et kestab selline lahendus, mingeid arvutusi ma teinud ei ole, puhtalt kõhutunde järgi, seda pilti vaadates hakkaasin kahtlema nüüd.
Peamiselt toimetasin esisilla kallal, aga selleks et esisild paika saada pidi välja mõtlema kuhu tuleb mootor et need segama ei hakkaks üksteist. Mootori asukoha jaoks oli aga vaja UAZi kast paika ajada, seega sellest pidigi alustama.
Kõigepealt tuunisin ühte kinnituskõrva, selgus et liiga vähe ja tuunisin uuesti. Uuesti tuunimisest eraldi pilti ei teinud, aga umbes sama palju oli veel painutada vaja.
Käigukasti ja mootori kinnitamiseks M10 poltidega kummipuksid.
Käigukasti ette otsa oli vaja ka lisakinnitused teha, hiljem tuleb neljas ka aga see oli praegu piisav et paigal püsiks kast. Oli plaan lihtsalt sirge vinkel teha aga liiga madal jäi.
See pilu mis seal paistab ei ole mingi eesmärgiga, vanarauast hangitud materjal pmst ja seega varasemast kasutusest defektid. Ei viitsinud täis keevitama hakata, väga kahtlen et see liiga nõrgaks teeb.
Esisilla jaoks panin esimest korda asjaliku asja pärast treipingi käima.
Kahel äärmisel puksil on pronkspuksid ka sees, keskmised saavad võlli külge fikseeritud.
Sai esimese asjaliku treimisega proovitud kohe see nali ka ära et padrunivõti padrunisse jätta, õnneks kiirus oli väike.
Esialgu jääb esisild lihtsalt paari poldiga kinni hiljem tulevad lisatugevdused kui sild kitsamaks tehtud ja kindel et kõik paigas nii nagu peab.
Otsustasin proovida diffrikorpuse polte kasutada, eks aeg näitab kas on hea mõte.
Kärbestele meeldis jubedalt keeviste pihta kamikaze lendusid sooritada.
Raami külge ka veel kinnitused ja ongi esisild fikseeritud.
Ongi valmis veerev raam. Kui ainult esisillale rattad alla mahuks..
Tekkis mõte täitsa hüdro peale rool teha, sel juhul ei peaks neid käändmiku hoobasid üldse ümber tegema kui panna silinder sillatalaga paralleelselt, ei isuta üldse see roolisüsteemi ise keevitamine.
Tagasilla pidurid otsustasin ka ikka originaalid taastada, kuigi taastada seal palju pole, see on juba tehtud, trumlid vaja peale leida lihtsalt.
Tagasilla kardaaniflantsile on keegi ülekohut teinud, seda tuleb sirgendama hakata.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Kas see esisilla kinnitus jääbki nii ?
KAKS poltti
KAKS poltti
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Lühidalt: Ei
Natuke pikemalt: Ma ei ole veel 100% kindel et ma just seda silda kasutan ja jätan põgenemistee juhul kui parem sild näppu jääb. Eeldan, et UAZi tüüpi sildadel on poldid sama asetusega diffrikorpusel ehk siis peaks lihtsa vaevaga vahetatav olema kui leian päris UAZi silla.
tel. 5107471
Väike-Maarja/Kanepi
Väike-Maarja/Kanepi
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Minu erisuuruste ratastega maastur
Siiski kaks pluss kaks. Esimeses lähenduses on head küll.
See on siiski aeglane traktor, mitte kiirporgand.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...