Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17367
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas Landy »

Alates 01.12.2022 ametlikus keeles 3PMSF ehk 3 Peak Mountain Snow Flake nõue!

https://tarbija24.postimees.ee/6576426/ ... 1516357750

https://www.err.ee/932741/eestisse-sobi ... alla-minna

Liikluskomisjon otsib lahendusi liiklusohutuse tõstmiseks Eestimaa teedel, mistõttu on kaalumisel nii Eesti oludesse sobimatu koostisega talverehvide keelustamine, rehvimustri jääksügavuse nõuete karmistamine kui ka rehvidele maksimaalse lubatud vanuse kehtestamine, kirjutab ERR.

Nimelt jagunevad talverehvid laias laastus kaheks: ühed, mis sobivad Kesk-Euroopa kuni ca 0-kraadisesse talve ja teised, mis sobivad ka Põhjamaade talve, kus on nii külmakraade kui ka jäised teeolud. Viimased on talverehvil märgistatud kas lumehelbe või lumise mäetipu kujutisega.

Ehkki ka teistel talverehvidel on märge M+S (Mud + Snow ehk muda ja lumi - toim.), mis justkui viitab nende talvekõlblikkusele, muutuvad need jäistes ja külmades oludes siiski jäigaks ega haardu enam teekattega, ka nende lamellid ei täida külmas enam oma funktsiooni.


------------
Tundub,et suvalise M+S maastikurehvidega talvel liiklemine tahetakse lähiaastatel ära lõpetada
Paljukest neid "lumbehelbekse-ga" MT rehve üldse turul on?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
knaap1
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: N Apr 04, 2013 2:33 pm

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas knaap1 »

kogu see teema tundub rohkem rehvifirmade lobitööna. Ega kogu see asi mõistust pähe ei pane neile, kes ignoreerivad talviseid sõiduolusid.
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas RistoRR »

Paljudel ei tule endil mõistust pähe enne, kui keegi ette ei kirjuta. Tüüpiline eestlane ostab "naabrist parema" auto ja rehvideks keeratakse alla 15a vanad hiinlased. No on vaja ikka veits regullida küll seda teemat...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17367
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas Landy »

Aastast 2003 sõitnud aastaringselt MT rehvidega (ilmselt lumbehelbekesteta versioonid)- seni null õnnestust, kuid kaks kraavisõitu (Üks klasssile metsateedeT-ristmik tuli vedi liiga äkiliselt ja sellel latvel vajus samasugusel veega kaetud kiillasjäisel metsateel küllge ees kraavi ära.) Naastrehev oleks neil kordadel ehk päästnud. Samas latisõitamata lund täis teedel/sihtidel tavalise talverehvist võrreldamatult parema läbivusega.
Mis rehvide vanusesse puutub, siis sõidukal kestavad mul praeguse aastase läbisõidu juures rehvid heal juhul 2 talve, maasturil 5...6 aastat.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas honkomees »

Landy kirjutas:Aastast 2003 sõitnud aastaringselt MT rehvidega (ilmselt lumbehelbekesteta versioonid)- seni null õnnestust, kuid kaks kraavisõitu ...
umbes sama seis, mul küll lamellitud naastudega MT rehvid aga kastika all, mõlemad väljasõidud ainult sisseunustatud tagaveo tõttu, kastika pära kerge ja ilma neliveota libedal ikka juhtub vibama.
Aga vaatasin Reifendirectist oma mõõtu rehve ja paljudel isegi üsna suvise näoga rehvidel on kiri 3PMSF elik need lumised mäetipud jne. Nt selline rehv ei jäta kuidagi päris talverehvi muljet https://www.rehviliider.ee/autorehv/roa ... 02v-924563
Ei kujutagi ette, mis rehvid siis uue direktiivi alla satuvad?
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas ahto42 »

Kuidas nüüd seda öelda. Olen passinud nende MT rehvidega suurte maasturite taga. Kurvilisel teel, kus enda auto ja naast talverehvi kombol on 70-80 kmh turvaline, aga MT vend kimab ees 50-60kmh ja mööda ka ei saa.
Meenub veel et 9a tagasi, kui veel suure lumega sõitsin oma esiveolise sedaaniga tuisuvaaludes ka ühest GC'mööda sest ei suutnud 40ga Roiu-Kurepalu teel muneda. Suure tõenäosusega olid ka sellel GC'l MT rehvid.
Ei vaidlegi, et talvel metsas on MT rehvil eelis, sest lume all on ikka pinnas ja suurem klots haakub seal paremini kui talvine lamell ja naast rehv.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Paadik
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 112
Liitunud: T Mär 22, 2016 11:27 am

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas Paadik »

Mul on ka Jeebil aasta ringi MT all. M+S märgis on moe pärast vist. Kinnise lume või jääs tee peal pidamine väga halb aga seni kuni keegi ei keela mul 70ga tiksuda maanteel ei näe probleemi.
i6 zj 242
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 979
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas Maaks »

M+S märgis iseenesest ei näita veel midagi, kuna seda märgist paigaldatakse ikka väga erinevalele rehvidele, aga reeglina ei kõlba nad talvel liiklemiseks.
https://youtu.be/pbxQ_ymaDSE
Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Paadik kirjutas:Mul on ka Jeebil aasta ringi MT all. M+S märgis on moe pärast vist. Kinnise lume või jääs tee peal pidamine väga halb aga seni kuni keegi ei keela mul 70ga tiksuda maanteel ei näe probleemi.
Selles just ongi probleem! Ja ilmselt just selle probleemi tõttu neid keelata tahetaksegi.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas honkomees »

Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2877
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas totu »

honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Sellisteks käikudeks on ketid. Ebamugav aga auto jääb ka maanteel (suhteliselt) turvaliseks.
Tehtud, mõeldud.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1292
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas honkomees »

totu kirjutas:
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Sellisteks käikudeks on ketid. Ebamugav aga auto jääb ka maanteel (suhteliselt) turvaliseks.
Ebamugav on väga pehmelt väljendatud, isegi sööda viimisel mitmele platsile, mis asuvad üksteisest küllalt kaugel, ei ole kettidega majandamine mõistlik. No sõidad piiramisel jahimaal ca 80 km läbi, neist vast 10-15 metssihtidel ja topi siis neid kette iga veerand tunni tagant peale ja võta maha. Ühisjahist ei maksa rääkidagi, kui punt sõidab metsa, siis meil üks mees on kettidega majandaja. Kohale jõuab küll kindlalt aga teised on juba ammu kannatamatud, millal ometi saab alustada sellal kui tema oma kettidel tasa maanteel jõnksutab.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas TiitR »

ahto42 kirjutas:Kuidas nüüd seda öelda. Olen passinud nende MT rehvidega suurte maasturite taga. Kurvilisel teel, kus enda auto ja naast talverehvi kombol on 70-80 kmh turvaline, aga MT vend kimab ees 50-60kmh ja mööda ka ei saa.
Meenub veel et 9a tagasi, kui veel suure lumega sõitsin oma esiveolise sedaaniga tuisuvaaludes ka ühest GC'mööda sest ei suutnud 40ga Roiu-Kurepalu teel muneda. Suure tõenäosusega olid ka sellel GC'l MT rehvid.
Ei vaidlegi, et talvel metsas on MT rehvil eelis, sest lume all on ikka pinnas ja suurem klots haakub seal paremini kui talvine lamell ja naast rehv.
Õnneks polnud see mina, kuigi elan Roiu-Tõrvandi mnt. ääres ja kulgesin GC-ga :D...kuid siiski mitte 9a. tagasi ja enda GC-l olid AT-d all, millega sai mitu talve "enam-vähem" piirkiirusega omi asjatoimetusi tehtud (auto terve, kaasliiklejad ilma vererõhuta).
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas maksipoiss »

honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Vana grandiga sai 3-4 talve oma metsas majandatud BFG lamellidega igasuguste lumeoludega ja isegi sula paksu lumega 0 probleemi
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitus Postitas TiitR »

maksipoiss kirjutas:
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Vana grandiga sai 3-4 talve oma metsas majandatud BFG lamellidega igasuguste lumeoludega ja isegi sula paksu lumega 0 probleemi
Pole mõtet laskuda arutellu, kellel kus ja mis olukorras söödakohad asuvad ;) Mõnel saab Passatiga ligi, mõnel vaid jala või BTR-iga.
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”