Uus D-Max (2012+)

Moderaatorid: Landy, Moderators

Vasta
777KWT
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: T Dets 11, 2018 7:15 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas 777KWT »

Tere. Kirjutan mõne rea 1,9 120kw mootoriga isendist. Sõidetud ca 43000, pikaajalist keskmist näitab 9,1. Garantii korras vahetatud tagumiste amortide alumised puksid ja esimesed pidurikettad. Tühjalt liigub rahuldavalt, aeg-ajalt vean ca 1,5 t haagist. Kui haagis taga siis ei suuda aut kast otsustada kas liikuda 5 või 6 käiguga, pigem 5 ja pöörded üleval, samas kui püsikat mitte kasutada saab hakkama. Üldmulje hea, väga rahul panipaikade rohkusega, kallimatel konkurentidel neid praktiliselt pole.
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

Panipaikade osas tuleb nõustuda - kui ameeriklaste suured ja mugavad kastikad välja jätta, siis Isuzu 2012+ mudelite salongile võrdväärne vastane puudub. Ma olen nüüdseks kõik nii öelda konkurendid järgi proovinud. Sõiduomadustes on nii mõnigi parem, aga salong on Isuzul ülivõimsalt parim.

Haagise vedamisega ongi nii, et parem piira ta kohe sinna käik allapoole ära ja kõik on ok. See pidev vahetamine ei ole hea. Ma vean suhteliselt palju haagiseid ja tihti 2...3,5t taga.
Tõsi, ma selle 1,9 hirmus soetasin veel viimasel hetkel 2,5 liitrise. Praegu mõtlen, et oleks vist ikkagi võinud uuema mudeli võtta - minu oma on EURO5 ja sakslased lasid oma sinise kleepsu plaani lõpuks ellu. See tähendab, et kesklinnadesse pääsemiseks pean peagi EURO6 aparaadi organiseerima või siis trhavihirmus ringi sõitma. Ja see uuem 1,9L täispuhutud mootor ongi EURO6.

PS. Minu aasta keskmine kütusekulu on 7,8 kusjuures sealhulgas on ohtralt haagisevedu ja ka talvel üle 50% sisselülitatud neliveoga maanteedel kulgemist. Aga ma olen maakas ja sinu 9+ kulu on vist pigem linnainimese oma.
Vedurijuht.
777KWT
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: T Dets 11, 2018 7:15 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas 777KWT »

Sellist küttekulu näinud pole. Sõidan 50 / 50 linn maantee, nagu ikka kella järgi +10, mööda minna ei häbene. Talvisel ajal 9,5.
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1286
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas honkomees »

MarkM65 kirjutas: ...PS. Minu aasta keskmine kütusekulu on 7,8 kusjuures sealhulgas on ohtralt haagisevedu ja ka talvel üle 50% sisselülitatud neliveoga maanteedel kulgemist. Aga ma olen maakas ja sinu 9+ kulu on vist pigem linnainimese oma.
Ma ka maakas ja mul vana mudel, 2,5 liitrit. Uuest peast võis saada sellist kulu, tegelikult vist 8,3 tuli keskmine aga maanteesõitudel 7,2-7,3 ja ökotades sain ka alla 7. Aga nüüd alla 8,5 ei saa, ennem sinna 10 alla, pihustid vist kusevad jne vana auto rõõmud
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

Võtsin asja rohkem luubi alla. Nullisin seisud ära ja nüüd olen kolm päeva soolomasinaga oma tavalist tööotsa lasknud: sadakond meetrit külavahet, 4,5km mustkattega kõrvalteed 60..70...80km/h, ristmik peateele sõiduga ja pigem agressivse kiirendusega, 15km maanteed püsikaga 90 km/h (GPS kiirus), mahapidurdus ja pööre mustkattega kõrvalteele, 5km 70....80km/h , üks STOP märgiga ristmik ja kohal. Teine ots tagurpidi tagasi sama rada pidi. Esimesel päeval jäi keskmiseks 8,8, teisel vist 8,5, kolmandal 8,3. Eks näis kuhu ta langeda jõuab. Ilmselt viivad pikaajalise keskmise alla kaheksaliitrist kulu pikad otsad. Piisab üks kord püsikaga ja ilma haagiseta rahulikult Saaremaalt Tallinna ja tagasi tiksuda kui ongi juba olemas.
Vedurijuht.
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

Vahepeal on uue tööhobuse teine eluaasta täis saanud. Kilomeetreid on kogunenud juba 90 000km lähedale ja varasemate aastatega võrreldes on seda isegi tavapärasest pisut vähem. Sellest hoolimata on Isuzu viimase aasta jooksul ringi sõitnud nii haagisega kui ka soolona lisaks kodukandile ka Soomes, Rootsis, Norras, Saksamaal, Lätis ja Leedus. Tänavu paistab ees samade riikide vahel pendeldamist ja paadivedu. Tõrkeid pole autol kordagi esinenud ja purunenud pole ka midagi peale tagurduskaamera (mulle on ta jätkuvalt haagise haakimiskaamera :) ) hapnemise. See sai Namsetis korralise hoolduse ajal ära vahetatud ja elu läheb edasi. Ahjaa, siiski! Haagisekonksu pistikupesa oli paigaldatud nii, et mööda kaablisukka jooksis sinna vesi kogu aeg sisse. Pistikupesa loomulikult mädanes ära, ja et asi kindel saaks, lasin meie oma elektrikul sinna uue paigaldada. Uus tuli ka juba isetehtud kronsteini külge ja sai hea. Kuna meie töö on paadiehitus, siis pole ka põhjust karta, et selle elktriku paigaldis kuidagi veekahjustustele aldis võiks olla :).

Tööd oskab see auto rügada ja haagist vedades tunneb end nagu kala vees. Allolevad pildid on mõõtmete proportsioonilt küll ehk muljetavaldavad, aga massid on seal pildil tegelikult ootamatult väikesed: paat haagisel on 2000kg ja haagis ise 900kg. Nii et "piece of cake" :) . Gabariitide ja tagant koorma üleulatumise tõttu tuli siiski võtta teeload nii Eestis kui Lätis ja igaks juhuks kandsin ka kollaseid vilkureid. Viimased on meil riiulis tegelikult selleks tarbeks kui koormad lähevad nii suureks, et tuleb rekka või traktor appi kutsuda ja ise saateautoks olla.

Lätlased ehitasid Saaremaal kokkukeevitatud kerele täispuhutava pontooni ümber, ja läheb tagasi kojusõiduks. Rongi kogupikkus on seekord enam kui 17 meetrit.
Pilt

Isuzu on oma etteaste taaskord eeskujulikult ära teinud - koduseinte vahel peale Riia otsa lõõtsutamas.
Pilt


Üks anomaalia siiski esines 2018 suvel: DPF hakkas ennast ühtäkki liigagi sageli tühjaks põletama. Hakkasin asja tähelepanelikult jälgima ja avastasin, et puhastus käib juba suisa 25km takka. Kurtsin asja ka Namsetis ning samuti tuttavatele kütusemüüjatele. Midagi probleemilahendavat või -selgitavat ma väga vastu ei kuulnud. Küll aga teati Namsetis rääkida, et sama probleemi on esinenud teistelgi ja selle tagajärjeks on ka "oilmaking" ehk siis kütust peseb läbi rõngaste alla ja õlitase karteris võib minna liiga kõrgeks. See nähtus ise on muide paadimootorite maailmas tuttav ülemaailmaline peavalu ja seondub kütuste kvaliteediga - bensiini puhul peamiselt sellega, et kütuse vedukautode torustikest tuleb aegajalt sinna sekka diislit. Diiselmootorite maailmas ma selle probleemiga varasemalt kokku puutunud ei ole. Igatahes.... probleem kadus iseenesest koos talviste diislikütuste müügiletulekuga. Eks näis mis peagi saabuv suvi kaasa toob. Kahtlustan, ausalt öeldes, biolisandite halba mõju tahmasusele või siis kleepuva tahma tekkimist. Elame-näeme.

Igatahes - kolm aastat veel minna ja eks siis näis mis Isuzul jälle pakkuda on või lähevad koormad nii suureks , et on põhjust ameeriklaste peale üle minna. Senini on Isuzu ennast väikse ja tubli majandusimena näidanud ning piisavalt mugav on ta ka! :wink:
Vedurijuht.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas tarmo »

Väga tihedat DPF-i põletamist hakkas ka minul mingil hetkel tegema. Küll mitte, 25 km tagant, aga umbes 100 tagant küll. Mingil hetkel see samuti jälle kadus. Nüüd siis üks võimalik põhjus ka tagantjärgi teada - kütuse kvaliteet!?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
777KWT
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: T Dets 11, 2018 7:15 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas 777KWT »

Varasemalt on teemas jutuks olnud käed vaba süsteemi heli halb kvaliteet. Lahendasin probleemi nii et originaal mikrofon võeti ära ja lisati väline mikrofon, nüüd toimib hästi.
Tehti Pärnus, Rehviprof Oü Tiit.
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

777KWT kirjutas:Varasemalt on teemas jutuks olnud käed vaba süsteemi heli halb kvaliteet. Lahendasin probleemi nii et originaal mikrofon võeti ära ja lisati väline mikrofon, nüüd toimib hästi.
Tehti Pärnus, Rehviprof Oü Tiit.

See on hea uudis. Namsetist öeldi, et ei saa teha. Peale seda kui üritasid seda teha

PS. Juba võtsin ühendust.... 8)
Vedurijuht.
777KWT
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: T Dets 11, 2018 7:15 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas 777KWT »

Topautost öeldi ka et ei saa ...
Tegelikult käis nii et ühel päeval võeti keskus välja ja järgmisel päeval pandi tagasi :)
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

8)

Hands-free toimib nüüd nagu kulda! Olge te tänatud 777KWT, Tiit ja Rehviprof! Üleüldse on Pärnu minu jaoks olnud üks meeldivate üllatuste linn.
Vedurijuht.
777KWT
Rookie
Postitusi: 5
Liitunud: T Dets 11, 2018 7:15 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas 777KWT »

Tore kui info abiks oli :)
MarkM65
Mudder
Postitusi: 76
Liitunud: P Mär 25, 2012 9:07 pm

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas MarkM65 »

Esimene 100 000 km läbisõitu on liginemas. Tehnilisi probleeme peale tahmafiltri suvise anomaalia ja tänaseks korda tuunitud handsfree pole esinenud. Juubeliläbisõidu alla sai vedur ka ühe senisest tõsisema ülesande mis väärib kajastamist. Tarnisime massi poolest masinavärgi võimete piire kompava paadi Norrasse ja kuna pidin tarnega koos niikuinii ka kasutuskoolituse tegema, siis ainuõige valik oligi ikka jälle haagis sappa panna ja pikk teekond ise ette võtta. Senisest erinevaks tegi teekonna teadmine, et üsna palju tuleb sõita mäestikes ja kõrgused lähevad üle 1000m koos järskude tõusude ja laskumistega. Paljude tunnelite tõttu oli piiratud ka koorma kõrgus ja rekkaga paadi saatmine seetõttu võimalik ei olnudki.

Läbitud teekond. Kokku 2454km, sellest 1309 km koormatud kaheteljelise 3,5T haagisega ja ülejäänu tühja, 900kg massiga haagisega tagasi. Koorma mõõdud mõjusid muidugi ka aerodünaamikale: laius 2,8m ja kõrgus haagisel 3,78m. Rong kokku oli 6T raske ja 17m pikk.
Pilt

Reisi algus. Rongi proportsioonid on muljetavaldavad. Seda küll pigem Eestis ja neile kes selle erialaga kokku puutunud ei ole, Põhjamaades on paadivedu tihti liikluspildis olemas. Tuttavad rekkajuhid olid skeptilised masina suutlikuses mägedes hakkama saada. Eks mul endalgi oli kergelt mure südames selles osas... Selline kiletamine andis aga kütusekulule kõvasti leevendust tänu koorma aerodünaamika paranemisele.
Pilt

1000+ meetri kõrgusel (Garmini GPS info põhjal) puhkepausi pidamas. Paks lumi ja samas 20 kraadi sooja. Varasemad kartused ja kõhklused tõusudel jõuetuks jäämise osas olid täiesti alusetud. 70...80 km/h tunnis polnud probleem ja rekkad jäid tõusudel väga ruttu pika puuga maha. Küll aga ootas ees palju suurem katsumus kui järsud tõusud: sihtkoht oli mere ääres ja see tähendas, et kõik see 1000 meetrit tuleb veel ka laskuda. Suurema osa laskumistest sai käsitsi käike valides mootorpidurdusega kontrolli hoida. Inertspiduritega haagisele oli see muidugi pisut raskem teema, aga ei midagi hullu. Ja siis lõpuks see tuli - hoiatusmärk, et ees ootab 3km pikkune ja 9% kaldega laskumine. Tee oli kurviline ja allamäge ei saanud kiirusel lasta kasvada rohkem kui max 60 km/h. Sellise languse puhul enam mootorpidurdusest üksi ei piisanud, tahhomeeter hakkas 3000 ja üle kippuma ning tuli auto pidurid ka appi võtta. Üsna languse lõpus oli selgelt tunda, et pidurid hakkavad tuimaks jääma ja hakkasingi juba taskut otsima kuhu pidama jääda. Õnneks sai suurem laskumine peagi läbi ja kohe oli ka veokatele kettide mahavõtmise/paigaldamise tasku. Sinna peatusingi oma vedelavõitu piduritega. Autost väljudes oli pidurite kõrbehais kohe tunda. Kuumad olid nii auto kõik neli rummu kui ka haagise kõik neli rummu. Suitsuni asi õnneks siiski ei jõudnud ja peale mõningast jahtumist taastus ka pidurdusvõimekus täielikult. Kettad ja trumlid jäid ka kõik ilusti sirgeks, mingeid püsivaid tuntavaid kahjustusi ei tekkinud.
Pilt

Töökas päev Kristiansundis ja kodutee tühja haagisega sai alata. See oli juba lihtne kuna massid olid nüüd väiksed ja koormused nii mootorile kui ka piduritele palju tagasihoidlikumad. Taga veereva 9,2m pikkuse lamavoiga pidi siiski arvestama, nii et peeglisse vaatamisest päris puhkust ei saanud :) Nagu pildilt näha, on pikkust siiski alles terve reisibussi jagu.
Pilt


Reisi strateegilised näitajad:

Kokku läbitud 2454 km.
Keskmine kütusekulu koormatud haagisega, auto enda näidiku järgi - Mägedes oli veel 16,7 , aga peale sadu kilomeetrid laugemaid ja järsemaid laskumisi oli keskmine kukkunud 15,8 peale.
Keskmine kütusekulu tühja haagisega, auto enda näidiku järgi - 8,6 l/100km
Kiirused: sõitsin ilusti lubatud kiirustega. See on Rootsis ja Norras sellise haagisega 80km/h. Norras oli ka palju 60 km/h ja 70km/h piiranguid ning kurvilistel väikestel teedel oligi kiirus pigem 60 kanti. Koorem oli ju ka 2,8m lai ja ülegabariidi märgistust hoidsingi kramplikult nii, et parem punatriibuline oli tee äärejoone kohal ja vasak telgjoonest grammikese seespool.

Tahmafilter, mis talvise kütusega ilusti umbes 300 km tsüklit harrastas, põletab ennast nüüd peale suvise B7 diisli müügile tulekut taas 100....150km tsükliga. Ja ei aidanud siin ka Rootsi ega Norra kütus. Ilmselt ei meeldi biodiisel Isuzule kuigivõrd. Huvitav, kas Ford ja Toyota samamoodi biodiislile reageerivad?
Vedurijuht.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 732
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas maksipoiss »

Toyota Hilux ka kuskil 200 km intervalliga põletab oma filtrit.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Uus D-Max (2012+)

Postitus Postitas tarmo »

Mark - väga lahe lugemine, selliseid on alati nauditav lugeda. Nagu oleks ise teekonna läbi teinud :)
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Isuzu”