XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas puukas »

Sai soetatud endale tänavakõlbulik XJ aastast 2000.a., nimelt haagissuvila vedamiseks.

Eelmisel metsaautol kõik üleliigsed kõrvalhelid ja naksatused tundusid normaalsed kuid küsiks nüüd mõningaid küsimusi targematelt, kuna soov sõita haagissuvilaga kaugemale kui 1km metsa.

Esisild Dana 30, tagasild Dana 35 ja vahekast 231J.

1. Tagasillal lipik kus peal kirjas kasutada ainult piiratud libisemisega diffriõli. Ometigi mälu järgi tõstukil LSD sillal ühte ratast keerates keeras teine ratas samamoodi kaasa kuid praegusel seisab teine ratas paigal, samamoodi ka esisillal. Kas see on normaalne? Parklas manööverdades pisut siiski katkub justkui LSD sild seda tegema peaks...

2. Vibratsioon! - tühjalt sõites 90ga sõites õrn vibra, haagissuvilaga värin tunduvalt tugevam, isegi küllaltki ebameeldiv. Värin suureneb kurvides ja veel enam kui kurvis veel gaasiga koormust taga hoida. Mõistan, et kurvis võib samuti LSD iseloomult olla see normaalne kuid sirgelt sõites võiks olla ometigi värinavaba. Rehvid uued, veljed viisakalt sirged ja ilusti tasakaalus. Kuskil veovõllide ristides lõtke ei suutnud kuidagi tuvastada, samuti ka gardaanides. Eelmine omanik oli lasknud isegi gardaani tasakaalustada kuid tulemuseta. Endale justkui tundub, et vibra tuleks otse vahekasti suunast, mitte ratastest.

3. Kohati kohalt minnes käib vahekasti suunalt väike-õrn naksatus (kogenud saare safari XJ-l keti üleviskamist, midagi nii tugevat see kindlasti pole).

Kas need sümtomid võivad tulla veininud vahekasti ketist? Kas veninud vahekasti kett võib tekitada ka põhjendamatut vibratsiooni?

NB! Miskeid tavaliseks peetavaid undamisi ei vahekastist ega sildadest ei kostu!

Tean, et selliseid jutustusi olnud siin foorumis kui palju, olen kõik läbisirvinud kuid endiselt kahtlused üleval.

Tänud asjalike kommentaaride eest!
Viimati muutis puukas, N Aug 16, 2018 4:08 pm, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas zilliver »

Võta esimene kardaan alt ära ja mine sõida siis.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas uputaja »

Tagakardaanil sillapoolse risti üks pesa kuiv või kinni.

Topeltristi üks ristidest kinni v keskliigend kuiv. Lihtne remontida, Us partsus keskmine munakas tavaliselt letikaup. Kardaani ristid võta Japanpartsist JO-o99 koodiga, muud tootjad oluliselt saastamad.

Ees/taga ristid samad.

LSD ei puutu teemasse.

Rohkem võimalus pole.

A.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas puukas »

Võtsin esimese gardaani alt ja vibra kadunud, KUID alles endiselt see kerge naksatus vahekasti suunast.

Gardaanil ristid tunduvad käe vahel mega mõnusalt ja sujuvalt liikuvat. Vahemunakas võiks natuke kreemisem olla küll lisaks kui munakas keerata otse suunda siis munakas loksub sisse/välja pisut. Läheb vahetusse.

LSD asja tahan ka ikkagi selgeks saada, juba sellepärast, et miks parklas manööverdades või kuskilt välja keerates katkub/vibrab. Võtan õlikorgi maha ja katsun sisse piiluda (üks mees rääkis, et lsd kandiline ja tavaline ümar?)
Viimati muutis puukas, N Aug 02, 2018 5:21 pm, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas zilliver »

Võta kaan maha ja vaata asi korralikult üle.

Kui sul rattad üleval ja samas suunas ei liigu keerutades, siis pole see LSD või on sees midagi katki/kulunud.
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas puukas »

Kannatamatus sundis kohe jeebi tõstukile ja lammutama.

Tulemus käes, täitsa LSD differ kuid ühel kettal nähtav pragu. Isegi mulle selge, et asi mäda.

Tõendus materjali: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Kuidas saada inimlike kuludega asi korda? Keegi ise teinud või pigem mõistlik makarone süüa ja differ kellegile töösse viia?
St piisab ainult ketaste vahetusest? Ja kas on ise tehtav (st. et ei pea hambumisi sättima kui ennem kõik ilus vaikne?)
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas zilliver »

Pildid veits udused aga kui ainult need friction kettad vaja vahetada siis täitsa kodus tehtav.
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas puukas »

Annan info edasi, ehk kellegile kasuks.

LSD-sidurikettad vahetatud ja naksumine kadunud + manööveradmine vägagi inimlik võrreldes eelmise katkumisega (või ei oska kirjeldadagi mida tegi..)

Vea suurim põhjus oli ilmselt ühe surveplaadi purunemine (kokku oli oma 5st jupist) ja sidurikettad isegi tundusid ikka päris ära lihvitud olevat.

Ketaste vahetus tõesti ise tehtav. Igalpool leidus õpetusi, et keermelattidega siduripakid kokku tõmmata, kuid minu jaoks tekitas see vastupõiklemist diffri ringi keeramisel, et sateliidi hammakaid paika saada.
Kokkuvõttes mina tegin nii, et panin veovõlli kruustangide vahele, differ sinna otsa, samuti asetasin ka võlli otsa tagasi C-clipi. Teisest vabast võlli avast lükkasin sisse parasjagu jämeda keermelati, mis oli tehtud otsast pisut koonuseks (toetas ideaalselt veovõlli otsas olevasse tsentriauku). Kahe paki/hammaka vahele panin mutri, mille keerasin siis keermelati otsa. Muttrit kinnihoides ja keermelatti keerates surus antud süsteem viisakalt hammakad omavahel laiali - siduripakid kokku. Kuna differ juba istus veovõlli nuudi otsas siis oli lihtne ka diffrit keerata hammakate paika panekuks. Antud viis õnnestus minu jaoks tunduvalt lihtsamini kui kahe keermelatiga teostades.

Kuid värin.. siiski pisut alles. Nagu eelpool mainitud siis tagumise gardaani silla poolne rist kuiv. Käis pisut tuugalt, panin ajaviiteks diffri lammtamise kõrval sinna risti kahele kausile määret juurde. Värvin tunduvalt väiksem, pea olematu kuid siiski järgmisena vahetusse..
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas puukas »

uputaja kirjutas:Tagakardaanil sillapoolse risti üks pesa kuiv või kinni.

Topeltristi üks ristidest kinni v keskliigend kuiv. Lihtne remontida, Us partsus keskmine munakas tavaliselt letikaup. Kardaani ristid võta Japanpartsist JO-o99 koodiga, muud tootjad oluliselt saastamad.

Ees/taga ristid samad.

LSD ei puutu teemasse.

Rohkem võimalus pole.

A.
Japanparts pakub mulle kahte varianti riste, üks japanpartsi enda oma ja teine Precision. Precisioni hind kahekordne japanparsti omaga. Kumba pidasid silmas ja soovitad?

Tänud!
Kasutaja avatar
zilliver
Rock Crawler
Postitusi: 778
Liitunud: L Mär 21, 2015 11:02 pm
Asukoht: Viimsi

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas zilliver »

Võta mõõdu järgi õige ja rahu majas.

Kui tahad midagi tummisemat siis Moogi heavy duty seeria on päris ok
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas uputaja »

Japanparts on väga hea. Need heviduutid on tihendatud ainult mingi kummilödrakaga ümmer nõelte.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, vahekast?

Postitus Postitas puukas »

uputaja kirjutas:Tagakardaanil sillapoolse risti üks pesa kuiv või kinni.

Topeltristi üks ristidest kinni v keskliigend kuiv. Lihtne remontida, Us partsus keskmine munakas tavaliselt letikaup. Kardaani ristid võta Japanpartsist JO-o99 koodiga, muud tootjad oluliselt saastamad.

Ees/taga ristid samad.

LSD ei puutu teemasse.

Rohkem võimalus pole.

A.
Mul tagumisel kardaanil sillapoolne rist oli suurem kui kõik ülejäänud ehk JO-o99, kõige tagumine oli laiem ehk möödus 27x92,1
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas puhvel »

uputaja kirjutas:Japanparts on väga hea. Need heviduutid on tihendatud ainult mingi kummilödrakaga ümmer nõelte.
Imelik lugu, kunagi oli siin soe soovitus, et kui vähegi võimalik vältige Japanpartsi.
Nagu see, et kui vähegi võimalik ärge ostke Ford Ka-d :)
(see Ka pole siit muidugi ) :D
XC 70
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4647
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas uputaja »

puhvel kirjutas:
uputaja kirjutas:Japanparts on väga hea. Need heviduutid on tihendatud ainult mingi kummilödrakaga ümmer nõelte.
Imelik lugu, kunagi oli siin soe soovitus, et kui vähegi võimalik vältige Japanpartsi.
Nagu see, et kui vähegi võimalik ärge ostke Ford Ka-d :)
(see Ka pole siit muidugi ) :D
JP filter/puks/liigend on sai.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
puukas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: N Veebr 22, 2007 5:24 pm

Re: XJ vibratsioon - sillad, LSD, vahekast, diffrid?

Postitus Postitas puukas »

Minu auto nüüd täitsa vaikne.

Suurem vibra-mürina tekitaja (kiirusel 100+) oli tagumise kardaani vahekasti poolse käbi küljes olev vibratsiooni leevendi.

Leevendi ise peene kummi kihiga siis ümber käbivõlli, sarnaselt rihmarattale. Kummikiht tundus pisut räsitud, sai eksperimendiks kummikiht põletada ja leevendi pealt maha lüüa.

100km/h + on nüüd sõita nagu mõne sõiduautoga. Tip-top.

Lisaks siis esi ja tagasild saanud täieliku kap.remondi (oli plaanis nagunii) k.a. vahetatud diffrilaagrid. Täiesti ise tehtav ja esimesel diffril kadus ka õrn ulje.
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”