Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Bullrider
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: E Veebr 13, 2006 11:20 pm
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas Bullrider »

Vaja üht projektiautot hakata järgi aitama tõste ja rehvidega.. autoks 96 aasta isend. Selliste lääbadel ja torsooniga esisillaga liikurite tõstesarjadega kogemused puuduvad...
Äkki oskab keegi kogemustest pajatada Blazeri, S10 või analoogidega? Tõstesarja saada tundub keeruline, raamitõstesse suhtun skeptiliselt.. 2.5" mida kuskilt silmasin, oli mingi torsooni võtmekesega ja ülemise lääbaga aretatav. Kas ei muutu liig jäigaks? Kuskilt leidsin RC komplekti aga pakub ka vedrutõstet ainult 6" komplekti. Tundub, et jääb liiga rängaks, auto peab ju ka tänaval ja maanteedel reipalt liikuma edaspidigi?!
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas LauriJ »

Vaatan, et otsid 31-32" rehve. Need ju pm standardmõõdud maasturitel. Kas sellise rehvi jaoks üldse mingit tõstet vaja on? Kui pole vaja, siis ära teegi - on parem sõita.
Kasutaja avatar
Bullrider
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: E Veebr 13, 2006 11:20 pm
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas Bullrider »

Sellel pisikesel ameeriklasel pole see standartmõõt, suurematel küll. 32" ilma kõrgemale upitamata alla ei sobi.
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas rnx69 »

S10 viimane piir on 30", alamõõduline 31 võib, aga ei pruugi mahtuda, oleneb vedrustuse olukorrast. Torsioone põhja keerates muutub rõvedalt jäigaks ja hakkab šarniire ja poolteljeotsi minema.

Ainus mõistlik kit oli 2,5" (vist rough country), sel olid kaasas uued ülemised lääbad ja difri kronsad, millega geomeetria tagasi talutavaks saada. Maksab mikihiirte maal ca 500 dollarit, meil odavaim pakkumine oli 1700 EUR.

S10 vedrustuse geomeetria on juba tehasest tulles piisavalt võsas, mingite lihtsate ratsidega keerab selle veel hullemaks lihtsalt. Keretõste näeb porno välja, kuna raam ripub niigi kere alt jubedalt välja, seega lihtsat ja elegantset lahendust pole.
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 271
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas Martinsr »

Kui tegemist eest sõltumatu sillaga siis ma pigem pooldan keretõstet. Mingi ca 2" keret üles, veidi silda ka järgi ja peaks hea saama (rõhk on sõnal veidi). Kui vahed kere ja raami vahel segama hakkavad, saab alati panna kummi lapaka koopasse mis selle ära varjavad. Lisaks 2" keretõstega reeglina ei järgne ka erilist ümberehitust. Annavad juhtmed ja torud piisavalt järgi. Kõik mis sellest 2" ja üles - nõuab juba suuremat sekkumist, ala piduritorud, sidur, elektrijuhtmestik, radikas jne.
Mina pidin ainult siduri toru pikendama 2" keretõste puhul.
Keretõste kasuks minu silmis räägib see, et silla geomeetria jääb suht originaali lähedale ja ei hakka nii usinalt just igast pooltegi ja šarniire jne lõhkuma. Saad suurema ratta alla ja sellega see teema piirdub. Nii ehk naa jääb tagumine reduktor alati madalaimaks punktiks vahet pole palju sa sillast üles lükkad. Ma ei tea S10 on torsiooni peal või mitte, kui aga on siis nende "põhja" keeramisega saavutad olematu mugavuse ning pekkis juhitavuse - eriti avaldub see talvel.

PS. Ülevaatus ei vaata keretõste peale hästi.


Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
rnx69
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: K Dets 29, 2010 11:28 am

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas rnx69 »

Kuna ma olen kümmekond aastat S10 Blazerit pidanud, siis on teemad üdini tuttavad. Nagu juba ütlesin, siis selle auto puhul tõstmiseks (pool)legaalset ja toimivat lahendust pole. Kere asub raamist kõrgemal, juba originaalis on seal kena vahe sees, sealt tõstmisega saavutad lisaks esteetiliselt koledale välimusele ka kere oluliselt kõrgema raskuskeskme, mis hakkab ilmselt kinnitusi väntsutama.

31" ratta saad ilusti alla, kui vahetad väsinud ja ära vajunud kerepadjad ära, keerad täie tervise juures olevaid torsioone NATUKENE peale ja paned tagumistele vedrudele lisalehe või pikema kiige. Esirattad hakkavad aukudes pöörates koopasse käima, tuleb kas velje offsetti muuta või siis veidi koopaid lõikuda. Suuremast rattast väga unistada ei maksa.

Üldiselt vähegi tõsisema ratta jaoks on ainult üks lahendus - SAS.
Kasutaja avatar
Bullrider
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: E Veebr 13, 2006 11:20 pm
Asukoht: Pärnumaa
Kontakt:

Re: Raamitõste või vedrutõste? Või mõlemad? Chevy S10 pickup

Postitus Postitas Bullrider »

Jaa... Olen nõus eelkõnelejaga... Nüd piisavalt sääl all roomanud ja asjast altvaate saanud. Ise siiski lähen pisikese nn. vedrutõste teed ja 32 rehvi sinna surun, kasutatu. Lõikan koopaid, see on kindel..
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”